Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 443
  • 6 153

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Oikeasti ärsyttää autoilijoiden kyvyttömyys käyttää vilkkua. Ajan noin 40tkm vuodessa työajoa ja tämä on ehdottomasti suurin ärsytyksen aihe. Varsinkin liikenneympyröissä ja kiertoliittymissä.

Vittu tämä! Ihan kuin joillekin urpoille tämä olisi joku kunniakysymys: "Minun tarvitse mitään vilkkua näyttää, tiedän ilmankin minne olen menossa". Sitten kiilataan kaistanvaihdossa vaarallisesti eteen, vaikka vilkkua näyttämällä olisin antanut sovinnolla tilaa. Samoin ketuttaa jossain risteyksessä, kun arvioi ettei ehdi mennä, ja huomaa sitten, että se kääntyi kuitenkin vilkuttamatta, ja olisin siis sittenkin ehtinyt. Ei voi olla noin vaikeaa. Toki liian aikainen vilkutus myös ärsyttävää, mutta se on kyllä olematon ongelma verrattuna vilkuttamattomuuteen.

EDIT: Ja tuossa edellä mainittuun viitaten ärsyttää myös, kun laittaa vilkun kaistanvaihtoa varten, niin eikös siinä takaviistossa oleva auto kiihdytä usein ihan edellä ajavan persuksiin kiinni, että tähän väliin et ainakaan tule. Minä olin tässä ensin, niih.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saisi Suomen kansan nyt edes yskimään kämmenselkäänsä sen sijaan, että monet räkivät, yskivät ja pärskivät varsinkin julkisisssa liikennevälineissä aivan avoimesti ympäriinsä pistämättä yhtään mitään suun tai nenän eteen. Syksyiset ruuhkabussit ovat varmin tapa saada tartunta kun moukat pärskivät ja yskivät toisten niskaan tai jopa naamalle.
.

Helpoimmaksi tavaksi olen kokenut t-paidan kauluksen alle yskimisen. Nyrkkiin, kämmenselkiin, käsivarsiin ym yskimisessä on se ongelma, että vaikka osa bakteereista jääkin kohteeseen niin silti pöpöt lentävät mihin sattuu. Jossain tiede-ohjelmassa joskus kuvattiin ihmisen aivastus erikoishidastetulla kameralla ja mälli lensi metritolkulla.

Voi kunpa Suomessa ja muualla Euroopassa osattaisiin ottaa mallia Itä-Aasiasta. Siellä käytetään flunssaisena kasvomaskeja kunnioituksena muita ihmisiä kohtaan. Miksi ei täällä?
 

A Siente

Jäsen
Helpoimmaksi tavaksi olen kokenut t-paidan kauluksen alle yskimisen. Nyrkkiin, kämmenselkiin, käsivarsiin ym yskimisessä on se ongelma, että vaikka osa bakteereista jääkin kohteeseen niin silti pöpöt lentävät mihin sattuu. Jossain tiede-ohjelmassa joskus kuvattiin ihmisen aivastus erikoishidastetulla kameralla ja mälli lensi metritolkulla.

Voi kunpa Suomessa ja muualla Euroopassa osattaisiin ottaa mallia Itä-Aasiasta. Siellä käytetään flunssaisena kasvomaskeja kunnioituksena muita ihmisiä kohtaan. Miksi ei täällä?

Kuljetko itse maski päällä? Turha noita pöpöjä on pelätä, jos tarttuu flunssa niin se lähtee sairastamalla. Itse tokin yskin ja aivastelen aina toisista poispäin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Oikeasti ärsyttää autoilijoiden kyvyttömyys käyttää vilkkua. Ajan noin 40tkm vuodessa työajoa ja tämä on ehdottomasti suurin ärsytyksen aihe. Varsinkin liikenneympyröissä ja kiertoliittymissä.
Muutama päivä sitten ajelin erään teiden sankarin perässä. Auto oli joku 90-luvun Fiat, jossa oli ainakin kahden eri värin peltiä. Seurasin, kun auto teki 4-5 käännöstä sekä ajoi yhden liikenneympyrän läpi käyttämättä vilkkua kertaakaan.

Toki täydellisyyttä olisi hiponut oikealle vilkuttaminen liikenneympyrään mentäessä muiden vilkkujen loistaessa poissaolollaan (heh), mutta ajaja oli periaatteen mies, eikä näyttänyt vilkkuja missään vaiheessa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Lainaus Opettajatyö-ketjusta:
Huomaa, että koulut alkaa, kun opettajat täällä taas valittavat suurta työtaakkaansa. Me muut olemme palanneet jo ajat sitten lomaltamme töihin siitä valittamatta.

Pieni asia, joka ärsyttää, on pitää lomansa elokuussa. Tai oikeastaan se, että kovinkaan monella muulla ei ole lomaa enää silloin. Olen siis ollut nyt viikon lomalla ja kolme viikkoa pitäisi vielä "kestää". Silti joka tuutista tulee juttua, kuinka jokaisella työpaikalla ollaan palattu sorvin ääreen ja nyt alkaa syksy ja kaikkea muuta paskaa. Eikä tasan varmasti ole syksy, mulla on kesäloma! Saatana.

Pomokin kertoi ennen kesää, että varaa seuraavan tiimipalaverin elokuun loppuun, kun "silloin ei kellään enää ole lomia... jaa, no kappas, Andjillahan on, mutta pidetään se silti silloin". Arvostakaa elokuuta, ihmiset!
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paikallisbussissa hieman aiheutti ärsytystä mies, joka tuli sisään ja avasi bussin takana kattoluukun, jossa kahvan kohdalla lukee: AUTOSSA ILMASTOINTI, ÄLÄ AVAA.

Kyseinen jannu ei varmaankaan ole ikinä ajanut autoa, jossa on ilmastointi, kun ei ymmärrä ilmastoinnin toimintaperiaatetta. En kuitenkaan jäänyt sivistämään tätä idioottia, koska jäin jo seuraavalla pysäkillä itse pois.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Muutama päivä sitten ajelin erään teiden sankarin perässä. Auto oli joku 90-luvun Fiat, jossa oli ainakin kahden eri värin peltiä. Seurasin, kun auto teki 4-5 käännöstä sekä ajoi yhden liikenneympyrän läpi käyttämättä vilkkua kertaakaan.

Toki täydellisyyttä olisi hiponut oikealle vilkuttaminen liikenneympyrään mentäessä muiden vilkkujen loistaessa poissaolollaan (heh), mutta ajaja oli periaatteen mies, eikä näyttänyt vilkkuja missään vaiheessa.
Oletko varma, ettei Fiiun sähköt ollut vain kaputt vilkkujen osalta?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Paikallisbussissa hieman aiheutti ärsytystä mies, joka tuli sisään ja avasi bussin takana kattoluukun, jossa kahvan kohdalla lukee: AUTOSSA ILMASTOINTI, ÄLÄ AVAA.

Kyseinen jannu ei varmaankaan ole ikinä ajanut autoa, jossa on ilmastointi, kun ei ymmärrä ilmastoinnin toimintaperiaatetta. En kuitenkaan jäänyt sivistämään tätä idioottia, koska jäin jo seuraavalla pysäkillä itse pois.

Se, että bussissa lukee, että siellä on ilmastointi ei tarkoita sitä, että siellä välttämättä olisi sitä ilmastointia. Esimerkiksi ratikoissa on kaikissa tuo sama varoituskyltti mutta ainoastaan uusissa ratikoissa on toimiva ilmastointi. Jonkun Hesarissa haastatellun kuskin mukaan vanhoissakin ratikoissa on ilmastoinnit, mutta ne on rikki. Sitten siellä ratikassa on mukavat 45 astetta lämmintä kun ihmiset ei uskalla avata niitä ikkunoita.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mahdollista toki. Muut valot paloivat kyllä.
Fiatien sähköt ovat veikeitä.

Isälläni oli aikanaan Fiat Tipo, olikohan jopa Vuoden Auto ja kaikkea.

Kerranpa siinä kesällä pikatiellä ajellessa etulasit sahasivat pari kertaa ylös alas ja keskuslukko myös rämpytti edestakaisin. Tapauksen jälkeen kummatkaan eivät enään toimineet.

Kunnes noin neljä vuotta tapahtuneen jälkeen kerran lukkoja avatessani lukkopesästä ponnahti kaikki nupit ylös, samoin ikkunat alkoivat toimia.

Hajosivat toki noin kukauden päästä uudestaan.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se, että bussissa lukee, että siellä on ilmastointi ei tarkoita sitä, että siellä välttämättä olisi sitä ilmastointia. Esimerkiksi ratikoissa on kaikissa tuo sama varoituskyltti mutta ainoastaan uusissa ratikoissa on toimiva ilmastointi. Jonkun Hesarissa haastatellun kuskin mukaan vanhoissakin ratikoissa on ilmastoinnit, mutta ne on rikki. Sitten siellä ratikassa on mukavat 45 astetta lämmintä kun ihmiset ei uskalla avata niitä ikkunoita.

Sisään astuessa kyllä huomasi, että bussissa on ilmastointi päällä, koska ilma todella oli viileämpää kuin ulkona.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Joidenkin ihmisten puhetyyli. Ei niinkään sana tai termi, mutta tiettyjen ihmisten puhetyylissä ilmenevä "äää" tai "aaa", kun puherytmiä kiihdytetään. Todella ärsyttävän kuuloista. Siinä ylen jälkihiessä oleva Kanervo jauhaa "aaa":ta joka sanan perään siinä missä MM-studiossa Littikin. Myös pikajuoksija Hanna-Maari Latvala tuntuu "aaa":ta tarjoavan joka kohtaan haastatteluissa. Keke Rosberg on kuuluisimpia "ääää"-miehiä ja pitkällä äää:llä. Äääääääää.....
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joidenkin ihmisten puhetyyli. Ei niinkään sana tai termi, mutta tiettyjen ihmisten puhetyylissä ilmenevä "äää" tai "aaa", kun puherytmiä kiihdytetään. Todella ärsyttävän kuuloista. Siinä ylen jälkihiessä oleva Kanervo jauhaa "aaa":ta joka sanan perään siinä missä MM-studiossa Littikin. Myös pikajuoksija Hanna-Maari Latvala tuntuu "aaa":ta tarjoavan joka kohtaan haastatteluissa. Keke Rosberg on kuuluisimpia "ääää"-miehiä ja pitkällä äää:llä. Äääääääää.....

Tämä on muuten harvinaisen totta. Minua ärsyttävät politiikot jotka eivät vastaa mihinkään kysymykseen, vaan puhuvat vastauksena sitä asiaa mitä haluavat, vaikka ei edes liittyisi kysyttyyn asiaan. Lisäksi "Minä öööö olen sitä mieltä että, öööö Suomen ei ööööö tule liittyä..."
On todella ärsyttävää.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joidenkin ihmisten puhetyyli. Ei niinkään sana tai termi, mutta tiettyjen ihmisten puhetyylissä ilmenevä "äää" tai "aaa", kun puherytmiä kiihdytetään. Todella ärsyttävän kuuloista. Siinä ylen jälkihiessä oleva Kanervo jauhaa "aaa":ta joka sanan perään siinä missä MM-studiossa Littikin. Myös pikajuoksija Hanna-Maari Latvala tuntuu "aaa":ta tarjoavan joka kohtaan haastatteluissa. Keke Rosberg on kuuluisimpia "ääää"-miehiä ja pitkällä äää:llä. Äääääääää.....

Tähän vahva sama, ja vielä päälle pieni lisäys. Jos haastatteluissa kysytään jotain, niin aina pitää aloittaa sanalla "no", yleensä vielä venytettynä. Erityisesti Enni Rukajärvi puhuu joka haastattelussa molemmilla yllämainituilla tavoilla.

Yllättikö olympiahopean tuoma julkisuus?
- Nooo, kyyyllä se vähän yllätti...
Haittaako pahasti, jos et pääse mitaleille seuraavissa kisoissa?
- Nooo, eeei se nyt niin vaarallistakaan ole...
Oliko hienoa olla olympialaisissa Suomen lipunkantaja?
- Nooo, kyyylllä se oli ihan kivaa...

Sitten taas jos kysytään jotain faktaa, niin sitten pitää huutaa se "äää" tai "ööö".

Kuinka vanhana aloitit lumilautailun?
- ÄÄÄÄ, kymmenenvuotiaana.
Mistä olet kotoisin?
- ÖÖÖÖÖ, Kuusamosta.

Ja niin edespäin. Eikä tämä todellakaan ole mikään Rukajärven oma tavaramerkki, vaan niin ärsyttävän yleistä suomalaisten urheilijoiden puhetapaa haastatteluissa. Jokainen vähänkin ammattimaisemmin lajiansa harjoittava tietää aivan varmasti, että julkisuutta tulee jossain vaiheessa, niin miksei sitä varten voisi edes vähän tsempata haastatteluissa?
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Ja entäpä ruotsalaiset? Joka helevetin vastaus alkaa sillä kiekaisulla "äääoooo". Kuunnelkaapa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jos läppärinsä vie naapurille ja sillä välin käväiset kaupassa niin turha toivo, että akku olisi ladattu! Tärkeät tiedostot avoinna ja käsket naapuria pitämään koneessa virrat päällä. Iloisena tulet kaupasta kun huomaat, että laturi on edelleen kiinni naapurin koneessa, kun oma läppäri huutaa tyhjää. Oma akku mansikka, muu akku mustikka.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Yle Puheella oleva stylisti ärsyttää hieman. Sana "tavallaan" toistui miehen puheessa varmasti yli 100 kertaa. Yleensäkin ärsyttää ihmiset, joilla on maneerina käyttää jatkuvasti samaa sanaa: "niinku", "tota" jne.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiedä esiintyykö tätä samaa onkelmaa muissa maitotölkeissä kuin Valion laktoosittomassa maitojuomassa, mutta viimeaikoina nuo kyseiset pakkaukset ovat muuttuneet aivan helevetin vaikeiksi avata. Tuntuu että se nokka on liimattu jollain perkeleen super-epoxilla kiinni kun ei tahdo aueta ilman kohtuutonta väkivaltaa sitten millään.

Sama on kun ostat jotain valmiissa muovipaketissa olevaa elektroniikkasälää, johto/liitin yms. pakkauksia, niin tarvitaan vähintään pieni rälläkkä että pääsee tuotteeseen käsiksi. Paketissa ei ole mitään saumoja ja muovikin niin sitkasta ettei siihen pure edes vähän käytetty kauhavalaanen.

Raivostuttavaa, prkl!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä ihmettelen miten ketään mun tutuista ei ärsytä, eivätkä ole edes huomanneet Suomipopin aamupäivien uutistenlukijan todella ärsyttävää tapaa lopettaa lauseet kauheen hätäseen. Miten joku muka puhuu noin!?

Äsken meni ihan vilunväreet ärsytyksestä autossa kun kuuntelin. Ja kuuntelen ihan siks et josko sen kiire puhua ois helpannut.. Mut ei.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama on kun ostat jotain valmiissa muovipaketissa olevaa elektroniikkasälää, johto/liitin yms. pakkauksia, niin tarvitaan vähintään pieni rälläkkä että pääsee tuotteeseen käsiksi. Paketissa ei ole mitään saumoja ja muovikin niin sitkasta ettei siihen pure edes vähän käytetty kauhavalaanen.

Curb Your Enthusiasm-sarjassa Larry David kävi ostamassa tuollaisiin pakkauksiin kyllästyttyään oikein tarkoitusta varten tehdyn erikoisleikkurin. Leikkuri oli toki pakattu samanlaiseen pakkaukseen.

Joskus, tosin jo melko pitkä aika sitten, myös karkkipussien liimaus on muutettu sellaiseksi, ettei niitä uskalla ainakaan julkisella paikalla avata ilman apuvälineitä, kun muuten on iso riski, että kohta koko sisältö vierii pitkin katua. Muistan että vielä kakara ollessani, pussit aukesivat nätisti juuri saumaa pitkin ja vain reunoihin asti. Mikä lie hygieniahysteria on saanut muuttamaan liimauksen. Sipsipussit sentään aukeavat toistaiseksi nätisti.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Mä ihmettelen miten ketään mun tutuista ei ärsytä, eivätkä ole edes huomanneet Suomipopin aamupäivien uutistenlukijan todella ärsyttävää tapaa lopettaa lauseet kauheen hätäseen. Miten joku muka puhuu noin!?

Äsken meni ihan vilunväreet ärsytyksestä autossa kun kuuntelin. Ja kuuntelen ihan siks et josko sen kiire puhua ois helpannut.. Mut ei.

Haha, itsekin olen tätä puhujaa kuunnellessani todennut, että eihän kukaan oikeasti noin puhu.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Äänekäs viheltely ja muu täysin tarpeeton, itsetarkoituksellinen älämölö työpaikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös