Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 923 877
  • 6 153

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vesikatko. Ei sinänsä iso asia kun illalla tuon muisti ja osasi varata vettä astioihin. Mutta tarvitsisi vähän isompia astioita vessaan että saisi pöntön kokonaan puhtaaksi kun käy kakkosella. Eikä tuota katkoa aamulla unenpöpperössä tietenkään edes muistanut.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kaupassa ihmiset, jotka jäävät kärryineen vaihtamaan kuulumisia keskelle käytävää tuttaviensa kanssa. Tämä ärsytys tuli just koettua hyvin moneen kertaan paikallisessa kauppakeskuksessa, joka oli muutenkin jo sopivan tukossa juhannuksen vuoksi. No onhan toki ne jussin vietot antaumuksella keskusteltava tuttavien kanssa..juurikin siinä ruuhkaisen kaupan käytävällä. Ja ehdottomasti ihan siinä keskellä..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mietin että olisiko tämä jo vitutus-ketjun kamaa mutta vielä ei ainakaan vituta vaan ottaa vähän päähän. Karviaispistiäisen toukat ovat taas saapuneet natustamaan punaherukan lehtiä. Niillä on kyllä todella vauhti päällä ja lehdistä jää vaan rangat jäljelle. Olen niitä tässä nyt pari päivää keräillyt ettei kaikki lehtiä ehdittäisi syödä rangoiksi.
 

Liitteet

  • IMG_20230627_104105_HDR~2.jpg
    IMG_20230627_104105_HDR~2.jpg
    962,8 KB · kertaa luettu: 82

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mietin että olisiko tämä jo vitutus-ketjun kamaa mutta vielä ei ainakaan vituta vaan ottaa vähän päähän. Karviaispistiäisen toukat ovat taas saapuneet natustamaan punaherukan lehtiä. Niillä on kyllä todella vauhti päällä ja lehdistä jää vaan rangat jäljelle. Olen niitä tässä nyt pari päivää keräillyt ettei kaikki lehtiä ehdittäisi syödä rangoiksi.
Nuo toukat lienevät ihan kirjaimellisestikin pieniä ärsyttäviä asioita.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lidlin pullonpalautusautomaattien heikko toimintavarmuus. Suorastaan kategorisesti kun haluaisin palauttaa tyhjät pullot ja tölkit, on jotain "hässäkkää" meneillään, eli kahdesta koneesta toinen pois käytöstä, mikä synnyttää massiiviset jonot, tai sitten molemmat.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Twitteriin pitää nykyään kirjautua, jotta näkee twiitin sisällön. Tämä jos mikä tekee free agent frenzyn seuraamisesta hankalaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ostin uudet Riekerin kesäkengät (kuvassa vasen). Aiemmat Riekerin kengät mitä minulla on ollut ovat olleet sellaisia missä on ollut kuminauha (kuvassa oikea). Uudet kengät toimii tarroilla. Nyt on ärsyttävää että pitää avata kengät ennen kuin ne laittaa jalkaan ja sen jälkeen sulkea tarrat kunnolla. Kun ennen riittää että sujautti kengät jalkaan. Kuminauhat hoiti homman.
 

Liitteet

  • IMG_20230705_153712_HDR.jpg
    IMG_20230705_153712_HDR.jpg
    610 KB · kertaa luettu: 58

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamulla kuulin Suvi Teräsniskan biisin ”Ahvenanmaa”.

Ärsytti nimenomaan tuo Ahvenanmaa. Tuskin olisin muuten kiinnittänyt huomiota koko lauluun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuivaustelineiden ja kuivaushuoneen puuttuminen tästä taloyhtiöstä.

Tavallisen pyykin kanssa tuo asia ei juurikaan häiritse, mutta esimerkiksi mattojen kanssa tilanne on täysin toinen. Taloyhtiöstä kyllä löytyy mattojen tomutuspaikka, mutta se sattuu sijaitsemaan jäteaseman takana ja vieläpä tupakkatilan yhteydessä, joten minulla ei juurikaan ole innostusta jättää mattoja sinne kuivumaan.
 

444

Jäsen
Se, että ihmiset eivät osaa täyttää astianpesukonetta oikein. Oon sanonut muille asukeille ja vieraille, että en välitä paskaakaan, jos mun ei tarvitse sitä tyhjentää, mutta muuten se täytetään aina tietyllä tavalla. Ja koska mä tyhjennän sen arviolta 126 % kerroista, niin ärsyttää se spedeily. Muilla tuntuu olevan joku ajatus, että kunhan vaan jotenkin ja jonnekin, kunhan vaan täyttyy nopeasti. Ja sitten kun sen purkamiseen kuluu puoli tuntia, kun selvittää sitä kaaosladontaa ja laittaa sivuun kaikki ne astiat, joista ei yllättäen tullutkaan puhtaita, kun olivat miten vain sisäkkäin ja päällekkäin, niin turhaa touhua. Mä laitan ne aina niin, että eivät ole kuin korkeintaan kevyesti limittäin ja aina samaan järjestykseen, jolloin ne on nopeasti nostettu kaappiin siinä järjestyksessä, että ei tarvitse poukkoilla etukäteen. Joo, joissain asioissa oon kevyesti OCD, mutta en sentään kovin monessa. Niinpä mä veivaan tota sisältöä pari kertaa päivässä ihan vain oman mielenterveyteni tähden, että saan sitten purkaa sen juuri niin kuin on hyvä.

Ärsyttää kaaosihmiset. Paitsi itse en itseäni ärsytä, koska joissain asioissa olen hyvinkin ”who the fuck cares”.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Se, että ihmiset eivät osaa täyttää astianpesukonetta oikein.
Minä olen saanut oppia mieheltäni ja äidiltäni miten pesukone täytetään oikein. Ikävä kyllä ne opit eroaa jonkin verran toisistaan. Ja siihen päälle vielä minun ajatukset siitä miten astianpesukone täytetään. No meillä mennään yleensä miehen oppien mukaan. Vaikka olen edelleen eri mieltä siitä mihin juomalaseja on hyvä asettaa.

Aina kun äitini käy täällä esim. leipomassa piirakoita niin hän täyttää koneen oman mielensä mukaan. Ei mieheni koskaan hänelle sano että "päin persettä koneen täytit" mutta jurputtaa välillä minulle miten äitisi sotki taas järjestyksen. Olen monen monta kertaa sanonut äidille ettei täyttäisi konetta meillä ollessaan. Mutta hän ei kestä sitä että tiskipöydällä on astioita. Joo, vaikeaa on tiskikoneen kanssa... ;-)
 

Cluller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Aina kiinnostanut tämä tiskikoneen täyttö ja siitä ärsyyntyminen.. Millä tasolla nämä ohjeistukset oikein liikkuvat? Pitääkö kahvimukin korva olla tiettyyn suuntaan? Syvät astiat vasemmalla puolella ja matalat oikealla? Vai mikä tässä melko yleisessä ärsyttävyysasiassa oikein hiertää? Onko porukalla muka oikeasti laskit ja mukit, erimuotoiset lautaset ja aterimet omissa osastoissaan ihan hujan hajan?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä olen saanut oppia mieheltäni ja äidiltäni miten pesukone täytetään oikein. Ikävä kyllä ne opit eroaa jonkin verran toisistaan. Ja siihen päälle vielä minun ajatukset siitä miten astianpesukone täytetään. No meillä mennään yleensä miehen oppien mukaan. Vaikka olen edelleen eri mieltä siitä mihin juomalaseja on hyvä asettaa.
...
Meillä tämä eri käsityksistä johtuva ongelma on poistettu kätevästi. Vain minä täytän ja tyhjennän koneen n. 99 kertaa sadasta. Sen kerran, kun joku muu sinne astioita työntää, joudun tietysti hieman säätämään ja muuttamaan niiden paikkoja, mutta insinöörinä toki ymmärrän, etteivät muut vain omaa niin täydellistä kolmiulotteista hahmottamiskykyä, joka - btw - on avainasemassa koneen täyttöproseduurissa, kuin minä itse.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Meillä tämä eri käsityksistä johtuva ongelma on poistettu kätevästi. Vain minä täytän ja tyhjennän koneen n. 99 kertaa sadasta. Sen kerran, kun joku muu sinne astioita työntää, joudun tietysti hieman säätämään ja muuttamaan niiden paikkoja, mutta insinöörinä toki ymmärrän, etteivät muut vain omaa niin täydellistä kolmiulotteista hahmottamiskykyä, joka - btw - on avainasemassa koneen täyttöproseduurissa, kuin minä itse.
Kuulostaa kuin sinulla olisi suhde siihen koneeseen...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuulostaa kuin sinulla olisi suhde siihen koneeseen...
Kyllä - me ymmärrämme toisiamme ja tarpeitamme. Kun joku toinen on täyttänyt sen, puhdasta ei välttämättä tule ja ymmärrän toki, että se on vain koneen mielenosoitusta huonosti tehdystä, suorastaan sieluttomasta täyttämisestä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä tämä eri käsityksistä johtuva ongelma on poistettu kätevästi. Vain minä täytän ja tyhjennän koneen n. 99 kertaa sadasta. Sen kerran, kun joku muu sinne astioita työntää, joudun tietysti hieman säätämään ja muuttamaan niiden paikkoja, mutta insinöörinä toki ymmärrän, etteivät muut vain omaa niin täydellistä kolmiulotteista hahmottamiskykyä, joka - btw - on avainasemassa koneen täyttöproseduurissa, kuin minä itse.
Minä tyhjennän tiskikoneen myös noin 99 kertaa sadasta. Konetta täytetään sen mukaan, kun tiskiä tulee, mutta joskus kun kone on todella tupaten täyteen täyttymässä niin pyydän miestäni järjestelemään astiat, kun hän saa ne paremmin sopimaan koneeseen.

Kyseessä lienee sama ilmiö, kun kaupasta tultuamme hän täyttää jääkaapin. Kai kyse on jostain hahmottamiseen liittyvästä jutusta, että hän pystyy asettelemaan pakkaukset paljon järkevämmin kuin minä ja saa sopimaan jääkaappiin paljon enemmän tavaraa.

Aikoinaan, kun meillä ei ollut astianpesukonetta niin minä pesin astiat lähestulkoon aina. Olemme mieheni kanssa yhtä mieltä siitä, että nykyinen tiskari on ilahduttavan paljon hiljaisempi kuin entinen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Aikoinaan, kun meillä ei ollut astianpesukonetta niin minä pesin astiat lähestulkoon aina. Olemme mieheni kanssa yhtä mieltä siitä, että nykyinen tiskari on ilahduttavan paljon hiljaisempi kuin entinen.
Brilliant! :-D

Meillä tietoteekkareiden keskuudessa tuota ääntä kutsuttiin, salaa tietysti, hellasäröksi.

Wikipedia:
Särö (engl. distortion)[1] on elektroniikan ja äänentoistotekniikan suure, jolla ilmaistaan signaalin toistumisen (epä)puhtautta. ...
Säröä syntyy muun muassa silloin kun signaalin amplitudi on niin suuri, ettei vahvistin pysty toistamaan sitä puhtaana, vaan "särkee" signaalin: signaalin tasoa kasvatettaessa vahvistus muuttuu epälineaariseksi, jolloin siniaallon huiput leikkautuvat ja sinimuotoinen signaali muuttuu asteittain kanttiaalloksi.

Eli - siinä vaiheessa, kun hellasärö muuttuu kanttiaalloksi, on miehen syytä pysyä keittiöstä kaukana... (been there, seen that)
 

Glove

Jäsen
Ärsyttää nämä nakit joita sormiksikin kutsutaan kun ne ei osannut pitää puhelimesta kiinni ja se tipahti lattialle. Onneksi puhelin vielä toimii vaikka näyttö saikin osumaa.
 

444

Jäsen
Aina kiinnostanut tämä tiskikoneen täyttö ja siitä ärsyyntyminen.. Millä tasolla nämä ohjeistukset oikein liikkuvat? Pitääkö kahvimukin korva olla tiettyyn suuntaan? Syvät astiat vasemmalla puolella ja matalat oikealla? Vai mikä tässä melko yleisessä ärsyttävyysasiassa oikein hiertää? Onko porukalla muka oikeasti laskit ja mukit, erimuotoiset lautaset ja aterimet omissa osastoissaan ihan hujan hajan?
Tuskin siihen mitään universaalia ohjeistusta on, semminkin kun koneitakin on pari erilaista. Mua lopulta kiinnostaa täytön suhteen seuraavat asiat:
- koneeseen mahtuu mahdollisimman paljon tavaraa, eli tarvitsee pyörittää harvemmin
- tulee kaikin puolin puhdasta jälkeä, eli käytännössä kihvelit ja kahvelit on edes auttavasti käytetty veden alla esim. kaurapuuron jälkeen (jos ei syömällä lähde isoimmat paskeet pois) ja vesi pääsee kulkemaan kaikilla pinnoilla
- ne on sellaisessa järjestyksessä, että minä (joka sen aina tyhjentää) saan tyhjennettyä sen sulavasti ja sujuvasti kaappeihin ja laatikoihin.

Muut saavat täyttää omat koneensa miten haluavat, ei kosketa minun elämääni. Upein taidonnäyte, jonka olen nähnyt tuossa ladonnassa oli, kun joku oli kaatanut kaikki pidikkeet sun muut alas ja latonut matalat lautaset pyramidin muotoon sinne alalokeroon. Tämä tapahtui reilu vuosi sitten omassa kodissani, kun oli viikon päivät tupa täynnä vieraita. Tuohon oli jo pakko puuttua, koska ei tehnyt mieli ostaa uusia lautasia sen takia, että joku käytti taiteellista puoltaan vähän huonossa paikassa.

Mutta joo, mä olen monessa asiassa kaaosihminen. Silti esim. kaappien tai vaikka auton takaluukun täyttö ovat sellaisia asioita, jotka teen mielelläni itse, koska silloin asiat a) mahtuvat paikalleen ja b) löytyvät edes jollain logiikalla. Tämä pätee vain omaan kotiini, missään muualla en halua tätä taakkaa harteilleni.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mutta joo, mä olen monessa asiassa kaaosihminen. Silti esim. kaappien tai vaikka auton takaluukun täyttö ovat sellaisia asioita, jotka teen mielelläni itse, koska silloin asiat a) mahtuvat paikalleen ja b) löytyvät edes jollain logiikalla. Tämä pätee vain omaan kotiini, missään muualla en halua tätä taakkaa harteilleni.
Itselläni taas vastakkainen, kotona ihan sama kun asun täällä yksin, mutta työpaikalla tai kamujen luona siivoon ja pidän siisteydestä huolta. Joku jos olisi nähnyt minut töissä ei ikinä uskoisi millainen sikolätti asuntoni on.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sieltä Joe-Setä tulossa kylään. Olisin parvekkeelta/pihalta vilkuttanut, mutta taitaa ohjauttaa ihan kiusallaan kulkuneuvonsa jostain Keravan yli. Ei sit. Ei ole toiste tulemista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sieltä Joe-Setä tulossa kylään. Olisin parvekkeelta/pihalta vilkuttanut, mutta taitaa ohjauttaa ihan kiusallaan kulkuneuvonsa jostain Keravan yli. Ei sit. Ei ole toiste tulemista.
Samaa mietin mutta flightradarissa seuratuin kone on US Air Forcen joka ei mene Porvooseen päin vaan tänne päin. Toki ei tuo varmaan laskeudu tänne mutta koneita vielä kentän ympärillä muitakin niin saa tässä odotella. Trumppi tuli tätä kautta ja olin tuolla pellon reunassa katsomassa ja silloin näkyi flightradarista hyvin kun muut koneet rupesivat tekemään ympyrää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Samaa mietin mutta flightradarissa seuratuin kone on US Air Forcen joka ei mene Porvooseen päin vaan tänne päin. Toki ei tuo varmaan laskeudu tänne mutta koneita vielä kentän ympärillä muitakin niin saa tässä odotella. Trumppi tuli tätä kautta ja olin tuolla pellon reunassa katsomassa ja silloin näkyi flightradarista hyvin kun muut koneet rupesivat tekemään ympyrää.
Juu, toi ei vaan ole Se Kone. Se on jo kentällä, ei tullut yli.

Lakeijat seuraa perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös