Pakko todeta, mutta mun ensimmäinen reaktio oli "ihan sama".
Oletusarvoisesti Platt on kelpo pelaaja KHL-tasolle. Tuskin enää tähti, mutta paikan ei pitäisi löytyä meiltä rotaatiosta. Sarjan osalta hänet on nähty, ja siis ennen kaikkea nähty sopiminen KHL:ään. Ei taida olla pelkoa, että tekee hishonit ja ei sovi sarjaan sitten ollenkaan: on tuo lähemmäs puolta tuhatta peliä näyttänyt sopeutumistaan, vielä Helsinkiäkin eksoottisemmissa paikoissa. Suomikin on tuttu, niin ei siitäkään huolta.
Mutta sitten se toinen puoli. Otin nimimerkin
@pyy rosterin
ketjuvirityksistä alle iän perusteella. Ottamatta kantaa sen tarkemmin ketjutukseen, yksi asia iskee silmään: vakiokokoonpano on verrattain iäkäs, ja tuohonkin tulee parille pelaajalle kohta puolin vuosi lisää. Iän puolesta tuossa ei ole ihan liikaa niitä, joilta voi odottaa sitä seuraavaa steppiä uralla.
Koodi:
25 32 30
33 27 28
30 26 27
33 30 33
Ja tästä päästään siihen, miksi mun reaktio oli "ihan sama". Mä olisin tuohon realiteetit huomioiden hakenut noin 10 vuotta Plattia nuorempaa pelaajaa tilalle, mielellään kaksin kappalein ja parivuotisin pahvein. En voi pitää kelpo pelaajan hankkimista sinänsä virheenä, mutta mä näen Jokerien menestymismahdollisuuksien (=pleijareihin mentäessä realistinen tavoite selvittää vähintään kaksi kierrosta) kannalta erittäin tärkeäksi sen, että osa pelaajista pelaa "alesopparilla" lyömällä itsensä läpi. Plattin kanssa tuo rosteri näyttää taas siltä, että tiedetään mitä saadaan. Missä ei sinänsä mitään pahaa ole, mutta Jokerien resurssit huomioiden olisin itse suosinut vähän suurempaa riskiä rosterin osalta.
Eliteprospects muuten näyttää Plattin Jokerien historian ensimmäiseksi valkovenäläiseksi. Vaikka nyt kahta passia kantaakin ja on syntynyt tyystin toisella mantereella, niin tiettyä historiaa tämäkin on. Toivottavasti tässä vuosien saatossa on venäjä tarttunut sen verran, että miestä voisi hyödyntää myös tuomarien kanssa asioidessa.
edit: Ja kyseisen rosterin otin esimerkiksi tasan siksi, että se oli uusin viesti ketjussa ja silmämääräisesti näytti nimien osalta olevan kunnossa. Kuten sanoin, en ota kantaa onko kyseinen rosteri esimerkiksi ketjutuksen, roolien tai vastaavien osalta kuinka realistinen/whatever.