Golfin harrastajat

  • 490 528
  • 2 950

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ketkäs täällä käy talvella reenaamassa? Ite oon nyt pari viikkoa käynyt, ja alkaa aivan jäätävä halu oleen jo kentälle. Perkele, kun ei pääse vielä ainakaan kuukauteen.
Viime viikolla kun lumet olivat sulaneet niin kävin ulkoiluttamassa draiveria rangella. Harvinaista herkkua helmikuun alussa. Siellä meitä oli pitkä rivi hulluja intoilemassa aikaista pääsyä tositoimiin. No, talvi tuli takaisin ettei totuus päässyt unohtumaan.

Muuten lajiitreeni on ollut pelkkää puttia, puttia,.. puttia.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Marraskuun alussa tuli pelattua viimeinen 18 reiän kierros. Sitten taukoa 6 viikkoa ja simulaattorikierros ennen joulua.

Vuoden alusta lyönyt kerran viikossa yhden tunnin peruslyöntitreeniä. Lisäksi muutama simulaattorikierros takana. Tuntuma ihan ok-tasoa.

Märkä, osin kylmäkin talvi menossa, joten nyt menee pidempään, että koti-Suomen kentät aukeavat. Verrattuna siis viime kevääseen, jolloin päästiin hyville kentille jo maalis-/huhtikuun vaihteessa.

Meri-Teijo ja Vihti voivat avata jo huhtikuun alussa, mutta muuten mennään ainakin huhtikuun puoliväliin asti, näin uskoisin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Nyt on reissu varattu Belekiin maaliskuun puoleenväliin. Seitsemän yötä 5* all inclusive -hotellissa, kuljetukset, pelit, poletit, lennot ja kaikki mahdollinen yhteensä 770 euroa. Ei paha hinta...

Tajusin, että viime kevään mailasetistä mulla ei ole enää yhtään samaa mailaa bägissä. :D Kaikki on vaihtuneet joko viime kesänä tai nyt talvella. Viimeisimmät hankinnat ovat TaylorMaden PSi Tour -raudat (4-P) ja Ping Anser 5 -putteri.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt on reissu varattu Belekiin maaliskuun puoleenväliin. Seitsemän yötä 5* all inclusive -hotellissa, kuljetukset, pelit, poletit, lennot ja kaikki mahdollinen yhteensä 770 euroa. Ei paha hinta...
Tuntuu varsin halvalta hinnalta. Montako green feetä tuohon kuuluu? Rakensitko palasista tuon vai saitko jostain kaiken kerralla?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Tuntuu varsin halvalta hinnalta. Montako green feetä tuohon kuuluu? Rakensitko palasista tuon vai saitko jostain kaiken kerralla?
Päivittäiset green feet (ajat tosin aika aikaisin, eli vaatetta saa laittaa reilusti), kenttä Cornelia Faldo (koostuu kolmesta ysistä). Lennot varasin itse ja Antalyasta eteenpäin minusta huolehtii matkanjärjestäjä Bilyana Golf.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Pari kesää on jo kutkutellut green cardin suorittaminen. Golfilla on kuitenkin minun(kin) silmissäni elitistilajin maine (lue: kallis harrastus). Toki harrastaminen maksaa lajissa kuin lajissa.
 

Fordél

Jäsen
Pari kesää on jo kutkutellut green cardin suorittaminen. Golfilla on kuitenkin minun(kin) silmissäni elitistilajin maine (lue: kallis harrastus). Toki harrastaminen maksaa lajissa kuin lajissa.

Sanoisin, että golf ei ole merkittävästi kalliimpi laji kuin vaikka tennis. Jos käy kerta viikkoon pelaamassa tennistä ja lähinnä sisällä, sulla menee helposti vuoroihin joku 400-500 euroa. Golfia pääsee tahkoomaan esim. Vierumäellä vuokrapelioikeudella 850 eurolla niin paljon kuin halajaa. Sitten on jotain par3 -kenttiä, joilla voi pelata koko vuoden vielä selkeesti halvemmalla. Toki kausi on vain reilun puolen vuoden mittainen, mutta kertamaksuksi ei tule kovin pahaa jos käy ahkerasti golfaamassa. Välineisiin ei mene juuri sen enempää rahaa kuin vaikka tenniksessä. Käytettyjä settejä, joilla pääsee hyvin alkuun, saa huokealla hinnalla.

Laskeskelin joskus, että juoksun harrastamiseenkin menee useita satasia pelkkiin osallistumismaksuihin, kun kiertelee vähän useammin kisoja. Siihen päälle keskimäärin kengät per kausi niin johan ollaan taas jossain 400 egessä. Kaikki tosiaan maksaa, kun lähtee vähän enemmän tosissaan vääntämään.

Suosittelen ehdottomasti green cardin suorittamista jos vain on yhtään intoa. Ei kannata antaa mielikuvien estää. Jokainen voi tehdä lajistaan omanlaisen ja monesta lajista saa niin rennon tai elitistisen jos niin haluaan. Golf on tullut todella maanläheisemmäksi lajiksi ja koko kansan harrastukseksi. Todella hieno ja koukuttava laji, kun pääsee sen ytimeen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Green cardiin se pari sataa, Hyvinkäällä ainakin tuli kun kurssin kävin sne lisäksi kuukauden iltapelioikeus jolla pääsi seitsemän jälkeen kiertämään kenttää ilmaiseksi. Nykyään olen jäsen Nurmijärvellä, kun siellä on vähän paremmin tilaa kentällä. Ja vähemmän mäkiä =) Lasken itteni vielä kuitenkin ihan aloittelijaksi, niin Nurtsin par-3 kenttä on tosi hyvä paikka oppia golffaamaan mukavassa ympäristössä.

Green cardin lisäksi menee se satasesta pariin niihin mailoihin, satanen kenkiin ja pari sataa joihinkin vaatteisiin mitkä päällä kehtaat mennä kentälle.

Golfpisteen pörssistä esimerkiksi voi löytää ihan sopuhintaisia pelilippuja joilla pääset muutamalla kympillä kiertämään kenttää per kerta/päivä.

Eli aika lailla saman hintainen harrastus kuin muutkin.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
...ja sitten kun oikein innostuu, niin ei ajattelekaan mitään muuta kuin golfia ja yhtäkkiä rahaa menee niin perkeleesti. Golfiin sitä tosin tuntuu aina löytyvän, vaikkei muuten olisi.

In other news, Belekissä on ihan hyvät kelit ja Cornelia Faldo on pirun kapea ja takatiiltä helvetin pitkä golfkenttä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Huomenna alkaa meikäläisen golfkesä koti-Suomessa, kun auton nokka ottaa suunnan kohti Vihti Golf Centeriä. Belekissä ei päässyt oikein revittelemään, koska kenttä oli niin kapea, mutta ehkä huomenna sitten. Keli pitäisi olla kohdillaan, poutaa ja +8 astetta, joten kaikkia talvikuteitakaan ei tarvinne päälle nykiä!
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Lempäälän peltokenttä aukesi eilen, joten ehkäpä tästä viimeinen pääsee vetreyttämään jäseniä viikonloppuna. Viimeistään alkuviikosta.

Perustelemattoman suurilla odotuksilla tulevaan kesään!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pari kertaa rangella käynyt toteamassa talviharjoittelun tuloksia. Hyvin on osunut, ja lähtee jopa suoraan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pah, Gamebook ei toimi Android-laitteilla ensi viikosta lähtien. Oli se Android- versio surkea verrattuna Appleen mutta pyllystä tämä on. No, menettävät helvetisti käyttäjiä tällä tempauksellaan.

Mitäs ny tilalle? M scorecard on puhelimessa mutta en oikeen tykkää ja puolet frendeistä IoS-käyttäjiä kuitenkin. No, jos peli kulkee nii mitä väliä..
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä oon käyttänyt koko urani Golfshotia. Kentät löytyy hyvin ja tilastot on monipuolisemmat kuin Gamebookilla.

Pitäisköhän kehitellä oma sovellus? Sellaiselle universaalille on tilausta.
Olisihan se komiaa jos tällä alalla olisi yksi joku Whats upin laajuinen, suosittu kaikilla alustoilla toimiva sovellus. Ärsyttää toi GB:n omppu-pakkomielle. No en meinaa puhelinta moisen takia vaihtaa kalliimpaan.

Latasin tuon golfshotin. Onko sulla se free versio?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mukava, että GameBook panostaa Applen versioon, mutta huono joidenkin pelikavereitteni kannalta. Minulle jäi vähän heidän sivuiltaan epäselväksi, että lakkaako Android versio toimimasta kokonaan vai jätetäänkö se vain päivittämättä. Eli voiko sitä vielä käyttää.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mukava, että GameBook panostaa Applen versioon, mutta huono joidenkin pelikavereitteni kannalta. Minulle jäi vähän heidän sivuiltaan epäselväksi, että lakkaako Android versio toimimasta kokonaan vai jätetäänkö se vain päivittämättä. Eli voiko sitä vielä käyttää.
Se sähköposti jonka sain englannin kielellä game bookilta sanoo että lakkaa toimimasta kokonaan Androidilla 18.4. Ja koko sovellus on taidettu jo poistaa Googlen Play kaupasta. Uutta päivitystähän tuohon ei ole tullut pariin vuoteen.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Se sähköposti jonka sain englannin kielellä game bookilta sanoo että lakkaa toimimasta kokonaan Androidilla 18.4. Ja koko sovellus on taidettu jo poistaa Googlen Play kaupasta. Uutta päivitystähän tuohon ei ole tullut pariin vuoteen.

Ok, kiitos tiedosta. Pitää varoittaa pelikavereita jos eivät ole vielä tietoisia. Harmi juttu. Tuota tottui käyttämään. Tosin voihan sitä vieläkin käyttää ainakin porukassa niin, että Apple-mies tekee pelin ja merkkaa tulokset. Android-mies pääsee niitä katselemaan varmaan tietokoneen kautta sitten. Mutta ei niin kätevää.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ajattelin vihdoin ja viimein päivittää aloittelijasettiäni johonkin toiseen. Sellaista ihmettelen että ovatko noi mailat Suomesta ostettuna oikeasti ihan samaa hintatasoa kuin jossain euroopan nettikaupoissa? Sain tarjouksen suomalaisesta kivijalkaliikkeestä Cobran King F6 5-pw+sw hintaan 569. En löydä,tuohon hintaan mistään muualta. Onko näissä kenties jotain vuosimallieroja? Mistään en näe mitä vuosimallia olisivat. Myös hybridi ja spooni irtoaa halvemmalla kuin olen muualta löytänyt. Mistä te ostatte mailanne?
Ja onko kokemuksia tuosta setistä? Hybridi ja spooni siis samaa cobra king f6 sarjaa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kivijalkaliikkeestähän ne kannattaa ostaa, fittaus + osto takaa hyvät kaupat myös tulevaisuudessa.

Cobra on hyvä mailavalmistaja, itse sain Fly-Z-sarjan draiverilla ja stock-varrella paremmat arvot (ja lyönnit) Flightscopeen kuin esimerkiksi TaylorMaden M1:llä. F6 on siis tämän vuoden malli ja puumailat ovat vain päivitys Fly-Z-sarjasta. Cobran rautamailoista mulla ei kokemusta ole, mutta kyllä se golfmailojen suhteen fittaus on mikä kannattaa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Holarin perkele! :) Viisi vuotta siinä meni, mutta tällä kertaa selvisin 110-metrisen väylän yhdellä lyönnillä. Kippis!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Holarin perkele! :)
Onnittelut. Olihan vakuutus kunnossa?

Olen tainnut asian jo aiemmin tässä ketjussa kertoakin, mutta itselle tuo ei ole vielä osunut kohdalle. Viisi kertaa on ollut lähellä, kun birdie on ollut vain muodollisuus ja pallo on tosiaan jäänyt aivan kupin viereen. Kaikissa oli vauhti sopiva tippumiseen, kunhan vaan reikä olisi osunut linjalle.

Mutta tänään jatketaan holarin metsästystä. Taas on neljä par3-väylää tiedossa, joissa sen pystyy tekemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös