Golfin harrastajat

  • 496 665
  • 2 969

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Eipä tälläisia saisi vielä elokuun alussa miettiä.. mutta kysäisenpä kuitenkin.

Mites useamman kesän kuin yhden, pelanneet. Kuinka hyvin keväällä lihasmuisti toimii? Onko talven jälkeen kuin ruumista herättelisi? Pienet tauot tekevät joskus mulle ihan hyvää, mutta koko talven tauko on tietysti eri juttu.

Useimmiten mulla menee niin että kevään eka kiekka on melko helpon oloinen. Ei muista miettiä detaljeja > lyö palloa vaan eteenpäin. Sitten kun pari rundia on takana niin homma on solmussa. Sitten pientä treeniä ja taas kulkee keskikesällä. Parhaat kiekat syntyy mulla useinmiten keskikesällä ja syksyllä tietty duuninkin takia kierrokset jää vähiin = rutiini heikkenee ja sössiminen lisääntyy.

Talvella treenaan pari kertaa tai en ollenkaan. Vuosittainen kierrosmäärä välillä 15-30. Tasuri 11.6.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Nyt rupeaa bägi olemaan jo hyvässä kuosissa, kun olen viimeisen viikon aikana saanut hommattua 60-asteisen wedgen ja 13-asteisen stiffi puu3.

Tuo wedge on kyllä yksi perkele kentällä. Jos lyönti onnistuu niinkuin pitää, kaikki lähestymiset ovat aivan täydellisiä, mutta kymmenestä lyönnistä varmaan väh. 5 osuu kylkeen ja lentää sen 130m kun pitäisi mennä sen 50m.

Muuten kyllä vieläkin painin saman ongelman kanssa, että en vaan saa pelattua sitä alle 90 lyönnin kierrosta. Omaan tasoitukseen (17,2) pelaan aika usein (melkein joka kierros 34-36 pistettä), mutta kun ei vaan mene yli tuon. Pakko nyt yrittää tässä loppukesästä vielä saada tuo alle 90, muuten olen hieman pettynyt tähän kesään, vaikka nyt sainkin händärin tippumaan alle 20.

Kohta olisi vielä uusi rautasetti ostettavana, kun n. 5v vanhat RAM:it rupeavat olemaan hieman heikossa hapessa, ja ei noin vanhoihin jaksa esim. todella ränsistyneitä grippejä ruveta vaihtamaan.

Mitäs mietä paremmat pelaajat, pitäisikö ruveta jo harkitsemaan jotain forged-rautoja kohta puolii? Tai muuten jotain hyviä kehäpainotteisia rautoja jota suositella?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mitäs mietä paremmat pelaajat, pitäisikö ruveta jo harkitsemaan jotain forged-rautoja kohta puolii? Tai muuten jotain hyviä kehäpainotteisia rautoja jota suositella?

Kannattaa pelata sellaisilla jotka tuntuvat hyviltä :). Modernit kehäpainotteiset raudat toimii aika pitkälle. Itsellä ja parilla kaverilla on Callawayn X-sarjaa ja kaikki tuntuvat kovin tyytyväisiltä mailoihinsa. Mutta fiilis- / tuntumajuttuja. Eli valitse parhaimmalta tuntuvat.
 

Soolo

Jäsen
Tuo wedge on kyllä yksi perkele kentällä. Jos lyönti onnistuu niinkuin pitää, kaikki lähestymiset ovat aivan täydellisiä, mutta kymmenestä lyönnistä varmaan väh. 5 osuu kylkeen ja lentää sen 130m kun pitäisi mennä sen 50m.

Muuten kyllä vieläkin painin saman ongelman kanssa, että en vaan saa pelattua sitä alle 90 lyönnin kierrosta. Omaan tasoitukseen (17,2) pelaan aika usein (melkein joka kierros 34-36 pistettä), mutta kun ei vaan mene yli tuon.

