Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 932 623
  • 6 181

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua ärsyttää suunnattomasti liukuportaissa, kun se kumihihna, jolle käsi asetetaan, liikkuu aavistuksen nopeammin kuin ne raput. En halua, että käteni on ennen minua perillä!

Käsi kannattaa laittaa valmiiksi vähän itseä taaemmaksi, niin se osuu samaan aikaan perille.

Ärsyttää jos joku ei osaa ottaa kattilaa kaapista ilman helvetinmoista kolinaa.
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vanhaa Leniä ärsyttää:

"On alkanut ärsyttämään paljon viljelty sana "edge" kuten myös lähes jokaisessa viestiketjussa ilmenevä lausahdus "...hiuksista vittuun...", jota tarkoitetaan useimmiten ei toivotulle pelaajalle, valmentajalle tai tuomarille."

Juurikin näin!

Mun kärsivällisyys alkaa olla ihan edgessä siihen, että edeltävää keskustelijaa kompataan laittamalla viestin alkuun: Juuri näin! Tai sitten: Ei näin!

Sanonta "Juuri näin!" voitaisiin nostaa hiuksista vittuun näiltä keskustelulakeuksilta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liukuportaiden kaiteeseen kuuluva kumi- tai muovipäällysteinen vyö liikkuu hieman nopeammin kuin askelmat. Nopeuseroon on yksinkertainen psykologinen syy. Jos kaidevyö liikkuisi hitaammin tai samalla nopeudella kuin askelmat, käyttäjästä tuntuisi siltä, että hän kaatuisi taaksepäin.

Lähde: Wikipedia
Jos pidän koko matkan kiinni siitä kaidevyöstä, kaadun eteenpäin, kun painopiste siirtyy liiaksi eteen. Lähde: fysiikan peruslait

teemu73: en halua näyttää yhtään typerämmältä kuin on pakko.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kyllä. Siivoajia, jotka ahtavat paperitelineen liian täyteen, pitäisi rankaista esimerkiksi Helmut Lottin musiikilla tms.

Joo ja laittais ne hemmetin paperit oikein päin. Onko se niiin vakeata tajkuta että c-taitettu paperi tulee "avonainen" puoli alaspäin eikä umpinainen "selkäpuoli" yritä nyt siitä sitten onkia yksi paperi.
 

d2uce

Jäsen
Lidlissä oli pariskunta ostamassa lenkkareita -> Siinä ei kyllä ole geelipehmustetta, siinä ei kyllä ole päkiälle mitään suojaa, nämä kyllä vaikuttavat vähän siltä ja tältä. Newsflash helvetin idiootit, ne kengät makso 16.99€, siihen hintaan ei perkele vaan saa kaikkea. Menisvät idiootit Lesporttiin jos ovat geelikenkiä ostamassa. Pieni asia, mutta tuollainen kovaan ääneen itkeminen halppiskaupassa saa vaan ärsyyntymään minut.

Voin kuvitella tämän saman pariskunnan katselemassa urheiluliikkeessä lenkkareita ihmetellen, että "mikäköhän näissäkin maksaa näin paljon, Lidlissähän oli lähes vastaavat lenkkarit alle kahdella kympillä".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siivoajia, jotka ahtavat paperitelineen liian täyteen, pitäisi rankaista esimerkiksi Helmut Lottin musiikilla tms.

Joo ja laittais ne hemmetin paperit oikein päin. Onko se niiin vakeata tajkuta että c-taitettu paperi tulee "avonainen" puoli alaspäin eikä umpinainen "selkäpuoli" yritä nyt siitä sitten onkia yksi paperi.

Toivottavasti siivoojien työtaakkaa lisättäisiin vielä nykyisestään, ja palkkoja saataisiin jotenkin vieläkin huonommaksi, "koska niitä hommiahan pystyy kuka tahansa tekemään..." Näin varmistettaisiin ettei jatkossakaan missään olisi enää yhtään ammattitaitoista siivoojaa.
 

