Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 936 855
  • 6 214

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan ohuet leikkeleviipaleet. Miksiköhän ne on ängetty niihin paketteihin siten, että tulee aina puoli pakettia yhden viipaleen mukana.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Pyöräkellarissa jätetään käyttämättömät pyörät oven suuhun, niitä saat sitten olla siirtelemässä seinustalle, jotta saa oman alumiinihevon kesälaitumille. Jos uusi pyörä hankitaan niin hankkiudutaan siitä vanhasta eroon tai siirretään se pois muiden tieltä, ei tää voi olla niin vaikeaa.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Ihmiset jotka leikkaavat leivän vinoon oikein tarkoituksella. Voi vittu, että osaa ärsyttää kun esim. jostain hiivaleivästä leikkaat itsellesi suoran viipaleen niin toinen pää on niin ohut, että murenee pöydälle voideltaessa ja toisen pään saa juuri ja juuri suuhun saatana. Sama juttu esim. kurkun kanssa. Miten se voi olla niin vaikeaa leikata suoraan? Käyttäkää vaikka juustohöylää jos ei muuten luonnistu.

Toinen ärsyttävä pikkuasia on nainen, joka nimesi lihavan kissansa Petriksi. Voi vittu, lihavan, itseriittoisen ja muutenkin ärsyttävänoloisen persialaiskissan nimi ei voi olla Petri! Sama kuin nimeäisi poikansa Mustiksi. (Ja ei, minulla ei ole Petri nimistä poikaa.)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää työkaveri joka jättää työpaikan vessaan aina valot päälle. Eihän tuo nyt minun lompakosta ole pois mutta eihän valojen polttamisessa vessassa ympäri vuorokauden ole vitunkaan järkeä. Aina pitää sitten muistaa käydä töistä lähtiessä sammuttamassa ne valot. Todella pieni asia mutta että osaakin riepoa. Ja sanonutkin olen asiasta jo pari kertaa ja siitäkään ei ollut apua. Pitäneekö tämä kaveri kotonaankin jatkuvasti vessassa valoja?

Ja varmaan tämä kaveri kirjoittaa jollekin toiselle palstalle sikäläiseen vitutusketjuun että kun se yksi mulkku jatkuvasti sammuttaa valot työpaikan vessasta...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää työkaveri joka jättää työpaikan vessaan aina valot päälle. Eihän tuo nyt minun lompakosta ole pois mutta eihän valojen polttamisessa vessassa ympäri vuorokauden ole vitunkaan järkeä.
Loisteputket vai tavalliset hehkulamput kyseessä? Käsittääkseni loisteputkia on parempi pitää työpäivän ajan päällä ja sammuttaa päivän päätteeksi kuin räpsiä niitä päälle ja pois vähän väliä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Argh!

Sumuvalot näin valoisina kevätiltoina ärsyttävät suunnattomasti. Vittumarkot kurvailevat isiensä ostamilla tuontibemareilla jatkuvasti sumuvalot päällä.

Niinpä. Minua ärsyttää myös mersukuskien tapa ajaa ilman valoja eikä Mersuissa vissiin vilkutkaan toimi. Ja yleensäkin autot, jotka tulevat vastaan ilman valoja. Kesäiltaisin, kun aurinko paistaa matalalta ja ajaa vastavaloon, jo häikäisy häiritsee ajamista. Kun sieltä tulee Mersu vastaan ilman valoja voi kohtaamishetkellä vain todeta, että kappas vain, menipä Mersu ohi ilman ajovaloja.

Pahimmillaan ja vaarallisimmillaan tämä on risteyksissä, kun pitää melkein heittää arpaa uskaltaako lähteä kolmion tai stop-merkin takaa kun ei vain näe häikäisyn takia. Silloin ilman ajovaloja suharoivat juntit ovat vaarallisimmillaan.

Pari vuotta sitten olin ajaa kuolemankolarin syyskuun harmaassa vesisateessa rekkaa ohittaessani. Vasemmalla kaistalla olikin yhtäkkiä edessä harmaa Mersu ilman valoja. Paniikkikääntö takaisin oikealle ja rekkakuski veti liinat kiinni. Silloin oli lähellä. Jos Mersussa olisi olleet valot päällä, olisin havainnut sen, mutta sillä kertaa se hukkui taustaharmauteen.

Ajovaloitta ajaminen on silkkaa tyhmyyttä ja piittaamattomuutta, etenkin jos ajaa tietoisesti ilman valoja.

Toinen pieni asia, joka ärsyttää on rääkyvät pikkukersat kaupoissa. Äiti on lastannut 50 kg ostoksia perjantaina kärryyn. Lastenistuimessa on yksivuotias kirkuva vauva ja perässä hyörivät ne kolme- ja viisivuotiaat kakarat, jotka haluavat karkkia, limsaa ja krääsää.

Äiti hokee "ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei, hys hys hys, ei, ei, ei, ei, hys, hys, hys."

Rääkyvät pikkulapset julkisilla paikoilla. Joo, tiedän, että olen itsekin ollut pikkukersa, mutta olin perin vähäitkuinen.

Lady Madonna/
Children at your feet/
wonder how you manage/
to make ends meet...
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loisteputket vai tavalliset hehkulamput kyseessä? Käsittääkseni loisteputkia on parempi pitää työpäivän ajan päällä ja sammuttaa päivän päätteeksi kuin räpsiä niitä päälle ja pois vähän väliä.
Tuollaista tuolla sanotaan.

Olen itsekin aina elänyt siinä käsityksessä, että olisi edullisempaa ja säästävämpää pitää loisteputket päällä, ilm. olen ollut aina väärässä. Näin sitä oppii iän myötä asioita noinkin yksinkertaisten juttujen kohdalla. =D
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loisteputket vai tavalliset hehkulamput kyseessä? Käsittääkseni loisteputkia on parempi pitää työpäivän ajan päällä ja sammuttaa päivän päätteeksi kuin räpsiä niitä päälle ja pois vähän väliä.

Ihan tavalliset hehkulamput. Mutta kuten tuossa jo joku kirjoittikin niin tuo on vaan harhakäsitystä että valojen pitäminen päällä päivän ajan veisi vähemmän sähköä kuin se että ne sytytetään ja sammutetaan muutaman kerran päivän aikana.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mopoautot. Ja varsinkin ne nöösipojat, jotka ovat varustaneet nämä kotteronsa helvetinmoisilla poppivehkeillä. Buusterit ja kaiuttimet lyövät discobiittiä niin että koko härveli huojuu ja heiluu. Ennen piti odottaa 18 ikävuoteen asti, että saisi karvanoppa-Corollan, jolla kiertää korttelia ja luukuttaa stereoita. Niin ne ajat muuttuvat, eikä aina välttämättä parempaan suuntaan.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Lievää ärsytystä aiheuttaa nettislangi joissain tapauksissa, myönnän kuitenkin itse sitä käyttäväni. Suurempaa ärsytystä aiheuttaa väärin käytetty nettislangi.

Siinä siis EM-finaalia koskevasta ketjusta esimerkki.

Tuo oli muuten aika nappiin osunut esimerkki.
Tulee mieleen lyhennehirviö FC HJK Helsinki
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vintsukka kirjoitti:
Minkä helvetin takia kaikki pikkusälä pitää pakata helvetin isoon muovipakettiin? Viime viikolla ostin tulostimeen mustetta, ja muste oli pakattu siistiin pahvirasiaan, joka oli päätetty pakata aika paljon isompaan muovipakettiin, jonka avaamiseen tarvittiin melkein rälläkkää.

Olen ymmärtänyt että näin tehdään myymälävarkauksien vähentämiseksi/hankaloittamiseksi. Isoa muovipakettia on vaikeampi jemmata paidan sisälle, ja kun avaamiseen tarvitaan se rälläkkä, niin ei sitä voi kaupassa aukikaan repiä. Ebayssa oli joskus myynnissä työkalu jolla noita luodinkestäviä muovipakkauksia saa auki...
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se, että joidenkin ihmisten on auton tankkaamisen jälkeen niin helvetin vaikeaa siirtää sitä autoa pois siitä tankkauspisteen edestä ja vasta sen jälkeen mennä maksamaan bensat huoltsikan tiskille. Kiva joskus odetella vähän vilkkaampana aikana, kun kaikki tankkauspisteet on täytetty autoilla, joita kukaan ei tankkaa. Odottele siinä sitten, että joku näiden autojen omistajista suvaitsee saapua maksamasta bensiiniään ja mahdollisesti vielä sitä peliautomaattia hakkaamasta.

Ja kaikkein urpoimmat tapaukset jättävät autonsa myös tankkausAUTOMAATIN eteen tankkauksen jälkeen ja menevät sen jälkeen sisälle huoltsikkaan tekemään muita ostoksiaan.

Jälleen helvetin pikkuasia, mutta kun vain ottaa välillä niin päähän.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Se, että joidenkin ihmisten on auton tankkaamisen jälkeen niin helvetin vaikeaa siirtää sitä autoa pois siitä tankkauspisteen edestä ja vasta sen jälkeen mennä maksamaan bensat huoltsikan tiskille.

Ainakin muutamalla Shellin asemalla olen nähnyt bensapumpun kyljessä kyltin, jossa lukee jotakuinkin "Väärinkäsitysten välttämiseksi maksa tankkauksesi kassalle ennen auton siirtämistä". Ei ne sulle vittuile, ne vaan noudattaa annettuja ohjeita.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pyöräkellarissa jätetään käyttämättömät pyörät oven suuhun, niitä saat sitten olla siirtelemässä seinustalle, jotta saa oman alumiinihevon kesälaitumille. Jos uusi pyörä hankitaan niin hankkiudutaan siitä vanhasta eroon tai siirretään se pois muiden tieltä, ei tää voi olla niin vaikeaa.
Vahvasti samankaltainen pieni ärsytys. Oma pyöräni (jota käytän kesättalvet) ei mahtunut kuin varaston päätyyn niin eräs mummo avautui että se on siinä tiellä. Todellakin tiellä kun siellä on satuloitten päällä semmoset paskakerrokset ettei niillä ole ajettu vuosiin ja kumit tyhjinä. Joku kerta lähtee tyhjäkumiset käyttämättömät samaan nippuun varaston takaseinälle että tulee tilaa niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat päivittäin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Purin eilen aamupalalla huuleeni. Loistava avaus maanantaiaamulle. Lisäksi niittasin hampaat huuleen muodostuneeseen pattiin vielä kuusi kertaa.

Joka kerta teki mieli iskeä itseään kasvoihin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ainakin muutamalla Shellin asemalla olen nähnyt bensapumpun kyljessä kyltin, jossa lukee jotakuinkin "Väärinkäsitysten välttämiseksi maksa tankkauksesi kassalle ennen auton siirtämistä". Ei ne sulle vittuile, ne vaan noudattaa annettuja ohjeita.

Ja minä puolestani olen useammallakin erimerkkisellä huoltoasemalla nähnyt kehoituksen: "Siirräthän autosi tankkauksen jälkeen". Ja aika herkkänä saa huoltsikan kassaneiti olla, jos soittaa poliisit heti, kun näkee jonkun nytkäyttävän autonsa lähimpään parkkiruutuun, joka pahimmillaankin sijaitsee 10-20 metrin päässä tankkauspisteestä. Mutta ei kai tämä asia tästä sen valmiimmaksi tule, joten antaa olla, itse siirrän vastaisuudessakin autoni heti tankkauksen jälkeen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luulisi, että tuohon Kimi Räikkösen puhetyyliin olisi jo seitsemässä vuodessa ehtinyt tottua, mutta edelleen se mumina vituttaa. Ajakoon formulaa vaikka miten hyvin, mutta kun jätkän artikulointi on kuin vetelää paskaa, niin ärsyttäähän se.
 

d2uce

Jäsen
Jostain syystä ärsyttää Golden AWen jatkuva väärinkirjoittelu. Fernet Branca, jumalauta!

Ihmeellisen paljon ärsyttää, vaikken oikeastaan mitään kosketuspintaa omaakkaan ko. tuotteeseen.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Jostain syystä ärsyttää Golden AWen jatkuva väärinkirjoittelu. Fernet Branca, jumalauta!

Ihmeellisen paljon ärsyttää, vaikken oikeastaan mitään kosketuspintaa omaakkaan ko. tuotteeseen.

Eikä tuo ruåtsin kielikään tunnu olevan hallussa vaikken mitään kosketuspintaa omaakkaan ko. maahan. Tokkopa tuo kuitenkaan kovin paljon ärsyttää, sanonpahan vaan.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Kesken kanavasurffailun, siinä MTV Finlandin kohdalla, iski ärtymys. Menossa oli mainoskatko, jossa kanava puffasi omia ohjelmiaan. Kun puffilistalla vuoroon tuli tämä skeittaajien luunkatkomisohjelma Scarred, niin johan pomppasi. Taustalla soi Johnny Cashin versioima Hurt.

Asia ei todellakaan ole iso, mutta hieman pisti nyppimään, että näin koskettava ja hieman pintaa syvemmälle ulottuvista haavoista kertova laulu on pistetty näin yhdentekevän ohjelman mainokseksi. Mitähän siellä ideapalaverissa on taas ajateltu?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitähän siellä ideapalaverissa on taas ajateltu?

Et kai tosissasi kuvittele, että siellä palaverissa on mietitty kappaleen sanomaa? Niillä ei siellä ole ollut aavistustakaan mistä kappale kertoo, mutta nimi on sopiva ja kenties kertosäkeessä lauletaan jotain hurtia.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Et kai tosissasi kuvittele, että siellä palaverissa on mietitty kappaleen sanomaa? Niillä ei siellä ole ollut aavistustakaan mistä kappale kertoo, mutta nimi on sopiva ja kenties kertosäkeessä lauletaan jotain hurtia.

No en kai kuvittele. Lisää Smoothieta ja jääteetä naamaan ja kohti uusia haasteita!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmiset joiden on pakko naputella sitä kuulakärkikynän nappia.

Juuri tänään aamulla mainitsin tästä asiasta nuorimmalle pojalle (12 v). Totesi itsekin tietävän tämän ärsyttävän tapansa. Nyt on pari kertaa päivän aikana lennähtänyt sitten kuuliskynä pois näpeistä kun on asian huomannut. Ihmisen poikanenkin voi siis olla oppivainen eläin:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös