Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 931 243
  • 6 178

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tarkoita, sillä silloin siinä olisi välilyönti mukana.Todellakin. On muuten viime aikoina yleistynyt tällainen kirjoitustapa ihan jopa oppineiden keskuudessa.

Mielestäni reippaasti yli puolet lajitovereistani (insinöörejä) kirjoittaa tuon väärin. Toisaalta suurin osa insinööreistä ei osaakaan äidinkielen perussääntöjä. Minä olen ehkä poikkeus, vaikken laske itseänikään miksikään mestariksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielestäni reippaasti yli puolet lajitovereistani (insinöörejä) kirjoittaa tuon väärin. Toisaalta suurin osa insinööreistä ei osaakaan äidinkielen perussääntöjä. Minä olen ehkä poikkeus, vaikken laske itseänikään miksikään mestariksi.
Minusta tuo on aika vahvaa liioittelua. En tunne ketään muuta lajitoveria, joka kirjoittaisi noin vammaisesti. Ja tunnen noita sentään aika paljon. Kielivammaiset ovat tosin muutenkin kaveripiirissäni vähemmistönä.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
En tiedä olenko ainoa, joka tämä kyseinen tapa ilmaista puhelinnumero ärsyttää. On tullut nyt vastaan useassa paikassa, jopa viralisilla myynti/osto palstoilla. Eli jos numeron alku olisi esim. 040, niin nyt näyttää olevan trendi tehdä se näin: nolla neljä nolla ja sitten numerot. Siis pieni asia, mutta ärsyttää suunnattomasti.
 

magno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, FC Barcelona
Pakko myöntää, että klementiinien vaihteleva maku ärsyttää. Jos eilen on syönyt oikein maukkaita klementiinejä, niin tänään voikin olla vuorossa ihan hirveän makuisia klementiinejä.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Pakko myöntää, että klementiinien vaihteleva maku ärsyttää. Jos eilen on syönyt oikein maukkaita klementiinejä, niin tänään voikin olla vuorossa ihan hirveän makuisia klementiinejä.

Jep. Tai jos edellisenä päivänä ostit erittäin maukkaita ja mehukkaita mandariineja, niin seuraavana päivänä ostatkin kirpeitä paskoja.

On se elämä vaan niin julmaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Energiansäästöölamput. Ne perkeleet kirkastuvat niin hitaasti, että jos tarvitsen valoja vain lyhyeksi aikaa, niin olen todennut että sytytän mieluummin kynttilän, joka sentään kirkastuu heti täyteen kirkkauteensa. Ja energiansäästölamppujen täysi kirkkaustaso on jotakuinkin samaa luokkaa, kuin yksi tuikkukynttilä 100 neliön kämpän lattialla.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Energiansäästöölamput. Ne perkeleet kirkastuvat niin hitaasti, että jos tarvitsen valoja vain lyhyeksi aikaa, niin olen todennut että sytytän mieluummin kynttilän, joka sentään kirkastuu heti täyteen kirkkauteensa. Ja energiansäästölamppujen täysi kirkkaustaso on jotakuinkin samaa luokkaa, kuin yksi tuikkukynttilä 100 neliön kämpän lattialla.

Haha! Keittiöstä löytyy tämmöinen pirulainen. Menen keittiöön laitan valot päälle ja siinä ajassa, kun tämä lamppu kirkastuu olen jo ehtinyt hakea kaapista kaikki tarvittavat jutut. Mietin vain, että mitä jos vessassa olisi tämmöinen lamppu. Voisi olla sotkuista puuhaa ellei sitten odottele lampun kirkastumista.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pakko myöntää, että klementiinien vaihteleva maku ärsyttää. Jos eilen on syönyt oikein maukkaita klementiinejä, niin tänään voikin olla vuorossa ihan hirveän makuisia klementiinejä.

Jep. Tai jos edellisenä päivänä ostit erittäin maukkaita ja mehukkaita mandariineja, niin seuraavana päivänä ostatkin kirpeitä paskoja.

On se elämä vaan niin julmaa.

Manasin tätä juuri hetki sitten. Erittäin suuri vaihtelu näissä tuotteissa ja sekös on ärsyttävää.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Energiansäästöölamput. Ne perkeleet kirkastuvat niin hitaasti, että jos tarvitsen valoja vain lyhyeksi aikaa, niin olen todennut että sytytän mieluummin kynttilän, joka sentään kirkastuu heti täyteen kirkkauteensa. Ja energiansäästölamppujen täysi kirkkaustaso on jotakuinkin samaa luokkaa, kuin yksi tuikkukynttilä 100 neliön kämpän lattialla.

Yksittäistapaus, ei pidä yleistää.

Avautui juuri itselle, kun kerrankin en ostanut sitä halvintaa vaan tuollaisia 16 egen ledi energiansäästölamppuja. Hyvin syttyy ja kirkasta on.

Meillä on kans noita halpiksia vielä muksun huoneessa ja pihalla. Vituttaa kun ne ei edes hajoa.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo on noissa energiansäästölampuissa eroja. Itsellä se näkyy hyvin kongreettisesti yhdessä valaisimessa, missä toinen lamppu on tuollainen vanhempi ja halvempi, toinen taas uusi ja kalliimpi. Uusi kirkastuu todella paljon nopeammin kuin tämä vanhempi, millä kestää monta minuuttia päästä täyteen loistoonsa.

Jossain ohjelmassa oli, että energiansäästölamppuihin siirtyminen olisi tuonut odotettua pienenmmän energian säästön, johtuen siitä että ihmiset polttavat näitä uusia lamppuja pidempään. Syyksi sanottiin, että ihmiset helposti ajattelevat, ettei sitä nyt tarvitse sammuttaa kun eihän se sitä sähköä edes niin paljon kuluta.

Itsekin poltan niitä pidempää osittain juuri tuosta syystä. Mut paljon suurempi syy on juuri niiden hitaampi syttyminen. Viitti sitten joka kerta keittiöstä lähtiessä valoja sammuttaa, kun tietää että sinne on kuitenkin kohta taas palaamassa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Salibandy
 

scholl

Jäsen

sama juttu. Se on kuin kommunismi. Tosin en tiedä onko kyse pienestä asiasta, jos se pilaa koko Suomen nuorison.

Mua ärsyttää se, ettei vaihtorahaa osata antaa oikein. Suomessa ei saa valita pankkiautomaatilla käydessään, mitä seteleitä nostaa. Sitten kun ostat jotain pientä ja maksat 20e setelillä niin kassa tai joku spårakuski antaa takaisin kasan 2 euron kolikoita, vaikka asiakas selkeästi näkisi, että siellä on seteleitäkin. Mä en tiedä mikä vittuilu tossa on taustalla. Mulla ei ole mitään kolikkokukkaroa erikseen, joten noi kolikot pyörivät sitten taskuissa. Ärsyttävää. Pitäisi olla niinkuin Saksassa, että saa valita mitä seteleitä nostaa ja silloin, kun siellä ei voinut vielä valita (eikä vieläkään kaikissa voi), tuli sellainen lajitelma eli myös kymppejä ja vitosia tuli. Täällä ei saa vitosia, kymppejä, eikä satasia automaatista ollenkaan ja sitten kassoilla vittuillaan vaihtorahojen antamisessa. Ei joka paikassa, mutta minulla on päässäni muutaman mestan mustalista, joissa se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Aion hankkia 1c kolikoita jossain vaiheessa muutaman kilon ja käydä vittuilumielessä maksamassa niissä paikoissa niillä kolikoilla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aion hankkia 1c kolikoita jossain vaiheessa muutaman kilon ja käydä vittuilumielessä maksamassa niissä paikoissa niillä kolikoilla.

Senttikolikoita ei ole kaupan pakko ottaa vastaan.

Ja toisekseen Saksassa kilpailevan pankin automaatista nostaminen taitaa olla vieläkin maksullista?

Muuten kyllä siinä ihan samaa mieltä, että pieniä seteleitä on Suomessa vaikea saada ostamatta mitään. Kaupatkaan eivät kovin innokkaita noita ole vaihtamaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Senttikolikoita ei ole kaupan pakko ottaa vastaan.
Miksei virallisella rahalla muka saisi maksaa? Kyllä kai sentin kolikko on ihan virallinen raha vaikkei Suomen Pankki niitä liikkeelle laskenutkaan? Jos saat ulkomaasta sentin tai kahden kolikon niin voit minun mielestäni sillä Suomessa maksaa ihan niinkuin muillakin kolikoilla... Minkäs sille sitten voi jos jostain ulkomaasta sattuu saamaan vaikka 30€ yhden sentin kolikoina...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös