Olin viime viikolla katsomassa New Yorkissa kolmea NHL-matsia. Yksi Madison Squer Gardenissa ja kaksi uudessa Barclay arenassa. Päällimmäisenä jäi ottelun show ennen matsin alkua. Se oli todella mieleenpainuva! Valoshow ja äänen toisto oli vertaansa vailla!! Lisäksi t-paitojen ammuskelut ympäri areenaa jäältä omilla "tykeillä".
Toinen asia oli oluen myynti katsomoon. Se toimi todella hyvin eikä minkään näköisiä järjestyshäiriöitä ollut katsomoissa!! Miksi Suomessa EI saa myydä olutta katsomoon?? Onko se laissa kielletty?
No toisaalta siellä ei ollut pahemmin ravintoloita hallin ulkopuolella ja katsojat palasivat halliin kannustaen (kuka enemmän ja kuka vähemmän).
No jenkkilässähän urheilutapahtumat ovat viimeisen päälle SHOWTA. Siellä se osataan, siellä siihen panostetaan älyttömästi rahallisestikin.
T-Paitoja ammuskellaan täällä härmässä käsittääseni ainakin Kuopiossa. Moista voisi kyllä vaikka Raksilassakin harrastaa, todella pieni investointi. Toisaalta se vaatisi sitten jotain "maskottia" sinne jäällekin häröilemään.
Laki tosiaan kieltää oluen myynnin katsomoon, itse en juuri niin välitä, että myydäänkö/saako sitä viedä sinne vai ei.
Jenkkilässähän nämä urheilutapahtumat ovat myös monelle melkoinen "syömistapahtuma". Itse EN pidä siitä, että tuodaan se vitun iso nacho-lautanen oluen kera sinne katsomoon ja ahtaudutaan (esim. vaikkapa nyt se MSG jossa on aika ahtaan jakkarat, imo) sinne katsomoon ja siinä sitten koitetaan syödä ja onnistutaan "sotkemaan" naapuritkin.
MSG:ssä ei tosiaan hirveästi niitä juottoloita katsomon ulkopuolella ole, mutta ko. halli nyt on muutenkin niinvanha. Kyllä niitä olutpisteitä sitten hyvin tuntuu uudemmissa halleissa löytyvän, eli ei se kyllä siitäkään jää kiinni.
Ts. tuota jenkkilän meininkiä on ihan turha edes koittaa myydä sellaisenaan suomeen, ei vain toimi. Ennemmin hakisin vaikutteita keski-euroopasta. Siellä kun se yleisö on edes jotenkin samansuuntaista kun meillä. Imo.
Jajoo, Kärppien (kuten todella monen muunkin Ligue-seuran) alkushowt ovat ihan paskaa. Pienillä panostuksilla niistäkin saisi paljon enemmän irti. Ottelutapahtumiin kun ei vain jostain kumman syystä panosteta käytännössä yhtään.