Tämä kaukana vai ei - keskustelu on vähän samanlainen mielipiteiden vänkäys kuin yläkatsomo kiinni vai auki. Molemmilla puolilla on vankat mielipiteet joista ei luovuta.
Kärjistettynä itse olen aina hallille halutessani löytänyt, enkä pidä sitä kaukaisena mistään. Historian saatossa on tullut asuttua keskustassa, Itä-Turussa ja maaseudulla. Joka paikasta on hallille päästy julkisilla tai autolla ihan riittävän hyvin. Yläkatsomon sulkeminen, ylipitkä runkosarja ja laimeat vastustajat taas pitävät minut tehokkaasti pois hallilta.
Tällä tahdon vain sanoa, että tuo hallin etäisyys on makuasia ja toisille sillä ei ole kovin suurta merkitystä. Vahvasti epäilen väitteitä että hallilla olisi 1000 katsojaa enemmän jos sijainti olisi keskustassa. Uuden hallin alkutäpinöissä olisi toki jonkilainen yleisöryntäys selviö.
Ja olen myös sitä mieltä että alkuperäinen sijaintiratkaisu oli typerä, mutta en silti koe, että tuo mikään ylitsepääsemätön este on. Hallilla on ollut todella hyvät yleisökeskiarvot aikanaan, joten jostain se porukka sinne jaksoi kömpiä. Nyt sijainti on liian helppo tekosyy laskeville yleisömäärille.
Kampituksella tuossa hyviä mietteitä, joita sijainti keskustassa mahdollistaisi. Lisäksi Tepsille se tarjoaisi erilaisia bisnesmalleja jos omistajat tällaisia tällä hakevat. Toisaalta Turkuhallinkin piti vetää tänne kaikki maailmantähdet, mutta toisin kävi. Turun sijainti on edelleen epäedullisempi kuin Tampereen ja Helsingin.
Mutta kuten Kanada-Malja totesi, että jos joku omalla rahallaan haluaa väkisin hallin rakentaa, go for it! Mielellään minä menen uuteen megahalliin katsomaan vastustajia alistavaa dynastia-Tepsiä ja syön makkaraa. Toivottavasti tämä tietynlainen hieno suuruudenhulluus myös kantaa Liigajoukkueen tekemisiin ja realisoituu menestyksenä eikä pelkkänä älyttömänä kohkaamisena.
Yleisesti ottaen hienoa, että "hulluja" suunnitelmiakin esitellään ja pyritään kehittämään kaupunkia. Saattaapi vaan olla, että tuo halli jää tuosta suunnitelmasta jossain kohtaa pois.