Golfin harrastajat

  • 499 647
  • 2 969

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Golfmatkailuun liittyvä kysymys olisi, että kannattaako mielestänne ottaa kolmen kierroksen takia oma bägi mukaan? Ikinä en ole vuokrasetillä pelannu enkä oikein muidenkaan mailoilla, joten onko vieraisiin mailoihin vaikea tottua?

Kierrosten vähäinen lukumäärä johtuu siitä että kyseessä on viikon häämatka ja vaimo ei pelaa.

Juu ei kannata. Vuokramailat on toki mitä on, mutta jos lähdet häämatkalle ja jätät vaimon kolmeksi päiväksi kuudeksi tunniksi omilleen niin älä nyt ainakaan ota omia mailoja ja bägiä mukaan. Melkein kuin lähtisit häämatkalle ilman vaimoa.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Juu ei kannata. Vuokramailat on toki mitä on, mutta jos lähdet häämatkalle ja jätät vaimon kolmeksi päiväksi kuudeksi tunniksi omilleen niin älä nyt ainakaan ota omia mailoja ja bägiä mukaan. Melkein kuin lähtisit häämatkalle ilman vaimoa.

Tää on neuvoteltu juttu. Hän haluaa makoilla auringossa, minä taas en niinkään. Nythän on ainakin kolme valitusvapaata auringonottopäivää, win-win.

Täytyy myöntää, että itseäkin järjestely aluks hieman hirvitti, mutta sen verran täytyy olla siviilirohkeutta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Golfmatkailuun liittyvä kysymys olisi, että kannattaako mielestänne ottaa kolmen kierroksen takia oma bägi mukaan?
Kokemusta ei ole, mutta kyllä mä kolmea kierrosta varten ottaisin omat stagat. Syksyllä pelasin ulkomailla yhden kiekan vuokramailoilla ja ihan hyvin meni raudoilla, mutta draiverin ja putterin kanssa olin ihan hukassa. Hybridejä ei edes vuokrasettiin kuulunut.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
No nyt tuli sitten sokkona tilattua uudet raudat. Saa nähdä istuuko käteen ollenkaan. Tällaiset tilasin:

Nike Golf SQ MachSpeed Irons Steel 5-SW

Nikea kun on setin muut palaset. Vielä kun löytäis jostain tuollaisen Niken vanhemman hypridin pienemmällä loftilla. Bägistä löytyy 24 asteinen, mutta tarvetta olis 15 tai 18 asteiselle. Noita neliön muotoisella lavalla olevia on siellä täällä, mutta se kun ei kelpaa....


Tulis jo kesä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kokemusta ei ole, mutta kyllä mä kolmea kierrosta varten ottaisin omat stagat. Syksyllä pelasin ulkomailla yhden kiekan vuokramailoilla ja ihan hyvin meni raudoilla, mutta draiverin ja putterin kanssa olin ihan hukassa. Hybridejä ei edes vuokrasettiin kuulunut.

Samaa mieltä vuokramailoista, jota tukee myös oma kokemukseni. Pelistä katoaa kaikki fiilis, jos et vaikealla kentällä ja pitkillä väylillä pysty käyttämään muita kuin rautoja, jotka nekin saattavat olla täysin erilaiset, kuin omat, joilla on tottunut pelaamaan.

Itse aloin taas käydä simulaattorissa joulukuun lopulla ja siellä peli kulkee ainakin hyvin. Simulaattorikisassa vahvasti mukana ja 2-3 kertaa viikossa on aikomus käydä lopputalvi, joka toivottavasti antaa pohjaa tulevalle kesälle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Itse aloin taas käydä simulaattorissa joulukuun lopulla ja siellä peli kulkee ainakin hyvin. Simulaattorikisassa vahvasti mukana ja 2-3 kertaa viikossa on aikomus käydä lopputalvi, joka toivottavasti antaa pohjaa tulevalle kesälle.

Simulaattorista on itselläkin kokemusta, joskin muutaman vuoden takaa. Se niissä vehkeissä kannattaa muistaa, että ei anna koneen sekoittaa lyöntiä. On nimittäin niin, että niissä huomaa helposti esim. pallon lentävän pidemmälle kunhan lyö aika matalan lyönnin. Sitten kun menee ulos kokeilemaan, niin homma ei toimi ollenkaan niin kuin on talvella omaksunut. Eli kannattaa pyrkiä lyömään mahdollisimman oikein ja pallo sitten menee sen minkä menee.

Noista vuokramailoista olen sitä mieltä, että jos lähtee ulkomaille pelaamaan niin omat mailat mukaan. Toki jos nyt yhden kierroksen vetää jossain toisella puolen palloa, niin se on sitten aika sama vaikka vetelisi menemään vuokrakepeilläkin.

Mutta jo kaksi kierrosta on mielestäni riittävä määrä ottamaan omat tutut kepit mukaan. Tietysti jos on mahdollista saada se oma merkki matkalta käyttöön, niin sitten on eri juttu. Aika harvassa vaan ovat ne paikat, jossa pystyy näin toimimaan. Sähköpostia tai soittoa vaan klubeille, johon on menossa, niin sieltähän ne vuokrasetit selviävät.

Meikäläisen talviharjoittelu on ollut päällä marraskuun alusta alkaen. Kun tuli ostettua ne uudet raudat, niin piti aloittaa mahdollisimman aikaisin. Jos sitten olisi kepit paremmin tuttuja, kun ulos menee ensimmäisen kerran.

Kauas lämpimään tekisi mieli lähteä pelaamaan pariksi viikoksi, mutta olen ollut niin saamaton enkä tehnyt mitään asian hyväksi. Vituttaa oikein kun ei saa itsestään sen vertaa irti.

Jos joku on menossa jonnekin kauas ja seura kelpaa, niin yksityisviesti tulemaan tännepäin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No niin, nostellaanpas tätä ketjua taas ylös...

Ensi viikonlopun Golf Messut avaa kauden eikä ennusteiden mukaan tarvitse etelässä odottaa toukokuulle, että pääsee pelaamaan oikein ulkonakin!

Itse talviharjoittelu on jäänyt aika vähiin ja muutamaan lyöntipaikka- / simulaattorivierailuun. Henk.koht. voin suositella Espoon Suomenojan Season Golfia (Season Golf) jossa pääsee vähän jopa näkemään minne ne lyönnit menevät... Ja jolulahjaksi saatu puttimatto on ollut viikottaisessa "pääntyhjennys"- ynnä treenikäytössä.

Ensi kauden tavoitteet:
- HCP:n pitäminen bogey-tasolla
- reipas liikunta ja raitis ilma
- nautinnon saaminen sen vaikeimman pelin pelaamisesta

edith: niin ja tietty osallistuminen Jatkoaika Golf-tapahtumaan !!
 
Viimeksi muokattu:

#76

Jäsen
Pelifiiliksen kadottua tuli pari vuotta pelattua kierros/vuosi, sitten muksujen myötä totesin ettei aika+kiinostus lajia kohtaan vaan kanna. Kamat kuitenkin tallessa, mutta mites tasoitukselle tapahtuu taukovuosien myötä? Mikäli muutaman vuoden kulutta liityn taas johonkin seuraan, niin jatkanko siitä mihin jäin vai tipunko sen 2 pykälää vuodessa vai aloitanko 54:sta? 54:sta aloitus olisi oikeestaan houkuttelevin vaihtoehto ja antaisi aikanaan todellisemman kuvan tekemisestä, koska muutama vuosi tuli pelattua ilman yhtään osumaa edes bufferiin. Kun ei kaudessa kauheasti pelaa ja kierrosten välillä ei koske mailoihin, niin eipä sitä toki mitään voinut olettaakaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
54:sta aloitus olisi oikeestaan houkuttelevin vaihtoehto ja antaisi aikanaan todellisemman kuvan tekemisestä, koska muutama vuosi tuli pelattua ilman yhtään osumaa edes bufferiin.

Tuota tasoituksen muuttumista en tunne, mutta 54:lla pelatessa ei pääse käytännössä muualle kuin oman seuran kentälle pelaamaan... Eli siihen 36:een kun saa händärin pudotettua ja siinä pysymään niin aukeaa valtaosa kentistä. Ja muutama ajatuksen kanssa tehty vierailu rangella tekee lyönnille ihmeitä ennen kuin ryntää kentälle!
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
54:sta aloitus olisi oikeestaan houkuttelevin vaihtoehto ja antaisi aikanaan todellisemman kuvan tekemisestä, koska muutama vuosi tuli pelattua ilman yhtään osumaa edes bufferiin.

Mun käsittääkseni tasoitus ei nouse 36:n yli vaikka mitä tekis.

Golf(/hää)matkalta palattu ja oli ehdottomasti oikea ratkaisu ottaa omat mailat mukaan. Kuljetus maksoi muistaakseni 15€ ja siinähän sen kanto hihnalle ku matkalaukunkin. Kolmella kentällä pelasin, Meloneras, Anfi Tauro ja Salobres Kanarialla. Loistavia kenttiä, korkeuserot ja meren läheisyys teki pelaamisen mielenkiintoiseksi ja ennakko-odotuksista poiketen pelikin jopa kulki. Varsinki rautapeli oli omaan tasoon nähden tikissä. Avaukset hieman haki ja puttaaminen oli vaikeaa greenien nopeuden takia, mutta ei sinne nyt tulosta lähdetty tekemäänkään. Satasen green fee pikkasen kipristeli, mutta nyt ikkunasta ulos katsoen oli se kyllä hintansa väärti.
 

#76

Jäsen
Niinhän sen on joskus muuten kuullu että 36 on maksimi, kun sen on kerran saavuttanut. No, sehän sopii kanssa varsin mainiosti jos aikanaan aloittaisi siitä sitten tasoituksen uudelleenmaarittelyn.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
36 on tosiaan se korkein tasoitus, johon nosto tehdään. Eikä sen suurempaan ole mitään syytäkään. 36:n kanssa pääsee sitten pelaamaankin varsin monelle kentälle, mutta siitä suuremmillä tasoituksilla osa kentistä menee kiinni.

Mulla kaveri oli pelaamatta aika tarkkaan 10 vuotta. Händäri oli 10 ja se muutettiin 20:een, eli 1/vuosi lisää. Tuokin oli jonkilainen epäilys siitä, millä tasolla pelit taas sujuvat. Ja olihan siinä jo pari harjoituskierrosta alla ennen muutosta, niin oli vähän hajua, millä tasolla sitä taas pelataan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mulla kaveri oli pelaamatta aika tarkkaan 10 vuotta. Händäri oli 10 ja se muutettiin 20:een, eli 1/vuosi lisää.

Taisin jostain lukea, että maksimi-nosto / vuosi on 2,0...
 

Fordél

Jäsen
Ite tuli nyt ilmottauduttua alkeiskurssille, jotta pääsee suorittamaan green cardin. Viime kesällähän tuli jo pelailtua, mutta mukava oppia miten sitä palloa pitäisi oikeasti lyödä ennen kuin on liian myöhäistä korvata kaikki pinttyneet tekniikkavirheet.

Kesällä olisi edessä lomamatka Riva del Gardaan ja täytyy katsoa jahka sinne uskaltaisi mennä pelaamaan. Tosin liekö sitten vielä siinä vaiheessa tasoitus riittävä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taisin jostain lukea, että maksimi-nosto / vuosi on 2,0...

Periaatteessa näin on. Tosin esim. joku pysyväinen muutos terveydellisessä mielessä voidaan katsoa muuttavan ihmistä niin paljon, että tasoitusta voidaan nostaa enemmänkin.

Ei 2,0 maksiminousua ole laki, mutta hyvin yleinen käytäntö.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ite tuli nyt ilmottauduttua alkeiskurssille, jotta pääsee suorittamaan green cardin. Viime kesällähän tuli jo pelailtua, mutta mukava oppia miten sitä palloa pitäisi oikeasti lyödä ennen kuin on liian myöhäistä korvata kaikki pinttyneet tekniikkavirheet.

Saako kysyä mihin olet menossa kurssille?

Meinasin vaan, että jos PK-seudulla on innokkaita Jatkoaika-golfareita niin voitaisiin ottaa joku kenttä "kotikentäksi" ja käydä siellä rundilla porukassa jokusen kerran kesässä (esim. Vihti joka ei ole kovin haastava)... Toki kaiken huipentaa viiskasin "Jatkoaika Golf" !!
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinasin vaan, että jos PK-seudulla on innokkaita Jatkoaika-golfareita niin voitaisiin ottaa joku kenttä "kotikentäksi" ja käydä siellä rundilla porukassa jokusen kerran kesässä (esim. Vihti joka ei ole kovin haastava)... Toki kaiken huipentaa viiskasin "Jatkoaika Golf" !!

Mä alotin kolffin kanssa tuossa syksyllä ja suoritin green cardin. Tarkoitus olisi liittyä ehkä juuri tuonne vihtiin jäseneksi ja alkaa pudottaa tasoitusta siellä ensin siihen 36:een. Viime syksyllä kerran pelasin tuon vihdin kentän läpi, ihan mukava kenttä ja aloittelijalle aika sopiva. Jos aikataulut sattuu kohdalleen, niin meikäläinen voi tulla peliseuraks niin pääsette ettimään mun palloja metiköistä.

Ainiin, mites muuten on tapana toimia sellaisessa tilanteessa, kun olen ehkä onnistunut jo hävittämään oman green cardini johonkin tässä puolen vuoden aikana. Pitää vielä etsiä joka paikasta, mutta näin ehkä on päässyt tapahtumaan. Saako jostain golf-liitosta / vastaavasta tilattua uuden esim. maksua vastaan, vai joudunko kurssille uudestaan vai mitä tässä olisi mahdollista tehdä? Kai se tieto on ylhäällä jossain, että olen sen kuitenkin suorittanut syykuussa 2011.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ainiin, mites muuten on tapana toimia sellaisessa tilanteessa, kun olen ehkä onnistunut jo hävittämään oman green cardini johonkin tässä puolen vuoden aikana. Pitää vielä etsiä joka paikasta, mutta näin ehkä on päässyt tapahtumaan. Saako jostain golf-liitosta / vastaavasta tilattua uuden esim. maksua vastaan, vai joudunko kurssille uudestaan vai mitä tässä olisi mahdollista tehdä? Kai se tieto on ylhäällä jossain, että olen sen kuitenkin suorittanut syykuussa 2011.

Mä en oo ainakaan tarvinnu sitä itse vihreää läpykkää missään. Otin heti jäsenyyden kentälle, missä suoritin kortinkin ja sain sitten jäsenkortin vuodelle X. Sitten sen jälkeen joka kevät tulee postissa uusi liiton virallinen jäsenkortti, missä on päivitetty HCP.

Vieraskentille mennessä caddiemaster sit vaan kyselee kotiseuran ja tasoituksen, ikinä en ole joutunut mitään korttia näyttämään, en edes ulkomailla.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tarkoitus olisi liittyä ehkä juuri tuonne vihtiin jäseneksi ja alkaa pudottaa tasoitusta siellä ensin siihen 36:een.

CLIP

Kai se tieto on ylhäällä jossain, että olen sen kuitenkin suorittanut syykuussa 2011.

Eiköhän tuo onnistu, Vihdissä on matalat raffit, eli yksi pallo mukaan...

Ja veikkaisin, että taho jonka valvonnassa kortin suoritit on tallentanut suorituksen ylös, eli sieltä kysymään ja sitten vaan VGC:n yhteys!
 

Metso

Jäsen
Periaatteessa näin on. Tosin esim. joku pysyväinen muutos terveydellisessä mielessä voidaan katsoa muuttavan ihmistä niin paljon, että tasoitusta voidaan nostaa enemmänkin.

Ei 2,0 maksiminousua ole laki, mutta hyvin yleinen käytäntö.

Joo ja tuosta suosituksestakin ollaan luopumassa uudessa EGA:n tasoitusohjeessa:

"Part 3 Handicapping
• Section 3.1
National association discretion to restrict increase to two strokes removed."
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Toki kaiken huipentaa viiskasin "Jatkoaika Golf" !!

Viiskasin Jatkoaika-Golf pidettiin useamman vuoden ajan Luukissa, lähinnä syistä että minulla on ollut sinne pelioikeus vuosikausia joten tunnen jollain tasolla henkilökuntaa ja siksi pystyn järkkäämään sopivasti aikoja, paikka on suht hyvien kulkuyhteyksien päässä pk-seudulla, on kohtuuhintainen green-fee-pelaajille ja fasiliteetit on ihan ok. Ajankohtana oli yleensä elo-syyskuun vaihde, kun porukat olivat päässeet mummolasta arkiseen arkeen.

Tarkoitus on ollut sitä nostaa jälleen eloon; itselläni on ollut jokunen vuosi hieman vaikeaa terveyden ja omaisten kanssa ja siksi sitä en ole jaksanut järjestää ja nyt kun muuten hommat alkoivat olla kohdallaan, niin liukastuin ja oikeasta olkapäästä repesi jotain. Röntgenistä ei löytynyt mitään, mutta ultraääni kertoi että siteitä on revennyt ja loppulausunto on huhtikuun puolessa välissä ortopedin kanssa.

Toivoisin toki, että hommasta pääsisi säikähdyksellä mutta pahimmassa tapauksessa on leikkaus edessä.

Joten katsellaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Meinasin vaan, että jos PK-seudulla on innokkaita Jatkoaika-golfareita niin voitaisiin ottaa joku kenttä "kotikentäksi" ja käydä siellä rundilla porukassa jokusen kerran kesässä (esim. Vihti joka ei ole kovin haastava)...
Eikös tämä ole jo sovittu? Mä itse vielä mietin mihin otan kausijäsenyyden ja pelioikeuden täksi kaudeksi, joten vapaasti saa mainostaa ja kehua eri vaihtoehtoja PK-seudulta...

Mitä tulee JVG (Jatkoaika Viiskasi Golf) Classic-turnaukseen, niin odotellaan miten äijän käy ortopedin kanssa ja kahtellaan sitten loppukesästä ajankohtaa JVG Classicille. Mulle ihan sama missä pelataan, jos ajankohta vaan sopii.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Kävinpä eilen toista kertaa Kokemäen uudessa talviharjoitteluhallissa ja täytyy kehua paikkaa. Hyvät lähipelialueet ja lyödäkin voi n. 30 metrisiä lyöntejä verkkoon. 50 metrisetkin onnistuu hallin ollessa tyhjä, joten voi pikkasen harjoitella draw/fade-hommiakin. Ja eilen olin jopa pro:n opastuksessa ja koin taas muutamia valaistumisen hetkiä. Ei se swingi olekaan niin helvetin vaikean tuntuista, kun sen tekee oikein (/oikeammin). Ja lähipeliin varsinki tuli pari mulle uutta niksiä ja nyt onkin kevään odotus kuumimmillaan. Taidan sittenkin nostaa tämän kesän tavoitteeksi HCP 18.9 -> 9.9.

Mitä tulee JVG (Jatkoaika Viiskasi Golf) Classic-turnaukseen, niin odotellaan miten äijän käy ortopedin kanssa ja kahtellaan sitten loppukesästä ajankohtaa JVG Classicille. Mulle ihan sama missä pelataan, jos ajankohta vaan sopii.

Mahtaisko pk-seudulta löytyä jotain muuta aktiivista järjestelijää, ottaen huomion 58:n tilanteen? Mä voisin toki järjestellä jotain tänne länsirannikolle, mutta tulijoita on varmaan vähemmän ku Helsingin suuntaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taidan sittenkin nostaa tämän kesän tavoitteeksi HCP 18.9 -> 9.9.

Ota sitten samalla tavoitteeksi 9,4. Se kun on virallinen singelitasoitus.

Mahtaisko pk-seudulta löytyä jotain muuta aktiivista järjestelijää, ottaen huomion 58:n tilanteen?

Jos 58 ei pysty pelaamaan, niin järjestämään kisan pystyy kuitenkin. Itse tapahtumassa sitten seurailee tilanteiden kehittymistä ylituomarin roolissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös