Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 933 653
  • 6 182

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Näyttelijöiden tapa liikuttaa villisti silmiään, kun he joutuvat katsomaan toisiaan silmiin kohtauksessa. Tämä on ärsyttänyt jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt päätin sanoa mielipiteeni aiheesta.

Haha, en siis ole ainoa, joka on tuohon kiinnittänyt huomiota! Jos sillä keskustelukumppanilla on silmät kuin linnunkivittäjällä, niin toinen joutuu arpomaan mihin kohdistaa katseensa?
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näyttelijöiden tapa liikuttaa villisti silmiään, kun he joutuvat katsomaan toisiaan silmiin kohtauksessa.
Tästä jouhevasti toiseen näyttelijäsuoritus-ärsytykseen, nimittäin: Järjetön ylinäytteleminen kohtauksissa, joissa syödään. Pistetään pieni pala ruokaa suuhun ja sitten puhutaan niinkuin samalla jauhaisi puolen kilon raakaa lankkupihviä tylsillä naapurin mummon tekareilla. Oikeaoppisesti ruoka toki pitäisi pureksia kunnolla ja rauhassa, mutta joku raja siinäkin pitäisi olla varsinkin jos on näyttelemässä. Tämä on erityisesti kotimaisen tuotannon vitsaus. Ulkomaisessa tuotannossa maistetaan ruokaa pikkuisen, suututaan pöytäseurueelle ja poistutaan jättäen lähes koskematon annos pöytään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ulkomaisessa tuotannossa maistetaan ruokaa pikkuisen, suututaan pöytäseurueelle ja poistutaan jättäen lähes koskematon annos pöytään.

Samoin eväs jätetään maksamatta lähes poikkeuksetta, ja poistuja on nainen.

Minua ärsyttää suunnattomasti bändimme rumpali, joka on tehnyt periaatepäätöksen olla käyttämättä internettiä. Bändissämme on jäseniä Torniosta, Kemistä ja Oulusta. Facebook on lähes korvaamaton apuväline bändin "hallinnoimisessa". Treenit, ideat, keikat, uudet sovitukset, nuotit, soinnut, sanat, kuvat... Dropbox:kin on mainio väline.

Siitä päästiinkin siihen, että Facebookista kieltäytyjillä on vähän ärsyttävä asenne. Ovat junttautuneet kielteiseen periaatteeseen, vaikka monille Facebook alkaa olla synonyymi internetille. Perustelu "mulla on muutakin käyttöä ajalleni" vuotaa, koska sitä ei ole pakko käyttää koko aikaa, jos ei tahdo. Se on nettisivu siinä missä Iltalehti.fi:kin. Mutta helvetin kätevä väline viestimiseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Samaiseen aiheeseen eli näyttelijöiden suorituksiin liittyen:

- roolihahmojen tapa jäädä odottelemaan vihollisen tai tappajan saapumista paikalle
- järjettömät monologit, kun vaara uhkaa
- järjestäen täydellinen puhetyyli (helvetti, ei kukaan puhu normaalissa maailmassa siten, että änkyttämistä ei esiintyisi)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- järjettömät monologit

Vahtaan Greyn anatomiaa :embarrassed: <- ärsyyntykääpä tuosta.

Jokaisen jakson alussa "Meredith Grey" mukafilosofisen puolivillaisen monologin ärsyttävän pirteällä sävyllä.

Ja koko sarjassa vituttaa se, että se on pakotettu epäuskottavan multietniseen näyttelijäkaartiin. On japanilaista, korealaista, kiinalaista, intiaania, arabia, mulattia, polynesialaista, burmalaista... Ja tietysti helvetisti homoja ja lesboja sekä biseksuaaleja. "Cristina Yang" on yhtä aikaa kiinalainen ja juutalainen.

Luulen, että tämä casting-strategia johtuu siitä, että Greyn anatomia on Disney-tuotantoa. On miellytettävä kaikkia uskottavuuden kustannuksella.
 

janbo

Jäsen
Siitä päästiinkin siihen, että Facebookista kieltäytyjillä on vähän ärsyttävä asenne. Ovat junttautuneet kielteiseen periaatteeseen, vaikka monille Facebook alkaa olla synonyymi internetille. Perustelu "mulla on muutakin käyttöä ajalleni" vuotaa, koska sitä ei ole pakko käyttää koko aikaa, jos ei tahdo. Se on nettisivu siinä missä Iltalehti.fi:kin. Mutta helvetin kätevä väline viestimiseen.

Itse en vieläkään Facebookissa ole enkä aio mennä ennen kuin on pakko. Se ei tosin johdu siitä, etteikö minulla olisi aikaa lörviä naamakirjassa. Henkilötietoturvaseikat ja itsensä myyminen kuolintodistuksen toimittamiseen saakka ovat päällimäisin syy. Toisaalta turhanpäiväinen julkinen lässytyskään ei nappaa. Ennemmin luen erinäisiä forumeita kuin virkistän itseäni lukemalla "olen vessassa"-statuspäivityksiä. Onneksi omat ystäväni vastaavat vielä puhelimiin ja käyttävät Facebookia parempiakin viestintävälineitä. Näinpä itseäni taas ärsyttää se kuinka oletetaan kaikkien olevan Facebookissa tai paheksuvan kun niin ei ole. Tämä ei siis ole lainauksen kirjoittajalle kohdistettu, vaan olen tätä monesti aiemminkin ajatellut ja tuo toimi vain virikkeenä siitä muistuttamaan.
 

axe

Jäsen
- järjestäen täydellinen puhetyyli (helvetti, ei kukaan puhu normaalissa maailmassa siten, että änkyttämistä ei esiintyisi)

Meillä on Suomessa taas malliesimerkki vastakkaisesta. Vähän jokaisen Peter Franzenin roolihahmon puheesta on kovin hankala saada selvää.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Siitä päästiinkin siihen, että Facebookista kieltäytyjillä on vähän ärsyttävä asenne. Ovat junttautuneet kielteiseen periaatteeseen, vaikka monille Facebook alkaa olla synonyymi internetille. Perustelu "mulla on muutakin käyttöä ajalleni" vuotaa, koska sitä ei ole pakko käyttää koko aikaa, jos ei tahdo. Se on nettisivu siinä missä Iltalehti.fi:kin. Mutta helvetin kätevä väline viestimiseen.

Mä en ainakaan mee facebookkiin, ku ei oo nettii kotona ja ihmettäkö mä päivittelen "töissä taas"-statusta. Kotona on parempaakin tekemistä ku netissä väijyminen, että on kaverin statuksena "paskalla" vai "pukilla". Jos kiinnostaa mitä kuuluu, ni soitelkaa. Mennään kaljalle tai tervetuloa kylään.

IT-sukupolvi, on pieni asia mikä ärsyttää. Mitään ei saa hoidettua ilman konetta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Meillä on Suomessa taas malliesimerkki vastakkaisesta. Vähän jokaisen Peter Franzenin roolihahmon puheesta on kovin hankala saada selvää.

Kyllä.
Toinen, jonka puheesta ei meinaa saada millään selvää on Minna Haapkylä.
Ärsyttää kyllä välillä aika suurestikin, kun kotimaiseen leffaan tekisi mieli laittaa tekstitykset päälle.

2006 Nevö Forget
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kyllä.
Toinen, jonka puheesta ei meinaa saada millään selvää on Minna Haapkylä.
Ärsyttää kyllä välillä aika suurestikin, kun kotimaiseen leffaan tekisi mieli laittaa tekstitykset päälle.

2006 Nevö Forget
Mikset muuten laita? Meillä katsotaan kaikki kotimainen tekstityksillä, hyvä juttu on se.

Miksi ihmeessä pitää boksilta valita tekstityskieleksi hollanti kun haluaa suomenkielisen tekstityksen? Miksei sieltä voi valita kieleksi esim. suomen?
 

Lohipoika

Jäsen
Miehen puolikkaita olen jonkin aikaa seurannut ja pari varsinkin tilannekomedialle tyypillistä, ärsyttävää piirrettä olen huomannut:

Jos henkilöt matkaavat autolla, miksi sen kolmannen pitää istua siellä takapenkillä keskellä? Minä ainakin vaistomaisesti valitsisin jomman kumman ikkunapaikan. Lisäksi tässä automatkalla ärsytää se seikka, kun etupenkillä istuvat henkilöt rupavat juttelemaan keskenään, miksi heidän pitää kääntyä katsomaan toisiaan? Varsinkin kuskin kohdalla se tuntuu järjettömältä (lisäksi sitä rattia on pakko pyörittää kuin lelua). Samoin takapenkkiläisen on aina pakko kurkottaa etupenkkiläisten tasolle puhuessaan. Ärsyttävää!

Samoin ravintolaan tai kahvilaan mennessä pöytään on aina pakko istua niin, että kenenkään takaraivo ei näy yleisölle. Se on todella tökerän näköistä, kun uuden henkilön on ihan pakko ängetä siihen väliin, kun toisella puolella on metritolkulla tilaa. Niin ja sitten tilataan ruokaa, huomataan, että onkin kiire, ja lähdetään maksamatta, ennen kuin se ruoka edes tulee.

Ehkä sekin on kulttuuriero, mutta miksi tässä Miehen puolikkaissa sen Alanin on ihan pakko peittää sanomalehdellä sukupuolialueensa pöntöllä istuessaan, kun hänen veljensä Charlie tulee vessaan (ikkusta, kun ovi on lukossa?). Eivätköhän veljet ole nähneet joskus toisensa alasti?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ärsyttää kyllä välillä aika suurestikin, kun kotimaiseen leffaan tekisi mieli laittaa tekstitykset päälle.

2006 Nevö Forget

Aika monen kotimaisen leffan kohdalla tuo on lähestulkoon välttämättömyys. Olikohan se leffa nimeltä Tyttö, sinä olet tähti, jossa sai poikkeuksellisen hyvin henkilöiden puheesta selvän. Siis niin hyvin, että asiaan kiinnitti huomiota.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
kotona ennen lähtöä pysäkille niin että on ehtinyt kurlata suuvedellä. Väliaikana ei saa tupakoida. Ei myöskään kaukovuorjen pitäminen pysähdystaukojen aikana.

Ärsyttää, että ihmiset ärsyyntyvät tupakanhajusta. Ennen ravintoloissa ja baareissa oli miellyttävämpää työskennellä. Nykyään, varsinkin tanssiravintoloissa haisee ihmishiki ja housuun päästetyt tipat, kun ei olla menty vessaan jonottamisen ja paikan menettämisen pelossa. Pysäkillä tupakointi sallittava.

Sitäpaitsi, pidän Kauko Vuorjesta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mutuna heittäisin, että asialla voi olla jotain tekemistä näiden pakkasten kanssa. Vielä kun keksisin, että mitä.
Sun mutu, eli mun sutu, tai jotain, on ny väärässä. Se ei yksinkertasesti voi olla siitä kiinni, että molempien etuovien avaaminen tois ratkaisevasti enemmän kylmää kuskin niskaan kuin vain yhden oven avaaminen. Se on sitten eri asia, jos se toinen ovi on jumissa. Ihmeen usein - myös kesäaikaan - on kyllä jumissa sitten, vieläpä aina se sama ovi (kuskista kauempana oleva).

Ainoa oikea johtopäätös on, että kuskit tekevät tuon vittuillakseen. Ja vittuiluhan on aina hyvä asia. Ei ärsytä enää yhtään niin paljon!
 

d2uce

Jäsen
Heitetään sekaan vielä Miina Maasola. Lisäksi muistelisin, että Jenni Banerjee on samanlainen mutisija.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Se ei tosin johdu siitä, etteikö minulla olisi aikaa lörviä naamakirjassa. Henkilötietoturvaseikat ja itsensä myyminen kuolintodistuksen toimittamiseen saakka ovat päällimäisin syy. Toisaalta turhanpäiväinen julkinen lässytyskään ei nappaa. Ennemmin luen erinäisiä forumeita kuin virkistän itseäni lukemalla "olen vessassa"-statuspäivityksiä.

Ei sinne välttämättä tarvitse edes laittaa kuvaa, puhelinnumeroaan tai osoitettaan eikä oikeaa nimeään, jos ei tahdo. Minulle FB toimii lähinnä foorumina, josta 300 ensimmäistä päivitystä jo kertoo mitä maailmassa on tapahtunut ja klikkailla linkkejä auki, jos siltä tuntuu. Ja esimerkiksi jonkinmoisen pienehkön yhteisön hallinta on hyvin kätevää Facebookin viestiominaisuuden ansiosta.

Se on ilmaista ja paljon kätevämpää kuin sähköposti. Jotkut pässinpäät jaksavat kieltämättä aina kirjoittaa olevansa työpöydän ääressä tai nuQmassa [sic], mutta ne suodattuvat harjaantuneelle käyttäjälle automaattisesti pois silmistä. Facebookissa on myös paljon tapahtumakutsuja ja hyväntekeväisyysjuttuja, mutta sinänsä käyttäjät eivät siellä markkinoi mitään rahallista etua saadakseen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Siitä päästiinkin siihen, että Facebookista kieltäytyjillä on vähän ärsyttävä asenne. Ovat junttautuneet kielteiseen periaatteeseen, vaikka monille Facebook alkaa olla synonyymi internetille...

Jos joku pitää naamakirjasta kieltäytyjiä ärsyttävinä niin kyllä on maailma menossa huonompaan suuntaan. Facebook on täysin turha keksintö ja sillä ei ole juuri mitään tekemistä internetin kanssa. Ihmettelen kuinka joku jaksaa edes katsella ilmoituksia siitä mitä peliä ja millä tuloksella joku pelaa. Omasta noin 200 kaverin listasta on ainakin 10 jo poistanut itsensä mukaan lukien vaimoni.

Twitterkin on hyödyllisempi.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
"Svea" -tekstillä varustetut pissispipot. Mikä hiton Svea? Liittyykö se jotenkin rakkaan länsinaapurimme Svea-mammaan?
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
"Svea" -tekstillä varustetut pissispipot. Mikä hiton Svea? Liittyykö se jotenkin rakkaan länsinaapurimme Svea-mammaan?

Tietääkseni ne ovat Svea Perinnän mainospipoja. Osuu mielestäni hyvin kohderyhmään koska onhan iso osa näistä nykypissiksistä tulevaisuuden maksuhäiriöisiä.

Svea piste fi kun kirjoitat osoitepalkkiin niin näet mistä on kyse.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
"Svea" -tekstillä varustetut pissispipot. Mikä hiton Svea? Liittyykö se jotenkin rakkaan länsinaapurimme Svea-mammaan?
Ilmeisesti nämä tosiaan ovat Svea rahoitus nimisen pikavippifirman lahjapipoja. On todella pelottavaa, miten paljon näitä pipoja on liikkeellä, jos jokainen pipo tarkoittaa vähintää yhtä asiakasta.
Näitä näkee 12 kesäisten junnujenkin päässä lähes päivittäin ainakin pk-seudulla.
Olisiko joku kiekkojoukkueen fanikauppakin mainostanut joukkueen pipoa sanoilla "svea -mallinen pipo". Pelottavaa, ei voi muuta sanoa.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Olen ylpeä omasta WinCapita-pipostani, sellaisia ei ihan joka ponzin uhrilla olekaan!

Pieni asia joka minua ärsyttää, mukahassuttelijoiden lisäksi, on ihmiset jotka eivät osaa säätää äänenvolyymiaan tilanteeseen sopivaksi. Jatkuvaa mölyämistä ja meuhkaamista, vittu, menee hermot. Ja täällä työpaikalla kun ei sellaisesta asiasta oikein kehtaisi itseään iäkkäämmille rouvashenkilöille mainita.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Ilmeisesti nämä tosiaan ovat Svea rahoitus nimisen pikavippifirman lahjapipoja. On todella pelottavaa, miten paljon näitä pipoja on liikkeellä, jos jokainen pipo tarkoittaa vähintää yhtä asiakasta.
Näitä näkee 12 kesäisten junnujenkin päässä lähes päivittäin ainakin pk-seudulla.
Olisiko joku kiekkojoukkueen fanikauppakin mainostanut joukkueen pipoa sanoilla "svea -mallinen pipo". Pelottavaa, ei voi muuta sanoa.

Ei noilla pipoilla eikä niitä valmistavalla ruotsalaisfirmallakaan ole mitään tekemistä minkään pikavippifirman kanssa. Stocka taitaa olla suurin jälleenmyyjä ko. puljun tuotteille Suomessa.

Kas tässä firman nettisaitti ihmeteltäväksi: http://www.sveasvea.se

Pikavippifirman mainospipoja Stockmannilta, juu.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Ei noilla pipoilla eikä niitä valmistavalla ruotsalaisfirmallakaan ole mitään tekemistä minkään pikavippifirman kanssa. Stocka taitaa olla suurin jälleenmyyjä ko. puljun tuotteille Suomessa.
Kiitos, että palautit uskoni Suomen tulevaisuuteen. Tai hetkinen, jos ne on ruotsalaisia... joo, turmioon tämä maa on matkalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös