Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 924 110
  • 6 155
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miksi reittiopas ei anna noita mummobusseja oikeastaan ikinä vaihtoehdoksi? Tuommoinen kun kulkee lähes ovelta ovelle kodin ja työpaikan välillä. No, yli puolet työmatkoilla teen kävellen, mutta paskalla säällä joukkoliikenne houkuttelee.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jonkin aikaa taas lueskelin tätä jatko aika palstaa ja hieman ärsytti ihmiset, jotka eivät osaa kirjoittaa yhdys sanoja.
Harvinaisen ja valitettavan yleistä nykyisin. Tosin välillä on sanoja, joista joudun arpomaan, että onko yhdyssana vai ei. Ja ne on niitä, johon ei sovi adjektiivi tai -kin väliin ( tämä minulle on opetettu, miten tietää, onko yhdyssana vai ei). Pitääkin tähän hätään kutsua @Uleåborgir kertomaan, onko minua opetettu oikein), mutta silti olen melko varma, että olisivat yhdyssanoja. Tietenkään tähän hätään en muista yhtään esimerkkiä.
 

Glove

Jäsen
Harvinaisen ja valitettavan yleistä nykyisin. Tosin välillä on sanoja, joista joudun arpomaan, että onko yhdyssana vai ei. Ja ne on niitä, johon ei sovi adjektiivi tai -kin väliin ( tämä minulle on opetettu, miten tietää, onko yhdyssana vai ei). Pitääkin tähän hätään kutsua @Uleåborgir kertomaan, onko minua opetettu oikein), mutta silti olen melko varma, että olisivat yhdyssanoja. Tietenkään tähän hätään en muista yhtään esimerkkiä.
Banaaninkinviljelijä. Toimiihan se noinkin. Banaaninviljelijä viljelee vain banaaneja, mutta banaaninkinviljelijä viljelee myös banaaneja muiden kasvien lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Miksi reittiopas ei anna noita mummobusseja oikeastaan ikinä vaihtoehdoksi? Tuommoinen kun kulkee lähes ovelta ovelle kodin ja työpaikan välillä. No, yli puolet työmatkoilla teen kävellen, mutta paskalla säällä joukkoliikenne houkuttelee.
On muuten kelpo vehkeitä, saa ite määritellä missä jää pois, ei siis tartte olla mikään virallinen pysäkki.
 

Glove

Jäsen
Tämänhetkinen rahatilanne. Laskuja kertyy ja piti jo lainata rahaa, että saan autoverot maksettua ja voin kulkea töihin pelkäämättä, että poliisi pysäyttää ja mätkäisee sakot. Eka palkka tulee kuun viimenen päivä joten siihen asti saa vielä kärvistellä. Onneksi olen tunnollinen veronmaksaja ja loppuvuoden ennakonpidätysprosenttini on tasan nolla, joten kaikki mitä tienaan jää käteen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Joku (nisti?)nakke puhui koko helvetin matkan Kampista Malminkartanoon puhelimeensa. Onneksi oli musiikit korvilla niin pääsi ärsyttämään ainoastaan vähän. Voi sitä v-käyrää jos oisin jättänyt kuulokkeet himaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ai niin, vielä toinen pieni asia joka ärsyttää. Miksi helvetissä HSLn äppi pyytää tunnistautumaan lipunostossa aina just sillon ku sen lipunoston sois sujuvan nopeasti. Eipä ollut tätäkään ongelmaa edellisillä puhelimilla. Vitun Samsung.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ompa se veli Puhuri Satama ny kiukkune ku ampiainen. Pitääkö Sedän tulla sinne ja järjestää sulle pinppiä?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ompa se veli Puhuri Satama ny kiukkune ku ampiainen. Pitääkö Sedän tulla sinne ja järjestää sulle pinppiä?
Älä helevetissä tommosia mee lupaileen, kohta on kaikki palstan jonnet ja nörtit sun kimpussa kinuamassa...
Toisaalta, kauankos sulla menis tänne Savoon?
 

Glove

Jäsen
Oma pää ärsyttää. Töistä kotiinpäin ajellessa mietin, että ensin kauppaan ja sitten tankkaamaan auto. Kaupasta kun tulin autolle niin muistin, että apteekissakin pitää käydä kun resepti oli uusittu ja lääke loppu. Arvatkaa muistinko käydä tankkaamassa auton?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ärsyttää muijan neuroosit pikkuasioista.

-Takit pitää olla henkarirekissä kaikki samaan suuntaan. Totta helvetissä. Muuten tulee takkien kapina ja asusteet repii toisensa kappaleiksi eikä niitä voi enää käyttää.

-Jos katan pöydän niin ruakapöydässä molemmilla pitää olla saman sarjan lautanen, lasi ja tyäkalut. Tottakai. Jos sillä on valkonen Iittalan lautanen ja mulla jonkun muun merkkinen/värinen niin täydeks paskaks se sen eväs varmaa muuttuu. Ei pysty syämään ja päivä pilalla.

-Kun lähetään ulos pirtistä niin väliovi pitää vetää kiinni vaikka himaan ei jää ketään. Voihan sinne asuntoon tarttua sitä melua ja huanoo fengshuita ulkoo, joka pitää sitten kotiuduttua manata pastorin ja pyhän veden kanssa pois.

-Jääkaapissa on aivan saatanan tärkeetä millä hyllyllä ja missä kohtaa mikäkin eines majailee. Etsintäaluekin on niin laaja että menee tunti tolkulla ettiä se vitun aiolipurkki siitä kymmenen senttiä alemmalta hyllyltä. Helvetti, pilaantuvathan ne emmeet ja pahottavat miälensä kun muutetaan pois totutusta habitaatista ranteenmitan verran vasemmalle.

-Jos vaikka alulakana sotkeentuu (Gigggi-Theee!), niin koko vitun vuadevaatesarja on vaihdettava että kaikki mätsää keskenään. Kyllä tulee paremmin uni ja on auvosampaa olla taju pois kun on vittu mätsäävät petivehkeet. Painajaisia ja temonkeja olis pää täynnä muuten.

-Ja tottakai perinteinen vessanpöntön kansi alas. VITTU! Ne saranat toimii saatana molempiin suuntiin! Kerran ku se taas huamautti siitä niin näytin kädestä pitäen että kato: tee tämmönen pikku ranneliike ja simsalavitunbim, se kansi laskeutuu alas! Otti vittuiluna.

Ärsytysketjuun kirjotin, mutta ny rupes vituttaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kallion Alepan vieressä päivystävä nisti. Siis Castréninkadulla. Vaikuttaa suht harmittomalta, mutta aina se yrittää pummata jotain. Tänäänkin meinasi tulla kauppaan mukaan ja ruikutti, että osta mulle nyt edes yks kalja. En ole toki ainoa, kyllä se muidenkin kimpussa on. Ilmeisesti tuo taktiikka kuitenkin toimii, kun sillä on välillä kaljaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jääkaapissa on aivan saatanan tärkeetä millä hyllyllä ja missä kohtaa mikäkin eines majailee.
Tunnen tuskasi, "toveri". Meilläkin on tarkkaa missä mikin on jääkaapissa. Itse laittelen tavaroita sinne mihin hyvin mahtuu, varsinkin kun jääkaappi on täynnä. Sitten mies vaivihkaa siirtelee tavaroita niiden ns. oikeille paikoille (ja minä en niitä sitten löydä kun ne ei ole siellä mihin ne laitoin). Ja sitten ne maidot... Kun laittaa uudet maidot jääkaappiin niin entiset pitää ottaa pois ja laittaa uudet entisten taakse (että vanhemmat tulee käytettyä ensin). Kyllähän sen päiväyksen voi tarkistaa purkeista ilman että ne on valmiiksi ns. aikajärjestyksessä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Ja sitten ne maidot... Kun laittaa uudet maidot jääkaappiin niin entiset pitää ottaa pois ja laittaa uudet entisten taakse (että vanhemmat tulee käytettyä ensin).
Hetkonen... onko niitä muitakin tapoja?

Kyllähän sen päiväyksen voi tarkistaa purkeista ilman että ne on valmiiksi ns. aikajärjestyksessä.
Miksi ottaa kaikki purkit ensin pois, kun tarvitsee vain sitä yhtä - kysyn vaan...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hetkonen... onko niitä muitakin tapoja?
Survotaan ne maidot siihen niiden entisten eteen (tai rinnalle). Ja jos ei tunnu mahtuvan kunnolla niin työnnetään vähän (ja takarivissä oleva (huonosti suljettu) esim. kalakastikepullo kaatuu ja vuotaa kaappiin). Että on tässä miehellä kestämistä...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Survotaan ne maidot siihen niiden entisten eteen (tai rinnalle). Ja jos ei tunnu mahtuvan kunnolla niin työnnetään vähän (ja takarivissä oleva (huonosti suljettu) esim. kalakastikepullo kaatuu ja vuotaa kaappiin). Että on tässä miehellä kestämistä...
Mää niiiin tunnen sun miehes tuskan....
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Survotaan ne maidot siihen niiden entisten eteen (tai rinnalle). Ja jos ei tunnu mahtuvan kunnolla niin työnnetään vähän (ja takarivissä oleva (huonosti suljettu) esim. kalakastikepullo kaatuu ja vuotaa kaappiin).
Jännä kun tässä oli teillä ihan asiallinen ja mielenkiintoinen keskustelu, mutta silti tekis mieli huutaa @Johnny B. Goode paikalle aivan eri syystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös