Mainos

Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

• 965 390
  • 6 382

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannelmäen Maxi, tai se oli silloin vielä Eka, oli 80-luvulla autottomalle perheelle suorastaan eksoottinen matkakohde Itä-Helsingistä käsin. Itäkeskuksesta pääsi sinne busseilla 54, joka meni suoraan Kehä I:stä pitkin ja 56, joka kierteli Malmin ja Oulunkylän katujen kautta. Sirolan liikenteen sinivalkoisia busseja, samoja mitkä meni lentokentälle. Prismasta tai Kaarista ei ole kokemusta.

Sitten joku retale keksi perustaa Ekan Itäkeskuksen upouuteen kauppakeskukseen ja "matkat" jäi.

Mutta pieniä asioita, mitkä ärsyttävät. Miksi baareissa ei voi olla omia jonoja tiskiä drinkkihifistelijöille ja niille, jotka tilaavat vain pullo- tai hanatuotteita. Kahtena iltana peräkkäin käynyt On the Rocksissa ja hitto kun sai odottaa lyhyeltä näyttävässä jonossa, kun edellä joku hipsteri edellä tilaa ties mitä drinkkicocktaileja koko seurueelleen.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ville Lajunen. Hyi helvetti.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta pieniä asioita, mitkä ärsyttävät. Miksi baareissa ei voi olla omia jonoja tiskiä drinkkihifistelijöille ja niille, jotka tilaavat vain pullo- tai hanatuotteita. Kahtena iltana peräkkäin käynyt On the Rocksissa ja hitto kun sai odottaa lyhyeltä näyttävässä jonossa, kun edellä joku hipsteri edellä tilaa ties mitä drinkkicocktaileja koko seurueelleen.

Tää korostuu erityisesti lätkä- ja futismatseissa, missä juomien hankkimiselle ja niiden nauttimiselle varattu aika on rajallinen. En ole enää moneen vuoteen käyny Palloseuran kiekkopeleissä Artukaisissa, mutta siellä ongelma oli ainakin tuolloin aina olemassa. Jos erätaukojonossa eteen sattui hemmo, jonka tilaus oli esim. kymmenen valkovenäläistä, niin se erätauko olikin sitten suurin piirtein siinä.
Vitutusta lisäsi myös ravintolapalveluista vastaavan firman luupäisyys ja resurssointi. Lukuisista palautteista huolimatta tiskin takana töksötti aina yksi ihminen, oli peliin odotettavissa sitten 4000 tai 10 000 katsojaa.
Jonkun verran muuallakin pelejä katsomassa käyneenä, voi mainita, että esim. Raumalla ja Hämeenlinnassa homma toimi huomattavasti paremmin. Tuoppeja oli laskettu valmiiksi erätaukoa varten ja tasarahan varaamalla homma hoitui n. viidessä sekunnissa.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vien joskus ennen iltalenkkiä verkkokaupan palautuspaketin lähikaupan (joku 500 m matka) Matkahuolto/Postnord -automaattiin ja järkyttävän vitutuksen aiheuttaa, kun kaikki riittävän isot lokerot on täynnä, eikä palautusta voi tehdä kaupan kassalle. Posti taitaa sentään antaa mahdollisuuden varata luukun etukäteen.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ärsyttäähän tuo kun ilmaisversio Spotifyssa tulee aika usein noita premium-version mainoksia. Varsinkin kun on tehnyt visaisen päätöksen hiljattain ja perunut tuon premium-tilauksen ja alkanut taas ilmaisversion käyttäjäksi.

Ei yhtään herää mielihalut tilata premium-versio uudelleen, ei. Mutta pitää pysyä nyt tiukkana, tällä hetkellä talous sen verran tiukalla että edes jostain täytyy karsia. Cmoren+Telian liigalähetykset ja Viaplayn nyt vielä pidän koska ne ovat tärkeämpiä minulle nyt kun elämä on sairausloman vuoksi aika tyhjää.

Sitä paitsi, ex-käyttäjänä tiedän kyllä suurinpiirtein nuo Premiumin ominaisuudet, ei niitä tarvitsisi kerrata.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joku on vissiin antanut väärän puhelinnumeron Rustalle (liittyessään Rusta-clubiin) ja nyt minulle tulee muutaman päivän välein muistutus että liittyäkseni clubiun minun pitää täyttää tietoni... Ehkä ne viestit kohta loppuu.
Vai onko tämä jotain uutta mainontaa... Lähetetään satunnaisiin numeroihin tekstiviestejä (ks. liite) ja katotaan tarttuuko joku syöttiin. EVVK ja ärsyttää...

Liitteet

• Screenshot_20211112-132848~2.png
    Screenshot_20211112-132848~2.png
    46,6 KB · kertaa luettu: 106

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ärsyttää, kun ihmiset eivät voi vastata viesteihin, jotta saisi jotain kivaa menoa sovituksi. Tänä päivänä kaikki on periaatteessa tavoitettavissa 24/7, mutta jos henkilö ei tee mitään vastatakseen, niin mistään ei tule mitään. Sitten ihmetellään, kun ei saada mitään järjestettyä. Ei myöskään jaksa lähettää muistutusviestejä kokoaikaa. Tulee tunne, että ehkä se meno ei sitten kiinnostakaan, kun näkee että viesti on mennyt perille ja nähty eikä tapahdu mitään ja menolle sovittu päivämäärä lähenee. Ja joo, voihan sitä ihmisille soittaa, mutta se nyt taas vie sen pointin, miksi on olemassa viestiryhmä, kun sen kautta viestimisen pitäisi olla tehokasta kun kaikki näkee ne viestit eikä tarvitse erikseen sopia eri ihmisten kesken.

Toinen mikä on ärsyttää on ihmiset, jotka aina puhuu, että olisi hienoa tehdä sitä ja tätä yhdessä eivätkä koskaan tee asian eteen mitään. Odottaako he, että joku toinen hoitaa järjestelyt, kun he vaan heittää ajatuksensa ilmoille?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meillä on sähköt poikki. Parilla naapurilla näyttää valot palavan. Kun taas lähimmässä naapurissa ei ole sähköjä. Naapurin rouva tuossa puolisen tuntia sitten soitteli ja kyseli että onko meillä sähköjä (no ei oo, ei oo heilläkää). Menee tämä iltaruoka vissiin leivän syönniksi kun en viitsinyt puuhellaa lämmittää ja sillä jotain kokata On jo pitänyt jo kaivaa kynttilät esiin ettei tarvitse pimeässä istua. Kyllä se ihminen on vähän orpo kun sähköt viedään...

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuo teini on tänään osannut olla harvinaisen ärsyttävä. Tainnut tulla isäänsä.
Meillä, kun teini on ollut hankala, hän on aina tullut äitiinsä. Joka en siis ole minä vaan mieheni ex-puoliso. Ja kyllähän välillä osaa ollakin hankala... niin teini kuin äitinsäkin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Yskä lähtee yskimällä, nuha nu.... eiku niistämällä"
Sen verran on vielä yskää että jäin tänään etätöihin. Ihan varmasti se saakelinmoinen yskänpuuska olisi tullut juuri siellä julkisessa liikenteessä. Eikä tietenkään saa kaupungilla liikkua ennen kuin ollut pari päivää oireeton johon minun yskimishistorialla tulee menemään muutama viikko.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sen verran on vielä yskää että jäin tänään etätöihin. Ihan varmasti se saakelinmoinen yskänpuuska olisi tullut juuri siellä julkisessa liikenteessä. Eikä tietenkään saa kaupungilla liikkua ennen kuin ollut pari päivää oireeton johon minun yskimishistorialla tulee menemään muutama viikko.
Varmasti ihan viisas ratkaisu nykyisinä corona-aikoina. Jos ei muuta, niin ainakin muutamien kanssaihmisten pulssi pysyy siedettävissä lukemissa, kun eivät kuule jonkun yskivän jossakin....

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Huuleen pureminen syödessä. Tapahtuu minulla todella usein, ja yleensä aina vieläpä samaan kohtaan. Ihan älyttömän vituttavaa, sattuu perkeleesti ja usein tekee mieli sen jälkeen lyödä nyrkki pöydästä läpi jotta kipu lievenisi. Sitten suusta valuu verta ja huuli paskana. Lisäksi koko ruokailusta menee usein fiilis kokonaan tuollaisen episodin jälkeen. Ja siitähän ei voi ketään muutakaan syyttää kuin itseään. Muutama päivä menee ja huuli paranee kivuttomaksi, kunnes unohdat koko asian ja seuraavalla aterialla kaikella antaumuksella runttaat hampaat samasta kohdasta uudelleen läpi.

Sitten taas _hieman_ ärsyttää.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun jollain on jostain asiasta selvästi tietoa, mutta:

Kyllä tästä on kohtalaisen kattavaa tutkimustietoa. En jaksa alkaa nyt kaivamaan netistä. (...) Tästäkin löytyy hyvin tutkimustietoa, jota en jaksa alkaa kaivamaan.

...ei osaa kertoa että mistä sitä tietoa löytyy, eikä jaksa alkaa sitä kaivamaan.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huuleen pureminen syödessä. Tapahtuu minulla todella usein, ja yleensä aina vieläpä samaan kohtaan. Ihan älyttömän vituttavaa, sattuu perkeleesti ja usein tekee mieli sen jälkeen lyödä nyrkki pöydästä läpi jotta kipu lievenisi. Sitten suusta valuu verta ja huuli paskana. Lisäksi koko ruokailusta menee usein fiilis kokonaan tuollaisen episodin jälkeen. Ja siitähän ei voi ketään muutakaan syyttää kuin itseään. Muutama päivä menee ja huuli paranee kivuttomaksi, kunnes unohdat koko asian ja seuraavalla aterialla kaikella antaumuksella runttaat hampaat samasta kohdasta uudelleen läpi.

Sitten taas _hieman_ ärsyttää.
Tässä käy vielä usein niin, että nämä tapaukset ketjuttuvat. Kun huuli on jo valmiiksi turvonnut, niin sehän sitten nasahtaa sopivasti hampaiden väliin. Todella ärsyttävää.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tässä käy vielä usein niin, että nämä tapaukset ketjuttuvat. Kun huuli on jo valmiiksi turvonnut, niin sehän sitten nasahtaa sopivasti hampaiden väliin. Todella ärsyttävää.
Tismalleen. Ja heti kun lakkaa varomasta sitä kohtaa niin sama tapahtuu uudestaan. Sama jos vaikka suun sisällä on kipeä rakkula tai haava ja syöt vaikka jotain kovaa tai terävää (vaikka pizzan reunapalaa), niin eikös se terävä kulma aina survaise juuri siihen kipeimpään kohtaan. Josta taas seuraa se että kohta ei meinaa parantua ollenkaan.

SgtMarkov

Jäsen
Tää yks vitun munapää täällä konttorilla joka ensin ravaa tunnin verran tulostimen ja oman työpisteensä väliä ja myöhemmin se sitten käyttää 20 minuuttia sen tulostamansa paperin repimiseen. Opettelis apina lukemaan siitä näytöltä ne asiat.

Ihan turha sille on asiasta huomauttaakaan, koska sen tietää että sitten tota repimistä saa kuunnella vähintään tuplasti enemmän.

Kohta käyn potkimassa ton tulostimen solmuun ja piilotan joka ikisen laatikon kopiopaperia, perkele.

4

444

Joskus muinoin, kun asuin vielä äitini luona, hänellä oli tapana ilmoittaa, jos oli lähdössä johonkin esim. kauppaan tms. ”Mä lähden käymään kaupassa.” Ok, kiva, ei tarvitse kuunnella sitä radiota koko päivää. Ja joka kerta tämän jälkeen alkoi sen saatananmoinen ravaaminen ympäri kämppää (joka ei ollut iso) etsimässä sitä, säätämässä tätä, tarkistamassa tota. Yleensä tuosta ensimmäisestä ilmoituksesta ehti kulua vähintään tunti ennen kuin ovi kävi. Parhaassa tapauksessa siinä välissä oli ehtinyt keittää ja juoda kahvit ja soittaa pari puhelua. Ajan kanssa tuohon tottui, mutta silti se ärsytti, kun olen itse tykännyt aina hiljaisuudessa ja tuolla on tapana laittaa heti herättyään / kotiin tultuaan radio tai telkkari päälle. Aina. Ihana ihminen muuten.

Nykyisellä kumppanilla on hyvin samankaltaisia piirteitä. Ei tosin omista telkkaria ja radiokin on useimmiten pois päältä. Mutta tuon lähtemisen kanssa on aina yhtä säätöä. Nyt puhutaan ihmisestä, joka ei käytä meikkiä (no joskus huulipunaa) eikä muutenkaan käytä aikaa laittautumiseen. Ja silti joka kerta sama show. Olen opetellut siihen, että jos ollaan yhdessä menossa ja meillä on todella jokin aikataulu, niin ilmoitan lähtöajaksi vähintään 15 min aiemman kellonajan. Ei muuten, mutta mua itseäni ärsyttää tunne siitä, että ajaessa olisi kiire. Ja jos olen heittämässä häntä juna-asemalle, niin se juna ei odota. Jos varsinaista kiirettä ei ole, mutta sovitaan lähtevämme johonkin, niin en enää pidä minkäänlaista hoppua omaan valmistautumiseen. Riittävän monta kertaa olen hikoillut ulkotakki päällä, kun neiti etsii puhelinta / avaimia / korvakoruja / eilistä päivää jostain ja miettii samalla, että jotain on varmaan unohtumassa. No shit, voisi olla hyvä laittaa jotkin housut jalkaan…
Ja aivan äärimmäisen ihana ihminen kaikin puolin, mutta tuo pää pilvissä liihottelu meinaa toisinaan mennä vähän tunteisiin. Ylipäänsä mikään aikataulu ei pidä, jos ei vähän patistele. Ja miksi patistelisi, jos välttämätöntä tarvetta ei ole. Voin hyvin yrittää kasvaa hänen maailmaansa tältä osin ja olla hermoilematta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy