Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 936 671
  • 6 214

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ärsyynnyn kaupassa todella helposti ja ruuhkaisessa kaupassa olen tikittävä pommi. Kaikki asiat ärsyttää kaupassa.
<clips>
Hmm.. tarkemmin ajatellen minulla taitaa olla ongelma

Täällä on ihan sama ongelma. Ohessa pari viivaa lisää:

- Ne mäntit, jotka asettautuvat sukukokoustamaan ja juttelemaan syksyllä ostettavasta traktorista heti siihen liukuportaiden ala- tai yläpäähän. Prkl. Jonain kauniina päivänä, kun päässä vinksahtaa lopullisesti, potkaisen persaukselle ja ilmoitan, että saatana liikettä siellä, nyt ei olla lehmihaassa.

- Huutavat lapset ja hygieniastaan huonosti huolehtivat saavat sen vinksahduspäivän lähenemään entisestään. Jos 6-vuotias pentu ei osaa olla vinkumatta isoon ääneen karkkipussia, on kasvatuksessa mennyt jotain pahasti pieleen. Samaten jos aikuinen ihminen käy suihkussa jouluna ja juhannuksena, eikä ole kuullutkaan saippuasta ja deodorantista.

- Mummot, jotka suorastaan tappelevat saadakseen lihatiskin jonotuslappukoneesta yhtä pienemmän numeron. Saatuaan numeron ja päästyään asioimaan, pitää vielä funtsailla se kolme varttia, että mitäs sitä ottaisi. Siinä ohessa käydään toki läpi kummin kaiman kuulumiset, jotka muuten eivät voisi vähempää kiinnostaa lihatiskimiestä kuin muitakaan kanssaihmisiä. Argh!
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tästä kauppavitutuksesta tuli mieleen eräs tapaus, jonka pari viikkoa sitten todistin. Kapealla käytävällä eräs ~60 -vuotias ämmä oli menossa kassalle korinsa kanssa, ja jäi siihen sitten yhtäkkiä hyllyä tutkiskelemaan. Sain vaivoin hivutettua itseni muijan ohi siitä ahtaasta välistä ja melkein jo ehdin kassajonolle, kun tämä muija sitten kiilasi eteeni, että varmasti ehtii lappaamaan ostoksensa ennen minua siihen hihnalle. Kun oli saanut ostoksensa siihen, huomasi, että jotakin tärkeää unohtui ja sitten kiireen vilkkaa keräsi ostoksensa takaisin koriin ja poistui takavasemmalle. Oli niin hupaisa tilanne, ettei enää jaksanut edes vituttaa, vaikka tapoihini yleensä kuuluukin raivostua ihmisten idioottimaisesta toiminnasta marketeissa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
- Ne mäntit, jotka asettautuvat sukukokoustamaan ja juttelemaan syksyllä ostettavasta traktorista heti siihen liukuportaiden ala- tai yläpäähän. Prkl. Jonain kauniina päivänä, kun päässä vinksahtaa lopullisesti, potkaisen persaukselle ja ilmoitan, että saatana liikettä siellä, nyt ei olla lehmihaassa.

- Mummot, jotka suorastaan tappelevat saadakseen lihatiskin jonotuslappukoneesta yhtä pienemmän numeron. Saatuaan numeron ja päästyään asioimaan, pitää vielä funtsailla se kolme varttia, että mitäs sitä ottaisi. Siinä ohessa käydään toki läpi kummin kaiman kuulumiset, jotka muuten eivät voisi vähempää kiinnostaa lihatiskimiestä kuin muitakaan kanssaihmisiä. Argh!

Kohtaan 1. Et yletä potkaisemaan kuin polvitaipeeseen, olen tavannut sinut.

Kohtaan 2. Samat mummot kiilaa härskisti ilman jonotuslappua ja miten onkaan ne ajoittaa sen kiilauksen oman vuorosi kohdalle. Ne varmaan ajattelee että kyllä hän tästä nopeasti ja enpä huomannut koko jonotusnumerolaitetta. Kai sitä pitäisi ronskisti mennä vaan että mummo painuu nyt hakemaan sitä lappua, jonottaa tässä muutkin. Perkele, bingonumeroitako ne tiskin takana seisovat huutelee! Mummolle kahvipaketti vielä kotiin viemiseksi hienosta kiilauksesta.

Nokkiksen lista olikin melko kattava, allekirjoitan joka kohdan. Jos olisi rikas voisi hankkia oman kaupan missä kävisi yksin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kohtaan 1. Et yletä potkaisemaan kuin polvitaipeeseen, olen tavannut sinut.

Varmasti yletän, olen korot jalassa 170-senttinen. Tai ainakin 168, riippuu koroista.

Nokkiksen lista olikin melko kattava, allekirjoitan joka kohdan. Jos olisi rikas voisi hankkia oman kaupan missä kävisi yksin.

Kai Nokkis ja mä saataisiin kanssa käydä siellä?
 

d2uce

Jäsen
Nokkikselta hyvä lista ja muilta hyviä täydennyksiä, mutta nähtävästi yksi klassikko puuttui. Puhun siis niistä urpoista, jotka ovat kassajonossa edessäsi ja ovat unohtaneet punnita vihanneksensa, lähtevät siinä sitten naureskellen kohti heviosastoa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voi jumalauta että se vituttaa, kun joutuu kääntämään avainlukulistan. Menee monta sekuntia, että saa kynsiä sen lippusen toisin päin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Randy Jackson American Idolissa. Vanha äijä joka yrittää epätoivoisesti olla cool. Jokainen lause alkaa sanalla Yo!, ja kaikki kilpailijat ovat hänelle "vauvoja". Ei ihme että Simon Cowellista on tullut niin mulkku kun joutuu viettämään pitkiä päiviä tuollaisen (ja sekopää-Paulan) kanssa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen kiukutti kauheasti. Päätin iltapäivällä vaihtaa petivaatteet ja otettuani vanhat pois, ajattelin että laitan uudet paikalleen "kohta". Asia tietysti unohtui ja vasta kun olin nukkumaan menossa rättiväsyneenä, huomasin että ei vittu ne lakanat! Kiinnostaa todella paljon tuossa vaiheessa alkaa survomaan peittoa pussilakanan sisään.

Kauppavitutusta ainakin minulla on omiaan lisäämään taustalla huutava mökä, eli tekopirteä radiokanava tai kaupan omat mainokset. Tietysti asia on niin, että useimmiten kaupassa tulee käytyä heti töitten jälkeen kun on valmiiksi väsynyt ja sieltä haluaa vain nopeasti ulos. Ei ihme, että pinna kiristyy hyvinkin pienestä asiasta. Kaupassa kannattaa käydä lauantaisin aamupäivällä ja hoitaa rauhallisesti mahdollisimman monen päivän ostokset.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilen kiukutti kauheasti. Päätin iltapäivällä vaihtaa petivaatteet ja otettuani vanhat pois, ajattelin että laitan uudet paikalleen "kohta". Asia tietysti unohtui ja vasta kun olin nukkumaan menossa rättiväsyneenä, huomasin että ei vittu ne lakanat! Kiinnostaa todella paljon tuossa vaiheessa alkaa survomaan peittoa pussilakanan sisään.

Tuo on kyllä todella ärsyttävää. Ja vielä vittumaisempaa se on jos olet laittanut nuo petivaatteet ulos tuulettumaan ja sitten joskus puoliltaöin kun olet nukkumaan menossa, muistat että ne petivaatteet on edelleen siellä pakkasessa ja sitten alat survomaan väsyneenä peittoa jäisen pussilakanan sisään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
puoliltaöin kun olet nukkumaan menossa, muistat että ne petivaatteet on edelleen siellä pakkasessa ja sitten alat survomaan väsyneenä peittoa jäisen pussilakanan sisään.
Tuostahan saa elämyksen aikaan. Itse olen lapsesta asti survonut sen peiton pussilakanan sisään aina siten, että menen itse peiton kanssa sinne pussilakanan sisälle peittoa asettelemaan ja siten homma on jotenkin kivempaa, jopa esimerkkitapauksessasi. Jos sattuu lapsia olemaan näkösällä, niin heitä voi jopa naurattaa. Kokeile vaikka seuraavalla kerralla, jospa se vitutus - jos ei lähtisi - niin ainakin laimenisi.

T: ei aikuinen, paitsi syntymävuoden perusteella
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
En tiedä joko tästä on ollut, mutta ärsyttää tavattomasti tämä nykyinen tapa pakata elektroniikkarojua (esim. vaikka jotain muistikortteja, WLAN-tikkuja jne) sellaiseen pakettiin että sen avaaminen ilman moottoroituja työkaluja on aivan mahdoton yhtälö. Ei oo ihan kerta tai kaks kun oon ollu melkein leipäveitsi keuhkossa kun noita olen yrittänyt aukoa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En tiedä joko tästä on ollut, mutta ärsyttää tavattomasti tämä nykyinen tapa pakata elektroniikkarojua (esim. vaikka jotain muistikortteja, WLAN-tikkuja jne) sellaiseen pakettiin että sen avaaminen ilman moottoroituja työkaluja on aivan mahdoton yhtälö. Ei oo ihan kerta tai kaks kun oon ollu melkein leipäveitsi keuhkossa kun noita olen yrittänyt aukoa.

Oletko saksia kokeillut? Toimii.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Oletko saksia kokeillut? Toimii.

Paskanmarjat. Saksetkin on kovilla ku esim alkaa sd-korttia repimään niistä muovipakkauksista irti. Se on mahdotonta saada siististi ja haavoitta auki noita paketteja.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Oletko saksia kokeillut? Toimii.

Itse turvautunut monitoimityökalun pihteihin saksien ohella saadakseni Sennheiserin kuulokkeiden paketin sen verran auki että tuotteen sai vapauteen. Roisin näköinen paketti sen jälkeen, huomasi että avattu oli. Paketissa saattoi olla jotkin avausohjeet mutta ei silmään osunut ja muovi oli erinomaisen kovaa laatua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Isäukolle kävi tuollaista vittumaista pakkausta avatessa (muistaakseni joku lämpömittari) siten että vahingossa sipaisi Leathermanilla johdon poikki kun yritti sitä muovia nirhata siitä auki, se johto oli jotenkin typerästi laitettu siihen viereen siten että sitä ei meinannut huomata. Osa noista pakkauksista on tosiaan niin kovia että niitä ei oikein saksillakaan saa rikottua, minä olen havainnut sivuleikkurit melkein parhaaksi välineeksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EuroBonus-tilillä näkyy kyllä lentojen pisteet kiitettävän nopeasti, mutta muut (hotelli, autonvuokraus...) kestää yleensä VITUN kauan. Juuri yhden yli kuukausi sitten tapahtuneen hotelliyöpymisen verran uupuu pisteitä siitä, että pääsisin ensimmäistä kertaa lentelemään bonuksillani.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kalevan Pallo lyhennetään KalPa, perkele! Ns. analyytikoilta ja vastaavilta pelleiltä en edes odota oikeinkirjoituksen alkeita, sen kummemmin kuin muunkaan journalismin, mutta kun tälläkin palstalla joka toisessa viestissä puhutaan Kalpasta (ja SaiPan kohdalla Saipasta). Se on aivan sama kuin säätäisi tyyliin HiFk, TpS tai jyP. Josko edes mestaruus korjaisi tämän(kin) asian?:-)
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kalevan Pallo lyhennetään KalPa, perkele! Ns. analyytikoilta ja vastaavilta pelleiltä en edes odota oikeinkirjoituksen alkeita, sen kummemmin kuin muunkaan journalismin, mutta kun tälläkin palstalla joka toisessa viestissä puhutaan Kalpasta (ja SaiPan kohdalla Saipasta). Se on aivan sama kuin säätäisi tyyliin HiFk, TpS tai jyP. Josko edes mestaruus korjaisi tämän(kin) asian?:-)

Se, että muiden joukkuiden fanit kirjoittaa Kalpa, on piilovittuilua, joka ei ainakaan itseäni ärsytä, mutta kun jotkut omatkin kirjoitaa KalPan pienellä p:llä, niin se vasta ärsyttääkin. Onneksi niitä ei ole kovin montaa, jotka näin tekevät.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se, että muiden joukkuiden fanit kirjoittaa Kalpa, on piilovittuilua, joka ei ainakaan itseäni ärsytä, mutta kun jotkut omatkin kirjoitaa KalPan pienellä p:llä, niin se vasta ärsyttääkin. Onneksi niitä ei ole kovin montaa, jotka näin tekevät.
Tästä tuli mieleen, että ainakin nimimerkki korkki kirjoittaa Lukon aina lukko. Periaatteen miehiä ja tietenkin Ässäin kannattaja.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Se, että muiden joukkuiden fanit kirjoittaa Kalpa, on piilovittuilua, joka ei ainakaan itseäni ärsytä, mutta kun jotkut omatkin kirjoitaa KalPan pienellä p:llä, niin se vasta ärsyttääkin. Onneksi niitä ei ole kovin montaa, jotka näin tekevät.
Ketkähän näin ovat toimineet? Omasta mielestäni tälläinen on erittäin tuomittavaa ja tästä sietää laittaa kitkerän sävyinen yksityisviesti. Hyi tuollainen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä tuli mieleen, että ainakin nimimerkki korkki kirjoittaa Lukon aina lukko.

En tiedä nimimerkki korkin tavasta, mutta palstalla on muutaman kirjoittajan kohdalla hyvinkin yleistä kirjoittaa pienellä ne nimet, joita ei arvosta, joista ei pidä tai jotka pelaavat väärässä joukkueessa. Joskus se ärsytti, nykyään koen sen lähinnä huvittavana, kun on hirvittävä tarve alleviivata omaa kantaa. "Lukekaa nyt miten vähän mä arvostan nielikäistä".
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kalevan Pallo lyhennetään KalPa, perkele!

Mä olen pitänyt sitä lähinnä PalPana. Koittaa nousta pintaan, mutta palautetaan oikeaan koriin, lähinnä pantin toivossa.

Ainiin, pienet asiat, jotka harmittaa... No tuon porssen huoltovälit. Pitäis niinq aina jaksaa sitä viedä johonkin tarkastukseen. Ihan hyvin se voi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossa äsken krapulapaskalle kiiruhtaessani se tapahtui taas. Nimittäin ilmiö, joka toistuu usein kun vääntää torttua oikein antaumuksella. Moni muukin on varmasti kokenut tilanteen, jolloin kiinteä pökäle tipahtaa veteen ja loiskauttaa koko perseen märäksi. Pieni mutta ärsyttävä arkinen asia.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuossa äsken krapulapaskalle kiiruhtaessani se tapahtui taas. Nimittäin ilmiö, joka toistuu usein kun vääntää torttua oikein antaumuksella. Moni muukin on varmasti kokenut tilanteen, jolloin kiinteä pökäle tipahtaa veteen ja loiskauttaa koko perseen märäksi. Pieni mutta ärsyttävä arkinen asia.

Juu, ja varsinkin jos samassa yhteydessä ehtii ensin kusta sinne pönttöön. Sitten kun se pökäle molskahtaa sinne veteen ja loiskauttaa ne vedet perseelle, on vittumaista, kun tietää osan siitä seoksesta olevan kusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös