Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 934 055
  • 6 182
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin kolmekymppinen nainen puhui melko kovaäänisesti kännykkäänsä tänään dösässä. Hän puhui runsaasti duunipaikkansa asioista ja kertoi juttelukaverilleen mm. menevänsä loppuviikosta duuniporukan kanssa 'christmas dinnerille', käytti samaa termiä kahdesti. Jossain vaiheessa totesi myös jonkun kollegansa tehneen mainion 'forecastin' ja joku toinen kollega taasen oli pärjännyt jossain projektissa hyvin, vaikka oli selkeästi 'comfort zonensa' ulkopuolella. Nainen siis puhui muuten suomea, mutta heitti näitä hölmöjä englanninkielisiä toteamuksia väliin. Kuulosti aivan saatanan typerältä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lähes päivittäin tulee eteen tilanne, jossa kävelen kadulla/kaupassa/missä vaan ja edestä tulee vastaan toinen jalankulkija. Kun yritän koukata vasemmalta, hän menee samaan suuntaan. Oikealta? Sama juttu. Tätä tanssinumeroa kestää yleensä 5 - 10 sekuntia ja joka kerta se ärsyttää kumpaakin. Olen taatusti ainoa, jolle on näin käynyt.
Kun minä olin nuori, meillä oli leikki nimeltä "ei väistetä, jos ei tunneta!". Täysillä päin siis vaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ostin lipun netistä, valitsin "printtaa junamaatista.

Eikös se nyt ole loppujen lopuksi sama mistä sen lipun tulostaa itselleen? Minä ainakin tulostan sen aivan varmuuden vuoksi, jos vaikka kännykkä tilttaisi ratkaisevalla hetkellä, niin on sitten aina se "varmuuskopio" mukana - jos on.

No joo, eihän tuossa tuplavarmistuksessa sinällään mitään väärää ole, mutta itse olen aina selvinnyt tuolla kännykkälipulla. Kännykkä nyt on kuitenkin aina mukana ja tuo "tiltaamisen" riski juuri junassa on kuitenkin aika marginaalinen. Mailiin lipun tiedot tulee yleensä tilattua, mutta eipä niitä sieltä koskaan ole tarvinnut tulostaa.
 

Sic

Jäsen
Lähes päivittäin tulee eteen tilanne, jossa kävelen kadulla/kaupassa/missä vaan ja edestä tulee vastaan toinen jalankulkija. Kun yritän koukata vasemmalta, hän menee samaan suuntaan. Oikealta? Sama juttu. Tätä tanssinumeroa kestää yleensä 5 - 10 sekuntia ja joka kerta se ärsyttää kumpaakin. Olen taatusti ainoa, jolle on näin käynyt.

Joskus kyllä tätäkin käy, useimmiten ärsyttävää tosiaan :D

Yleensä kun itellä on kiire jonnekkin, esim. bussiin, niin jostain syystä juuri silloin eteeni sattuu vitunmoinen lauma hitaasti käveleviä teinejä tai muita löntystäjiä joilla ei tunnu olevan mihinkään kiire. Yritä siinä sitten pujotella sujuvasti ohi kun jäävät hömöttämään ties mihin. Tämä ei toki ole niin paha ilmiö kaduilla mitä esim. koulun käytävillä. On pirun ärsyttävää kun usein jäädään juuri oven eteen ryhmässä juttelemaan, tai vaihtamaan vielä muutama sananen juuri siinä oven luona.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liptonin teepussit, ne pyramidin muotoiset joihin se naru on liimailtu ympärille. Miten se naru pitäisi irrottaa ettei käteen jäis irronnut lappu tai katkennut naru?

Teksti-tv:n kyky arpoa sulle aina ensimmäiseksi tyyliin alasivu 4/5, ei vahingossakaan ikinä 1/5.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää vitun teinitytöt jotka eivät pysty olemaan viittä sekuntia hiljaa! Helvetin ärsyttävää kun esim. elokuvissa selän takana kuuluu jatkuva sipinä ja puheensorina. Jos haluatte juoruta keskenänne niin menkää saatana jonnekin muualle älkääkä elokuvateatteriin häiritsemään ihmisiä jotka ovat maksaneet katsoakseen elokuvaa eivätkä kuunnellakseen typerien teinien tyhmiä juttuja.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ärsyttää metelöiminen ja ilakoiminen julkisilla paikoilla. Olkoon vaikka kuinka ikävää tai kivaa, etenkin humalaisten ilakoiminen on vähän helvetin rasittavaa kuunneltavaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ärsyttää metelöiminen ja ilakoiminen julkisilla paikoilla. Olkoon vaikka kuinka ikävää tai kivaa, etenkin humalaisten ilakoiminen on vähän helvetin rasittavaa kuunneltavaa.

Onko KKK julkinen paikka? Entäs jos käyttää InPrivate-moodia?

Ärsyttää ihan miljoonalla, että Heineken-tölkkien avaus-mikälienee on niin tiiviisti kiinni kannessa ettei sitä saa nostettua ilman veistä. Ainakaan minä, pitkäkyntisistä antakoon joku perehtyneempi lausunnon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Voisiko joululaulut kieltää lailla tai vaihtoehtoisesti soittaa niitä vain tiettyinä aikoina päivästä? En pidä joulusta yhtään, joten nuo tekopirteät rallatukset voisi minun puolestani työntää sinne, minne aurinko ei paista.

Lisäksi duunin alakerrassa soittava kellaribändi on alkanut kaksi vuotta kestäneen Popeda-kautensa jälkeen soittaa jotain helvetin iskelmää. Kellaritiloissa soittaa oikeastaan kaksikin bändiä. Tuo toinen bändi soittaa enimmäkseen heviä ja Eluveitieta, mikä ei minua haittaa yhtään, mutta niiden harvakseltaan tapahtuva harjoittelu vähän masentaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ärsyttää vitun teinitytöt jotka eivät pysty olemaan viittä sekuntia hiljaa! Helvetin ärsyttävää kun esim. elokuvissa selän takana kuuluu jatkuva sipinä ja puheensorina.

Tuo on muuten todellakin aivan helvetin ärsyttävää. Pahinta on vielä kun jonkin idiootin puhelin soi ja siihen jopa vastataan salissa. Kerran meni niin paljon hermot, että kävin kesken leffan sanomassa, että pitävät naamansa kiinni.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taas on tuolla maajoukkueosiossakin saanut lukea keskushyökkääjä Perttu Lingrenistä. Se on Lindgren! Tosin eivät kaikki "omatkaan" osaa sitä sukunimeä oikein kirjoittaa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Taas on tuolla maajoukkueosiossakin saanut lukea keskushyökkääjä Perttu Lingrenistä.

On siellä monesti mainittu TPS-puolustaja Markus Norlundinkin nimi. Ilmeisesti se d-kirjain on hiljainen kirjoituksessakin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tulipahan taas lauantaina pidetyissä tupaantulijaisissa todettua, että yllättävän monelle ihmiselle tuparilahja on täysin vieras käsite. Taloon tullaan pelkkä siwakassi kilisten lämmittelemään ja ekana kysytään "missä booli?". Joku vaivautui sopertamaan, että "mulla ei nyt oo mitään lahjaa kun en kerenny/ei oo rahaa blaablaa". Muutamalta ihmiseltä tämän osasi kyllä arvata ennestään, mikä itse asiassa ärsyttää vielä enemmän.

En itsekään ole mikään lahjojen tuputtaja, mutta tiettyihin tilaisuuksiin en vain kehtaisi mennä tyhjin käsin. Juuri tuparit ovat mulle yksi sellainen paikka. Tosin näiden kyseisten vätyksien kohdalla teen tulevaisuudessa poikkeuksen.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013

Saman kaltaiseen asiaan liittyen, itseäni ärsytti jokunen vuosi sitten olleet häät tai oikeastaan niihin kimppaan kerätty lahja.

Oliskos se nyt ollut joku 60 € per pariskunta jotka piti lyödä sitten yhteen taulukehykseen joka oli tarkoitettu rikottavaksi. Osa kimpan porukoista laittoivat sitten ainoastaan jonkun kympin - kaksikymppisen / kahdelta hengeltä. Kohtuu moukkumaista toimintaa sekä hääparia että muita kimpan jäseniä kohtaan. Ja kyse ei ollut heikosta taloudellisesta tilanteesta vaan ainoastaan siitä että kivempi käyttää sekin raha omiin menoihin.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulipahan taas lauantaina pidetyissä tupaantulijaisissa todettua, että yllättävän monelle ihmiselle tuparilahja on täysin vieras käsite. Taloon tullaan pelkkä siwakassi kilisten lämmittelemään ja ekana kysytään "missä booli?". Joku vaivautui sopertamaan, että "mulla ei nyt oo mitään lahjaa kun en kerenny/ei oo rahaa blaablaa".
Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Tavallaan on kai joku ohje tai tapa tuoda tuparilahjaksi jotain uuteen kotiin, mutta mun mielestä se on vähän perseestä. Ainakaan itse en halua, että muut ostelee mun kaapin täytteeksi käyttöesineitä, jotka tungetaan alakaapin perälle ja heitetään pois joulusiivouksen yhteydessä neljän vuoden päästä. Tai joka toinen tuo "hauskan" mukiparin, jolloin kaapissa on joku 15 erilaista mukia. En kyllä itsekään kehtaa tupareihin mennä ilman mitään, joten jotain kulutuskamaa joutuu yleensä keksimään. Vähän sama joululahjojen kanssa. Jos ei ole mitään hyvää ideaa, niin ei sitten mitään väkinäisiä pakko-ostoksia, joita joutuu säilyttämään kun ei kehtaa heti dumpatakaan.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saman kaltaiseen asiaan liittyen, itseäni ärsytti jokunen vuosi sitten olleet häät tai oikeastaan niihin kimppaan kerätty lahja.

Oliskos se nyt ollut joku 60 € per pariskunta jotka piti lyödä sitten yhteen taulukehykseen joka oli tarkoitettu rikottavaksi. Osa kimpan porukoista laittoivat sitten ainoastaan jonkun kympin - kaksikymppisen / kahdelta hengeltä. Kohtuu moukkumaista toimintaa sekä hääparia että muita kimpan jäseniä kohtaan. Ja kyse ei ollut heikosta taloudellisesta tilanteesta vaan ainoastaan siitä että kivempi käyttää sekin raha omiin menoihin.
Voitko avata vähän enemmän tätä lahjaideaa? Olivatko kaikki pariskunnat mukana päättämässä tästä lahjasta? Joo, ei tulis mieleen antaa 60e rikottavaan lahjaan, jos en itse olisi ollut mukana tekemässä päätöstä. Joku 50e on muutenkin aika maksimi häälahjapanostus.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Tavallaan on kai joku ohje tai tapa tuoda tuparilahjaksi jotain uuteen kotiin, mutta mun mielestä se on vähän perseestä. Ainakaan itse en halua, että muut ostelee mun kaapin täytteeksi käyttöesineitä, jotka tungetaan alakaapin perälle ja heitetään pois joulusiivouksen yhteydessä neljän vuoden päästä. Tai joka toinen tuo "hauskan" mukiparin, jolloin kaapissa on joku 15 erilaista mukia. En kyllä itsekään kehtaa tupareihin mennä ilman mitään, joten jotain kulutuskamaa joutuu yleensä keksimään. Vähän sama joululahjojen kanssa. Jos ei ole mitään hyvää ideaa, niin ei sitten mitään väkinäisiä pakko-ostoksia, joita joutuu säilyttämään kun ei kehtaa heti dumpatakaan.
Nimenomaan kaksipiippuinen juttu. En tietenkään voi olettaa, että jokainen vieras tuo lahjan. Toisaalta niin voisi edes muodollisuuksien vuoksi tehdä. Ärsyttää vain, että näiden muutamien ihmisten osalta tiedän, ettei heitä voisi protokollat tai kirjoittamattomat säännöt vähempää kiinnostaa. Pääasia että on ilmaista viinaa ja seuraa.

Lahjojen tarpeellisuus on toki toinen puoli. Mieluummin minäkin jättäisin ne mukit tai persealuset saunattomaan asuntoon ostamatta. Mutta jossei muuta keksi, voi käydä vaikka vähän poreilevaa ostamassa tuomiseksi. Niin minäkin olen usein tehnyt kun ei tyhjin käsin kehtaa mennä. Meillekin yksi tyyppi toi käsisaippuaa ihan hienossa pullossa, joten eipä se sen enempää vaadi. Paljon mielummin vastaanottaa jotain tuollaista, kuin muutamien vätyksien läpinäkyvät selitykset. Myöntäisi ettei kiinnosta.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Voitko avata vähän enemmän tätä lahjaideaa? Olivatko kaikki pariskunnat mukana päättämässä tästä lahjasta? Joo, ei tulis mieleen antaa 60e rikottavaan lahjaan, jos en itse olisi ollut mukana tekemässä päätöstä. Joku 50e on muutenkin aika maksimi häälahjapanostus.

Se oli muistaakseni seuraavanlainen, oli siis taulun kehys, vasara ja lasi. Läpinäkyvästä lasista näkyi siis kerätyt setelit mukavasti läpi. Olisko ollut jotain 500 € tms. Mukana ollut teksti meni jotenkin näin "rahapulan tullen riko lasi ". Itse taulu jo muu rekvisiitta oli varmaan kympin arvoinen, joten siihen nyt ei paljoa mennyt. Voi olla että oli 25 € / hlö ja näin ollen pariskunnalta siis yhteensä 50 €.

Kun tarpeeksi kaivelee, niin voi todeta vuoden olleen muuten 2004 ja naimisiin mennyt pari on jo ehtinyt erotakin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Katselen boxilta LENNONYC-dokumenttia ja kyllä pitää sanoa, että pieni ihminen Yoko Ono ärsyttää suuresti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Isot kirjaimet keskellä sanaa. Lähes jokainen suomalainen on käynyt jonkin verran koulua. Yksi ensimmäisistä koulussa opetettavista asioista on pienten ja suurten kirjainten käyttö sanassa. Silti tällaisia töherryksiä näkee joka paikassa.

Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti Jone Nikula.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mäkihyppykeskustelu Jatkojassa on taas sitä tuttua jauhtantaa. Eli itse urheilutapahtuma ja tulokset ovat joillekin sivuseikkoja, tärkeintä on että selostus lytätään mennen tullen. Sama toki koskee monia muitakin televisioitavia lajeja. Selostajat ovat paskoja, kysykää vaikka Jatkoajasta.

Ja miksi edelleen on niin pirun vaikea monille seurata Suomen jääkiekkomaajoukkueitten pelejä ilman seurajoukkueen värilaseja? Pieni asia toki tämäkin, mutta ärsyttää kun keskustelu siirtyy tässäkin aina pois pääasiasta.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja miksi edelleen on niin pirun vaikea monille seurata Suomen jääkiekkomaajoukkueitten pelejä ilman seurajoukkueen värilaseja? Pieni asia toki tämäkin, mutta ärsyttää kun keskustelu siirtyy tässäkin aina pois pääasiasta.

Minä ainakin voin myöntää seuraavani maajoukkuepeleissä HIFK:n pelaajia. Niin monet kerrat ovat IFK:n kärkipelaajat loukkaantuneet noissa höntsäilyissä että MJ-matsien seuraamisen pääpaino on tätä nykyään IFK:n pelaajien säilyminen terveenä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä pilkunnussimista, mutta turhan usein nähtävä tyyli ilmoittaa vierasvoitot tyyliin "HIFK voitti 0-6". Nolla maalia tekemällä ja kuusi päästämällä ei pelejä voiteta, kyllä HIFK voitti sen pelin 6-0, vaikka vieraissa pelasikin. Jos haluaa painottaa vieraspeliä, niin kirjoittettakoon sitten "Jokerit-HIFK päättyi 0-6".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös