Gimmel - Sukeltakaa!

  • 12 319
  • 92

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Saas sitten nähdä nouseeko kuinka korkealle Gimmelin levy kun ilmestyy.

Et kai sä nyt tosissasi tota pohdi? Se menee nauraen ykköseksi 100% varmuudella.

Siihen mitä se kertoo kuluttajista en ota kantaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Veikeen kyyniseks on tämä ala menny. Ennen sentään "mogulit"perusteli näitä sikanauta tuotantoja, että niillä tuotoilla satsataan niihin oikeisiin juttuihin, nykyään käytännössä kaikki "oikee", siis omaehtoinen tuotanto on sysätty marginaaliin. Tällä politiikalla saavutetaan kohtuullisen pikasesti tämä tyypillinen ranskalainen muzak bis tila, jossa kasvottomat huonosti palkatut säveltäjät tuottaa yhden muotin laatutyötä ja pirtsakat tyttöset esittää niitä pesuainemainosotteella toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mielellään mahd. nopeasti, uutta jo pukkaa...

Kas kun ei himmel... korkkarinlukijatkin olis saavutettu yhdellä iskulla.

Tuo mitä joku tuolla aiemmin mainitsi tik takin kohdalla ja sai epäilijoitä: en väitä tätä tik takista, mutta satunpa tietämään, että aika moni niistä isoistakin nimistä luottaa esiintymisessä kovalevyyn, välispiikkaukset sentään on aitoja. Hauskimpana juttuna ameriikan bändi... nimi ei nyt tuu... missä on tämä Tyler, jees aerosmith, niistä kuulin ihan luotettavalta taholta, että jo vuosia niiden lavarakennelman alla on soittanu oikeat muusikot ne biisit ja nää muut sitten steppaa lavaa eestaas ja esittää showtemppujaan.

Eli vitut gummeleista, nehän on tässä musiikkiteollisuuden rappiossa sentään visuaalisesti ok, ja sehän se oli se vaatimuskin. Turha noilla on päätänsä vaivata, kunhan ei itse alennu.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vaikea uskoa tuota Aerosmithistä...Monet uudet bändit varmasti tekevät noin mutta Aerosmith...? Olen hieman skeptinen...
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Plääh

Mitä tuostakin "bändistä" voisi sanoa. Kokoamis-tapa on perseestä ja ne tytötkin ovat vähän sellaisia että.. No, saavat ainakin kaikki juorulehdet jne. lisää kirjoitettavaa.

Ainoa näistä nykyaikaisista tyttöbändeistä jota voin sietää on TikTak vaikka senkin bändin touhut on mitä on. Muun muassa eagle aiemmin niistä kirjoitti. Mutta mun mielestä niillä on muutama ihan kuunneltava biisi, ehkä kaksi. Lisäksi olen teinien suuri ystävä, myös se voi vaikuttaa mielipiteeseeni.

Mutta tämä Gimmels, ei helvetti mitä sittiä!

Pidän Risto Asikaista ihan hyvän tason muusikkona mutta nämä ihmeprojektit jotenkin vähentävät arvostustani häntä kohtaan. Asikainen on tehnyt ihan hyviäkin biisejä kuten esim. Discon "Levottomat Tuulet". Tältä pohjalta ihmettelen suuresti että kaveri tekee tällaisia lauluja kuin esim. tämä "Etsit muijaa seuraavaa". Totta kai pitää muistaa että kuviossa on mukana kaupallisuus jne. mutta tällaisilla projekteilla Asikainen kyseenalaistaa uskottavuutensa. Minun mielestäni.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No mutta Da Espoo, skeptinen, miksi?

No, vakavasti, tämän olen saanut tietää sellaiselta taholta, että uskallan jopa sen ääneen kirjoittaa... koskien siis Aerosmithiä. Tik takista en siis tiedä, joten en kommentoi. Suomiartisteista ainakin iso D käyttää nykyään kovalevyä keikoillaan ja itse olen jopa kuullut jonkun laulavan missukan todellisen äänen luureista miksauspöydästä keikalla, miksaajatuttuni halusi minun kuulevan, mitä skeidaa joutuu keikat kuunteleen - se oli ihan kauheaa. Tietotekniikka siis sallii nykyään huomion kiinnittämisen musiikillisen lahjakkuuden sijasta myyvään ulkokuoreen, siinä tämän ajan genre. Turhaa on myös nuo astikais ihmettelyt - jos se kuittaa siitä kunnon tilin, se nauraa koko matkan pankkiin, niin se menee, eli siinä suhteessa tämmösistä gömmeleistä on ihan turha keuhkota, jos kansalle kelpaa niin why not, vitut perunoista kunhan varret kasvaa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itseltäni ei paljon pointseja herunut koko Popstars-ohjelmalle, mutta kyllä toi Marianne a.k.a Kana oli koko ohjelman suurin vitsi! Ja näköjään tollasella naurettavalla meinigillä sitten saadaan vielä itseään julki jatkossakin. Ihan uskomatonta...Mä en vaan ymmärrä, miten joku voi tosissaan tykätä tosta naisesta ja sen käyttäytymisestä kovinkaan paljon.

Hoh hoijaa...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Vee-mies

Viestin lähetti VTVH

Onko musiikki siis arvokkaampaa jos sen tekee itselleen? Beethoven sävelsi paljon teoksia, joita ei itse esittänyt. Tekeekö se Beethovenista ala-arvoisen musiikillisessa mielessä. Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus esittää sekä itse tekemiään. että muiden heille tekemiään kappaleita. Arvostatko heidän itse tekemiään kappaleita enemmän kuin muiden heille tekemiä?
...

Arvostan säveltäjiä. Arvostan sanoittajia. Arvostan hyviä laulajia ja soittajia. Sekin, että osaa tehdä coverbiisistä paremman kuin alkuperäisversio on hieno suoritus. Gimmelin tytöt eivät ole tehneet koskaan mitään hyvää kenellekään. Nyt riittää tämä suojalkapalloilu ilman palloa. Hakekaa vaikka Ushman nimmari, aivan sama mulle.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oma suhtautumiseni musiikkiin on hyvin pitkälti samanlainen kuin Oivalla. Suhtaudun laulun tekijään tai esittäjään yhtä tunteenomaisesti kuin siihen henkilöön, joka on kenkätehtaalla valmistanut juuri nyt jalassa olevat kengät. Musiikki on minulle kulutushyödyke siinä missä kengätkin. Rehellisesti sanottuna minua ei tippaakaan kiinnosta millainen idiootti biisin on tehnyt jos se kuulostaa hyvältä.

Esimerkkinä mainittakoon Hanoi Rocks, jonka musiikkia kuuntelen erittäin mielelläni, vaikka jätkät ovat vähintän omituisia.

Mitä arvostukseen tulee, arvostan kaikkia ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin riippumatta siitä olenko aiheesta itse kiinnostunut.
Esim. Karita Mattilaa arvostan ammattilaisena, koska asiantuntijoiden mukaan hän on hyvä laulaja. Itse en kylläkään vapaaehtoisesti lähtisi häntä kuuntelemaan konserttisaliin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Etsit nuijaa seuraavaa..!

Hohhoijaa.. kyllähän mimmeillä yritystä näyttää olevan mutta siinä live-pätkässä kuului valitettavan falskilta neitien lauluaäänet. No ei silti Nylon Beatin urankaan alkuaikoina olisi luullut että duo on kasassa vielä viisi vuotta myöhemminkin. Saapa nähdä ottaako Riku Räsänen RMJ 2003 vetonaulaksi Gimmelin.. voisin lyödä vaikka vetoa että..
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Etsit nuijaa seuraavaa..!

Viestin lähetti Eino_Mies
Hohhoijaa.. kyllähän mimmeillä yritystä näyttää olevan mutta siinä live-pätkässä kuului valitettavan falskilta neitien lauluaäänet.

Keikkapätkässä kuuli ihan selvästi, että nyt jännittää ja kovasti. Hieman karahti korvaan ne "..muijaseuraa vAAN!" -loput, joissa ilmeisesti sen blondin kuuluu laulaa korkealta ja kovaa... Taustalaulu kuului muutenkin välillä yli. Ja yleisönä oli odotetusti 10-14-vuotiaita tyttöjä ja poikia, jotka tulivat kattelemaan eivät niinkään kuuntelemaan.

Mielenkiintoista seurata, kuinka pitkään bändin tytöt ovat kavereita. POispotkittu Jonnakin sai tänään puheenvuoron jossain MTV3:n ohjelmassa. Hiphop on kuulemma lähempänä omaa sydäntä kuin Gimmelin purkkapoppi. Mitä se siihen sitten yritti?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Spencer
Ns. "tavallisen" bändin elämänkaari yleensä kulkee kusisten treenikämppien sekä yleensä vitullisen dokauksen kautta ensimmäiselle keikalle. Ensimmäistä keikkaa seuraa useita kymmeniä, jopa satoja keikkoja mitä ankeimmissa tippikiviluolissa.
Vasta kunnon keikkakokemuksen kartuttua tehdään kunnon demoja ja lähetellään niitä ehkä levy-yhtiöihin. Tsägällä ehkä levy-yhtiön komeetta huomaa aktin lavalla ja kiinnostuu sitäkautta.
Tai ehkäpä kukaan ei koskaan kiinnostu, ja homma jaa harrastusasteelle. So what.
Levyllä, tai taustanauhalla, jokainen mattinykänen saadaan teknisin vempaimin kuulostamaan hyvältä.

Olen samoilla linjoilla. Tekniikan kehitys on tuonut studiotason musiikin tekemisen jokajannun ulottuville. Kymppitonni vanhaa rahaa tiskiin ja kotiin voi kantaa tietokoneen, sekvenseriohjelman, keyboardin, syntikan ja polttavan cd-aseman. Sitten vain tehtailemaan musiikkia. Harmi vain, että rahalla ei saa tyylitajua tai muutakaan substanssia.

Edustan itse vanhakantaista koulukuntaa, jonka mukaan timantit syntyvät paineesta ja kurjuus jalostaa. Liian helpolla saatua menestystä ei osaa itsekään arvostaa ja hommaan kyllästyy heti ensimmäisen vastoinkäymisen ilmaantuessa.

Aikaisemmin oli puhetta arvostuksesta. Jokaisella meistä on omanlainen suhtautumisemme musiikkiin ja sen tekijöihin. Monelle musiikki on samanlaista käyttötavaraa kuin hampurilaiset tai vaatteet. Jos se kuulostaa/maistuu/näyttää hyvältä, on aivan sama kuka sen on tehnyt. Mutta on myös niitä, joille musiikki edustaa jotain ihan muuta. Oma lähestymistapani musiikkiin on se, että edellytän musiikin tekijöiltä kykyä seistä omien tuotostensa takana. Arvostan artisteja, jotka itse säveltävät kappaleensa ja joiden sanoitukset ovat esittäjänsä näköisiä, paljastavat jotain tekijän itsensä arvomaailmasta jne. Kuuntelen toki sujuvasti muutakin musiikkia ja nautinkin monesta yleisen määritelmän mukaan hömpästä. Mutta arvostus on eri asia.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
BIGREDBOB!

Veit jalat suustani, tuolla uskomattomalla formaatti-idealla:) hmmm...täytyyhän siinäkin olla joku raati valitsemassa? Eikös? Mitähän kriteereitä siinä vaadittaisiin, muuta kuin hyvää kroppaa ja korkeita ääniä:)


Pistäkääs joku mediamoguli korvan taakse tämä oiva idea ja kun sen toteutatte niin suonette BIGREDBOBin olla päättämässä asioista idean isänä....!!! Näitä lisää!!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Parempaa kun odotin, ei tuo musiikki eronnut hirveästi muusta tarjonnasta. Nylon Beat oli alkuaikoinaan paljon huonompi joten kuka tietää...
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Mulle tulee lähinnä mieleen 90-puoliväli tai sen jälkeen ja bändi nimeltään Mascara.Sitä hirveetä hittibiisin nimeä en muista mutta se oli ihan tätä samaa tasoa. Enään ei puutu kuin että Gimmel lähtee Suomen rundille ja bändin soittajat ovat Suomen kovimmat muusikot niin avot, ja arvostus nousee silmissä.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Ja taas paloi käpy. Yks niistä hiehoista tilitti jotain tällästä kun kysyttiin että miltä tuntuu kun olette tuote tms. : "joo no ollaanhan me samanlaisia ku muutkin yhtyeet, että nehän hakee kans basistit lehti-ilmoituksilla ja valitsee sit parhaan.."
Just joo. Ja keikka oli paska. Eipä montaa aikuista yleisössä näkynyt.

Edit. eivätkä perkeleet soittaneet Paranoidia!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ei siis nyt mä niinku kualen, siis mun pää niinku hajoo, siis mä en niinku kestä... näin kommentoisin teinityttöjen omalla kielellä tätä koko hapatusta. Piti sitten minunkin uteliaisuuttani eilen katsoa tämä Gimmelin liveaktia... siis eikö näiden neitien ääniä todella pysty livetilanteessa parantelemaan teknisillä vempaimilla? Tuohan oli aivan kamalaa "laulamista".

Eilen kun kävin asematunnelin Anttilassa etsimässä alennusvideoita, niin huomasin siellä tämän Gimmelin singlen tarjouksessa. Hinta oli alle neljän juuron... ei en ostanut, mutta huvitti kun luin sen levyn kannen tekstejä, levyllä on siis tämä Muija-biisi ja sitten ns. KARAOKE-MIX, siis sama biisi ilman laulua. Laulun sanat löytyvät cd:n kuoresta... pitäisköhän ihan tuon takia ostaa tämä levy? Sehän olisi todellinen karaokeillan helmi! Nimittäin kuvitelkaas kun meikäläinen viittäkymppiä lähestyvä karvainen äijä vetäisee tuo stygen oikein tunteella! Se tuntuu silloin munaskuissa asti...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaikki on tosiaan suhteellista. En tule ikinä ostamaan tai imemään netistä tätä Gimmelin paskaa mutta toisaalta yhtä vähän kiinnostusta on Anssi Kelaan ja Mikko Kuustoseen jotka ovat mielestäni vähintään yhtä paskaa. Ja ainakin noi chigut on kohtalaisen näköisiä joten pistää sitten televisiosta volat pois jos ei muuten.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Spencer
Ja taas paloi käpy. Yks niistä hiehoista tilitti jotain tällästä kun kysyttiin että miltä tuntuu kun olette tuote tms. : "joo no ollaanhan me samanlaisia ku muutkin yhtyeet, että nehän hakee kans basistit lehti-ilmoituksilla ja valitsee sit parhaan.."
Just joo. Ja keikka oli paska. Eipä montaa aikuista yleisössä näkynyt.

Edit. eivätkä perkeleet soittaneet Paranoidia!

Tuohon samaiseen lauseeseen minäkin kiinnitin huomiota. Ja tarkalleen ottaen se blondi aloitti lauseensa näin:
- Siis eihän mikään bändi ole silleen aito, ollaanhan me samanlaisia kuin muutkin yhtyeet jne.
Voi hyvää päivää.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Digwiid
Mulle tulee lähinnä mieleen 90-puoliväli tai sen jälkeen ja bändi nimeltään Mascara.Sitä hirveetä hittibiisin nimeä en muista mutta se oli ihan tätä samaa tasoa.

Mascaran hittibiisi oli "Erittäin hyvä (ellei täydellinen)". Kappalehan on suomalaisen purkka-diskopopin ehdottomia helmiä. Jää kerrasta mieleen ja tuntuu soivan päässä seuraavat kaksi viikkoa vaikka kuinka yrittää unohtaa.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo niillähän oli "ensi esiintyminen" H&M. Olihan ne vetäny porukkaa paikalle(Huom:Älkää luulko että itse olin paikalla, satuin juuri katsomaan televisiota 20:05 ja vielä mtv3) ja levyjäkin myyty kuulema ihan kivasti.Sitä vaan ajattelin että on niillä helppoa kun on vielä oma ohjelma, että pakosti tulee julkisuutta.

- Kannustusta niille kuitenkin vaikka musiikki menee sielä "teinimaailmassa". -
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Mitäs te nyt jaksatte tosta gimmelistä vauhkota. Ei kai täällä luulla että se on keskiverto jatkoaikalaiselle suunnattua musiikkia. Kohderyhmä on 100% varmasti ollut tiedossa ja se on just ne 6-13v. Silmän iloa toki äijälle jos toisellekin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lippujen hinta Gimmelin keikalle..

Nostetaanpa taas tämä tyttötrio esiin tälläkin forumilla. Popstars- ohjelmassa lanseerattu tuote nimeltä Gimmel tekee keikkaa ympäri valtakuntaa ja näyttääpä pimut poikkeavan myös täällä länsirannikon suunnassa.

Lehti-ilmoitus kertoi keikan olevan torastaina 6.2. kuluvaa vuotta eräässä raumalaisessa yökerhossa. En ollut uskoa silmiäni kun luin lippujen hinnan pienellä präntillä kirjoitettuna ilmoituksen alalaidasta. 20 euroa ennkkoon ja ovelta 25 euroa! Herranen aika sentään! Sillä hinnalla pääsisi jo melkein johonkin stadionille tsekkaamaan jotain isompiakin staroja. Samaisella klubilla vieraili nyt syksyllä lauantai-illoissa mm suomi-rockin veteraanit kuten Yö ja Popeda. Näille keikolle liput sai ovelta 10 euron hintaan. Kun baarissa ei ole live-esiintyjää, liput ovat viikonloppuisin 5e.

Herää kysymys, kuka rahastaa ja ketä. Ensinnäkin, Gimmelin pääasiallista kohderyhmää tuskin ovat täysi-ikäiset ravintola-asiakkaat. Ja toiseksi, vaikka olisikin, niin kuka on valmis maksamaan tuollaisia hintoja musiikista, joka on kuin valmiiksi pureskeltua sokeri-purukumia kiiltopaperiin päällystettynä.

Tietysti tuotteen pitää myydä ja mahdolliselle potille riittää jakajia. On levy-yhtiö, managerit, tuottajat, keikkamyyjät yms. Tytöille itsellekin pitää kai jäädä jokin murto-osa keikkaliksoista. Mutta tuolla tavalla ylihinnoittelemalla, koko kupla puhkeaa viimeistään ensi kesään mennessä.

Jos mainoksessa olisi luvattu, että mimmit heittävät edes yhden biisin vaikkapa nakuna, niin siinä tapauksessa voisin kenties pulittaa tuon 25 euroa, mutta enpä usko, että muuten viitsisisin lähteä kyseiseen baariin etsimään muijaa seuraavaa ;)
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika järjettömältä tuntuu tuo lippujen hinta, eihän tavallekaan maksa oikeita bändejä katsomaan kuin 10-20 euroa. Ainakin minulle pitäisi maksaa tuo 20/25 euroa, jotta menisin poppoota katsomaan. Juomien pitäisi kanssa olla ilmaisia koko keikan ajan, ei tuollaista voi kuunnella edes kunnon tuiskeessa. Katsella korkeintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös