Viestin lähetti V-man
Mitenkähän Wilsonin Deep Red draiveri sopisi tällaiselle n. 30 tasoituksella hutkivalle 3 kesää pelanneelle kaverille?
Ma tiedan, etta taa sarahtaa korvaan eika sovi monenkaan alottelevan pasmoihin, mutta ihan tunnettu juttu on, etta draiveria ei kannata edes kayttaa/ostaa (varsinkaan panna siihen paljoa rahaa) ennen kun handari on siella boki-rajan alapuolella (alle 18). Miksi?
Draiveri on kaikista bagissasi olevista mailoista se vaikein. Kylla, jopa vaikeampi kun rauta-kakkonen/ykkonen. Korkeahandaristen ongelmahan usein on kaksijakoinen: huonot draivit ja huono lahipeli. Huonot draivit eivat anna pelaajalle edes kunnon mahdollisuutta saada kunnon tulosta reijalta. Milloin pallo on ob, raffissa, vedessa, puun takana tai topattuna siina naisten tiin kulmilla. "Olis sittenkin pitanyt vetaa puu-kolmosella tai rauta-seiskalla". Niinpa. Toki se on hienoa kun se pari kertaa lahtee kun mummo sohvalta ja pallo on yli 200 metrin paassa. Se tietysti korvaa kaiken, mutta silti...
Golf-piirien vitsihan on, etta kun peli ei kulje, niin mennaan kauppaan ja ostetaan uusi draiveri. Hih hei! Kun nimenomaan pitaisi menna harjoittelualueelle ja lyoda sita rauta-kutosta ulos sen pari sata kappaletta per sessio. Tai menna chippi alueelle ja treenata chippeja ja putteja. Tai jos sinne kauppaan on pakko menna, niin uusi wedge sielta pitaisi ostaa (satasella!), ei draiveria viidella sadalla.
Son meinaan saletti, etta jokainen korkeahandarinen pelaa kierroksensa paremmin ilman draiveria kuin sen kanssa. Jopa pelkilla raudoilla pelaat, mutta varsinkin puu-kolmosella.
Ja siis draiverista se ei ole kiinni: alkuaikoinani opettava pro:ni otti mun halvan draiverin ja pelasi silla 9 reikaa mun kanssa: kaikki draivit pitkalle ja suoraan. Itse en siihen pystynyt. Tasta opin.
Ja esimerkkina toissapaivalta kun pelasimme nelistaan singeli-handikappiporukassa yhden todella kapean ja vaikean radan ja kolme pelaajaa (ja kaikilla siis singeli) pelasi sen puukolmosilla. Draiveriin ei koskettu. Ja tulokset oli 80n tietamissa. Mina? Pelasin etuysin draiverilla v**uiks ja takaysin hybrideilla 40een.
Meinaan 18-handariseksi "paaseminen" ei ole temppu eika mikaan pikkuharjoittelulla JA oikeilla mailavalinnoilla (course management). Usko pystyyn.
Muuten olen kylla sita mielta, etta tuossa mainitsemassa draiverissa ei ole mitaan vikaa.