Golfin harrastajat

  • 497 284
  • 2 969

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
http://www.google.fi/imgres?q=nike+full+cavity&um=1&hl=fi&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1280&bih=666&tbm=isch&tbnid=6GyF0_AIjZQRIM:&imgrefurl=http://www.discountgolfworld.com/products/nike/victory-red-full-cavity-irons.html&docid=eKspCGo8n6ilNM&w=1195&h=1200&ei=p3Q0Tpn2B86N-wbrnYmLDQ&zoom=1&iact=rc&dur=519&page=1&tbnh=160&tbnw=159&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=51&ty=89

URL: vie kuvaan mailoista

Jos näistä puhutaan niin, ei kyllä ole nähnytkään alottelijalle soveltuvaa settiä. Mailan pohja -juuri äsken mitattu - on juurikin yhtä paksu kuin titleist ap2 tai niken vanhan pro combon. Svetari toki isompi, mutta lapa ei ole off-setillä suuremmin pilattu. Mailahan on sama kuin nykyinenkin procombo mutta tosiaan kehäpainotteinen. Nikeltä itseltäänkin löytyy muutama selvästi helpompi setti? Toki aina on kuvitelmia millaisia mailoja tulisi käyttää, mutta voi käydä kokeilemassa esim. wilsonin control tai distance setin eroa victory red full cavityyn rangella.

Alottelijana tarpeeksi helpot mailat käteen niin pallo lentää eritavalla. Kyllä niitä vaikeampia mailoja kerkeää kiroamaan sitten kun hcp lähempänä 5 kuin 10.Kuitenkin Bogi peliin vaadittava taso, ei tarvitse mitään "työstettäviä" rautoja. Cavity ei ole vaikein rauta, muttei missään nimessä alottelijan rautasetti - ellei sitten halua vain ostaa välttämättä nikeä. Paljon helpompaakin hyvää rautaa on tarjolla.

Ja selvennykseksi vielä; itse en pidä omaa peliäni kovinkaan erikoisena. Pelaan poikkeuksetta alle 90, ja hyvät rundit voivat mennä alle 80, silti ei tulisi mieleenkään ostaa muuta kuin kehäpainotteiset mailat. Jos tour-pelaajat ovat siirtyneet joukolla kehäpainotteisten mailojen suuntaan, miksi klubipelaajan pitäisi sivaltaa bladella? Eli kehäpainoinen maila ei tarkoita vielä helppoja mailoja.
 
Viimeksi muokattu:

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Ajoin eilen Imatran ohitse ja kun oli aikaa, niin kävin pelaamassa paikallisen kentän läpi. Peli oli alkuun ja avaus loppuun saakka aika hajalla, mutta silti tuli se vakio 35 pistettä, 95 lyöntiä. Kertonee siitä, että tasoitus on tulossa lähiaikoina alaspäin. Kenttä oli kohtuullisessa kunnossa, mutta greenit hiekoitettu ja hiekkaa oli todella paljon, myös sateita oli ilomeisesti ollut aika runsaasti, koska kenttä oli pehmeä ja rulleja tuli todella vähän joillain väylillä. Kentän slope on aika korkea ja itselleni tuli fiilis, että esimerkiksi kotikenttääni verrattuna täällä olisi todella helppo tehdä tulosta. Mukava kokeilu taas tämäkin uusi golfkenttä. Klubilla mukavaa henkilökuntaa ja maukasta pientä syötävää, josta pisteitä.

Täällä on ollut keskustelua mailoista ja kun on vasta toinen vuosi menossa,en itse juuri näistä ymmärrä. Siksi kysynkin, että mitä rautaa paremmat pelaajat suosittelevat näistä pitkistä ja märistä raffeista lyönteihin. Nyt on alkanut nurmi kasvaa voimakkaasti ja se on tiheää, lisäksi ajoittain se on märkää ja eilenkin pariin otteeseen harmitti, kun sieltä ei päässyt ulos, kuten olin toivonut. Omat rautani (Wilsonin perussetti) eivät ainakaan leikkaa ruohoa kovinkaan tehokkaasti ja tuntuu siltä, että mukana voisi olla yksi suurempi paremmin pitkään paksuun raffiin sopiva työkalu, mutta mikä?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Täällä on ollut keskustelua mailoista ja kun on vasta toinen vuosi menossa,en itse juuri näistä ymmärrä. Siksi kysynkin, että mitä rautaa paremmat pelaajat suosittelevat näistä pitkistä ja märistä raffeista lyönteihin. Nyt on alkanut nurmi kasvaa voimakkaasti ja se on tiheää, lisäksi ajoittain se on märkää ja eilenkin pariin otteeseen harmitti, kun sieltä ei päässyt ulos, kuten olin toivonut. Omat rautani (Wilsonin perussetti) eivät ainakaan leikkaa ruohoa kovinkaan tehokkaasti ja tuntuu siltä, että mukana voisi olla yksi suurempi paremmin pitkään paksuun raffiin sopiva työkalu, mutta mikä?

Moderneilla hybrideillä pääsee melkeinpä helpoiten pois raffista. Lavan takana oleva painopiste ja lavan paino auttavat lyönnin läpimenossa ja pallon ilmaan nostamisessa. Mutta toki kun mennään syvälle märkään raffiin niin siinä ei ihmemailoillakaan tehdä taikuuksia. Joskus pitää vaan pelata suosiolla pallo ainoastaan ulos ja sillä selvä.

Raffista lyötäessä (märkä tai kuiva) olennaista on hyvän kontaktin saaminen palloon. Eli kyse on myös tekniikan oikeellisuudesta. Kovin flätillä swingillä kauhotaan enemmän ruohoa kuin palloa, joten kontaktin saaminen vaikeutuu. Raffissa pitäisi päästä mun mielestä jyrkemmin palloon jotta saa aikaiseksi puhtaan osuman. Kyllä se pallo sitten lähtee ihan rautamailoillakin nätisti.

Oma pelisetti on tänä päivänä suunnilleen tällainen: raudat 4-PW, SW, puu-3, driver ja neloshybridi + putteri. Tiukkoihin avauksiin käytän rautanelosta jolla kontrolli suunnan puolesta on parempi vs spooni/driver. Hybridi käytössä jos pallo makaa raffissa hieman huonommin. Tasuri pyörii 11-12 välillä. En tosin pidä itseäni "parempana" pelaajana. Lähipeli on ollut vahvuuksiani jolla sitten kompensoidaan ailahtelevaa lyömistä :).
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pitäisi hankkia isälle golfmailasetti kun se on aloittelemassa harrastusta ja lupasin jeesta hankinnassa. Minkälaista settiä suosittelette kun kyseesä on tosiaan vasta aloitteleva ja on varmasti vähään tyytyväinen. Käytettyä vähän ajattelin, mutta kun en ymmärrä noista mitään niin vähän vaikeeta on.

Aiemmin annetut vinkit liittyen kehäpainotteisiin mailoihin allekirjoitan myös minä täysin. Ei missään nimessä turhan vaikeita pienilapaisia blademailoja, tai edes mitään siihen suuntaan.

Et maininnut mitään budjettia hankinnalle? En lähtisi suosittelemaan ainakaan mitään ns. aloittelijasettiä. Tällä tarkoitan settiä jossa on "kaikki valmiina", eli raudat, puut, putteri, bägi jne. Syy em. kantaani on se että noissa puumailat ovat usein varsin surkeita ja samoin putteri on suorastaan luokaton.

Budjetista riippuen lähtisin liikkeelle kunnon rautasetistä. Käytettynä saa TaylorMaden, Callawayn yms. laatumerkkien hyviä settejä varsin sopuhintaan. Bonuksena seuraa että mailoilla pelaa mielellään pitkään. Alennuksista saattaa myös löytää uusia edellisen kauden mailasettejä erittäin sopivasti. Samoin liikkeet myyvät demosettejään pois edukkaasti. Pääkaupunkiseudulla olen saanut todella hyvää palvelua mm. Golf Balancesta. Valikoima on laaja ja tarjoaa jokaiselle jotain. Myös demomailoja on hyvin tarjolla.

Lähtisin kasaamaan ensimmäistä sarjaa näin: hyvät laatuvalmistajan raudat 5-SW (demot, käytetyt, uudet edellisen vuoden mallit), joku puumaila (esim. puu-5) ja sitten käteen sopiva putteri joka tuntuu putattaessa mukavalta. Golfliikkeissä voi puttailla eri puttereilla ja vertailla miltä mikäkin tuntuu. Siitä sitten täydentämään eteenpäin sen mukaan mikä hyvältä tuntuu. Kun puu-5 alkaa toimimaan voi hankkia draiverinkin. Niissä kannattaakin sitten suosia uusia isolapaisia merkkimailoja.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Oma pelisetti on tänä päivänä suunnilleen tällainen:

Kaikki mailat Callawaytä, ellei toisin mainita:
Driver: FT-iZ 9,5 loftilla
Spoon: Diablo Edge Tour 15-ast.
Hyrppä: Razr X, 21-ast.
Raudat: X-20, 4-PW (joista en nelosta käytännössä koskaan käytä)
Wedget: 52-, 56- & 60-asteiset X-Forgedit
Putteri: Odyssey 2-ball 34".

Hybridiä käytän kaikissa lyönneissä välillä 190m-160m, joten rauta-4 ja joissain kohdissa myös femma aika turhia. Nelonen vaihteleekin paikkoja välillä bägi-säilytyslokero.

Tuollainen aika perussetti, kaikki paitsi hybridi ja putteri ostettu käytettynä. Maksoi yhteensä 550e, joista noiden uusien aseiden osuus rapiat 300 eskoa. Hanska tällä hetkellä 14,5.

Kuinka moni jatkislaisista käyttää jotain älypuhelinohjelmaa perus tuloskortin lisäksi (typ Gamebook/Golfshot)? Ilmoittautukaa ja listatkaa hyviä/huonoja puolia sekä mielipiteitä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Täällä on ollut keskustelua mailoista ja kun on vasta toinen vuosi menossa,en itse juuri näistä ymmärrä.
- - -

Mailakeskusteluun sen verran, että aloittelijalle riittää melko hyvin perussetti ja tosiaan mielellään kaikki raudat samaa mallia. Itse pelasin samalla setillä jolla aloitin lähes kahdeksan vuotta.

Olennaista noissa mailoissa on se miltä ne tuntuvat käteen. Vuosien varrella minun mailoilleni oli sattunut kaikenlaisia pikku kolhuja ja vääntymisiä metsissä, ja se aiheutti erikoisen kuvion siinä mielessä että yht´äkkiä huomasin käyttäväni rauta-5 melkein aina kun vain suinkin oli mahdollista. Hiukan alempaa vaan välillä kiinni yms kikkailua, mutta maila oli melkein aina sama.

No, tämä tietenkin vaikutti siihen että aina vaan oli vaikeampaa päästä edes bufferiin. Jonkin aikaa taistelin asian kanssa, kunnes sain apua tältä palstalta, olisiko ollut vielä sama ketjukin.

Homman juju oli lie-kulma, eli mailan varren ja lavan oikea kulma. Rautavitoseni oli vääntynyt juuri tuon mutkan yläpuolelta joskus puuhun osuessaan ja yllättäen sen lie-kulma oli muuttunut minun kropalleni sopivammaksi. Kun sitten ystävällisen palstasielun avustuksella sain itselleni omalla lie-kulmalla varustetut mailat, alkoi pelikin taas maistua ja pääsin kevyesti bufferiin ja jopa hiukan paransin tasoitustani niiden kanssa.

Pelaan edelleen niillä mailoilla, vaikka kierrokset ovatkin sairauteni takia vähentyneet dramaattisesti. Mutta testatkaa jossain kaupassa, jossa on mahdollisuus lyödä, myös tuota lie-kulman vaikutusta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hybridiä käytän kaikissa lyönneissä välillä 190m-160m, joten rauta-4 ja joissain kohdissa myös femma aika turhia. Nelonen vaihteleekin paikkoja välillä bägi-säilytyslokero.

(clip)

Kuinka moni jatkislaisista käyttää jotain älypuhelinohjelmaa perus tuloskortin lisäksi (typ Gamebook/Golfshot)? Ilmoittautukaa ja listatkaa hyviä/huonoja puolia sekä mielipiteitä.

Kuin omasta pelikirjastani. Väyläpuun tosin olen jättänyt suosiolla kotiin ja rautanelkku keikkuu lähes käyttämättä bägissä. Oikeastaan yhdellä 165 metrisellä par 3 väylällä sillä availen, riippuen tuulista ja kuinka taakse lyöntipaikka on siirretty kulloinkin.

Kaveri on koukussa älypuhelin golf-ohjelmaansa, jonka nimeä en nyt muista. Onhan se näppärä systeemi, mutta itse en koe tarvitsevani. Tällä tasolla kokisin sen mulle liiallisena hifistelynä ja kaverin peliä se on ainakin hidastanut. Mutta never say never.

Mutta, mutta. Tässä kesäloman vedellessä viimeisiään, pientä välitilinpäätöstä voisi tehdä. Draiveihin on tullut rangella keskityttyä, ehkä vähän liikaakin verrattuna muuhun. Ja onhan ne kehittyneet. Tilastoakin on tullut tehtyä ja n 8/10 avauksista pelitilanteessa on kelvollisia. Yksi pienehkö ongelma on tosin nostamassa päätään, eli slaissin pelossa lyöntejä tulee vähän liikaa ylikorjattua ja aina ei voida puhua kontrolloidusta hukista. Mutta positiivista että nyt sentään on oppinut miten noita voi teoriassa hallita ja miten hienosäätöä pitäisi yrittää. Ja pituuksiin ole juurikaan kiinnitänyt huomiota, muuta kuin sen että riittävän pitkälle ne menee, kunhan ei slaissia tule.

Raudat 8-7 ovat seuraavat tehotreenissä listalla. Aivan turhaa tutinaa välillä näiden kanssa josta pitää päästä eroon. Hybridin kanssa tulee jo aika hyvin toimeen, jossain välissä ei totellut ollenkaan. Loppujen lopuksi todella kätevä työkalu. Pieniä chippejä on tullut pojan kanssa takapihalla harva se ilta neppailtua. Ja aika usein siinä huomaa että tunti jos toinenkin niiden parissa on vierähtänyt. Ja aika hyvin kentälläkin ovat sitten sujuneet.

Puteistakin tarttis alkaa pitämään kunnon tilastoa. Perstuntumalta voisin sanoa että alussa "turistin tuurilla" eli rennosti sinne päin puttaamalla pärjäsi yhtä hyvin kuin nyt kun niitä on treenaillut. Liian usein niitä se kolme tulee. Joskus uppoaa kymmenmetrisiä monstereita ja välillä puolimetrisiä ohi. Sellaista se on.

Eräs ongelma, joka lienee korvien välissä tai sitten fyysisessä puolessa, tiedä häntä. Kentästä riippumatta (viisi eri kenttää tältä kesältä) etuysit menevät pääsääntöisesti 41-47 lyönnin haarukkaan, mutta vielä kertaakaan ei ole 90 haamuraja mennyt rikki. Olisikohan sitten jotain alitajuista tärinää jota ei kentällä tiedosta. Mutta onneksi vielä on hyviä pelikelejä reilut pari kuukautta jäljellä, mikäs sen mukavampaa.

Edit, mites muuten nimim. Varjon päivä meni golfin parissa? Ei ole raporttia osunut silmiin. Puraisiko golf-kärpänen vai lensikö mailat vesiesteeseen. Vai kenties jotain siltä väliltä?
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
No nyt tarttis sitten raudat uusia. Ensimmäisiä merkkirautoja siis hankkimassa.

Aletkin näyttävät alkaneen maailmalla, joten nyt isketään. Rahaa ei liikaa ole, joten löytyyköhän palstaveljiltä kokemuksia esim. näistä

Mizuno MX-100
Nike Victory Red Full Cavity

?


T: hcp 25-30
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mizuno MX-100
Nike Victory Red Full Cavity

?


T: hcp 25-30

Kelpo pelejä vähän edistyneemmälle varmasti molemmat => lankomiehellä nuo Full Cavityt ja tykkää... Mutta ei kyllä kannata mitään scratch-pelaajan bladeja sinunkaan hommata => kehäpainotteisuus ja kunnon lapa sen olla pitää, eiku myyjän kanssa juttusille.

Itsellä puttipeli ihan whittu hukassa...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Näyttää vahvasti siltä, että tästä tuleekin minulle mieluisa harrastus. Aloitin ensimmäisen varsinaisen kauteni tasoituksesta 54 ja tänään sitten vihdoin ja viimein sain tasoitukseni tippumaan 36:een, joka oli kauden tavoite eli nyt pääsee sitten muuallekin kuin kotikentälle pelaamaan.

Pelaan yli kymmenen vuotta vanhoilla Wilsonin raudoilla, ainoastaan putterin ja driverin olen ostanut tällä kaudella. Olen myöskin noita golfliikkeiden sivuja seuraillut, kun vähän himottaisi uusi rautasetti ja bägi, varmaan joku hybridikin voisi olla paikallaan. Täytyy kuitenkin tämä kausi yrittää noilla vanhoilla raudoilla vielä sinnitellä. Missä vaiheessa voisi olla järkevää katsella muita kuin aloittelijoiden mailoja?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Missä vaiheessa voisi olla järkevää katsella muita kuin aloittelijoiden mailoja?

En rajaisi mailoja ihan noin, että aloittelijat ja muut. Vaan mielumminkin harrastelijat ja aktiivit. Harrastelijoille on kuitenkin tarjolla aika kattava valikoima kehäpainotteisia mailoja ja hintahaarukka on suuri.

Mitää pro bladeja en ole juuri yli kympin händärillä pelaavilla nähnyt. Eli anteeksiantava maila sopii muodenkin kuin aloittelijoiden bägiin.

Itsekin tässä juuri pähkäilen mitkä sitä nyt hommaisi, kun haluaisin ekat merkkiraudat. Ei viitsi grippejä vaihtaa vanhoihin "merkittömiin". Setti kun maksoi kokonaista viiskymppiä :-)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Pelaan yli kymmenen vuotta vanhoilla Wilsonin raudoilla...

...jotka ovat tod.näk. aika vaikeat mailat pelata juurikin vähäisen kehäpainotteisuuden vuoksi?

Eli käy nyt alennusmyynneissä ja osta hyvä mies esim. tällaisella lavalla varustetut pelit:
http://img.diytrade.com/cdimg/666001/7852731/0/1231834210/TaylorMade_Burner_Plus_Irons.jpg

Näyttääkö erilaiselta kuin nykymailasi? Tuota tyyliä olevat mailat kun hankit niin duffit ja kylkkärit vähenevät hetimiten ja händäri sukeltaa...
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kelpo pelejä vähän edistyneemmälle varmasti molemmat => lankomiehellä nuo Full Cavityt ja tykkää... Mutta ei kyllä kannata mitään scratch-pelaajan bladeja sinunkaan hommata => kehäpainotteisuus ja kunnon lapa sen olla pitää, eiku myyjän kanssa juttusille.

No jaa ei nuo full Cavityt Nyt niin vaikeilta mailoilta vaikuta. Henkilökohtaisesti pidän siitä, että mailat antaa vähän palautetta hyvistä ja huonoista lyönneistä. Oppii lyömään oikein. Mitään bladeja ei kyllä kannata hankkia. Toki asia on niin, että isot kehäpainotteiset mollukat on yleensä helpompia lyödä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Itsellä puttipeli ihan whittu hukassa...

Ja tänään putteja rundilla 30 ilman yhtään chip in-suoritusta, on se ihme touhua!! Niin ja bufferiin poksahti vaikka etuysi olikin ihan paska => takaysi +8...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onkos muuten porukoilla kokemusta mailojen tilaamisesta ulkomailta? Itsellä tähtäimessä Titun AP1:t, onhan noita toki härmässäkin kohtuuhintaan...
 
Onkos muuten porukoilla kokemusta mailojen tilaamisesta ulkomailta? Itsellä tähtäimessä Titun AP1:t, onhan noita toki härmässäkin kohtuuhintaan...

On ja erinomaisia kokemuksia muutaman viime vuoden ajalta. Hyviä kokemuksia on ainakin www.golfbuyitonline.com -firmasta. Taitaa olla Euroopan suurimpia Titujen jälleenmyyjiä ellei suurin. Ainakin niin minulle Carlsbadista kerrottiin. Ainakin Titun osalta löytyy paljon vaihtoehtoja Custom Fit -palveluna. Tekstiileitä tulee tilattua paljon tuolta ja palvelu on erinomaista. Niin ja kannattaa pyytää erillinen tarjous niin aina saa hieman pyöristeltyä hintoja.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Onkos muuten porukoilla kokemusta mailojen tilaamisesta ulkomailta? Itsellä tähtäimessä Titun AP1:t, onhan noita toki härmässäkin kohtuuhintaan...

Olen ostanut lähes kaikki golf-mailani ulkomailta nettikaupoista. Olen tilannut useammastakin paikasta, mutta parhaiten ovat toimineet mielestäni http://www.onlinegolf.co.uk
sekä "http://www.callawaygolfpreowned.com.

Jos et välttämättä halua täysin uusia, niin tuo jälkimmäinen toimii käsittämättömän hyvin. Jos tilaat sieltä good-statuksella olevia, niin ovat ainakin itselläni olleet lähes käyttämättömiä. Tilasin viime viikon maanantai-iltana sieltä kolme callawayn wedgeä ja UPS kiikutti ne minulle keskiviikkoaamuna kotiin, eli vajaassa kahdessa vuorokaudessa. Saitilta löytyy myös other brands-osio josta löytyy muidenkin valmistajien mailoja. Nyt siellä näytti olevan muutama setti AP1:tä (710 ja vanhempi), tosin stiff-varrella, hintaan 403 dollaria ja 297 dollaria.

*linkit ulkomaisiin nettikauppoihin
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Taitaa tulla Jenkeistä nämä, eli oletko joutunut maksamaan tulleja? Vai onko summat olleet pieniä?
Kattelin sieltä rautasettiä ja käytettynä voisi tulla vapaasti mutta en ole 100 varma.

Joo, tullit ja alvit joutuu maksamaan. UPS hoitaa ne ja niistä tulee erillinen lasku himaan.
 

Torspo82

Jäsen
Viikonloppuna tuli taas pari kierrosta plakkariin. Lauantain kisakierros alkoi todella surkeasti, seitsemän ensimmäisen reiän jälkeen olin +14. Kierroksen puolessa välissä oli onneksi hieman parempi jakso (7 reikää, +4) ennen heikkoa lopetusta (4 reikää, +8). Tulos 98 oli kaikkea muuta kuin mitä oli hakusessa, mutta keskivaiheen hyvän jakson ansiosta meni sentään edes bufferiin. Lauantaina lähdin sitten hakemaan selkeää parannusta ja sellainen onneksi tulikin. Tulos 87 on uusi kierrosennätykseni ja samalla myös ensimmäiselle kaudelle asettamani tavoite hcp 20:n alittamisesta toteutui. Nykyinen tasoitus 18,8 ei tosin välttämättä kuvaa todellista pelitasoani tällä hetkellä, sillä olen pelannut kaikki tasoituskierrokseni kotikentälläni, joka on kohtuullisen avara eikä rankaise karkailevista avauksista. Loppukesästä/syksyllä olisi vielä tarkoitus kokeilla muutama uusi kenttä, jolloin tuohonkin asiaan saa hiukan lisää perspektiiviä.

Mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä paremmin rautapeli on asettunut uomiinsa. Lyönnit lähtevät suoraan ja kohtuullisen tarkastikin, tietysti edelleen tulee satunnaisia duffeja sun muita. Mutta tuo rautapelin kulkeminen onkin saanut jo harkitsemaan uusien rautojen hankkimista. Ehkä nykyiset raudat (TM Burner Plus) ovat jopa liian helpot ja saavat huonotkin lyönnit näyttämään hyviltä? Ensisijainen tavoite on kuitenkin kehittyä pelaajana eikä vain päästä mahdollisimman helpolla mahdollisimman hyvään tulokseen. Korvaavaksi vaihtoehdoksi olen jo pidemmän aikaa katsellut Taylormaden R9 -rautoja. Ne olivat melkein koko kesän Golf Balancessa tarjouksessa 349 €, mutta en vain raaskinut vetää liipaisimesta. Ja nyt ne ovat sieltä loppu, eikä mistään muualtakaan näyttäisi löytyvän hyvällä hinnalla. Mitäs muita vastaavanlaisia vaihtoehtoja tässä voisi harkita?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä tälläisia saisi vielä elokuun alussa miettiä.. mutta kysäisenpä kuitenkin.

Mites useamman kesän kuin yhden, pelanneet. Kuinka hyvin keväällä lihasmuisti toimii? Onko talven jälkeen kuin ruumista herättelisi? Pienet tauot tekevät joskus mulle ihan hyvää, mutta koko talven tauko on tietysti eri juttu.

Viime syyskuussa kun gc:n suoritin niin talvitauko tuli heti kuukauden päästä ja ei oikein osaa sanoa kuinka paljon opit jäivät mukaan uran alusta. Elääkö händäri/kierrostulokset paljonkin kauden alussa?

Jotenkin on alkanut talven perinteiset etelänmatkat kiinnostamaan ihan eri tavalla :) Saas nähdä mitä tapahtuu!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mites useamman kesän kuin yhden, pelanneet. Kuinka hyvin keväällä lihasmuisti toimii? Onko talven jälkeen kuin ruumista herättelisi? Pienet tauot tekevät joskus mulle ihan hyvää, mutta koko talven tauko on tietysti eri juttu.

Onhan se selvää, että n. 6kk:n tauko ei voi olla näkymättä seuraavana keväänä. Se tietysti vähän riippuu ihmisestä, kuinka hyvin motoriikka säilyy tuollaisen tauon aikana, mutta hakemiseksi homma menee väkisinkin. Jos jaksaa uuden kauden alussa ahkerasti treenata rangella ennen menoa kentälle, niin aina pienemmällä tason heilunnalla pääsee.

Jos vaan on mahdollisuus osallistua talviharjoitteluun, niin suosittelen menemään. Kerta viikossa tunti tai kaksi on jo aivan riittävä määrä pitämään perusasiat paljon paremmin lihasmuistissa.

Omalta kohdaltani viime talvi meni niin, että pidin taukoa lokakuun puolivälistä vuoden loppuun. Sitten treeniä kerran viikossa, joskin muutama vapaa viikko tuli muiden menojen takia.

Ja ulkomaan golfloma kannattaa aina tehdä jos vaan pystyy sellaisen järjestämään. Keskitalvella vaan pitää mennä aika etelään, että pääsee pelaamaan kunnon lämpimissä keleissä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eipä tälläisia saisi vielä elokuun alussa miettiä.. mutta kysäisenpä kuitenkin.

KVG => golfroom !!

Kyseessä aivan peevelin hyvä simulaattori, jota voin kokemuksesta suositella ihan kenelle vaan. Ja jos ei golfroomiin pääse niin mikä tahansa simulaattori kerran tai pari kuukaudessa pitää tatsin ihan OK tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös