Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 145
  • 6 153

ipaz

Jäsen
Sama käytäntö tänne pitäis saada kun etelä-Euroopan maihin. Autot parkkiin, mutta vaihde vapaalle ja käkkäri pois päältä. Oli hauska katsella Espanjassa kun porukat työntelivät autoja pois omiensa edestä :)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltähän tuli Näkijältä oikein täyslaidallinen. Eikös, HN, tuon saman litanian olisi voinut kuitata sanomalla: "Minulla on huono päivä, kaikki ärsyttää!" ;)

Meikäläinenkin pääsi näemmä saunan taakse, joten tässä alkoi jo hieman puntti tutista. En toivo sattuvani paikalle, kun Näkijällä palaa pinna viimeisen kerran ja hän todella päättää lähteä viemään koiran ulkoiluttajia yksitellen saunan taakse...

No ei. Olen täysin samaa mieltä tuosta koiran paskattamisjutusta. Siitä ei isoa vaivaa koidu, että kantaa paria pientä muovipussia taskunpohjalla ja korjaa lemmikkinsä jätökset pois. Yököttävää? No hieman, mutta jokainen omistaja on varmasti joutunut korjaamaan sitä samaa tavaraa asunnostaan, joten raikkaassa ulkoilmassa suoritettu sama toimenpide tuntuu lastenleikiltä. Urheilukentille, yksityisille pihoille ja leikkipaikoille ei lemmikeillä ole mitään asiaa! Luulisi sen jokaisen käsittävän.

Toisaalta taas, ihminen on niin itsekäs olento, että nämä(kin) ongelmat juontavat juurensa siitä. Niin kauan, kun on ihmisiä, on myös ongelmia.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti The Hawks


Tiedätkö muuten mikä Stratovarius on? Jos tiedät niin mikä siinä ärsyttää? :)

Eix niillä oo sellainen mestariteos missä lauletaan että "AJ ÄM HANTTING HAJ ÄND LOU" Tarviiko perustella lisää?? Ja ne tupla-basarit... Ja ne I´m-the-fastest-in-the-world-skittalirut... Mielummin kuuntelen Geri Halliwelliä vetämässä It´s raining men:iä vaikka meinaa pää hajota siinäkin!!!

Mä lähen nyt saareen. Hyvät jussit kaikille!
 
Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Hiili:

Viestin lähetti HN
Mitä? Minähän olen tänään kohtuullisen hyvällä tuulella. Et ehkä halua nähdä tai kuulla, kun minua alkaa oikeasti ärsyttämään.

Katsoitko eilen (tai toissapäivänä), tai oletko muulloin nähnyt, TV:stä tulleen "Rankka päivä" -elokuvan? Loistava filmi, muuten. Tuossa elokuvassa nähty Michael Douglas pääsi aika lähelle sitä, millainen minusta tulee, kun asiat alkavat toden teolla ottamaan pattiin.
Sattui yövuoro juuri kyseisen elokuvan esitysajankohtaan, joten en sitä tällä kertaa nähnyt. Viimeeksi näin sen muutama vuosi takaperin ja tapahtumat ovat vielä jotenkin muistissa. Elokuva on todella hyvä, suorastaan erinomainen ja mielessäni kävikin kuva HN:stä, Douglasin hahmossa, hullunkiilto silmissään, viemässä koiranomistajia saunan taakse...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
-dorkat liikenteessä (eli tyypit jotka änkeävät kolmion takaa eteen ja kiilailevat autoilijat)
-Suuri Seikkailu "TV-sarja"
-valittavat naapurit (eli tässä tapauksessa pilkunn****taa harrastavat naapurit)
-Suomen kesä

Noi nyt ainakin, ei muuta tullut nyt mieleen.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti flogi


Eix niillä oo sellainen mestariteos missä lauletaan että "AJ ÄM HANTTING HAJ ÄND LOU" Tarviiko perustella lisää?? Ja ne tupla-basarit... Ja ne I´m-the-fastest-in-the-world-skittalirut... Mielummin kuuntelen Geri Halliwelliä vetämässä It´s raining men:iä vaikka meinaa pää hajota siinäkin!!!

Mä lähen nyt saareen. Hyvät jussit kaikille!

Näköjään tiesit. Hunting high and low on Stratovariuksen biisi kyllä, mikä siinä mahtaa olla vikana. Tuplabasarit ja kitarasoolotkin ottavat päähän, ei niissä mun mielestä mitään ärsyttävää ole.

Hyvää Juhannusta sullekin.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti Huuhaa
-Ensinnäkin tietysti Kari-Pekka Kyrö, Myllylä yms. valehtelijat
-Ahvenanmaalaiset
-Hopot (Sensuroituna, kyseessä ei siis ole Hessu Hopo :) )
-Höppänät maalaisjuntit
-Juopporetkut
-Kovikset
-Leuhkuus ja ylimielisyys
-Metallimusiikki ja sen kuuntelijat
-Mustalaiset
-Pesäpallo
-Ravit
-Roolipelit
-Suomenruotsalaiset, jotka eivät osaa Suomea ja/tai puhuvat Suomessa ruotsia, vaikka asuisivat Suomessa
-Tupakka/Tupakoitsijat.


Oho, siinä olikin asiaa todella paljon. Ei ole muuten sinunkaan elämäsi helppoa, otan osaa.

Jos ahvenanmaalaiset, mustalaiset ja metallimusiikin kuuntelijat ottavat päähän niin taitaa sulla olla kärsimystä koko ajan. No, ahvenanmaalaisia ei näy jatkuvasti, mutta romaneja tai metalli-ihmisiä kävelee vastaan melko usein. Mikä sinua niissä ärsyttää. Tai no ei tarvi välttämättä edes kertoa; "Mustalaiset on kaikki varkaita ja kusipäitä, saatana" ja "metallimiehet polttaa kirkkoja, siksi kun ne kuuntelee metallia" ovat varmaan aika lähellä sinun mielipiteitäsi. Tunnetko edes kyseisiä lajinsa edustajia? Enpä usko...

Pesäpallo...Se on ihan mukava laji pelata ja katsoa, ei siinä mitään vikaa ole. Tässäkin kohtaa varmasti yleistät kaikki pelaajat kusettajiksi tai raiskaajiksi.

Tupakoitsijat ovat myös ihan normaaleja ihmisiä, ainakin kaikki keitä tunnen. Ei niissä mitään vikaa ole.

Ja juopporetkutkin Huuhaata niin paljon ärsyttävät..Niistä on sulle varmasti helvetisti haittaa.

Jos et olisi kirjoittanut että maalaisjuntit ärsyttävät niin olisin veikannut että asut jossakin korvessa eristyksissä muista ihmisistä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy vielä mainita yksi ihmisryhmä, joka ärsyttää, eli ne, joiden ajatusmaailma ei riitä omaa napaa kauemmaksi. Räikein esimerkki tästä on ne, jotka käyvät kippaamassa romukuormansa jonnekin metsätienvarteen, mutta ihan myös pienemmissä määrin vain itseään ajattelevat. Tässä lähitiennoilla yhdestä kävelytiestä oli tulossa hyvää vauhtia kaatopaikka, jonne kiikutettiin vanhoja jääkaappeja ja muita romuja. Olipa siellä kerran kassakonekin, eli jollain yrittäjälläkin on ollut ketunhäntä kainalossa.

Kaikkein törkein tapaus oli ihan meidän taloyhtiön vierestä kulkevalla hiekkatien pätkällä, jonne oli erään yön aikana ilmestynyt autonromu. En usko, että se oli mikään varastettu, kunhan vain joku itsekäs motherfucker halusi päästä romustaan eroon. (Kilvet puuttuivat, eikä kukaan sellaista romua muutenkaan olisi varastanut.) No, kuitenkin se oli melkein kirjaimellisesti tietä lähimmän huoneiston ikkunan alla, matkaa ei ollut siihen kuin vajaa parikymmentä metriä. En sitten tiedä, kustansiko joku sen pois siirtämisen omasta pussistaan, mutta muutaman viikon päästä se oli hävinnyt. Eli jos tunnette jonkun Itä-Helsingin suunnalla majaansa pitävän, jolla oli vielä tämän vuoden alussa taivaansininen Datsun 100A (ilmeisesti, se vanha perusdatsun kuitenkin), mutta on nyt kadonnut selittämättästi, niin lisauttakaapa sitä turpiin minun ja koko taloyhtiömme puolesta. (Kirveellä mieluiten...)
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
mikä tässä maailmassa ei ärsyttäisi?

Johtuu ihan millaisessa mielentilassa on.
Naiset ovat pirun ärsyttäviä ollessaan humalassa, jos itse sattuu jostain luonnon oikusta olemaan kuivin suin.
Mutta ah, kun itse on humalassa, niin kylläpä humalaiset (ja selvepäiset) naiset alkavat vaikuttaa mukavilta ja kiinnostavilta.

Jos on kiire jonnekin, niin jopas ärsyttää, kun toinen hidastelee Foordillaan edessä, eikä ohitusmahdollisuutta ole.
Mutta jos ei ole kiire minnekkään ja ajelee rajoitusten mukaan, niin kylläpä sapettaa, kun joku tulee Volvollaan heittämällä ohitse...

Jos taas odottaa puhelua ja puhelin ei soi, niin se on kyllä todella ärsyttävää. Kokoajan täytyy odottaa sormi vastausnapilla ja polttaa hermosavuja toisella kädellä. Mutta jos haluaa ottaa rennosti, eikä kenenkään kaverin typerät puhelinsoitot kiinnosta, mutta puhelimeen on jäänyt äänet päälle ja se alkaa soimaan, niin jopas palaa siinäkin hermo ja kaveri on kyllä hetken ajan vähän vähemmän kaveri.

Tällaista jauhantaahan voisi jatkaa loputtomiin. Mielestäni kaikki asiat ovat jossain tilanteessa ärsyttäviä. Ja ärsyttävyyden ja ei ärsyttävän suhde on kyllä vakio. Riippumatta mielialasta.
Ärsyttävä johtaa 80-20 koko ajan.

Ja jos pitää vielä jotain ärsyttäviä asioita erikseen listata, niin:

* se kahvinjuoja, joka tempaisee viimesen kupillisen nokkasi edestä, eikä tajua kehotuksista huolimatta keittää lisää.

* se jumi, joka polttaa viimeisen röökisi olessasi esim. vessassa.

* humalaisten hoilaus (omaa ei lasketa. sehän on ihan kivaa.)

* narkkarit, rasistit, uusnatsit ja yleensäkin kaikki -istit. :D

* omaa yleinen tyhmyys, kun jaksaa tällaisen romaanin rustata näinkin typerästä aiheesta.

* lista jatkuu loputtomiin.. kenties maailmasta ei löydy ei-ärsyttävää asiaa :D
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti The Hawks
Jos ahvenanmaalaiset, mustalaiset ja metallimusiikin kuuntelijat ottavat päähän niin taitaa sulla olla kärsimystä koko ajan. No, ahvenanmaalaisia ei näy jatkuvasti, mutta romaneja tai metalli-ihmisiä kävelee vastaan melko usein. Mikä sinua niissä ärsyttää. Tai no ei tarvi välttämättä edes kertoa; "Mustalaiset on kaikki varkaita ja kusipäitä, saatana" ja "metallimiehet polttaa kirkkoja, siksi kun ne kuuntelee metallia" ovat varmaan aika lähellä sinun mielipiteitäsi. Tunnetko edes kyseisiä lajinsa edustajia? Enpä usko...

Tupakoitsijat ovat myös ihan normaaleja ihmisiä, ainakin kaikki keitä tunnen. Ei niissä mitään vikaa ole.


Ensinnäkin, ei niitä mustalaisia nyt niin usein vastaan kävele.

Toiseksi. Jaa, että tupakoitsijat normaaleja ihmisiä?! Sehän onkin normaalia käyttää päivittäin paljon rahaa sellatteeseen turhuuteen, mikä ei pidemmän päälle aiheuta, kuin keuhkosyövän tms. terveydellisiä oireita. Lisäksi minä en sanoisi tupakan hajua ja savua kovinkaan viehättäväksi tuoksuksi, vaan pikemminkin armottoman pahaksi hajuksi, josta/mistä kärsivät sivullisetkin. Ja tupakoitsijat, jos ketkä vasta kireitä ovatkin, ja luistavat työajasta, kun koko ajan on pakko käydä sauhulla. Ja ei ole lapsillakaan mukavaa kotonansa, jossa vanhemmat polttavat jatkuvasti aiheuttaen samalla vastuuttomasti passiivista tupakointia lapsillensa, ja, eikä se talon ilmastointikaan siinä tapauksessa paras mahdollinen ole. Ei todellakaan....
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
HuuHaaseni

...han kerää kavereita oikein tuelta. Tästä metallimusiikista voitaisiin puhua pidemmätkin pätkät ja sitä perustella oikein juurta jaksaen, miksi se musiikki on niin huonoa ja kaikki kuuntelijat samaa rataa. Sovitaanko Wanhassa deitti 21.00? Tai #jatkoaika? :)
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hevimusiikkidiggarit hoitanevat itsensä puolustuksen, mutta muutamaan tupakka-argumenttiin on pakko kommentoida. Yhden kaverini vanhemmat ovat nimittäin sellaisia ihmisiä, joiden olemassaoloa arvon nimimerkki ei varmaan ole voinut kuvitellakaan: tupakoivat, mutta 1) eivät tee sitä töissä työaikana ja 2) kotona polttavat vain ulkona. Silloin eivät lapset altistu tupakansavulle eikä talon ilmastoinnille tapahdu mitään. Ja kyllä, myös itseni mielestä tupakointi on ärsyttävä tapa enkä sitä itse harrasta, mutta rajansa yleistykselläkin. Yleensä kannattaa tutustua siihen miten asiat ovat eikä vain miten ne näyttävät olevan, ennen kuin alkaa leimata näin suurta osaa ihmiskunnasta. Tunnen sekä mukavia että vähemmän mukavia tupakoitsijoita, samoin kuin yli 180 senttiä pitkiä ihmisiä, yli 100 kiloa painavia ihmisiä, punaisella autolla ajavia, kerrostalon kolmannessa kerroksessa asuvia... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Yhden ominaisuuden perusteella ei kannata tuomita ihmistä, tuskinpa kukaan koskaan sellaista tyyppiä tapaa jonka yksikään ominaisuus ei ärsytä edes vähää.

Omaa ärsytyslistaa en jaksa nyt sen kummemmin miettiä, mutta yksi elementti siinä olisi ainakin sadepäivät. Sen vuoksi en nyt voi olla pelaamassa jalkapalloa, vaan minun täytyy kuluttaa aikaani kirjoittelemalla puutaheinää arvostetulle foorumille...
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Top 3

Lähinnä luonnonsuojelijat, keskimäärin kireämpiä ihmisiä saa muuten hakea, tapaamieni yksilöiden kanssa ei keskusteluakaan saa aikaan. Huonot voittajat, mikään ei ärsytä enempää kuin se että otat turpaan, mutta sitten voittaja vielä kehuu itseään.. Hyttyset, yritä nyt siinä sitten tehdä metsässä jotain töitä, niin eikö vain ihan samantien ala käsittämätön ininä korvan juuressa.

Erityismaininnat:

Erkki Tuomioja...ulkoinen habitus, kommentit (jos puolustusbudjetti nousee niin kehitysavunkin nousta, väärin; Ruotsin poliisi toimi liian väkivaltaisesti Göteborgissa, höh, huligaaneja pitää näköjään ampua kovilla kun eivät muuten käyttäydy.

Muutaman viikon takaisessa Aamulehdessä etusivulla kuollutta rastaanpoikasta esitellyt ergonomi(?) ja toimittaja joka kirjoitti jutun asiasta...Suuri metsäyhtiö tarkoituksellisesti yritti metsäkoneita käyttäen tappaa lähes harvinaisen räkättirastaan sukupuuttoon...ei hyvää päivää..en edes viitti sanoa mitä ajattelen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti FourForty
2) kotona polttavat vain ulkona

Juu. Tästä pääsee taas yhteen ikuisuuskysymykseen. Mikäli ulkona polttaminen tarkoittaa parveketta tai rivitalon pihaa, se yleensä tarkoittaa sitä, että savu menee oman huoneiston sijasta naapuriin. Nimimerkillä kokemusta on. Naapurin korsteeni nimittäin on joko a) koko ajan tupakilla tai b) laittaa tupakaksi kiusallaan heti, kun saan ikkunan tai oven auki.

En nyt viitsi nipottajaksi ryhtyä, tehkööt kuka mitä haluaa. (Pidän kyllä tupakoitsijoita helvetin tyhminä, käyttää nyt tuhansia markkoja vuodessa pahalta haisemiseen.) Kuitenkin tupakoitsijat saisivat ennemminkin savuttaa oman huoneistonsa kuin naapurin, eli polttakoot mieluummin sisällä kuin parvekkeella/pihalla.

Niin ja vielä tupakointiin liittyen yksi ärsytystekijä. Naiset, jotka polttavat raskaana ollessaan pitäisi... en nyt sano ampua, kun silloin lapsi jäisi heti ilman äitiä, mutta vaikka hakata kunnolla. No, eihän naisia saa hakata, raskauden aikana tupakointi on mielestäni selkeä rikos lasta kohtaan ja ihmettelen, miksi siihen ei voi lailla puuttua. Jos joku pakottaa kaksivuotiaan lapsensa tupakoimaan, niin lapsi varmaan otetaan huostaan. Syntymättömiä se ei näköjään koske.
 
Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
Siis....

Eniten kuuntelen rockia ja Suomirockia, kuten olen ennenkin todennut. AC/DC:llä ja Metallicalla on hyviä kappaleita. Myös HIM ja The 69eyes ovat hyviä ja itse asiassa To/Die/For:kin on aika mainio yhtye, sillä uusimmalla levyllä on koneet käytössä ja musiikki ei ole liian rajua. Nightwish ja Stratovariuskaan eivät ole surkeita. Lisäksi Limp Bizktillä, Linkin Parkilla yms. nu-metalli -yhtyeillä on osin erinomaisiakin kappaleita.

Jutun pointti on se, että minähän en mitään rääkymistä ala kuuntelemaan, että rajani menee suunnilleen siinä rajuimmassa metallissa, jossa "laulusta" ei ota MITÄÄN tolkkua, kun se on sellaista sekopäistä huutamista.

Onko asia selvä?
 
Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti FourForty
Hevimusiikkidiggarit hoitanevat itsensä puolustuksen, mutta muutamaan tupakka-argumenttiin on pakko kommentoida. Yhden kaverini vanhemmat ovat nimittäin sellaisia ihmisiä, joiden olemassaoloa arvon nimimerkki ei varmaan ole voinut kuvitellakaan: tupakoivat, mutta 1) eivät tee sitä töissä työaikana ja 2) kotona polttavat vain ulkona. Silloin eivät lapset altistu tupakansavulle eikä talon ilmastoinnille tapahdu mitään. Ja kyllä, myös itseni mielestä tupakointi on ärsyttävä tapa enkä sitä itse harrasta, mutta rajansa yleistykselläkin. Yleensä kannattaa tutustua siihen miten asiat ovat eikä vain miten ne näyttävät olevan, ennen kuin alkaa leimata näin suurta osaa ihmiskunnasta. Tunnen sekä mukavia että vähemmän mukavia tupakoitsijoita, samoin kuin yli 180 senttiä pitkiä ihmisiä, yli 100 kiloa painavia ihmisiä, punaisella autolla ajavia, kerrostalon kolmannessa kerroksessa asuvia... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Yhden ominaisuuden perusteella ei kannata tuomita ihmistä, tuskinpa kukaan koskaan sellaista tyyppiä tapaa jonka yksikään ominaisuus ei ärsytä edes vähää.

Omaa ärsytyslistaa en jaksa nyt sen kummemmin miettiä, mutta yksi elementti siinä olisi ainakin sadepäivät. Sen vuoksi en nyt voi olla pelaamassa jalkapalloa, vaan minun täytyy kuluttaa aikaani kirjoittelemalla puutaheinää arvostetulle foorumille...

Kukin tupakoitsija häiritsee kukin omalla tavallaan. Joku enemmän, joku vähemmän. Joka tapauksessa harvassa ovat tupakoitsijat, jotka eivät häiritse kanssaihmisiään tupakoinnillaan millään tavalla.
 

Huuhaa

Jäsen
Re: HuuHaaseni

Viestin lähetti Noose
...han kerää kavereita oikein tuelta. Tästä metallimusiikista voitaisiin puhua pidemmätkin pätkät ja sitä perustella oikein juurta jaksaen, miksi se musiikki on niin huonoa ja kaikki kuuntelijat samaa rataa. Sovitaanko Wanhassa deitti 21.00? Tai #jatkoaika? :)

Katotaataan ny ja saa ny nährä.

P.S. Se on Huuhaa, eikä HuuHaa.... :)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun käyn ruokatunnilla esim. kaupassa hakemassa einettä, niin eikös kaikilla käytössä olevilla kassoilla ole valtavan pitkät jonot, ja juuri siinä jonossa jossa minä olen, on edessäni joku vanhus (yleensä nainen) ja ala maksaa kassatytölle (tai -pojalle) ostoksiaan tasarahalla. Voi sitä rahapussin tonkimista, kun vanha rouva laskee niitä viimeisiä kymmenpennisiään.

Nämä vanhat rouvat luulevat nopeuttavansa ostostensa maksua maksamalla tasarahalla. Kuka heille kertoisi, että se on paljon helpompaa kassanhoitajan laskea heille vaihtorahat kouraan, kuin että he itse vanhoilla kaihisilla silmillään tonkivat massinsa pohjia myöten. Monta kertaa on keittänyt siinä takana touhua katsellessa, mutta kunnioitukseni vanhuksia kohtaan on estänyt sen, etten ole vielä kertaakaan asiasta vanhalle rouvalle (tai herralle) maininnut. Joskus olen tosin jättänyt ostoskärryni keskelle kassajonoa ja poistunut kaupasta.

Tämmönen kyrpii tällä hetkellä mua.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Roku
Kun käyn ruokatunnilla esim. kaupassa hakemassa einettä, niin eikös kaikilla käytössä olevilla kassoilla ole valtavan pitkät jonot, ja juuri siinä jonossa jossa minä olen, on edessäni joku vanhus (yleensä nainen) ja ala maksaa kassatytölle (tai -pojalle) ostoksiaan tasarahalla. Voi sitä rahapussin tonkimista, kun vanha rouva laskee niitä viimeisiä kymmenpennisiään.


Kassoista tuli muuten mieleen että nyt kun kesätyöntekijät ovat päässeet hommiin niin ainakin minä olen huomannut että täytyy tarkkaan seurata että osaavatko ne antaa oikean summan rahasta takaisin. Parhaassa tapauksessa tietysti saattaa säästää jonkin verran jos vaikka 65 mk:n ostoksista saa satasella maksaessa 45 mk. takaisin. :D Toki heille saattaa ensimmäisinä päivinä tulla kaikkia muitakin kömmähdyksiä ja palvelu on hidasta mutta ymmärrän heitä ja vastaan anteeksipyyntöihinkin tyyliin: ei tästä koitunut minulle haittaa, ei minulla ole kiire. :)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TM
Parhaassa tapauksessa tietysti saattaa säästää jonkin verran jos vaikka 65 mk:n ostoksista saa satasella maksaessa 45 mk. takaisin.
Pitäisi melkein mennä aina kassalle, jossa on vasta aloittaneita kassaneitejä. Kerran maksoin 50 markan setelillä Jääkiekkolehden sekä pari litraa maitoa ja sain vaihtorahana 58 markkaa...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kesäapulaisista

Kauniita tyttöjä, mutta uskomattoman surkeita aivan yksinkertaisissa laskutoimituksissa. Käväisin tänään kioskilla ja ostokseni tekivät tasan 36 mk. Heitin tytölle viisikymppisen. Tämä tarttui seteliin ja rupesi aprikoimaan mitä sille tekisi. Keksi vihdoin laittaa sen sinne kassakoneen setelilokeroon omalle paikalle, jonka jälkeen seuraava toimenpide rupesi työstymään tytön aivoissa. Paljonko pitäisi antaa takaisin? Ei tapahtunut mitään. Katselin ihmeissäni hetken ja ajattelin vapahtaa tytön piinasta ja ilmoitin, että jos annat 14 mk olen kutakuinkin tyytyväinen. Pitää tarkistaa, tyttö vastasi ja tarttui taskulaskimeen. Ja katso, taskulaskin tuli samaan tulokseen kuin minä. Sen jäklkeen tyttö rupesi miiettimään minkälaisella kolikkokombinaatiolla voisi saada aikaan 14 mk. Noin puolessa minuutissa sekin tehtävä kuitenkin ratkesi.

Aivan käsittämätöntä, että vähintään peruskoulun käynyt tytteli ei osaa alkeellisintakaan päässälaskua. Ja on töissä kioskissa.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Jackie!!

Erkki Tuomioja alkaa olla inhokkilistani ykköspäässä! Mies, jolla ei ole minkäänlaista realismia ollut niin vielä ulkoministerinä ja yrittäävät saada puolueen puheenjohtajaksi. Tana tuollaset kuikkikaulaset sivarihipit saunan taakse!!
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oi voi, sellaisia asioita on niin monta. Yksi vastenmielinen asia on kuitenkin se, jos joku valittaa siitä, mitä joku toinen tekee, vaikka se ei millään tavalla häiritsisikään tätä valittajaa. Valitetaan vain sen takia, ettei itse ymmärretä/kunnioiteta asiaa. Esimerkiksi, jos mummo haluaa kuunnella radiosta YLE:n ykköskanavaa, mitä hel..ttiä se jollekin teinipeelolle kuuluu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös