Gatorade Center

  • 266 650
  • 946

-TMA-

Jäsen
Taisi @-TMA- mainitakin aikoinaan noista kioskeista ja niiden "taipumattomuudesta". Vaatii isoa remppaa ja toki vessat on surkeassa kunnossa. Tuskin kuitenkaan on tekemätön paikka, toki mitä maksaa onkin eri asia.

Kaikkihan sinne haluaisi kävellä, sekin on mahdottomuus...mäki haluaisin omakotitalon, isolla tontilla torin laidalta ja merinäköalalla.

On pieniä ja isoja haasteita, mitkä liittyvät hallin ikään. Tietyt jutut ovat täyttä priimaa ja kestävät vertailun mihin vaan Suomessa, mutta tietyissä asioissa ikä näkyy pahemmin.

Ja TPS-konserni on Gatoradella vuokralaisena eli tietyt asiat ovat vuokranantajan vastuulla, tietyt vuokralaisen vastuulla. Monipuolinen kokonaisuus, jossa varmasti kaikki tahot yrittävät tehdä yhteistyössä kaikkensa parhaan lopputuloksen saamiseksi.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
On pieniä ja isoja haasteita, mitkä liittyvät hallin ikään. Tietyt jutut ovat täyttä priimaa ja kestävät vertailun mihin vaan Suomessa, mutta tietyissä asioissa ikä näkyy pahemmin.

Ja TPS-konserni on Gatoradella vuokralaisena eli tietyt asiat ovat vuokranantajan vastuulla, tietyt vuokralaisen vastuulla. Monipuolinen kokonaisuus, jossa varmasti kaikki tahot yrittävät tehdä yhteistyössä kaikkensa parhaan lopputuloksen saamiseksi.
Jotta kiinteistö pysyy kunnossa ja ajan tasalla, sitä pitää huoltaa ja kunnostaa koko ajan eikä jättää korjausvelkaa, joka loppujen lopuksi tuhoaa koko kiinteistön arvon jo huomattavasti ennen kuin järkevä käyttöikä on lopussa. Tuntuu välillä siltä, että ollaan päät punaisina menossa Ratapihalle ja jätetään nykyinen kiinteistö oman onnensa nojaan, jotta aikanaan on helppo tehdä päätös, että halli puretaan käyttökelvottomana maan tasalle.
Omistajan ja vuokralaisen etu pitäisi olla, että halli vastaa käyttötarkoitustaan mahdollisimman hyvin jotta asiakaskokemus olisi positiivinen ja sitä kautta houkuttelisi uusintakäynteihin.
Valitettavasti omana kokemuksena on pakko sanoa, että nykyisen hallin käyttökokemus paranisi todella paljon, jos liikenteen järjestämiseen, ohjaamiseen ja pysäköintiin kiinnitettäisiin vihdoin ja viimein kunnolla huomiota. Tämä on ollut akilleen kantapää niin kauan kuin muistan, mutta parannuksia ei ole tehty ollenkaan riittävästi. En tiedä, kuka vastustaa parannuksia, mutta pielessä tämä asia on ollut jo 30 vuotta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Valitettavasti omana kokemuksena on pakko sanoa, että nykyisen hallin käyttökokemus paranisi todella paljon, jos liikenteen järjestämiseen, ohjaamiseen ja pysäköintiin kiinnitettäisiin vihdoin ja viimein kunnolla huomiota. Tämä on ollut akilleen kantapää niin kauan kuin muistan, mutta parannuksia ei ole tehty ollenkaan riittävästi. En tiedä, kuka vastustaa parannuksia, mutta pielessä tämä asia on ollut jo 30 vuotta.
Olisihan tuolla muutama helppo juttu tehtävissä tuon liikenteenohjauksen suhteen, mutta kovin montaa peliä kaudessa ei ole, josta en olisi vartissa kotona. Omasta ajotaidosta se eniten on kiinni, ettei ihan pahimpaan sumppuun itseään väkisin tunge.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Olisihan tuolla muutama helppo juttu tehtävissä tuon liikenteenohjauksen suhteen, mutta kovin montaa peliä kaudessa ei ole, josta en olisi vartissa kotona. Omasta ajotaidosta se eniten on kiinni, ettei ihan pahimpaan sumppuun itseään väkisin tunge.
Turkulainenhan on sellainen epeli liikenteessä, että minä ensin ja muut saavat sitten odottaa, koska minulla on aina kiire kotiin eikä turkulainen autoilija ole koskaan kuullutkaan mistään yhteispelistä liikenteessä. Siksi hallilla tarvittaisiin angeleigisti tuota liikenteen ohjausta. Mutta kun päättäjät ovat yhtä umpiluisia, ja ovat joskus tulleet siihen päätelmään, ettei liikenteen ohjausta tarvita, niin sitten ei voida tuota mielipidettä millään muuttaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Turkulainenhan on sellainen epeli liikenteessä, että minä ensin ja muut saavat sitten odottaa, koska minulla on aina kiire kotiin eikä turkulainen autoilija ole koskaan kuullutkaan mistään yhteispelistä liikenteessä. Siksi hallilla tarvittaisiin angeleigisti tuota liikenteen ohjausta. Mutta kun päättäjät ovat yhtä umpiluisia, ja ovat joskus tulleet siihen päätelmään, ettei liikenteen ohjausta tarvita, niin sitten ei voida tuota mielipidettä millään muuttaa.
Kyllä tuolla aika hyvin vetoketjut vetää. Toki joskus joku yksittäinen voi olla turhan kiireinen. Onhan siellä liikenteenohjaus jokaisella portilla. Toki nyt ne päästää ensin ilmaispaikoilta ja sen jälkeen maksulliset, niin tämän voisi muuttaa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Toki nyt ne päästää ensin ilmaispaikoilta ja sen jälkeen maksulliset, niin tämän voisi muuttaa.
Tämä kyseinen show on kyllä oksettavaa, mulle ei vaan aukea tämä yhtälö mitenkään. Saisivat odottaa siellä siihen asti kun aitojen sisältä on kaikki tulleet. Ilmankos tuo paikka täyttyy hetkessä ennen ovien avaamista.
 

Rantasen_Åbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Ratapiha hanke on varsin loistava, saadaan halli tarpeeksi lähelle keskustaa, että artukaisten etäisyys on muisto vain.

Vieraskannattajia ajatellen myös loistava, junat kulkevat lähes ovelle.

Supercell kihoilla on myös selkeä idea toteuttaa jotain e-urheilu turnauksiaan omalla areenallaan, tämä voi tuoda suomeen paljon muitakin euroopassa järjestettyjä e-urheilu tapahtumia. Mitkä olisivat muuten: Puolassa, Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa, Serbiassa, Romaniassa.

Haluavat siis areenasta nimen omaan ”monitoimi areenan/hallin” onnistuisi tapahtumat kuin tapahtumat.

Gatorade ei jäisi tyhjäksi vaan esimerkiksi juurikin leaffilla oleva toiminta mitä ilmeisimmin saattaisi siirtyä artukaisiin. Luin ainakin aikaisemmin jutun jossa gatoradeen oli ajateltu rakentaa ns. Toinen kerros/areena ylös. Sikäli mikäli ratapiha hanke toteutuu.


Nyt ilmoitettu kapasiteetti (10,000) konserteihin takaisi myös sen, että hallin ohjelmaan kuuluisi myös konsertit. Areenan moni käyttöisyys toisi varmasti muitakin urheilujoukkuelajeja turkuun! (EM/MM kisat)

Ymmärrän huolen juurikin hallin akustiikasta, ettei vain kävisi niinkuin nokialla missä jokainen ääni vain katoaa tuhka tuleen. (Tämä vie täysin tunnelman) Mikä juurikin on ollut artukaisissa keväisin usein myös läpi katosta!
 
Olen itsekin vuosikaudet jättänyt autoa jos jollekin saatanan heinäpellolle, mihin on kerran keväisessä matsissa auto jäänyt jumiinkin.

No, Tappara-matsissa jätin auton takapihan parkkipaikalle, ja hinta parkkeeraukselle ei ollut muistamani 8€ vaan 2€. On ihan varma, että jatkossakin minun autoni on oikeilla paikoilla eikä missään mutapientareilla, jos parkkimaksu ei ylitä jatkossakaan viittä euroa.

Nettisivuilla tosin lukee että parkki on ensimmäiset 30min ilmainen ja siitä eteenpäin 8€, joten hieman mysteeri mistä tuo 2€ tuli, mutta iloinen yllätys se oli silti kaikin puolin.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
No, Tappara-matsissa jätin auton takapihan parkkipaikalle, ja hinta parkkeeraukselle ei ollut muistamani 8€ vaan 2€.
Tuo saisi kyllä jo omankin takin kääntymään maksullisen parkin puoleen. Näin opiskelijana tuo 30 kotipeliä * 8 euroa = 240 euroa, pelkästään parkkimaksuihin ei oikein maistu. 2 euroa onkin jo toinen tarina.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Matsibussihan Kauppatorilta lienee 3,50€ suuntaansa. Ei tarvitse maksaa bensoja eikä parkkimaksuja, eikä tuskailla ruuhkan kanssa. Bonuksena voi vielä nauttia seurajuoman jos toisenkin. Toki voi myös hyödyntää Toriparkkia tai muuta parkkilaitosta liityntäparkkina niin autokin on valmiina lämpimässä.

Liikennejärjestelyitä ollaan varmaan pohdittu aina hallin avaamisesta saakka viimeiset 35 vuotta eikä viisasten kiveä ole vieläkään löytynyt.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Olen tämän sanonut muistaakseni useamminkin, mutta en tunnista tätä ongelmaa enää nykyisin. Mielestäni hallilta ulosmenoväylät ovat niin paljon paremmat nykyisin kuin joskus ysärillä, että aika vähän on ongelmia poistumisen kanssa autolla. Ihan mihinkään pahimpaan sumppuun en toki suostu edes ajamaan, vaikka siellä joku liivi päällä minulle heiluttaisi. Messukeskuksen aitojen sisälle parkkiin ja siitä lentokentän kautta pois, niin on muutamassa minuutissa keskustassa lähes joka ottelussa.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Aina saavun juuri sellaiseen aikaan että parkki on ilmainen. Aina lähden sellainen 20 minuuttia ottelun päättymisen jälkeen. Yhdeksän kertaa kymmenestä olen Kupittaalla alle vartissa siitä kun auto liikahtaa ruudusta. Tuntunut kohtuulliselta. Radiosta kuunnellaan matkan ajan Neljättä erää tai Yleltä Kiekkokierrosta niin tuntuu osalta tapahtumaa. Viime vuonna oli tuskia kun sataman kohdalla oli tärkeästä väylästä puolet kokonaan pois käytöstä mutta nyt sekin palannut melkein normaaliksi joten ainoat hidasteet sattuvat silloin kun osuu ikävästi tasoristeyksen edustalle junan aikaan. Reittinä Suikkilantie, Pansiontie, Ratapihankatu, Puistokatu, Martin katu, Itäinen pitkäkatu kuten oli jo Jortikan aikaan
 

Pensasmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Talvitien sijoittuminen, #51
Asuin Paimiossa 18v ja hallilta poistuminen oli sinne suuntaan viimeiset 4v todella toimivaa kun on vähän pelisilmää. Nykyään kun asun Naantalissa toimii kaikki vielä paremmin, ja sinne suuntaan pääsee todella helposti.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Kyllä tuolla aika hyvin vetoketjut vetää. Toki joskus joku yksittäinen voi olla turhan kiireinen. Onhan siellä liikenteenohjaus jokaisella portilla. Toki nyt ne päästää ensin ilmaispaikoilta ja sen jälkeen maksulliset, niin tämän voisi muuttaa.
Tämä on kyllä yksi uskomattomampia asioita, mitä en ole koskaan 30 vuoden aikana ymmärtänyt, mitä olen Turkuhallissa vieraillut. Minkä ihmeen takia siinä hallin parkkipaikan ihan vieressä on jättimäinen asfalttikenttä, mihin voi ilmaiseksi parkkeerata. Sitten vastaavasti muut, jotka ovat maksaneet sen 8 euroa, joutuvat väistelemään näitä helvetin loisia, jotka valuvat valtavana jonona ensin siitä tien poikki suojatietä, ja sitten vielä uudestaan, kun pitää väistellä näiden autoja, jotka kääntyvät parkkipaikalta Artukaistentielle. Aivan käsittämätön asia. Näiden tyyppien autot pitäisi päästää aivan viimeisinä pois parkista siinä kohtaa kun koko maksullinen parkkialue on viimeistä autoa myöten tyhjentynyt.
 
Tämä on kyllä yksi uskomattomampia asioita, mitä en ole koskaan 30 vuoden aikana ymmärtänyt, mitä olen Turkuhallissa vieraillut. Minkä ihmeen takia siinä hallin parkkipaikan ihan vieressä on jättimäinen asfalttikenttä, mihin voi ilmaiseksi parkkeerata. Sitten vastaavasti muut, jotka ovat maksaneet sen 8 euroa, joutuvat väistelemään näitä helvetin loisia, jotka valuvat valtavana jonona ensin siitä tien poikki suojatietä, ja sitten vielä uudestaan, kun pitää väistellä näiden autoja, jotka kääntyvät parkkipaikalta Artukaistentielle. Aivan käsittämätön asia. Näiden tyyppien autot pitäisi päästää aivan viimeisinä pois parkista siinä kohtaa kun koko maksullinen parkkialue on viimeistä autoa myöten tyhjentynyt.
Voi olla, että kaivan omaa kuoppaa, mutta minä en ole taas koskaan ymmärtänyt minkä takia jengi maksaa parkkipaikasta 8e kun joutuvat väistelemään näitä loisia, jotka ovat siinä kohtaa jo Naantalintiellä kun parkkipaikan maksaneet eivät ole vielä päässeet edes omasta parkkiruudusta pois? Mistä te maksatte?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Voi olla, että kaivan omaa kuoppaa, mutta minä en ole taas koskaan ymmärtänyt minkä takia jengi maksaa parkkipaikasta 8e kun joutuvat väistelemään näitä loisia, jotka ovat siinä kohtaa jo Naantalintiellä kun parkkipaikan maksaneet eivät ole vielä päässeet edes omasta parkkiruudusta pois? Mistä te maksatte?
Nimenomaan! Sehän tässä juuri onkin ongelmana.

Minulla ei varsinaisesti ole mitään niitä loisia vastaan, vaan sitä, että se loisiminen on mahdollistettu ja jopa kannattavin vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Voi olla, että kaivan omaa kuoppaa, mutta minä en ole taas koskaan ymmärtänyt minkä takia jengi maksaa parkkipaikasta 8e kun joutuvat väistelemään näitä loisia, jotka ovat siinä kohtaa jo Naantalintiellä kun parkkipaikan maksaneet eivät ole vielä päässeet edes omasta parkkiruudusta pois? Mistä te maksatte?
Toistan tähän vielä oman kokemukseni. Hallin ovet aukeavat 60 minuuttia ennen ottelun alkamista. Parkki on ilmainen ensimmäiset 30 minuuttia ovien aukeamisen jälkeen eli vielä jos saapuu 30 minuuttia ennen ottelun alkamista (ei kauhean aikaisin minun mielestä) saa ilmaisen pysäköinnin. Olen ajatellut että ihmiset eivät yksinkertaisesti tiedä tästä jos maksavat pysäköinnistä tai jättävät johonkin kuralammikoihin koska eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Mielelläni käytän sen kahdeksan euroa hallin sisällä johonkin muihin palveluihin tai ajattelen 8e alennuksena jokaisen ottelun hinnasta. Tällä kaudella on monta kertaa tullut saavuttua jopa lähemmäs tunti ennen pelin alkamista. Monelle turkulaisellehan tämä on uskomaton ajatus (ymmärrän kyllä arkipelien haasteet monien aikataululle). Mutta minun mielestä ihan normaali ja ei venymistä vaativaa olla hallilla suurin piirtein kun alkulämmöt alkavat. Rauhassa sisälle, virvokkeet, seurustelua, alkulämmittely, alkushow, peli käyntiin. Kahdeksan euroa säätetty huomaaamatta. Ja toki silti toivoisin että niitä pummaajia ei päästettäisi kiilaamaan "normaalien asiakkaiden eteen"
 

Liiga

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ratapiha hanke on varsin loistava, saadaan halli tarpeeksi lähelle keskustaa, että artukaisten etäisyys on muisto vain.

Vieraskannattajia ajatellen myös loistava, junat kulkevat lähes ovelle.

Supercell kihoilla on myös selkeä idea toteuttaa jotain e-urheilu turnauksiaan omalla areenallaan, tämä voi tuoda suomeen paljon muitakin euroopassa järjestettyjä e-urheilu tapahtumia. Mitkä olisivat muuten: Puolassa, Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa, Serbiassa, Romaniassa.

Haluavat siis areenasta nimen omaan ”monitoimi areenan/hallin” onnistuisi tapahtumat kuin tapahtumat.

Gatorade ei jäisi tyhjäksi vaan esimerkiksi juurikin leaffilla oleva toiminta mitä ilmeisimmin saattaisi siirtyä artukaisiin. Luin ainakin aikaisemmin jutun jossa gatoradeen oli ajateltu rakentaa ns. Toinen kerros/areena ylös. Sikäli mikäli ratapiha hanke toteutuu.


Nyt ilmoitettu kapasiteetti (10,000) konserteihin takaisi myös sen, että hallin ohjelmaan kuuluisi myös konsertit. Areenan moni käyttöisyys toisi varmasti muitakin urheilujoukkuelajeja turkuun! (EM/MM kisat)

Ymmärrän huolen juurikin hallin akustiikasta, ettei vain kävisi niinkuin nokialla missä jokainen ääni vain katoaa tuhka tuleen. (Tämä vie täysin tunnelman) Mikä juurikin on ollut artukaisissa keväisin usein myös läpi katosta!
Samaa mieltä. Keskustassa olisi hienoa olla halli. Tampereella kapakat ennen matsia on täynnä jengiä. Nostaa tunnelmaa!
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ja TPS-konserni on Gatoradella vuokralaisena eli tietyt asiat ovat vuokranantajan vastuulla, tietyt vuokralaisen vastuulla.
Kyllä kait tuossa ratapihanhallissa TPS konserni olisi myös vuokralaisena ja tilanne täsmälleen sama kuin Turkuhallissa, eli vuokranantajan ehdoilla mennään.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kyllä kait tuossa ratapihanhallissa TPS konserni olisi myös vuokralaisena ja tilanne täsmälleen sama kuin Turkuhallissa, eli vuokranantajan ehdoilla mennään.
Ratapihan hallin vuokrataso ei voine olla TPS:lle yhtään edullisempi mitä Gatoraden on, koska keskustan vuokratason on pakko olla ihan toista luokkaa kuin periferian. Ratapihan halli ei voine tuudittautua siihen, että se voi jo lähtökohtaisesti tuottaa tappiota, ja tappiot sitten kuittautetaan suurelta osin kaupungin kassasta, koska kaupungin omistusosuus on hallista 49%. (Turun politiikoista ei kuitenkaan koskaan voi olla varma. Saattavat hyvinkin käyttää veronmaksajien rahaa hallin tappioiden kattamiseen, koska kukaan muu ei niitä suostu kattamaan ja halli myöhemmin ”putoaakin” kokonaan Turun kaupungin omistukseen. Ratapiha-hankkeen huonot osat kaupungille ja tuottoisat Koivulle ja kumppaneille. )
Ratapihan hallin iso ongelma tulee olemaan, miten se saadaan taloudellisesti kannattavaksi. Ei ole kovinkaan helppo rasti ja siksi hallin kokoa on suunnitelmissa pienennetty alkuperäisestä, koska yksityispuolen rahoittajat ovat tulleet siihen tulokseen, että tuottamattomia neliöitä on vähennettävä ja asuntoneliöitä lisättävä jotta projektin tuottovaatimukset eivät vaarantuisi.
Saa mielenkiinnolla seurata, mikä koko Ratapiha-hankkeen kohtalo ja muoto lopulta onkaan.
 

Pensasmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Talvitien sijoittuminen, #51
Tietääkö jostain että minä päivinä TPS harjoittelee, tai mihin aikaan kannattaa mennä lounaalle gatoradelle että vois katsoa reenejä samalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös