Useimmat kuvittelevat yleensäkin lyövänsä pidemmälle kuin mitä todellisuus on.
Joo, kun taalla rankella kuuntelee naita aijia kuinka ne vetavat "tonne valkoselle taululle (260y) ilmassa" ja sitten menee antamaan tuntia siihen viereen ja nakee niiden lyovan max 200y ja siina astro turfilla rullit sinne taulun lahelle, niin siina on se niiden "mitta". Samaa mielta siis. Vaan niin kun sanoin jo tuossa ylla: mitas sitten toisaalta jos lyovat sen 260y ilmassa... ihan kiva niille.
Eikä siihen paljon eri varsi, pallo, mailamerkki tms tee eroa.
Noin niin kun jonkinlaisena fittaajana sanoisin tuohon, etta kylla tekee. Ma olen monesti lisannyt mittaa varren vaihdolla. Paras tahan mennessa on ollut 30y, kun Titleist 910:iin vaihdettiin eraskin huippuvarsi talle yhdelle herrasmiehelle. Ja kautta linjan tama uusi KBS C-Taper rautavarsi on ollut pidempi kun mikaan muu varsi ikina. Itse testasin sita toukokuussa ja loin testeissani 10y pidempaa (matalampaa) kaarta seka 8 etta 6 raudalla.
Pallolla on myos iso merkitys. Pallo on hyva fitata myos oman peliin ja mailanpaan nopeuteen sopivaksi. Sillakin saa hyvin jokusia metreja lisaa (ja tarkkuutta lahipeliin).
Eli vaikka se ei olekaan yleensa "se nuoli, vaan itse intiaani", niin kylla nuolienkin pitaa olla kunnossa. Ne, jotka pelaa fittaamattomilla varusteilla ei a) halua pelata parasta mahdollista golfia tai kee) eivat tieda mita menettavat pelatessaan yleiseen kayttoon mitoitetuilla varusteillaan.