Kuulostat ihan minulta viime kesänä. Tällä kaudella lähestymislyönnit rupesivat napsumaan kunnolla kun pakotin jalat sekä keskivartalon tekemään työn lyönnin aikana ja otin mahdollisimman paljon voimaa/kontrollia pois käsistä. Näin maila pysyy paremmin radallaan ja kylkiosumia tulee nyt enää hyvin harvoin.

Oikeastaan muutkin lyönnit ovat parantuneet tuon ajatuksen seurauksena. Tuo pitää vaan rangella lyödessä oivaltaa itse, niin siitä se sitten lähtee. Mutta pääajatuksena tosiaan: yritä downswingissa vetää maila alas jaloilla ja keskivartalolla, älä käsillä.

Tavispelaajan kuten minä on aina riskipeliä antaa opetusta golfissa, joten jätetään korjauksen varaa tähän minun neuvoon jos olen pahasti väärässä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, olet kylla aika pitkalti oikeassa tuossa mita sanoit. Lisaisin tuohon vain sen, etta mita enemman loftia sita pehmeammat kadet.

Makkelille sen verran, etta olet juuri huomannut sen miksi lobbari on bagin toiseksi vaikein maila. Korkeampihandariselle ehdottaisin yhden wedgen (omissa kirjoissani PW on rauta-10) omistamista ja sita kautta sen wedgepelin oppimista. Erilaisia lyonteja, pituus- ja spinnin kontrollointia.

Itsellani ei bagissa ole kun 57 asteinen SW/LW ja silla on parjannyt hyvin kun kayttaa mielikuvitusta.

Mita tulee uusiin mailavalintoihisi, niin jos et ihan viela paase alle 90 lyonnin, niin se kertoo viela hieman hapuilevasta pallonlyomisesta. Kehapainotteiset (englanniksi cavity/muscle back) olisi ehdottomasti sun seuraavat mailat. Cavity backia ei voi tehda "forged", muscle backia kylla. Forged raudat on aina pehmeampia (ja kalliimpia!) ja laadultaan parempia. Niita voi myos taivuttaa swingiisi sopiviksi varsin vaivatta. Kaupat on taynna tallaisia mailoja, joten menepa hyvaan golf-kauppaan ja vieta siella pari tuntia lyoden erilaisia mailoja jonkun hyvan fitterin lasnaollessa. Itse auttaisin mielellani, jos asuisit lahempana ;-)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Sanokaas nyt mitä tehdä => Burner Plussat tuntuu jo vähän isoilta kohloilta ja tarkoitus olisi hommata "hieman edistyneemmän" pelaajan raudat (HCP 17,9)...

Simulaattorissa Titun AP1 rauta-6:lla meni about 150-160m (toki jokunen räpellys yms. oli mukana), frendi kehuu Callawayn X-20 / X-22:sia ja yksi kaiffari käski hyppäämään suoraan Titun AP2:iin. Vaikeeta on!
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myydään vähän käytetty griinihaarukka tarpeettomana. Tarjoa!
Ostetaan teleskooppivarrella varustettu bunkkeriharava.

Surkein kierros Vanajanlinnassa koko kesänä. 102 lyöntiä, joista paras osui kaverin bägiin. Puolentoista viikon pelaamattomuus näkyi karulla tavalla, mutta takaysillä onneksi alkoi taas lyönti löytymään. Hauskaa oli tuloksesta huolimatta, eikä olla koko kesänä naurettu toisten ja omien lyönneille näin paljon. Ja kiitoksia pelikavereille hienoista avauksista, jotka melkein menivät akkatiille asti. Cheers!
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Omalta kohdaltani loma käytettiin tehokkaasti golfin parissa, muutamia kisoja, jopa hiukan menestystäkin. Sitten muutamaksi päiväksi peli katosi kadonneen avauksen myötä, mutta viime viikon lopulla taas kolme hyvää kierrosta. Eilen jopa kesän parasta peliä 14 reikää, mutta todella ruuhkainen kenttä pakotti lopettamaan kierroksen kesken, koska huomasimme pimeyden ehtivän päälle joka tapauksessa ennen kierroksen lopettamista. Lopputuloksena kuitenkin 33 pistettä ja neljä reikää jäi pelaamatta eli yli 40 pisteen vauhdissa oltiin. Kierros sisälsi 9 paria, neljä bogia ja yhden tuplan, peli oli helppoa ja eilen taas ymmärsin miksi golf voi olla niin hauskaa ajoittain. Itse käytän paljon tuota 60 asteista wedgeä lähestymisiin ja se on loistava kapine, kunhan pää vain pysyy kasassa ja keskittyminen kunnossa. Esimerkiksi nostetulle griinille lähestyminen griinin alta on tällä huomattavasti helpompaa kuin esimerkiksi 54 asteisella, joka on myös aina mukana. Huonona päivänä niitä kylkkäreitä sitten voi tulla, mutta eihän silloin osu muillakaan mailoilla, kuten suunnittelee. Hyviä pelejä kaikille.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Nuo wedget ovat avain pelin reiluun paranemiseen, no doubt !!

Itsellä bägissä 52-asteinen Titu Vokey ja 58-asteinen TM, harkinnassa yksi vielä tuohon väliin... 58:lla (jolla lyön onnistuessa täydellä faartilla 50-60m) olen tempaissut ehkä laajimman skaalan kuin millään muulla stagalla:
- raffista maila ali ja pallo melkein omaan otsaan (3m ylös- ja 2m eteenpäin)
- väylältä n.50m päästä kylkkärinä n. 30m pitkäksi
- duffaten pallo n. 5cm eteenpäin
- useampi n.30-50 metristä kupin ääreen niin, että pelikaveri on potkaissut pallon takaisin (saatu)
- greenin vierestä (muistaakseni) 4-5 kertaa chip in
- jne.jne.

Semi-risk / high reward, sano!! Focus...
 

Torspo82

Jäsen
Sanokaas nyt mitä tehdä => Burner Plussat tuntuu jo vähän isoilta kohloilta ja tarkoitus olisi hommata "hieman edistyneemmän" pelaajan raudat (HCP 17,9)...

Simulaattorissa Titun AP1 rauta-6:lla meni about 150-160m (toki jokunen räpellys yms. oli mukana), frendi kehuu Callawayn X-20 / X-22:sia ja yksi kaiffari käski hyppäämään suoraan Titun AP2:iin. Vaikeeta on!
Oon itse hiukan samassa tilanteessa. Mitä nyt oon netin keskustelupalstoja ym. seuraillut niin Mizunon JPX-800 Pro saattaisi olla yksi hyvä vaihtoehto. Tai jos Taylormadessa tykkää pysyä niin TP CB:t voisivat toimia. Ja onhan sieltä jo kohta R11:kin saatavilla. Pingiltä ehkä G20? Taitaapa noita sopivia vaihtoehtoja kyllä loppupeleissä löytyä vähän joka valmistajalta ja se oikea löytyy luultavasti vasta kunnon fittauksen jälkeen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Oon itse hiukan samassa tilanteessa.

Titun AP1:t nyt sitten tuli hankittua ja Vokey 52-wedge... Fittauksessa pudotin läjän palloja simulaattorissa ylivoimaisesti pinimmälle alueelle Titulla (rauta-6 oli vertailumailana) ja mittaa entisiin tikkuihin tuli lisää about 10m. OK, vaikeammat ovat kuin vanhat, joten oppimista on niidenkin käytössä.

Testasin myös Callaway X-20:t, TM R9:t ja AP2:t => X-20 oli ylivoimaisesti lyhin lyöntipituudeltaan (jäi jopa vanhoista) ja sivuunkirjoittaneella ei ole vielä mitään asiaa noihin pro-mailoihin.

Nyt sit vaan rundia rundin perään, vehkeitä ei enää syytellä!!
 
Seurojen mestaruuskilpailut lähestyvät. Kuinka moni palstalainen aikoo osallistua seuransa mestaruuskilpailuihin? Itse olen mukana ja tavoitteekseni olen laittanut cutin läpäisemisen. Katselin tuossa lähtölistaa ja lähes 80 osallistujaa ja niistä noin 40:llä on pienempi tasoitus kuin itselläni (oma hcp 8,4). Kahden kierroksen jälkeen on kolmannelle päivälle päässyt 30 parasta. Viimeksi jäin 4 lyöntiä cutista, mutta ensi sunnuntaina olisi tarkoitus päästä vielä pelaamaan kolmantena päivänä.

Yleisesti ottaen on hienoa, että lähes sata (molemmat sarjat, naiset ja miehet) seuran jäsentä on mukana. Voisi olla vielä enemmänkin sillä onhan se hienoa, kun porukka kokoontuu yhteen näin loppukaudesta suurin joukoin. Jos ei muuten niin ainakin katsojina paikan päälle ja juomaan vaikka kahvit klubilla.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Seurojen mestaruuskilpailut lähestyvät. Kuinka moni palstalainen aikoo osallistua seuransa mestaruuskilpailuihin? Itse olen mukana ja tavoitteekseni olen laittanut cutin läpäisemisen. Katselin tuossa lähtölistaa ja lähes 80 osallistujaa ja niistä noin 40:llä on pienempi tasoitus kuin itselläni (oma hcp 8,4). Kahden kierroksen jälkeen on kolmannelle päivälle päässyt 30 parasta. Viimeksi jäin 4 lyöntiä cutista, mutta ensi sunnuntaina olisi tarkoitus päästä vielä pelaamaan kolmantena päivänä.

Yleisesti ottaen on hienoa, että lähes sata (molemmat sarjat, naiset ja miehet) seuran jäsentä on mukana. Voisi olla vielä enemmänkin sillä onhan se hienoa, kun porukka kokoontuu yhteen näin loppukaudesta suurin joukoin. Jos ei muuten niin ainakin katsojina paikan päälle ja juomaan vaikka kahvit klubilla.

Pickalan mestikat nyt viikonloppuna ja mukaan ei päässyt. 50-60 pienintä hcp:tä pääsee mukaan ja oma 8.8 hcp ei riittänyt tänäkään vuonna. Viime vuonna toki oli hieman korkeampi. Tällä kehitystahdilla vuoden päästä on mahdollisuuksia osallistua.

Mitä täällä lukenut kommentteja, niin vähääkään korkeammalla hcp:lla pelaavat, jättäkää ne 60'asteiset mailat pois. Hankkikaa sandiksi sopiva wedge 54-56 ja pelatkaa kaikki lähilyönnit sillä. Lapaa voi sulkea ja avata tarpeen vaatiessa ja näin oppii lyömään erilaisia läpipelilyöntejä. Tämä kehittää lähipeliä. Käsittämätöntä miettiä lyövänsä 60'asteisella wedgelle ns. matkalähestymisiä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kova taso Pickalassa, kun tuolla tasoituksella joutuu jäämään pois mestaruuskisoista. Tiedän, kyseessä on iso seura, jossa kyllä tasoa riittää.

Itsekin pitää mennä kisailemaan viikonlopuksi. 54 reikää olisi tahkottavana, joten "työsarkaa" riittää ihan reilusti. Tavoitteenkin tuossa jo asetin itselleni, eli 250 lyöntiä ei saisi mennä rikki. Ei tuo tasoituksellisesti katsottuna ole mikään paha nakki, mutta kun kilpailunumero on rinnassa, niin kummasti sitä vaan tahtoo lyönti karkailla aina välillä. Ja kun kisat pelataan takateeltä, niin se vaan tahtoo vaikuttaa tekemiseen, vaikkakaan ei pitäisi. Tulee yksinkertaisesti yritettyä liian pitkälle, jolloin suuntavakaus tahtoo kärsiä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Mitä täällä lukenut kommentteja, niin vähääkään korkeammalla hcp:lla pelaavat, jättäkää ne 60'asteiset mailat pois. Hankkikaa sandiksi sopiva wedge 54-56 ja pelatkaa kaikki lähilyönnit sillä. Lapaa voi sulkea ja avata tarpeen vaatiessa ja näin oppii lyömään erilaisia läpipelilyöntejä. Tämä kehittää lähipeliä. Käsittämätöntä miettiä lyövänsä 60'asteisella wedgelle ns. matkalähestymisiä.

Vaikka tasoitukseni onkin vain 18 (toinen kesä lajissa menossa), niin silti en aivan noin jyrkästi tuomitse 60 asteista. Itse harjoittelin sillä jonkin verran rangella ja myös kotona tein harjoitteita (ulkona tietysti), minkä jälkeen maila toimii todella hyvin tietyissä paikoissa, joissa pallo pitää saada pysähtymään nopeasti esimerkiksi bunkkerin jälkeen, myös korotetut griinit aivan sama asia. Mikäli pallo makaa edes kohtuullisesti, niin aika helppoa siihen on saada hyvä osuma ja tehdä hyvä lähestyminen, mikä omasta mielestäni on aika mahdotonta esimerkiksi 52 asteisella tietyissä tilanteissa. eri asia on niillä, jotka osaavat lyödä sitten millä mailalla tahansa hyvin. Sitä en kiellä, etteikö 60:sellä olisi etenkin harjoitusvaiheessa tullut monta kylkkäriä ja 20 metrin en lyönti onkin kantanut sen 60 metriä. Sitten jos lähestymisessä ei ole mitään esteitä, niin en myöskään itse käytä enää 60 asteista, vaan tarkempaa lähestymistä saan esimerkiksi 54 asteisella hiekkamailalla. Viikonloppuna kisaillaan, mutta ei seuran mestaruuskisoissa, jotka olivat jo, tavoitteena on pelata omassa bufferissa vieraalla kentällä (Linna golf).
 

M10

Jäsen
Seuran mestaruuskisat edessä, 54r backteelta. Kauden kohokohta. Suht kova taso, kun miesten A-sarjassa 24 pelaajaa 1. tasoitusryhmäläisiä (0 - 4.4). Loput parikymmentä siellä 4.5 - 7 haminoissa. Oma tavoite olisi pelata suunnilleen tasoitukseen. Sillä pitäisi olla helposti 15, jopa kympin sakissa. Kahdet edelliset mestikset menneet penkin alle, joten nyt pitäisi taas onnistua.

Itse muuten suosittelisin ettei kannata tuskailla liikaa eri mailamerkkien sopivuuksien, lie-kulmien, pallomerkkien, aste-lukujen ja muun lopulta melko epäolennaisen datan kanssa. Keep it simple stupid - enemmän pelaamista, treenaamista ja asiat kannattaa pitää niin yksinkertaisina kuin mahdollista. Nykyään välineiden kanssa myssytellään ihan hirveästi ja ainakin itselleni se on aika vastenmielinen trendi golfissa (samoin, kuin etäisyyskiikarit jne).
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Vaikka tasoitukseni onkin vain 18 (toinen kesä lajissa menossa), niin silti en aivan noin jyrkästi tuomitse 60 asteista. Itse harjoittelin sillä jonkin verran rangella ja myös kotona tein harjoitteita (ulkona tietysti), minkä jälkeen maila toimii todella hyvin tietyissä paikoissa, joissa pallo pitää saada pysähtymään nopeasti esimerkiksi bunkkerin jälkeen, myös korotetut griinit aivan sama asia. Mikäli pallo makaa edes kohtuullisesti, niin aika helppoa siihen on saada hyvä osuma ja tehdä hyvä lähestyminen, mikä omasta mielestäni on aika mahdotonta esimerkiksi 52 asteisella tietyissä tilanteissa. eri asia on niillä, jotka osaavat lyödä sitten millä mailalla tahansa hyvin. Sitä en kiellä, etteikö 60:sellä olisi etenkin harjoitusvaiheessa tullut monta kylkkäriä ja 20 metrin en lyönti onkin kantanut sen 60 metriä. Sitten jos lähestymisessä ei ole mitään esteitä, niin en myöskään itse käytä enää 60 asteista, vaan tarkempaa lähestymistä saan esimerkiksi 54 asteisella hiekkamailalla. Viikonloppuna kisaillaan, mutta ei seuran mestaruuskisoissa, jotka olivat jo, tavoitteena on pelata omassa bufferissa vieraalla kentällä (Linna golf).

Lähinnä ongelma on yli -vaikkapa sitten- 15hcp pelaajilla jossai aivan muualla kuin chipeissä bunkkerin takaa. Joko peruslyönneissä tai lähipelissä. Lähipelin masterointi on saavutettavissa monella huomattavasti helpommalla tavalla kuin 60 wedgellä. Huonojen ja epäonnistuneiden lyöntien määrä on suuri verrattuna onnistuneisiin 60' wedgellä lyötyihin.

Eli esim. 56 asteinen riittää hyvin ainoaksi wedgeksi hyvinkin pitkäksi aikaa. Lapaa avaamalla ja sulkemalla (lyöntiarsenaalia kasvattamalla) pystyy modaamaan lyöntejä ja lyönneistä tulee tutumpia ja täten varmempia.

Tottakai, eikai kukaan voi sano miten golfia pitäisi pelata, mutta helpompiakin tapoja on saada skore kuin käyttää lob/highlob wedgejä.
Toki vaikeista onnistuineista lyönneistä tulee suurempi riemu kuin tylsemmistä ja helpommista nostoista parketille.

Perus 10hcp tavoittaa helposti 3hybridillä 5-pw '56 ja draiveri mailoilla, joissa aika paljon haastetta jo vetää.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli esim. 56 asteinen riittää hyvin ainoaksi wedgeksi hyvinkin pitkäksi aikaa. Lapaa avaamalla ja sulkemalla (lyöntiarsenaalia kasvattamalla) pystyy modaamaan lyöntejä ja lyönneistä tulee tutumpia ja täten varmempia. (clip)

Perus 10hcp tavoittaa helposti 3hybridillä 5-pw '56 ja draiveri mailoilla, joissa aika paljon haastetta jo vetää.

Nämä samat asiat pro jutteli ja alleviivasi. Kun hankin mailoja (pro mukana) sanoi että hankkimallani hyvälaatuisella perus aloittelijasetillä pärjää vuosia ja halutessaan singeliksi jos vaan muuten mahkuja on. Kokoonpano jota kannan mukanani on juuri tuo Hassen edellä mainittu. (edit. pienin taisi ollakin '54)

Väyläpuun, rautanelkun ja pienemmän hybridin omistan myös, mutta ne eivät tuo vielä lisäarvoa peliini. Jyrkempiin wedgeihin ei oikein osaa sanoa kantaa kun en ole kokeillut. Pari- kolme perusnäpyä sujuu '54:lla suht varmalla tasolla ja niillä koitetaan mennä tämä kesä. Oikeastaan etäisyyksiin alle 60 metrissä kierros on enää harvemmin loppukesästä kosahtanut. Mutta eiköhän jyrkempiinkin tikkuihin pidä jossain vaiheessa tehdä lähempää tuttavuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tänä kesänä on tullut pelattua rundi yhden kundin kanssa joka käytti paljon puu-9:ä, joten pelatkoon kukin niillä mailoilla joilla tykkää...

Wedget ovat avain hyviin tuloksiin ja itsellä on nyt 4-PW raudat sekä 52- ja 58-asteiset wedget => 52:sta käytän 50-80m lähestymisiin ja 58 käy SW:ksi sekä 20-50m chippeihin mainiosti... Kuten tuolla edellä kerroin on tuo 58 antanut kokolailla laajan kirjon lyöntejä, mutta kun pitää sen (v...un) katseen siinä (v...un) pallossa niin nykyisin maila toimii jo pääosin erinomaisesti. Luottamalla totuuteen, etten minä toisen kauden golffarina tuollaista vielä tarvitse olisi muutama maukas onnistuminen jäänyt kokematta! Jos taasen ainoa tavoite golfkentällä on välttää virheitä ja hampaat irvessä hakata koko ajan kovempia tuloksia tauluun niin kannattanee pysytellä "on the safe side"...
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kuten tuolla edellä kerroin on tuo 58 antanut kokolailla laajan kirjon lyöntejä, mutta kun pitää sen (v...un) katseen siinä (v...un) pallossa niin nykyisin maila toimii jo pääosin erinomaisesti.

Erinomaisen kauniisti sanottu. Tuon kun toteuttaa, niin se vaikeampi mailakin tottelee, mutta en käy kiistelemään sitä, etteikö vähemmilläkin menesty. Toisaalta taas näillä 58/60 saa kyllä loistavia lähestymisiä todella vaikeista paikoista ja itse pidän haasteista, otan varmaan liikaakin riskejä, mutta eihän tätä lajia muuten opi.
 
Itse olen yrittänyt hioa puttipelin kuntoon ennen mestaruuskisoja. Oon käynyt jopa muutaman kerran ihan vaan puttailemassa iltaisin, kun aikaa ei ole ollut muuten mennä kentälle. Vain kaksi täyttä kierrosta viimeiseen 10 päivään. Onneksi tässä videossa (youtube) Seve näyttää mallia miten helppoa on upottaa alle viisimetriset.
 

Kostja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Anaheim Ducks
Voisi itsekin tänne kirjoitella kun olen golfia pelaillut nyt kaksi kesää ja tasoitus on oman lyöntivarmuuden löytymisen jälkeen tippunut 22,2:een. Vielä tulee kumminkin jonkun verran reikäkohtaisia romahduksia, mutta viimeisen kuukauden aikana pelaaminen on ollut todella nautinnollista. Omasta pelaamisesta sitten lisää myöhemmin..

Eli tänään matka Tallinnaan ja kysyisinkin arvon palstalaisilta oletteko käyneet Tallinnassa golfliikkeissä? Olisi mukava tietää hintataso ja miten hyvin saa merkkituotteita.. Olisi tarkoitus hankkia hybrid/puu3.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Alkaa Titut toimia jollain muotoa, varsinkin 52 Vokey... Tänään Peuramaan Porkkala netto 71 / 38 pojoa vaikka mukana oli kaksi tupla-paria nelosille! Tuurin tarve siis vähenee... Sunnuntaina Vanha Peura ja samalla tän kauden rundi nro 40!
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Mitä täällä lukenut kommentteja, niin vähääkään korkeammalla hcp:lla pelaavat, jättäkää ne 60'asteiset mailat pois. Hankkikaa sandiksi sopiva wedge 54-56 ja pelatkaa kaikki lähilyönnit sillä. Lapaa voi sulkea ja avata tarpeen vaatiessa ja näin oppii lyömään erilaisia läpipelilyöntejä. Tämä kehittää lähipeliä. Käsittämätöntä miettiä lyövänsä 60'asteisella wedgelle ns. matkalähestymisiä.

Niinpa! Wedgeihin vahemman ja draivereihin enemman loftia. Moni pelais huomattavasti parempaa golfia...
 

Fordél

Jäsen
Tein virheen ja kävin kokeilemassa lajia. Ei voi muuta sanoa kuin että on kyllä hienoa ja koukuttava laji! Neljä tuntia hurahti alta aikayksikön ja toiset neljä tuntia olisi mennyt varmasti heittämällä. Kaikista hienoin tunne oli kun sai avauksen lähtemään hyvin. Toki taso heitteli vielä paljon ja hyvää suoritusta seurasi monesti käsittämätön lyönti, mutta aika nopeasti peliin pääsi sisään ja siitä tuli nautittavaa. Kuitenkin sellainen fiilis jäi, että lajissa voi oppia koko ajan uutta. Hitto kun vain olisi aikaa niin ja sitä rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös