Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 928 273
  • 6 169

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puuhaarukka. Se on asia joka säännöllisesti tuppaa ärsyttämään. Eli silloin kun puulastat on likaisena kaikki ja ruokaa pitäisi laittaa. Miksi kukaan on ikinä halunnut tehdä puuhaarukan? Kuka sitä tarvitsee? Miksei vaan käytettäisi puulastaa tai muita vastaavia tuotteita ja heitettäisiin kaikki puuhaarukat roviolle! Mutta ennen sitä kaivetaan niistä väleistä kaikki ruoka pois...
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos herää aamulla kun on jo valoa ulkona, mutta kämpässä sälekaihtimet ovat kiinni. Todella rasittavaa mennä kääntämään sälekaihtimia saatikka olla pimessä kämpässä kun ulkona on valoisaa.

On muuten oikeasti ihan helvetin vittumaista tuo. Vaikka olisi ihan "luvan kanssakin" nukuttu valoisaan asti, niin silti. Tässä oikeastaan yksi syy, miksi mielestäni Suomen kesä on liian valoisa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Neekereiden käyttäytyminen kaupassa. Siltä pohjalta tätä viestiä kirjoittelen että...

Mikäs tuossa sitten eroaa suomalaisen käyttäytymisestä kaupassa? Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen nähnyt suomalaisten äitien antavan muksuilleen jotain mehuja/karkkeja siellä kaupassa ja sitten on viety vaan se käärepaperi tai avattu pakkaus kassalle. Ja suomalaisetko ei sitten puhu puhelimeen? Suomalaisethan ei yleensä vastaa tervehdyksiin ja kiitoksiin vaikka eivät puhuisikaan puhelimeen... Ja tuo lompakon kaiveleminen liian myöhäänhän on oikea suomalaiseläkeläisten bravuuri, samoin tuo muu kassalla sekoilu ja viivyttely. Eli ainoa kohta joka tuossa taitaa erota suomalaisten käyttäytymisestä on tuo että suomalaiset taitaa yleensä ottaa nuo vaihtorahat vastaan ilman pakoilua.

Mutta eipä siinä, jos ärsyttää niin ärsyttää. Mikäs minä olen sanomaan mikä ketäkin saa ärsyttää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen nähnyt suomalaisten äitien antavan muksuilleen jotain mehuja/karkkeja siellä kaupassa ja sitten on viety vaan se käärepaperi tai avattu pakkaus kassalle.
Itsekin olen joskus noin tehnyt, enkä oikeastaan tajua, mitä pahaa siinä on. Tietysti tuon voi tehdä suurella melulla ja elämöiden, mutta noin niinkuin asiallisesti hoidettuna kai se kassaneidille tyrkätty juotu pillimehu on pienempi paha sivullisten kannalta kuin nälkäänsä kiljuva lapsi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin olen joskus noin tehnyt, enkä oikeastaan tajua, mitä pahaa siinä on.

Ei tuossa minustakaan ole mitään ongelmaa.

Tässäpä on taustalla 4kk:n kenttätutkimus. Vaikka valtaosa asiakkaista on suomalaisia, niin heistä...

No jaa, kyllä nuo sinun antamasi kuvaukset käy ihan samalla tavalla suomalaisiinkin, ainakin täällä päin suomea. Kyllä on lukemattomia kertoja tullut hermot viulunkielenä kaupassa asioitua kun näitä kassantukkijoita on eteen sattunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sanoisivat joskus edes hyvää päivää perkele.
No ei tuo "Hyvää päivää, perkele!" nyt sen kohteliaammalta kuullosta.

Joo, oma pointtini taisi osua hiukan ohi, kun tosiaankaan en harrasta piknikkiä kaupoissa kuin hätätapauksessa, eikä niitäkään nyt kovin montaa ole sattunut.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
vaihtorahaa antaessasi joudut kurottelemaan 3metrin päähän kun toinen vetää kättänsä taaksepäin samaan tahtiin.

Tuo on hyvin suomalainen tapa antaa vaihtorahat käteen. Ei tarvitse pitkälle mennä rajan yli kun rahaa ei enää anneta kouraan vaan laitetaan kassan tiskille mistä asiakas ne itse ottaa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tässä tapauksessa ei siis ollut kyse kassan välinpitämättömästä asenteesta vaan siitä että asiakas perääntyy kun hänelle ojentaa käden. Ainakin itse koen tuon kohteliaisuutena.
Kyse oli kulttuurierosta ja asiakas kokee sen tungettelevana.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tässä tapauksessa ei siis ollut kyse kassan välinpitämättömästä asenteesta vaan siitä että asiakas perääntyy kun hänelle ojentaa käden. Ainakin itse koen tuon kohteliaisuutena. Perehdytys opastuksessakin näin käskettiin tehdä, mikä vittu siis asiakkaita vaivaa?

Ei mikään muu kuin erilainen kulttuuritausta, ymmärtääkseni musliminainen ei saa kätellä vieraita miehiä (oletan, että olet mies). Vastaavasti esim. Itsenäisyysjuhlissa Iranin suurlähettiläs ei kätellyt Halosta koska hän on nainen - vei käden sydämelle. Näin yksinkertaisesta asiasta on kyse.

Tietty pakolaisille voitaisi opastaa maassa vallitsevia tapoja ja kohteliasuussääntöjä, mutta vaikka näin tehtäisikin niin kotimaassa opitut tavat eivät välttämättä hetkessä muutu koska selkäytimeen on taottu lapsuudesta lähtien tapa jolla toimia vieraiden ihmisten läsnäollessa.

vlad.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
No voin tästä lähtien läntätä kaikkien vaihtorahat tiskille. Saa nähä mikä huuto siitä syntyy. Vois olla erilliset toiminta ohjeet somalien kanssa. Mikä on heidän kulttuurissaan tungettelevaa etc, vittuako mua kiinnostaa!

Ei kai sinua kuulukaan kiinnostaa, jos kerran palveluammatissa olet. Vittuako se asiakkaiden mielipide kiinnostaa, sinä teet just niinkuin haluat. Kyllä asiakkaita riittää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No voin tästä lähtien läntätä kaikkien vaihtorahat tiskille. Saa nähä mikä huuto siitä syntyy. Vois olla erilliset toiminta ohjeet somalien kanssa. Mikä on heidän kulttuurissaan tungettelevaa etc, vittuako mua kiinnostaa!

Ei tästä nyt kannata hermostua missään nimessä. Jos jotain haluat tehdä niin ota asia esille töissä pomosi kanssa ja esitä asiasi rauhallisesti ja rakentavasti. Kenties löydätte yhdessä ratkaisun kuinka toimia somaleiden kanssa ja mahdollisesti tästä annetaan ohjeistus muillekin työntekijöille (kassoille). Asiakaspalveluammatissa on kuitenkin huomioitava se, että "asiakas on aina oikeassa" - vaikka joskus tiukkaa tekeekin myöntää tämä. Vittuuntunut asiakas on pian entinen asiakas ja paha kello kauas kuuluu...

vlad.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eli aina kun tulee tumma asiakas, en sano päivää, en kysy bonuskortteja, länttään vaihtorahat tiskille enkä anna asiakkaan ostaa muovikassia kesken toisten ostosten.
Mitä jos vaan rupeat ryyppäämään myös työaikana? Voisi sujua päivät mukavasti eikä tarvitsisi stressata noin paljon.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Nyt kun ketjussa vellovat tunteet ovat jo ehkä viilenneet, täytyy kyllä antaa hieman tukea Doanerille. Itsekin tuli aikoinaan oltua kassahommissa aika paljon. Tämä vaihtorahajuttu mielestäni on pieni asia, ja ymmärrän kyllä jos vastapuoli ei halua koskettaa mieslihaa. Se on OK.

Mutta sitten nämä kaikki muut ongelmat. Aikuisten metelöinti, lasten metelöinti, asioiminen ennen ja jälkeen omaa vuoroa, tervehdysten täydellinen sivuuttaminen... Tottakai näitä tekevät myös suomalaiset, ja turhan paljon tekevätkin, mutta määriin suhteutettuna juurikin tässä tummaihoisten ryhmässä korostuu huomattavan paljon.

Muiden maahanmuuttajaryhmien kanssa ei ole sen enempää ongelmia kuin suomalaistenkaan kanssa, mitä nyt ehkä hieman korostuneet yritykset hyödyntää epäreilusti kaupan rajoitettuja tarjouksia. Se tosin saattaisi olla pelkästään tulotasoon suhteutettuna samalla tasolla suomalaisten kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pahvinmakuinen maito vituttaa. Mielestäni Valion maidoissa on ollut viime viikkoina poikkeuksellisen paljon tölkkejä, joiden sisältö maistuu pahvilta. On vittumaista raahata kaupasta kotiin maitotölkkiä, jonka sisältö maistuu pahvilta ja joka on pakko kaataa suoraan lavuaarista alas. Mistä se pahvinmaku siihen maitoon tulee? Tölkistäkö se irtoaa, vai onko valmistettaessa tapahtunut joku moka?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisi mennä suoraan Vitutusketjuunkin, mutta laitan tänne. Siis Maikkarin urheilutoimituksen älytön hehkutus Janne Ahosen comebackista. Ihan kuin "kuningaskotkan" paluu olisi heidän ansiotaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Pahvinmakuinen maito vituttaa. Mielestäni Valion maidoissa on ollut viime viikkoina poikkeuksellisen paljon tölkkejä, joiden sisältö maistuu pahvilta.

Olisko tuo nyt sitä ruotsin maitoa? Lähikauppamme vaihtoi Ingmanin maitoon, joka tosin tökkii taas meikällä enemmän.

Voicen aamulässyttäjä-ämmä heitti jonkun vitun hauskan Turku-läpän. Ns. viimeinen niitti kun muutenkin ne on aika rasittavia hölöttäjiä.
 

Jospa

Jäsen
Olisko tuo nyt sitä ruotsin maitoa? Lähikauppamme vaihtoi Ingmanin maitoon, joka tosin tökkii taas meikällä enemmän.

Voicen aamulässyttäjä-ämmä heitti jonkun vitun hauskan Turku-läpän. Ns. viimeinen niitti kun muutenkin ne on aika rasittavia hölöttäjiä.

Pakko kommentoida, että kyllä se Arla Igmanin maito on ihan suomalaisista lehmistä lypsettyä maitoa, ihan sitä samaa mitä Valion purkeissakin on. Meijeri, jossa maito purkitetaan on vain eri. Eikös purkissa olevan joutsen-merkin takana oleva sanoma ole jotain tyyliin "puhtaasti kotimaista"?
Arla Ingmanin maidot siis kotimaisia, Arlan maidot taas ruotsalaisia.
Suomen lakikin sen jo määrittää millaista maitoa kauppaan saa lykätä..

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Vituttaa aivan suunnattomasti ihmiset jotka eivät osaa tulla julkisiin menopeleihin ilman sitä täyteen ahdettua reppua selässään. Onko se nyt niin vitun vaikeeta ottaa sitä olalta/selältä pois ennen kuin astutaan kulkuvälineeseen? On kiva kun tuuppivat ja vievät vaan liikaa tilaa ja pyörivät kun ryssät anttilassa, ei ole ihan yks eikä kaksikertaa kun olen saanut repun päähän kun olen istunut penkillä ja joku apina tunkee reppuinensa täyteen spåraan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Korjatkaa jos olen väärässä.

Itsekin olin väärässä, muistelin että se oli Valio joka toi maahan. Mutta Arlahan se oli. Niiden maitoa en ole maistanut, tietääkseni.

Vituttaa aivan suunnattomasti ihmiset jotka eivät osaa tulla julkisiin menopeleihin ilman sitä täyteen ahdettua reppua selässään

Tai muijat rokkikeikalle ilman sitä joka suuntaan sojottavaa käsilaukkua, mitä kuuluu vielä pitää niin että se vie mahdollisimman suuren tilan ympäriltä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Muutaman isomman huoltamoketjun kahvit (ABC lähinnä). Vuodenvaihteen jälkeen tuli pieni parannus kun luopuivat Reilun Kaupan kahvista mutta silti. Joskus ihan karmeata harmaata (ja kylmää!) kuraa josta herkempi saa välittömästi mahahaavan. Johtuu ilmeisesti siitä automaatista sillä pienemmiltä huoltsikoilta saa lähes poikkeuksetta parempaa kahvia, joissa käytetään normikeittimiä.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Muutaman isomman huoltamoketjun kahvit (ABC lähinnä). Vuodenvaihteen jälkeen tuli pieni parannus kun luopuivat Reilun Kaupan kahvista mutta silti. Joskus ihan karmeata harmaata (ja kylmää!) kuraa josta herkempi saa välittömästi mahahaavan. Johtuu ilmeisesti siitä automaatista sillä pienemmiltä huoltsikoilta saa lähes poikkeuksetta parempaa kahvia, joissa käytetään normikeittimiä.
Tämä on aivan totta. ABC on ollut jo jonkin aikaa boikotissa kahvin osalta, ja aika moni tuttavapiirissäni karsastaa k.o. paikan kahvia myös.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei nyt varsinaisesti ärsytä mutta hieman närästää: massamurhat, sodat, ekokatastrofi, väkivalta, roskalehdet ja ylipäänsäkin ihmisten yleinen tyhmyys, sellainen suomikaksineljäily.

Niin, en koe että mikään on iso asia. Samaa pientä asiaa kaikki tässä kaikkeudessa. Kuolemat ja sodat. Jääkiekko. Kaikki.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Pirun ärsyttävää tulla kierrätyskeskukseen saakka lukemaan noitä ketjuja mitkä äskettäin vielä olivat Vapaassa keskustelussa.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Pirun ärsyttävää tulla kierrätyskeskukseen saakka lukemaan noitä ketjuja mitkä äskettäin vielä olivat Vapaassa keskustelussa.

Itse luen jatkoaikaa klikkaamalla Uudet viestit -kohtaa. Kaikkien alueiden viestit ovat tuoreusjärjestyksessä. Sitten vain hiiren rullasta klikkaan haluamiani ketjuja, jotka avautuvat omiin välilehtiinsä. Välilehtiä avaan kerralla 5-10. Nopeaa ja helppoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös