Golfin harrastajat

  • 487 561
  • 2 925

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Perkeleen avaukset. Kiukulla drive kuntoon.
Samaa ongelmaa on esiintynyt! Kiukulla ei driveä saatu kuntoon, vaan piti valmentajaa konsultoida. Nyt näyttää draivit jo vähän fiksummilta ja kierrostulokset pysyttelee toivottavasti nyt hyvän ja loistavan välimaastossa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Mestiksistä ei tällä kertaa tullut voittoa, lopputuloksena toinen sija tuloksella +11 (75, 76, 76). Hyvää lyöntipeliä läpi kisan (griinejä 10, 9 ja 12), mutta putit ei uponneet. Voiton vei kokenut kettu ja valmentajani Anssi Kankkonen. Oli huikea pelata kokeneen ex-huippupelaajan kanssa!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kolmossija oli oma saavutus mestiksistä. Huonommat kortit tuli pelattua kuin ylempänä ja kokonaistulos painui 250 lyönnin pintaan.

Pitkään olen miettinyt grippien vaihtoa paksummaksi, mutta se on aina jostain syystä jäänyt tekemättä. Nyt on aika tehdä se muutos, ja opetella lyömään niiden kanssa. Muutamien kaverien mailoja joissa on isommat gripit, olen jo hieman kokeillut, eikä ne tunnu ollenkaan huonoilta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kaverin kanssa päätettiin ottaa loman loppuun pienimuotoinen golf-reissu ja lähdemme pariksi päiväksi Nordcenteriin. Tarkoitus olisi molemmat kentät kiertää. Onko tovereilla heittää kokemuksia/neuvoja kyseisistä kierroksista?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nordcenterin Benz-kenttä tuli pelattua viime vuonna. Pitkä etulenkki ja lyhyt takalenkki, mutta teknisiä paikkoja on paljon. Tilaa leveyden suhteen kaikkiaan aika vähän, joten suoria avauksia tarvitaan. Greenit mukavasti kaltevia, jotka myös breikkaavat paljon. Hieno kenttä kaikkineen, tosin gf on aika kallis.

Freamin pelaamisesta on jo vuosia aikaa, joten viime hetken kenttämuutokset eivät ole mun tiedossa. Se on vaikea kokonaisuus kaikkineen. Pitkä ja kapea klubiteeltäkin ja liukkaat greenit päissä.

Mutta ilman muuta molemmat kannattaa katsastaa, kun sinne menee. Ruokailu välillä niin jaksaa sitten molemmat kentät. Ja autoakin voi käyttää, jos meinaa ettei muuten jaksa kahta kierrosta päivässä.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tarkoitus olis ajaa sinne torstaina ja kiertää Benz iltasella. Majoittua sentteriin yöksi ja kiertää Fream perjantai-aamupäivällä. Saatiin ihan hyvä pakettitarjous, niin ei feetkään niin pahasti kirpaise. 4*green fee ja 2 hengen huone 300€ taisi olla.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Sen verran vaisua oli kiinnostus, että jää väliin, ainakin meikäläisen järjestämänä... Mietin josko ens vuoden tapahtuman koittais saada kevätpuolelle, voisi olla enemmän intoa porukalla?
No voi paska.

Aiheeseen muuten: vaihdoinpa putteria. Edellinen (Ping Anser Milled 5) ei oikein tahtonut totella, joten tilalle tuli Odysseyn White Hot RX. Josko alkaisi putit upota...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Huhtikuu on jo pitkällä ja kausi Suomessa on saatu muutaman kentän osalta käyntiin.

Oma tekemiseni talvikaudella jäi hieman vähemmäksi kuin vuosi sitten, mutta sitä korvasi hienosti 11 kierroksen "Espanjan leiri", jossa tuli paljon viihdyttyä myös harjoitusalueilla.

Kalustohankinnat jäivät tekemättä, joten samoilla kepeillä jatketaan mitä viime vuonnakin. Myös pallo säilyy samana. Ulkopelikausi Suomessa käynnistyy osaltani ensi viikolla.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huhtikuu on jo pitkällä ja kausi Suomessa on saatu muutaman kentän osalta käyntiin.

Oma tekemiseni talvikaudella jäi hieman vähemmäksi kuin vuosi sitten, mutta sitä korvasi hienosti 11 kierroksen "Espanjan leiri", jossa tuli paljon viihdyttyä myös harjoitusalueilla.
Pari kyssäriä Epsanjan leiristä: mitä kenttiä pelasit? Green fee hintataso? Oliko kentillä ruuhkaa? Missä kuussa olit reissulla? Mites ilmat, hyvin tarkeni?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
La Manga Clubilla olin, paikassa jossa moni muukin suomalainen turisti näkyy viihtyvän. Kolme täysmittaista kenttää, niin riittää haastetta ihan mukavasti opetella ne hyvin. Lisäksi hyvä harjoittelualue, jossa saa hiottua lyönnin kaikki eri osa-alueet kuntoon.

GF:n hinta on edullisempi, jos asut paikan hotellissa. Joku sanoi että gf on yli satasen, jos tulet ulkoa. Hinta on kierrosta kohti, ja toinen kierros päivässä on ensimmäistä halvempi. Olin pakettimatkalla joten ihan tarkkaa gf:n hintaa en osaa edes sanoa.

Nyt on Espanjassakin ruuhkaa, kun Turkki on lähes kokonaan pois pelistä. Samoin Tunisia ei oikein vedä, niin moni suuntaa Espanjaan. Pisin kierros taisi olla 5,5 tuntia. Järkyttävän pitkähän se jo on, eikä valvojia näy missään.

Maaliskuun jälkipuoliskon olin ja keli olisi voinut olla parempikin. Pohjoisempana Torreviejassa oli ollut aiemmin jo yli 30 astetta, mutta tuolla oli "vain" 15-20 astetta. Osui tuulisia ja pilvisiä päiviä, jolloin vaatetta sai pistää reilummin.

Hieno kokonaisuus kuitenkin ja voin suositella tutustumista.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Nyt on Espanjassakin ruuhkaa, kun Turkki on lähes kokonaan pois pelistä. Samoin Tunisia ei oikein vedä, niin moni suuntaa Espanjaan. Pisin kierros taisi olla 5,5 tuntia. Järkyttävän pitkähän se jo on, eikä valvojia näy missään.
Onko kukaan muuten käynyt Turkissa vähään aikaan? Itse olen menossa toukokuussa Belekiin pelaamaan vaimon kanssa. Olisi ihan mielenkiintoista tietää mikä on palvelutaso siellä kun turismi on vähentynyt. Ei tuota turistikatoa hinnassa ainakaan paljoa huomannut, mielestäni hinnat aika samaa tasoa kuin 5 vuotta sitten kun viimeksi käytiin. Olen kuitenkin ymmärtänyt että Antalyan alue vetää turisteja ihan kohtuullisesti vaikka tilanne on mikä on. Sehän ei haittaa jos golfkenttä ei ole ihan jumissa mutta aika ankeata jos hotellit ovat aivan tyhjillään.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Itse olen Espanjassa ja tarkemmin Fuengirolassa nyt puoli vuotta asunut ja kyllä kuulemma huomaa, että Turkin matkailu on radikaalisti vähentynyt. Kävin itse viime maaliskuussa Belekissä, osa kentistä oli ilmeisesti hiljaisia mutta osalla oli myös tungosta. Hotellissa, jossa majoituin, oli hiljaista. Nyt tilanne on ilmeisesti mennyt vielä paljon huonommaksi.

Lokakuun muuton jälkeen reenasin melko ahkerasti tuohon tammi-helmikuun taitteeseen asti, kunnes ajattelin että vitut golfista ja ostin Counter-Striken. Sitä on nyt tullut tässä hakattua 500 tuntia kahteen kuukauteen ja lauantaina käyn pelaamassa toisen golfkierroksen helmikuun alun jälkeen. Edellinen kierros meni siedettävästi tulokseen 76 Lauro Golfissa, saa nähdä miten lauantaina käy.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen verran vaisua oli kiinnostus, että jää väliin, ainakin meikäläisen järjestämänä... Mietin josko ens vuoden tapahtuman koittais saada kevätpuolelle, voisi olla enemmän intoa porukalla?

Kevät taisi mennä jo, mutta saataisiinko elokuun lopulle höngittyä takaisin henkiin tuo tapahtuma?

Pelaamisesta yleensä ottaen, aika hukassa on oma pelaaminen ollut alkukauden, mutta tuleepahan enemmän vastinetta kierrosmaksuille :D
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kevät taisi mennä jo, mutta saataisiinko elokuun lopulle höngittyä takaisin henkiin tuo tapahtuma?
No joo, eipä tämä nyt oikein ota tuulta alleen, jos joku innokas haluaa napata viestikapulan niin mielelläni sen ojennan eteenpäin...
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites noi Porvoon (kolme?) kenttää? Virvik, Kullo ja Porvoo golf? Jos mulla olisi aikaa pelata noista yksi, niin mitä suosituksia löytyy? Onko joku noista selvästi heikompi? Onko joku selvästi helpompi tai vaikeampi kuin muut?
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites noi Porvoon (kolme?) kenttää? Virvik, Kullo ja Porvoo golf? Jos mulla olisi aikaa pelata noista yksi, niin mitä suosituksia löytyy? Onko joku noista selvästi heikompi? Onko joku selvästi helpompi tai vaikeampi kuin muut?

Kulloossa ja Porvoo Golfissa on tullut pelattua, Virvikistä ei kokemusta, ei myöskään alueella myös olevasta Nevaksesta.

Kahdesta ensimmäisestä tykkään enemmän Kulloosta. Varsinkin ensimmäinen vähän yli puolikas on kivaa noin maisemien puolesta, kun kenttä kiertää vaihtelevassa maastossa (mäkiäkin on toisaalta) metsässä, eikä mennä vain edestaas jotain peltoa. Toki tämä tuo haastetta kun ainakin osittain on kapoista mihin pitää osua.

Porvoossa etuysi on mielestäni helppo, takaysillä muutama vaikeampi väylä ja mäkiä.
 
Hiljainen ketju.. ehkäpä kaikki ovat golf-kentillä eikä kukaan ehdi päivittämään urotekojaan :)

Itsellenäni on vasta muutamia vuosia harrastusta takana ja nyt alkaa tuntua siltä, että on alkanut oppimaan alustavasti lyömään. Palloon tulee siis osuttua huikealla tarkkuudella (verrattuna edellisvuoteen) ja toisinaan pallo lentää jopa oikeaan suuntaan. Pallo nousee ilmaan siis oikein mukavasti ja varmasti, suunta on ynnä muuta osastoa tosin turhan usein. Suurin haaste kuitenkin löytyy, yllätys yllätys, lähipelistä. Se on kuitenkin jo mielikuvaharjoituksissa ja kohta pitäisi saada aikaiseksi viedä harjoitukset todellisuuteen.

https://www.youtube.com/watch?v=GhzY7TIMnMU Ajattelin noita Phil Micklesonin oppeja testailla.

Helevetin hyvä golf-kausi on siis menossa ja vasta puolessa välissä. Miten muilla sujuu?
 

Undrafted

Jäsen
Ai urotekoja :) Hienoin kokemus tänä kesänä oli kun ruotsalainen kundi samassa peliporukassa napautti kahdella päälle 470 metrisellä par vitosella. Omat saavutukset jääneet vähiin, mutta luonnollista kun pelaa vähän eikä harjoittele ollenkaan :) Lähinnä olenkin keskittynyt nostamaan tasoitustani kohti todellisempaa tasoani. Nousee vain tuskaisen hitaasti, mutta taas ollaan lähempänä tavoitetta kuin aiemmin.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako kukaan vinkata hyvää Youtube-kanavaa pelin kehittämiseen? Tuntuu että pelkkä pelaaminen ei vie peliä eteenpäin, jotain pitäisi myös tietää ja opetukseen ei ole aikaa/rahaa. Muissa lajeissa hyvät videot ovat olleet avuksi (jääkiekko, kuntosali).
 

Sambody

Jäsen
Osaako kukaan vinkata hyvää Youtube-kanavaa pelin kehittämiseen? Tuntuu että pelkkä pelaaminen ei vie peliä eteenpäin, jotain pitäisi myös tietää ja opetukseen ei ole aikaa/rahaa. Muissa lajeissa hyvät videot ovat olleet avuksi (jääkiekko, kuntosali).
Jos Lontoo taittuu niin meandmy golf ja Rick Shiels golf kanavilta löytyy video tolkulla vinkkejä ja opetusvideoita. Tämän lisäksi myös hauskaa ja viihdyttävää muuta matskua. Oma suosikkini on tuo Meandmygolf.

MeandMy golf
Rick Shiels Golf
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Hiljainen ketju.. ehkäpä kaikki ovat golf-kentillä eikä kukaan ehdi päivittämään urotekojaan :)
Itsellä nyt golf"uran" aloituksen jälkeen pisin suvantoaika menossa. Puoleen vuoteen en ole kierrostakaan pelannut ja viimeisin rangekäyntikin on MM-kisojen ajalta, eikä juurikaan tee mieli mailoihin edes koskea. Tällä hetkellä täällä Espanjassa ei tosin edes huvita mennä pelaamaan, kun lämpötilat ovat 30 paremmalla puolella, mutta ehkä syksyllä sitten taas tulee lähdettyä reippailemaan kolopallon merkeissä.

Sinänsä hauska, että koko viime vuoden oikeastaan tuskailin tuloksen kanssa vaikka svingi oli noin tuhat kertaa toistettavampi kuin aiemmin, mutta kaksi viimeistä kierrosta 76 ja 75 ja molempia edelsi kuukauden täystauko golfista. Ehkä nyt sitten menisi alle parin, jos kävisi kokeilemassa :D
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma hcp oli ennen muksujen tekemistä 6,8. Nyt mennyt viitisen vuotta että on tullut lätkittyä 0-2 rundia per kesä. Pari viikkoa takaperin MTG:ssä 81 lyöntiä eli noin händäriin kymmenen.

Tyytyväinen piti tason säilymiseen olla (no, olen mä joka kesä käynyt 4-5 krt rangella).

FORE !!!!!!!!!!!
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Lontoo taittuu niin meandmy golf ja Rick Shiels golf kanavilta löytyy video tolkulla vinkkejä ja opetusvideoita. Tämän lisäksi myös hauskaa ja viihdyttävää muuta matskua. Oma suosikkini on tuo Meandmygolf.

MeandMy golf
Rick Shiels Golf

Kiitti! Päädyin myös tutkimaan Golf Channelin videoita, jotka nekin ovat erinomaisia. Slaissi tuntui parantuvan yhdellä ainoalla korjauksella, eli keskittyy siihen, ettei yläkäsi käänny sisäänpäin kun vie swingin läpi. Noita vinkkejähän toki löytyy kymmeniä, joten ei parane sekoittaa päätä liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös