Hyvää pohdintaa. Mulla taas tuntui ongelmien johtuvan nimenomaan tuosta gripistä (ja ylivilkkaista ranteista), ja ongelmat tuntuivat poistuneen sillä. Nyt pelaaminen on oikeasti kivaa ja rentouttavaa ja ylimääräiset lyönnit johtuu pääosin huonosta lähipelistä, eikä enää tarvitse budjetoida 2-4 lyöntiä kierrokseen huonoihin lyönteihin tiiltä/väylältä.Itse tuli junnuna pelattua baseball-gripillä, ja nyt aikuisiällä kun aloitin uudestaan, niin gripiksi suositteli valmentaja overlappia. Sillä pelasin pari vuotta, mutta mulla on ihan sama ongelma, eli ylivilkkaat ranteet, joten nyt on tämän kauden ajan ollut pääasiassa interlock käytössä. Mutta mä vaihdan sitä tilanteen mukaan. Jos alkaa tuntumaan lyönti liian kankealta, niin vaihdan overlappiin, ja jos taas tuntuu että ranteet ottaa liikaa omia kiemuroitaan, niin vaihdan interlockkiin. Kumpikin tapa tuntuu omasta mielestä yhtä hyvältä, ja voi olla, että kierroksella pelaan puumailat interlockilla ja raudat overlapilla. Pitkät chipit ja pitchit aina overlapilla, lyhyet bump'n'runit interlockilla (tai puttausgripillä).
Mielestäni noiden grippien vaihtelu ei ole kauhean vaikeaa, vasen käsi on aina mailassa samassa asennossa ja oikea sitten gripin mukaisesti. Ja ainakin itselleni apua on tuonut se, että ei yritä väkisin painaa yhdellä ainoalla gripillä vaan tietää missä kohtaa sitä kannattaa vaihtaa.
Mulla oli 2016, vuonna jolloin tasoitus tippui 1,8:aan ja pelasin ensimmäisen Erkko Trophyn, rankkukeskiarvo kisakierroksilla 1,5. Käsittämätöntä. Jos saan tuon rankkukeskiarvon vaikka puolitettua tai parhaimmassa tapauksessa vaikka kolmannekseen (keskimäärin joka toisella kierroksella yksi rangaistuslyönti), saan suoraan 1-2 lyöntiä "etumatkaa" tuohon vuoteen 2016. Siihen kun lisätään 10% parannus väyläosumiin ja 15% griiniosumiin, niin... No, kaikki varmaan osaa alkeellista matikkaa.
Toki rankut johtuu huonojen lyöntien lisäksi myös pelistrategiasta. Nyt, kun avaus- ja wedgelyönnit ovat vireessä, ei ole mikään hätä ottaa tyhmiä riskejä esimerkiksi par 5 -väylillä, koska birdien voi helposti tehdä 60-90 metristä (aikaisemmin tätä mahdollisuutta ei ollut -> tyhmiä riskejä -> rankkuja).
Vittu sentään, tästä jaksaisi puhua vaikka viikon putkeen.