Riippuen lahinna kolmesta asiasta: pelaajan kropan mittasuhteista, osuman asennosta ja mailojen alkuperaisista lie-kulmista.
Siis joo noita lie-kulmia vaannetaan ylos tai alaspain siten, etta lapa olisi mahdollisimman suorassa siina osumassa.
KUVA Ettei palloa siis lyoda siten, etta vain lavan sisa tai ulko-osa (en ma tieda naita kasitteita suomeksi. siis "heel" tai "toe") on maassa osuman kohdalla. Ja siis niin, etta palloa lyodaan mahd keskelta lapaa. Jos lyot liikaa "toe" puolella, niin lahtee tod nak vahan oikeelle. Jos lyot liikaa "heel" puolella, niin lahtee tod nak vahan vasemmalle. Tarkea osa fittausta. Ja siis tota lavan "hoselia" vaannetaan tarvittava maara, etta sun lapas olis keskimmaisen kuvan mukainen osumassa.
Monesti kuulee, etta joo oon pitka (tai patka) ja tarviin tallasen ja tallasen lie-kulman mailoihini. Ei, vaan enemman se riippuu siita millanen stanssi sulla on ja miten pitka/lyhyt selka ja kadet sulla on. Oon taallakin kai sen jo kertonut kun 6'9" pitka NBA pelaaja tuli pakeilleni ja hanelle sitten etsittiin sopivia mailoja, ja kuinkas ollakaan hanelle kavi nappiin mun omat mailat, vaikka olen "vain" 190cm (6'3"). Toki mustalle kaverille ne mun gripit oli liian pienet, mutta muutoin siis mailat oli mitoiltaan passelit.
Ja lopuksi kun taas muistetaan, etta golf-valineissa ei ole ns standardeja, niin sekin vaikuttaa paljonko vaannetaan ja mihin suuntaan. Monesti meinaan munkin shoppiin tulee joku, joka sanoo, etta haluun noi mailat ja "2 degrees upright". Mun kysymys siis on aina: 2 astetta... niin kun mista? Se on meinaan eri juttu vaantaa 62 asteesta 2 astetta, kun 63.5 asteesta se 2 astetta... ;-)