M10

Jäsen
Jos pidän koko matkan kiinni siitä kaidevyöstä, kaadun eteenpäin, kun painopiste siirtyy liiaksi eteen. Lähde: fysiikan peruslait

Tästä lähtien kiipeät mahallaan siihen kaidevyölle ja pidät kaksin käsin kiinni. Pääset nopeammin perille. Jos mukana on matkalaukku, niin pistät sen tulemaan portaalla vähän jäljessä ja jäät ylhäällä odottamaan sitä kuin lentokentillä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Olen tähän asti vaiennut näistä asioista, mutta nyt ei enää pysty.

Minua ärsyttää suunnattomasti liukuportaissa, kun se kumihihna, jolle käsi asetetaan, liikkuu aavistuksen nopeammin kuin ne raput. En halua, että käteni on ennen minua perillä!

Tästä tuli oikein Discoveryltä pieni pätkä, että miten Englannissa asia ratkaistiin. Pistettiin kaide ja portaat saman moottorin pyörittämiksi ja sillähän se sitten ratkaistiin. Tekevät kuulemma käsityönä nuo liukuportaat, eli eipä ole konetta josta humpsahtaisi vaan liukuportaita sviuf -tyyppisesti...

edit. Se kun ulkomaalaiset asukit nakkelevat roskapussinsa joko pihalle tai porraskäytävään. Yksi hyvä vaihtoehto on nakata autotallin lattialle. Näin Pasilassa... Hemmetin monta lappua seinällä, jossa on jos millä kielellä asia selitetty ja kylttiä on joka paikassa ohjaamassa oikeata paikkaa roskille. Perkele, jos kotomaassaan saa nakata kaikki ikkunasta pihalle, niin ei se välttämättä tarkoita sitä, että näin toimitaan sivistysvaltiossa, nimeltä Suomi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei minua se liukuportaan kaide ärsytä, koska en yleensä pidä siitä edes kiinni. Sen sijaan ärsyttää kaikkien urpojen käytös liukuportaissa ja niiden välittömässä läheisyydessä. Ei osata seistä oikeassa reunassa vaan levittäydytään vaihtamaan kuulumisia niin että ohi ei pääse. Samoin portaiden poistumispäähän pitää ehdottomasti jäädä ihmettelemään, mihin oikein onkaan menossa. Käyttäkää juntit rappusia, jos ette osaa käyttäytyä liukuportaissa.
 

M10

Jäsen
Itseäni muuten kismittää erittäin paljon ihmiset, joilla kestää Otto-automaatilla asiointi vuoden. Tänään seisoin yhden mummon (en yleistä! enpä!) takana automaatti-jonossa ja sillä meni puoliminuuttia jo pelkästään kortin esiin kaivamiseen.

Hetken odoteltuani kyllästyin ja vaihdoin parin sadan metrin päässä olevalle automaatille. Sieltä päästyäni tämä mummo sääti vieläkin Otolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itseäni muuten kismittää erittäin paljon ihmiset, joilla kestää Otto-automaatilla asiointi vuoden. Tänään seisoin yhden mummon (en yleistä! enpä!) takana automaatti-jonossa ja sillä meni puoliminuuttia jo pelkästään kortin esiin kaivamiseen.

Ihan sama juttu! Ja pari kertaa olen törmännyt vieläpä sellaisiin mummoihin joilla on kaksi korttia! Laitetaan ensimmäinen kortti automaattiin ja sitten aletaan miettimään ja etsimään laukusta että mikäs se tämän kortin numero olikaan. Sitten otetaan tiliote paperille ja tiiraillaan sitä siinä automaatilla vähän aikaa. Sitten otetaan toinen kortti esille ja toistetaan em. toimitus. Sitten mietitään että kummallakohan kortilla sitä nyt sitten nostaisikaan sitä rahaa. Ja taas helvetillisen arpomisen jälkeen kortti koneeseen ja tuskallisen hitaasti toimien lopulta saadaan ne rahat sieltä pihalle. Sitten tietenkin jäädään kaikessa rauhassa pakkailemaan sitä laukkua siihen automaatille ennen kuin poistutaan. Ai että meinaa välillä kiehua yli näiden kanssa!
 

d2uce

Jäsen
Minua on ruvennut ärsyttämään se, kun jotkut kirjoittavat Bluesin maalivahdin nimen väärin: Bruckler.
 

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets
Asia joka minussa itsessä ärsyttää: Pitää kokoajan värittää kaikkea mitä satunkaan netissä lukemaan. Tämmösen ''ärsyttävän'' tavan oon huomannu ''oppineeni''. Tuohan nyt ei ketään haittaa(paitsi vierellä olijoita)
 

d2uce

Jäsen
Asia joka minussa itsessä ärsyttää: Pitää kokoajan värittää kaikkea mitä satunkaan netissä lukemaan. Tämmösen ''ärsyttävän'' tavan oon huomannu ''oppineeni''. Tuohan nyt ei ketään haittaa(paitsi vierellä olijoita)

Minua tästä tavasta huomautettiin viimeksi eilen. Huomauttelut pienistä asioista jotka ärsyttää, ärsyttää.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Juuri nyt ärsyttää tämä "toimittaja", jonka on jokaisessa jutussaan tuotava esille omaa kuviteltua erinomaisuuttaan. Kyseinen "toimittaja" ei ole kirjoittanut ainuttakaan juttua, jossa kerrottaisiin enemmän haastateltavasta kuin hänestä itsestään.

Lisäksi tämän "toimittajan" olisi syytä muistaa, ettei ammattinimike "toimittaja" oikeuta käyttäytymään tökerösti muita ihmisiä kohtaan. Muutaman otteeseen hänen toimiaan livenä seurailleena on aidosti vituttanut mm. ravintoloiden henkilökunnan puolesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näinkin pieni asia on käynyt ärsyttämään kuin että urheiluselostajat/-toimittajat lausuvat aina TuTo Hockeyn "suomalaisittain", eli "TuTo Hokkei". Kuulostaa ihan uskomattoman typerältä ja saa minut jostain syystä aina ärsyyntymään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kun aloin seuraamaan fudista joskus kauan sitten niin pelaajien numerot olivat aina matsin alussa väillä 1-11. Siksipä tuntuu vieläkin hieman omituiselta ja ärsyttävältä katella nykyään näitä pelinumeroja jotka ovat väliltä 1-99.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On raivostuttavaa löytää tyhjiä pulloja, joissa on pohjalla 1-2cm lämmintä litkua. Olen huomannut, että lähes poikkeuksetta jätän limu- tai energiajuomapulloihin pohjalimat. Äsken löysin laukustani yllätys yllätys päivällä ostamani Edin, jossa oli se perus pari cm juomaa pohjalla. Eikä todellakaan ole eka kerta. Mikä siinä on, miksen voi juoda kaikkea kerralla?

Raivostuttavaa on myös se, että bussit tulevat niin eri aikoihin. Pysäkkikohtaisista aikatauluista huolimatta mennessäsi pysäkille, olet aina joko myöhässä tai liian aikaisin.
A) Tilanne A:ssa olet juuri tallustelemassa pysäkille sitä tahtia, että seisoisit viittaamassa siihen aikaan kun bussi normaalisti ohittaa pysäkin, mutta bussi viilettääkin ohi paljon aikaisemmin kun olet edes juoksuetäisyydellä, jolloin on mahdotonta enää ehtiä, tai
B) tilanne B:ssä taas olet päättänyt mennä normaalia aikaisemmin venailemaan, ettei ainakaan tulisi myöhästyttyä. Lähes poikkeuksetta bussi tulee myöhässä ja joudut odottelemaan moninkertaisesti normaaliin.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Argh!

Sumuvalot näin valoisina kevätiltoina ärsyttävät suunnattomasti. Vittumarkot kurvailevat isiensä ostamilla tuontibemareilla jatkuvasti sumuvalot päällä. Ennenkuin baijerin bensarosvot edes käynnistyvät, niin syttyvät nuo sokaisuvalot palamaan. Onko ne niin näyttävät, että niiden on PAKKO olla koko ajan käytössä noissa peniksenjatkovälineissä? Tekisi mieli käydä potkimassa paskaksi nuo mainitut valot.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjut, joiden otsikko alkaa "Tässä ketjussa...". Ohimot tykyttää ikävästi joka kerta, kun näkee sellaisen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Pari mainosta:
- Jukurtti-vaalien tulos
- Pantteri-bändi.
Miten voi näin pienestä sappi kiehahdella?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Dingon Levotonta tuhkimoa kuunnellessa alkoi todella ärsyttää värssy "salaa vilkaiset itseäsi peiliin". Ei tuo ainakaan minun kielikorvaani sovi yhtään.

Kuten ketjun otsikkokin sanoo, helvetin pieni asia mutta silti se vaan onnistuu ärsyttämään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietin että laittaisiko vitutusketjuun vai tähän mutta kun kyse nyt ei ole mistään elämää suuremmasta asiasta niin laitetaan tähän.

Eli ärsyttää tuotteiden pakkauskoot kaupoissa. Mitään ei saa enää oikein järkevässä pakkauskoossa, tai sitten yksitellen. Otetaan esimerkiksi kun äsken kävin kaupassa ja muistin että tarvitsen uuden CD-levyjen merkkaustussin. No kyllähän kaupassa niitä oli mutta ainoastaan neljän pakkauksissa, ja tuo pakkaus maksoi lähes kuusi euroa. Minä tarvitse tuollaista tussia niin harvoin että yksi tussikin kestää vuosikausia, joten minkä helvetin takia minä ostaisin niitä neljä? Ja yksitellen näitä tusseja ei tietenkään ollut myytävänä. Sama juttu on valitettavan monen muunkin tuotteen kohdalla, eli saat ostettua niitä vain pakkauksissa - et yksitellen.

Ja sitten ruokapakkaukset: Yksin asuvalle nykyiset pakkauskoot on ihan järjettömiä. Jos ostat jotain ruokaa niin saat syödä sitä samaa murkinaa päiväkaupalla tai sitten heittää ison määrän käyttökelpoista ruokaa roskikseen. Kun ei ole edes pakastinta jonne laittaa ylimääräiset, eikä edes oikein tilaa pakastimelle niin aika paljon tulee heitettyä ruokaa pois. Varmaan ne pakkaukset on ihan käypäsiä jollekin suurperheelle joka kuluttaa satoja kiloja ruokaa viikossa mutta yksinasuvalle tulee aika kalliiksi tuollainen.

Eihän tämä varmaan mikään ongelma ole isommissa kaupungeissa kun valinnanvaraa on enemmän, mutta täällä pikkukaupungeissa kun on sen parin pienehkön marketin varassa niin on tyydyttävä siihen mitä on tarjolla. Ja valitettavasti tarjolla on lähinnä näitä jättipakkauksia joilla syöttää armeijan viikon ajan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuotteiden pakkauksista minäkin olen ärsyyntynyt, mutta en niiden koosta vaan valmistusmateriaalista.

Minkä helvetin takia kaikki pikkusälä pitää pakata helvetin isoon muovipakettiin? Viime viikolla ostin tulostimeen mustetta, ja muste oli pakattu siistiin pahvirasiaan, joka oli päätetty pakata aika paljon isompaan muovipakettiin, jonka avaamiseen tarvittiin melkein rälläkkää. Sama juttu kun kävin kaverilleni ostamassa HDMI-piuhan, sen muovirasian valmistus syö luonnonvaroja varmaan saman verran kuin piuhan. Missä järki? Mua huvita kohta enää mikään...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan samaa mieltä Vintsukan kanssa. Nämä kovasta muovista tehdyt vakuumipakkaukset on ihan perseestä, juuri nämä mihin esim. kaikki pienelektroniikka nykyisin pakataan. Niitä kun ei saa avattua oikein mitenkään muuten kuin silppuamalla ne ihan paskaksi jollain rälläkällä tai muulla apuvälineellä. Ja jos ei ole varovainen niin se muovi on sitten niin terävää että pahimmassa tapauksessa saat vielä kunnon haavan käsiisi sitä pakkausta avatessa.

Ja entäs sitten CD-levyt! Kun ostat paketillisen jotain levyjä niin ne on pahimmillaan pakattu ensin yksitellen siihen vittumaiseen muovikelmuun jota ei saa kuin naiset ja muut pitkäkyntiset auki ilman apuvälineitä. Sitten ne on laitettu pahvilaatikkoon jonka päälle on vielä varmuuden vuoksi vedetty samanlainen muovikelmu. Jumalauta siinä pakkauksessa on enemmän muovia kuin itse tuotteessa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös