Kärpät on ottelutapahtuman kanssa mennyt pitkään siitä, mistä aita on matalin. Suurimpana syynä tähän oletan olevan sen, että talvisessa Oulussa ei ole muuta tekemistä kuin (menestyvä) Kärpät. Huono, ahdas halli, huonot tarjoilut, huono ottelushow ja yleinen yksittäisen katsojan sivuuttaminen on jatkunut jo pitkään.
Tähän kun yhdistää sen, että yksittäinen kausikorttalainen on Oulun Kärpät Oy:lle täysin näkymätön päästään tilanteessa, jossa ainakin itselläni kuluttajana on suht vedätetty olo. Olen omistanut kausikortin samalle paikalle 20 vuotta, ja tuona aikana muistamiset seuralta ovat muistutut play-off-kausarin ostosta ja kausarin uusimisesta.
Toivoisin, että seura ymmärtää kuluttajayhteisön merkityksen muussakin kuin rahankantomielesssä. Ottelutapahtuman kehittäminen ja hallin yleisen palvelutason kehittäminen on ensimmäinen askel. Tällä en tarkoita infrastruktuuria, vaan nimenomaan palvelua ottelutapahtuman aikana. Ymmärrän, että esimerkiksi järjestyksenvalvojat tekevät työtä enemmän tai vähemmän makkarapalkalla, mutta kun kaikki eivät tätä välttämättä ymmärrä, ja kokevat olonsa enemmänkin häiriötekijäksi kuin palveltavaksi kohderyhmäksi.