Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 921 148
  • 6 150

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaljan tilalle ajattelin jotain keksiä, mutta tässä rinnalla tää näköjään menee. Nettiinkään ei jaksa kirjoittaa kun sen pari kolme lyhyttä viestiä niin päivän kiintiö on täynnä.

Kai oot muistanu ees runkkailla, ettei ihan nörtteilyksi mene?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pahalla päällä olevat työkaverit. Tai työkaveri. Meillä on täällä töissä ~50 iältään oleva mies joka on koko ajan aivan helv...n vihaisella päällä. Pää punasena koko ajan eikä puhu vaan mököttää koko ajan.

Paskaako sitä turhia lätisemään jos kerran kestovituttaa. Onhan hiljainen mökötys kuitenkin parempi vaihtoehto kuin jos työkaverisi räyhäisi, purnaisi ja ärähtelisi koko ajan.

Tietty työkaverin verenpaineen ja elämänlaadun kannalta olisi parempi jos jatkuvan aggression syy selviäisi ja hän pääsisi siitä yli. Mukavampi se on olla tasaisemmalla mielenlaadulla töissä kuin jatkuvasti vastakarvaan. Joskus tuohon auttaisi työpaikan tai työtehtävän vaihdos, mutta nykypäivän työllistymistilanteessa lienee parempi olla vittuuntuneenakin töissä väkisin kuin joutua pitkäaikaistyöttömäksi ja mieron tielle.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paskaako sitä turhia lätisemään jos kerran kestovituttaa. Onhan hiljainen mökötys kuitenkin parempi vaihtoehto kuin jos työkaverisi räyhäisi, purnaisi ja ärähtelisi koko ajan.

Tietty työkaverin verenpaineen ja elämänlaadun kannalta olisi parempi jos jatkuvan aggression syy selviäisi ja hän pääsisi siitä yli. Mukavampi se on olla tasaisemmalla mielenlaadulla töissä kuin jatkuvasti vastakarvaan. Joskus tuohon auttaisi työpaikan tai työtehtävän vaihdos, mutta nykypäivän työllistymistilanteessa lienee parempi olla vittuuntuneenakin töissä väkisin kuin joutua pitkäaikaistyöttömäksi ja mieron tielle.

Monesti se on tosin niin, että tällaisen mököttäjän kanssa joutuu kuitenkin jollakin tasolla kommunikoimaan. Ja jos jotain kysyy, niin vastausta ei saa kuin vasta viiden minuutin vittuperkelesaatanan jälkeen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Röökin pummijat tuolla kylillä liikkuessa (Joo tässä kohtaa kuuluu sanoa, että tiedän että röökin kiskominen on tyhmää ym ym). En tiedä kuvittelenko vain tämän ilmiön lisääntyneen viime vuosina huomattavasti, vai olenko minä vain suosittu kohde tähän.

Olen minäkin ollut täysin perseaukinen ja röökin puutteen tuskissa, mutta en mä silti tuolla kaupungilla kulkenut pummimassa sitä vastaantulijoilta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tapa keskustella niin, että korostaa omien mielipiteidensä olevan sellaisia, joista muiden on oltava samaa mieltä. Esimerkkinä Matti Apunen, joka lopettaa lauseensa toteamalla "eiks niin?". No, ei perkele. Jos olen eri mieltä, niin olen eri mieltä ja anna siihen mahdollisuus, eiks niin. En yhtään ihmettele, jos Apusen pakkoliikkeet johtuvat siitä, että joku lyönyt sitä kuullessaan "eiks niin".
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yllättävän paljon tuntuu ärsyttävän niinkin pieni asia kuin hymiöiden käyttäminen tekstissä väärin päin. Jonkun mielestä se on vaan niin hauskaa (: vaikka tuo näyttääkin ihan joltain muulta kuin :).

Kolmannen maailman ongelmia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yllättävän paljon tuntuu ärsyttävän niinkin pieni asia kuin hymiöiden käyttäminen tekstissä väärin päin. Jonkun mielestä se on vaan niin hauskaa (: vaikka tuo näyttääkin ihan joltain muulta kuin :).

Kolmannen maailman ongelmia.
Minua raivostuttaa hymiöt, olivat ne miten päin tahansa.

"Jari Sailiolta melkoinen töötti :D:D"
"Jari Sailiolta melkoinen töötti :)"
"Jari Sailiolta melkoinen töötti xd"

"Jari Sailiolta melkoinen töötti."

Ei jumalauta, että lähtee kokonaan painoarvo tekstiltä. Myös monet "vitsit"ja punchlinet pilaantuu heti, jos sinne laitetaan se hymiö perään. En tiedä mikä niissä tökkii, ihmiset on kyllä ahkeria niitä käyttämään, että kai minä olen sitten vain tullut vanhaksi ja kärttyiseksi nuorisoa kohtaan. Sen olen huomannut, että täällä Jatkoajassa ne ärsyttää jopa enemmän, kun esim.facebookissa.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sen olen huomannut, että täällä Jatkoajassa ne ärsyttää jopa enemmän, kun esim.facebookissa.

Sama juttu. Facebook on jo niin täynnä kuraa, että eipä sieltä enää ihmeempiä odota. Täällä sitä vaan odottaa enemmän. Eniten ärsyttää toimituksen kielioppivirheet ja tökkivä, raskaslukuinen kirjoitustapa. No tähän voisi toki todeta, että kirjoita ite saatana paremmin. No kyllä mä Hesarinkin toimittajia kiroan, vaikka ei ole aikomustakaan pyrkiä heille sisältöä luomaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minua raivostuttaa hymiöt, olivat ne miten päin tahansa...

Minä en puolestani ole koskaan ymmärtänyt, miksi hymiöt tuntuvat raivostuttavan niin monia? Minulle - myönnän, että niitä tulee toisinaan käytettyä - ne ilmaisevat lähinnä hyväntahtoisuutta, varsinkin kun tämäkin palsta on niin moneen otteeseen osoittanut, että ihmisten kyky väärinymmärtää viestejä on loputon.

Tai no ymmärrän minä toki ärtymyksen hymiöiden käytön suhteen, jos se on liioiteltua. En tosin moiseen muista tällä palstalla törmänneeni?

Minua puolestaan ärsyttää viestien tahallaan väärinymmärtäminen, ainakin silloin jos tarkoitus on haastaa riitaa, ei pelkästään laskea leikkiä.
 

Nick Neim

Jäsen
Meillä töissä on aikamoinen vaatteiden vaihtorumba ennen työvuoroa, joten joutuu välillä kekkuloimaan pukkarissa pelkillä boksereilla. Siivojilla on vuoronvaihtoajat hyvinkin tiedossa, mutta aina tuo pukukoppi siivotaan juuri siihen aikaan, kun on paljon porukkaa vaihtamassa kuteita. Ei nyt sinällään edes ärsytä asia, mutta mietin vain, minkälainen haloo siitä täällä firmassa nousisi jos miessiivooja ajoittaisi pukukopin lattioiden imuroimisen aina siihen ajankohtaan, kun naiset ovat vaihtamassa vaatteita.

Välillä se tasa-arvo ei toteudu kyllä toistekkaan päin. Ärsyttävää.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Meillä töissä on aikamoinen vaatteiden vaihtorumba ennen työvuoroa, joten joutuu välillä kekkuloimaan pukkarissa pelkillä boksereilla. Siivojilla on vuoronvaihtoajat hyvinkin tiedossa, mutta aina tuo pukukoppi siivotaan juuri siihen aikaan, kun on paljon porukkaa vaihtamassa kuteita. Ei nyt sinällään edes ärsytä asia, mutta mietin vain, minkälainen haloo siitä täällä firmassa nousisi jos miessiivooja ajoittaisi pukukopin lattioiden imuroimisen aina siihen ajankohtaan, kun naiset ovat vaihtamassa vaatteita.

Välillä se tasa-arvo ei toteudu kyllä toistekkaan päin. Ärsyttävää.

Joskus uimahallissa naissiivooja on tullut siivoamaan pukkaria / pesuhuonetta silloin, kun siellä on liuta miehiä (myös allekirjoittanut) lähes/täysin alasti. Ihme kyllä ei vituta, ei ärsytä, eikä muutakaan. Siivojaa tekee työtään eikä hänen mielestäni tarvitse lymyillä missään piilossa odottaen tyhjää pukkaria/pesuhuonetta. Jossei tuohon ikään mennessä ole mitään nähnyt niin jo on kumma. Tuskin minulla on ainakaan mitään, mitä hän ei olisi aiemmin nähnyt. Toki voi olla, että naiset suhtautuisivat miessiivoojaan minua huonommin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Toki voi olla, että naiset suhtautuisivat miessiivoojaan minua huonommin.
Eikö takavuosina joku (ulkomaalaistaustainen?) miessiivooja saanut kenkää, kun hänen väitettiin tirkistelevän uimahallin naisten pukuhuoneessa? Mulla on ihan sellainen tunne, että olisin lukenut tapauksesta jostain iltapaskasta.

EDIT: nopea haku - tässä tapauksessa ei tullut kenkää, mutta närkästyneitä asiakaspalautteita

26.06.2007 - IS: Miessiivooja suututtaa uimahallin naisia
"Keski-Espoon uimahallin naisasiakkaat ovat järkyttyneitä. Uimahallissa on nimittäin yksi miessiivooja, joka käy siistimässä myös naisten pukeutumis- ja pesutiloja. Halliin tulee keskimäärin yksi närkästynyt palaute kuukaudessa miessiivoojan takia."

Jutun tapauksesta on nyt aikaa yli kymmenen vuotta. Muistelisin sen irtisanomisjutun olevan tuoreempi.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jos joku on myynyt jotain, enenevässä määrin kirjoitetaan "möi". Ihan uskomattoman ärsyttävää. Mediassa saattaa törmätä Tekstiin, jossa kerrotaan, että Nokian Rajeev Suri möi Nokian osakkeitaan. Tällaista tekstiä näkee jopa Kauppalehden tasoisessa julkaisussa. Ymmärrän, että jos jossain Siilinjärvellä kaksi isäntää keskustelee keskenään, toinen voi sanoa, että "Riikosen isäntä möi mehtää."
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Jos joku on myynyt jotain, enenevässä määrin kirjoitetaan "möi". Ihan uskomattoman ärsyttävää. Mediassa saattaa törmätä Tekstiin, jossa kerrotaan, että Nokian Rajeev Suri möi Nokian osakkeitaan.

Tuota, olen sitten ehkä tyhmä, mutta nyt ei aukene. Miten sitten pitäisi sanoa? Myydä on yksikön kolmannen persoonan imperfektissä möi. Vai?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Taidat olla oikeassa. Olen kyllä käyttänyt "möin" muotoa aika usein, siksi tuo "virallinen" ei putkahtanut heti mieleen.

Seison korjattuna.
Nyt kyllä yllätti, en ole tietääkseni koskaan kuullut edes muotoa "myi".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös