Golfin harrastajat

  • 496 950
  • 2 969

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ja kun oppi simulaattorin niksit tuloksen tekemiseen, niin tottakai sitä käytettiin hyväksi. Siksi lyönneistä tuli täysin epäaitoja, sellaisilla lyönneillä ei livenä olisi kiertänyt kenttää alle 120 lyönnin.

En pelaa enää simulaattoreissa.

No juu, simulaattoreissa ja simulaattoreissa on tietysti eroja. Liikkeella on lukuisia huonotasoisia simulaattoreita, joissa realismia ja oikeita mittoja ei ole juuri ollenkaan. Niissa tuli pelattua jo 90-luvun ihan alussa ja ne eivat ole muuttuneet paljoakaan. Ehka vahan varia tullut lisaa. Halpoja ne on ostaa, mutta jaksaako niita pelata kuinka kauan ja oppiiko niiden kanssa mitaan?

Harmi kun teilla Suomessa ei viela ole X Golf -simulaattoria, joka on markkinoiden realistisin, tarkin ja johdonmukaisin simulaattori. Lisaksi siina on toimintoja mita muissa simulaattoreissa ei ole.

Taman simulaattorin on testanneet ihan tour-pelaajat, long drive -lyojat ja legendaariset golf opettajatkin ja kaikki on olleet tyytyvaisia.

Ja tama ei ollut maksettu mainos millaan tavalla! lol
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis


Zagolle ja Vilpertille => käytetyt mailat toimivat erinomaisesti kunhan ne eivät ole ihan mahdottoman vaikeat / vanhat / prot jne. Itsellä homma toimi alkuun tosi hyvin erittäin vahvasti kehäpainotetuilla ja isolapaisilla (oversize) mailoilla joista mallikuva tässä => http://www.todaysgolfer.co.uk/upload/43390/images/Taylormade%20Burner%20Plus%20Combo%20Game%20Improvement%20Irons.jpg. Ja ihan kurisoiteettina => "myin" ne siskonmiehelle hänen 10 vuotta vanhojen (liian vaikeiden) Wilsonien tilalle ja jätkän händäri putosi saman tien muutaman pykälän...

Eli missään nimessä ei kannata ostaa niitä "ovh oli 1990,00EUR ja nyt kymmenen kierroksen jälkeen saat ne hintaan 300,00EUR"-mailoja => niillä ei uran alkuvaiheessa saa muuta kuin armottoman vitutuksen aikaan, ovat liian vaikeat!

Ja jos haluaa naatiskella heti alusta asti ja kehittää itseään maltillisesti pelaajana niin mun kokemuksen mukaan väyläpuut kannattaa jättää pois vallan! Joku easy 11,5 tai isommalla loftilla varustettu mopontankki-draiveri ja yksi 22-25 asteinen hybridi bägiin rautojen kylkeen niin noilla pääsee erittäin hyvin alkuun...

Gagsin kanssa jo sovittiin, että tällä kaudella pelataan JA-kimpassa PK-seudulla, joten valmistautukaahan lähtemään mukaan porukkaan!
 

Fordél

Jäsen
Ja jos haluaa naatiskella heti alusta asti ja kehittää itseään maltillisesti pelaajana niin mun kokemuksen mukaan väyläpuut kannattaa jättää pois vallan! Joku easy 11,5 tai isommalla loftilla varustettu mopontankki-draiveri ja yksi 22-25 asteinen hybridi bägiin rautojen kylkeen niin noilla pääsee erittäin hyvin alkuun...

Olen aloittelija, joten mun neuvoihin kannattaa suhtautua varauksella, mutta itse taas jättäisin draverin suosiolla aluksi ostamatta (ellei tule mukana setissä). Keskittyisin opettelemaan kunnolla raudat ja siihen kaveriksi ehdottomasti toi reilu 20 asteinen hybridi kenties puu3 tai puu5. Mulle ainakin toi draveri on ollut vaikein hallittava maila enkä ole saanut siitä alussa oikeastaan mitään hyötyä irti. Uskon siihen pääsevän sisälle kun alkaa hallita ensin kunnolla noi puut.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Osta kunnon bägi, eikä mitään kantobägiä. Kerran se kirpaisee, kun sen joutuu maksamaan, mutta sittenpä se puoli on kunnossa vuosiksi.

- materiaaliltaan sellainen että kestää sadetta ja kulutusta, nahka on hyvä materiaali
- paljon taskuja ja säilytystilaa
- cooler pocket
- dry pocket
- joka mailalle oma lokeronsa pohjaan asti
- sateenvarjolle oma "telineensä"

Onko Jytyllä antaa linkkiä tälläiseen bägiin? Ku tuntuu että tosi harvassa on noi loppuun asti menevät lokerot. Mun nykyinen bägi on jo nähny melko paljon elämää ja se tarttis varmaan päivittää. Se on Titun ja säilytystilat ja on ok, mutta ne "jakajat" on ihan vaan siinä suulla. Ja sateenvarjon paikka on siellä takana, eli normikärryssä varjo jää sinne väliin. Eli olenkin tehnyt niin, että varjo on takokontissa ja jos sitä tarvii, niin sitten ruuvaan sen suoraan kärryyn.

Ja kunnon bägi on kuitenki tosi tärkeä juttu, siellä kulkee mukana kaikki (perseestä perämoottorin).
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mulle ainakin toi draveri on ollut vaikein hallittava maila enkä ole saanut siitä alussa oikeastaan mitään hyötyä irti. Uskon siihen pääsevän sisälle kun alkaa hallita ensin kunnolla noi puut.

No jos väyläpuita ei käytä ollenkaan väylällä vaan aina vain tee-boxissa niin voi ne olla hippusen helpompia kuin helppo raippa... Meikäläiselle toimi tuo kattaus hyvin, mutta ei tietty välttämättä kaikille.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mitäs mieltä te kokeneemmat täällä:

A) Teenkö tyhmästi jos myyn taotut Titleistin 745 raudat pois vain 200e:llä? Kunto on ihan hyvä, gripit vaihdettu juuri edellisenä kesänä yms.

B) Edelliseen kysymykseen liittyen oma händäri on 17,2 ja pelaan kuitenkin n. 5 vuotta vanhoilla Ram Wizard mailoilla itse, joista on gripit lähteneet melkein kokonaan ja ovat aika heikossa kunnossa.

Eli siis kannattaisiko kuitenkin pitää nuo titut jos ei saa parempaa hintaa niin olisi kunnon raudat itselläänkin vai onko tuo ihan käypä hinta noista mailoista?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onko Jytyllä antaa linkkiä tälläiseen bägiin?
No, mulla on tällainen bägi, tai ainakin hyvin samannäköinen, jossa mailataskut menevät pohjalle asti.

En halua mitenkään mainostaa, mutta itse olen tuosta tykännyt kaikkineen, joten siinä mielessä onnistunut ostos.
 

Fordél

Jäsen
Ajattelin vaihtaa gripit rautoihini. Yhdessä wedgessäni on valmiina Lamkinin Crossline grippi ja ajattelin laittaa rautoihinkin samat. Nyt vaan pitäisi tietää, että onkohan noissa Wilsonin wedgeissä valmiina Lamkinin standard vai midsize gripit? Luulisi, että laittavat kaikkiin standardit.
 

Fordél

Jäsen
Eipä ollut kallista toi grippien vaihtokaan. Tarkoitus oli vaihtaa itse, mutta eräässä putiikissa kahdeksaan mailaan Lamkinin gripit irtosi vaihtamisineen 50 egeen niin annoin ammattimiesten hoitaa homman.

Mites onko arvon palstalaisilla kokemuksia pelioikeuksien vuokraamisesta eli miten se homma käytännössä toimii? Siis että vuokraa sen joltain pelaajalta vuodeksi käyttöönsä. Katselin noita lähikenttien pelioikeuksien vuokraamisia niin hyvin on tarjolla ja kenttien omaan "listahintaan" verrattuna pelioikeus irtoaisi sataa tai paria sataa halvemmalla. Tuskin tästäkään huolimatta uskallan vielä ensi kaudeksi ostaa pelioikeutta, mutta kenties jatkossa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mites onko arvon palstalaisilla kokemuksia pelioikeuksien vuokraamisesta eli miten se homma käytännössä toimii? Siis että vuokraa sen joltain pelaajalta vuodeksi käyttöönsä.

1. Lyöt hillot tiskiin
2. Pelioikeuden omistaja kirjoittaa sinulle pelioikuden siirto-lappusen
3. Munaravia kys. kentän caddie masterin juttusille
4. Lätkä bägin kylkeen

Toki ennen tuota vaihetta 1. kannattaa varmistaa tuolta kentältä, että kys. heebo omistaa oikeasti sen pelioikeuden jota on vuokraamassa...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Toki ennen tuota vaihetta 1. kannattaa varmistaa tuolta kentältä, että kys. heebo omistaa oikeasti sen pelioikeuden jota on vuokraamassa...
...ja että vastike on maksettu?

Mistäs päin Fordel on pelioikeutta hankkimassa? Itsekin painin saman valinnanvaikeuden kanssa ja alkaa jo olla vaihtoehdot karsittuna kolmeen; Peuramaa, Espoo Ringside tai Keimola. Noista kuulisin mielelläni kommentteja.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
...ja että vastike on maksettu?

Joo, tämä käy yleensä selville kun kysyy tätä vuokraamisoikeutta.

Ja Perunamaa oli viime kaudella ihan hemmetin hyvässä kondiksessa koko kauden, joten ainakin sitä voin suositella...
 

Fordél

Jäsen
1. Lyöt hillot tiskiin
2. Pelioikeuden omistaja kirjoittaa sinulle pelioikuden siirto-lappusen
3. Munaravia kys. kentän caddie masterin juttusille
4. Lätkä bägin kylkeen

Toki ennen tuota vaihetta 1. kannattaa varmistaa tuolta kentältä, että kys. heebo omistaa oikeasti sen pelioikeuden jota on vuokraamassa...

Ok. Ilmeisesti kentät ilmoittavat tiedusteltaessa, että ko. henkilö omistaa pelioikeuden ja on maksanut siitä vastikkeen?

Onko tolle siirrolle joku valmis lappupohja vai riittääkä ihan simppeliparu, jossa ilmoittaa siirtävänsä pelioikeuden mulle?

Sori jos nää on tyhmiä kysymyksiä...
 

Fordél

Jäsen
Mistäs päin Fordel on pelioikeutta hankkimassa?

No siis todennäköisesti en ole vielä täksi kaudeksi hankkimassa mihinkään, mutta jos sen teen niin tällä hetkellä varteenotettavimmat vaihtikset on Vierumäki ja Mäntsälän W-Golf, joista jälkimmäinen on hinnaltaan aika huokea ja sopii tällaiselle aloittelijalle.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Alkaa kyllä himot nousemaan että pääsisi pelaamaan! Kohta kun alkaa vielä työt kentällä että itse saa hoitaa kentän pelikuntoon ja ensimmäisten joukossa käydä koetestaamassa sen niin onhan se huikeeta!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ok. Ilmeisesti kentät ilmoittavat tiedusteltaessa, että ko. henkilö omistaa pelioikeuden ja on maksanut siitä vastikkeen?
......

Siis henkilö omistaa Oy:n osakkeen ja on maksanut siitä vastikkeen, minkä johdosta hänellä on pelioikeus. Mikäli vastiketta ei ole maksettu, niin ei ole pelioikeuttakaan.

Jos kysyt, että omistaako X osakkeen, niin hän joko omistaa tai ei. Jos kysyt, että onko hänellä pelioikeus vuodelle 2012 ja vastaus on kyllä, niin hän mitä todennäköisimmin omistaa osakkeen ja hänellä on vastikkeet maksettu, mutta joka tapauksessa hänellä on pelioikeus.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Alkaa kyllä himot nousemaan että pääsisi pelaamaan! Kohta kun alkaa vielä työt kentällä että itse saa hoitaa kentän pelikuntoon ja ensimmäisten joukossa käydä koetestaamassa sen niin onhan se huikeeta!

Kerropa ammattilaisen veikkaus, milloin (ilmeisesti pk-seudulla?) kentät aukeavat?

Mä kävin lauantaina tutkiskelemassa Porissa Kalafornian tilannetta. Väylät rupesivat olemaan sulia, mutta vettä makas siinä päällä, joten onkohan routa vielä sulamatta? Suurin osa greeneistä oli jo harsoitettuja. Vahva toive, että pääsiäisen maissa vois päästä kentälle.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
...ja että vastike on maksettu?

Mistäs päin Fordel on pelioikeutta hankkimassa? Itsekin painin saman valinnanvaikeuden kanssa ja alkaa jo olla vaihtoehdot karsittuna kolmeen; Peuramaa, Espoo Ringside tai Keimola. Noista kuulisin mielelläni kommentteja.

Olen jo lähes (tai yli, en muista) kymmenen vuotta hommannut pelioikeuden stuertilta SHG:lle. Hänellä on ollut aina SHG:n pelioikeuden siirtopaperi, johon on sitten merkitty minun tiedot. SHG sitten kuittaa homman antamalla läpyskän periaatteessa paperia näyttämällä. SHG on siitä hyvä, että viikolla Luukin vähän lyhyempi kenttä on sopiva ja sitten viikonloppuna voi mennä ylös-alas Lakistossa paremmalla ajalla. Pelioikeus on ollut luokka 650€/kausi ja kun monet ystäväni (on mulla niitä!) pelaavat samalla kentällä niin kyllä tuo hintansa haukkuu.

W-Golf Mäntsälä on kotiseurani, sillä aikoinaan asuin Järvenpäässä kun aloitin golfin. Koska en ollut varma, miten innostunut olisin niin aloitin tuolta. Se oli silloin vielä 9-reikäinen par3-kenttä ja edullinen. Nythän se on 9-reikäinen edelleen, mutta ihan täysmittainen. W itse on jo nykyään manan mailla, mutta perikunta hoitaa hommaa ja aina olen viihtynyt. Saattaa johtua myös siitä että jäsennumeroni on hiukan päälle sadas. Paljon mukavia muistoja ja kerrottavaa olisi tuolta kentältä, mutta ehkä joskus perustetaan joku golf-muisteloketju erikseen jossa voidaan kertoa mehevimmät jutut, positiivisessa mielessä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No niin, Range-kausi avattu Perunamaalla... Vähän oli vilakkata eikä pallo oikein isolla nuijalla lyötynä lentänyt, mutta ihan hyvää tuntumaan sai swingiin. Huippuhetkenä PW:llä (ei sukua HIFK:n pelaajalle) tintatut kolme peräkkäistä lyöntiä punaiselle lipulle (101m) about parin neliön alueelle.

Ja mikä hauskinta => kahdeksalta illalla oli vielä valoisaa, kohta se alkaa!
 

Fordél

Jäsen
Perhana, täällä kehuskellaan jo rangen valloituksella. Olisi mukava itekin avata, mutta pikkasen huonosti tuppaavat osa kentistä informoimaan onko range jo auki. Ilmeisesti vedettävä johtopäätös, että ei ole auki kun ei ole erikseen ilmoitettu.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ranget tosiaan availevat jo "oviaan". Tuossa muistelin että olin viikkoa ennen joulua rangella lyömässä palloa kun kerran lumesta ei ollut tietoakaan. Ja nyt ollaan vasta maaliskuun puolella, joten vain rapiat kolme kuukautta kesti tämä tauko. Ei paha. Taitaa olla kevät kolmisen viikkoa edella viime vuoteen verrattuna.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ranget tosiaan availevat jo "oviaan". Tuossa muistelin että olin viikkoa ennen joulua rangella lyömässä palloa kun kerran lumesta ei ollut tietoakaan. Ja nyt ollaan vasta maaliskuun puolella, joten vain rapiat kolme kuukautta kesti tämä tauko. Ei paha. Taitaa olla kevät kolmisen viikkoa edella viime vuoteen verrattuna.

Raumalla ainakin kevät tuli kolmisen viikkoa aikaisemmin ku viime keväänä, Porissa taidetaan olla viime vuoden tahdissa :)

Ei vais, juttelin eilen Rauman pron kanssa ja hän sanoi kevään edenneen Pomppusissa hyvin. Ei routaa ja puttigreeni oli kuulemma lumesta puhdistaessa jo vihreä.

Eli uskoisin pääsiäisenä Kalafornian aukeavan, Pomppunenhan avaa vissiin perinteisesti vasta vappuna, vaikka kenttä antaisi myöten jo aikaisemmin.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Vihdissä avataan kenttä jo huomenna. Lunta on väylien reunoilla jne., mutta ainakin osittain golfin pelaamisen tuntumaan siellä saattaa jo päästä. Itse en vielä lähde ulkokentillä, harjoitellaan vielä hetki sisällä lämpimässä ja ehkä tuossa kolmen viikon kuluttua hyvä tehdä avaus ulkona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös