Frisbeegolf-ketju

  • 125 797
  • 701

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Innovan kiekkopaketti, jossa on Valkyrie, Shark ja Aviar on sellainen setti, mitä olen suositellut monelle lajista kiinnostuneelle. Tämä on se helppo ratkaisu, millä saat aloittelijalle suht helpot kiekot alkuun eikä kaupassa tarvitse ruveta arpomaan "mitähän kiekkoja sieltä nyt sanottiinkaan, että kannataisi hankkia?".

Periaateessa alkuun olisi tietysti paras opetella heittämään alkuun kunnolla jollain mid-rangella (esim. Buzz, Mako3, Roc(3) tai Mace) ja vasta sitten lähteä noita draivereita arpomaan. Myös jotkin väylä-draiverit kuten Leopard on hyviä kiekkoja alkuun, koska nopeus näissä on matala.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksiköhän muuten kaupoissa ei voisi olla olla mitään esitettä tai muuta missä näkisi paremmin minkälaisia kiekkoja on tarjolla? prismassa ja parissa muussa kaupassa kävin kiertelee, siellä on vain englanniksi jotain pienet selosteet lentoradoista ja vähän kiekosta, mutta miksei selkeitä suomalaisia ohjeita voisi olla jossain kansiossa, sitten jaella myös esitteitä? onko se niin vaikeaa, aika harvassa liikkeessä kun on myyjät kertomassa, prismassakin oli varmaan 10 ihmistä pälyilemässä kiekkoja, mutta kukaan ei osanut sanoa minkälaista ostaa niin ne häipyi ja kiekot jäi siihen.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Miksiköhän muuten kaupoissa ei voisi olla olla mitään esitettä tai muuta missä näkisi paremmin minkälaisia kiekkoja on tarjolla? prismassa ja parissa muussa kaupassa kävin kiertelee, siellä on vain englanniksi jotain pienet selosteet lentoradoista ja vähän kiekosta, mutta miksei selkeitä suomalaisia ohjeita voisi olla jossain kansiossa, sitten jaella myös esitteitä? onko se niin vaikeaa, aika harvassa liikkeessä kun on myyjät kertomassa, prismassakin oli varmaan 10 ihmistä pälyilemässä kiekkoja, mutta kukaan ei osanut sanoa minkälaista ostaa niin ne häipyi ja kiekot jäi siihen.

Kyllähän noita esitejulisteita näkyy aika monessa paikassa. Esim Jyväskylässä Minimanissa on sekä Latituden että Westside Discsin juliste, jossa näkyy kiekon arvot ja suunnilleen tarkoitetut lentoradat. En tiedä mitä muuta niissä pitäisi sitten lukea, lähinnä nuo arvothan ne on mitkä mitään merkitsee.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Alkuun on ihan paras lähteä jollain 4-5 nopeusluokan suoralla kiekolla liikenteeseen. Mako, Mako3, Shark, Shark3 ja Atlas Innovalta, Buzzz Discraftilta, Fuse ja Claymore Latitudelta ja Pursi Westside Disciltä ovat hyviä valintoja. Jotkut Valkyriet kannattaa unohtaa pariksi ekaksi kuukaudeksi.

Kun midarin saa lentämään suoraan 50-60m, voi miettiä jotain väylädraiveria. Voi kuulostaa tylsältä, mutta tulevaisuudessa tuota ratkaisua kiittää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä mitä muuta niissä pitäisi sitten lukea, lähinnä nuo arvothan ne on mitkä mitään merkitsee.

Jostain syystä sinänsä hyvästä lajista tehdään vaikeasti lähestyttävä. Sitä en tiedä miksi niin on. Kiekoilla on jotain helvetin hienoja ulkomaankielisiä nimiä ja aloittelija jättää sitten aloittamatta. Ihmeellistä välineurheilua tästäkin on tullut, vaikka lajin pitäisi olla helppoa ja hauskaa ja kaikille sopivaa.

Muutenkin tunnutaan menevän välineet edellä vaikka ei osata edes heittää.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Muutama vuosi sitten katselin tätä lajia televisiosta ja ajattelin (jopa ääneen), että onpahan aivan helvetin typerä laji. Pari vuotta sitten kokeilin ensimmäistä kertaa ja viime vuonna ostin sitten repullisen kiekkoja.
Muutenkin tunnutaan menevän välineet edellä vaikka ei osata edes heittää.
Olisi tosiaan kannattanut alkaa vähemmällä määrällä ja vaikka tutkia jostain millaisilla kiekoilla voisi alkuun heittää. Ensimmäiset kiekkoni olivat Aviar ja Champion Wraith. Aviar on ihan kelpo putteri edelleen, mutta Wraith oli niin virheostos kuin mikään voi olla. Onneksi kaveri aloitti myös harrastuksen ja suositteli:
Atlas Innovalta
Tuo Atlas oli viime vuonna yhdessä vaiheessa huippukiekko, mutta vasta tänä kesänä olen tajunnut sen hienouden. Samanlaisen driverin kun jostain löytäisi vielä, niin avaukset saattaisivat lähteä pitemmällekin. Ei sillä, etteikö Atlaksellakin pärjäisi.

Viikon päästä olisi tarkoitus lähteä kaverini kanssa Ouluun heittelemään toisen kaverin kotiseudulle. Saapa nähdä mitä siitä tulee, kun on tottunut heittelemään vain kotiradalla Uotilassa (ja silloin tällöin Pyhärannassa).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jostain syystä sinänsä hyvästä lajista tehdään vaikeasti lähestyttävä. Sitä en tiedä miksi niin on. Kiekoilla on jotain helvetin hienoja ulkomaankielisiä nimiä ja aloittelija jättää sitten aloittamatta. Ihmeellistä välineurheilua tästäkin on tullut, vaikka lajin pitäisi olla helppoa ja hauskaa ja kaikille sopivaa.

Muutenkin tunnutaan menevän välineet edellä vaikka ei osata edes heittää.
Mitähän tällä nyt tarkoitat? Minä yritin mennä ostamaan jääkiekkomailaa ja en tajua kyllä niistä hevon vatulan vertaa, riittäis kun olis lefti ja sopivan jäykkä niin siellä on kaikkia ihme ulkomaansönkötyksiä isolla kyljet täys ja ne mulle mitään sano. Luistimia harkitsin uusia niin en uskaltanut edes hyllylle asti kun oli niin monta ulkomaan sanaa paketeissa, että huh. Mulle kun olis riittänyt ihan vaan että siinä on sellanen kenkä ja terä siellä pohjassa että voi luistella.

Jokainen voi toki lähestyä harrastamista ihan siltä kannalta miltä itse haluaa. En suosittelisi korkokenkiä hölkkääjälle, vaikka kengät ne on nekin, enkä maalivahdin mailaa jos tarkotus olisi pelata hyökkääjänä, piikkarit on pallon potkimiseen aika huono valinta sekin. Ihan samalla tavalla sille alottelijalle on frisbeegolffissa kivempi heittää sellasta kiekkoa, mikä voi edes joskus lentää sen kädestä johonkin, eikä sellaista mitä ammattilaisetkaan ei käytä kun se on esim. niin ylivakaa, että heittäminen ja se kontrollointi lähes mahdotonta, kaikessa muussa paitsi myrskykeleissä. Apua kyllä yleensä saa jos sitä viitsii kysyä, täälläkin on jo moni laittanut ihan selkeitä kiekkomalleja jakoon, mistä on hyvä aloittaa.

Kyllä sitä on nähty aloittelijoita tempomassa Xcalibereja tuolla kentällä sellasia 30 metrin L heittoja ja ihmettelevät että miksi ei heillä kiekko lennä kuten muilla. Ihmeesti on lajiin tullut hauskuutta lisää kun onkin antanut jonkun oikeasti alottelijalle ystävällisen kiekon kouraan.

Meillä on muuten seurassa noin 30kpl Buzzz SS:ssiä, mm. koululaisille ja tykytapahtumiin jne. Suosittelen todella paljon tuota aloittelijoille, sopivan alivakaa, sen saa aloittelijakin lentämään kivasti ja kokeneemmat voi sitten alkaa opettelemaan hyzer flippejä sillä. Erittäin kelvollinen kiekko.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kannattaa tutustua näihin lomakkeisiin:

http://www.innovastore.fi/files/rakennekuvat/2014-chart-driver.pdf -Drivereiden lentoratakartta

http://www.innovastore.fi/files/rakennekuvat/2014-chart-mid.pdf - Mid-range -kiekkojen lentoratakartta

http://www.innovastore.fi/files/rakennekuvat/Flight_Chart_2015_FIN_WEB_v2.pdf Discmanian kiekkojen lentoratakartta

Discmanian kartassa on hyvät suuntaa-antavat kaaviot, miten kiekko lentää aloittelijalla, amatöörillä ja pro:lla.

Innovan omissa on vähän heikommat kaaviot lentoradoista, mutta suoraan suositeltu mitä kiekkoja kannattaa aloittelijan ostaa ja mitä ei missään nimessä. Lisäksi mitä enemmän oikealle kartassa menee, sitä parempi kiekko on aloittelevalle.

Lentonumerot | InnovaStore Suomi | Frisbeegolf-verkkokauppa löytyy sitten selityksiä noille numeroille.

Aloittelevalle siis mieluusti hitaampi tai keskinopea kiekko, pitkä liuku, vakaa tai alivakaa ja pieni feidi.

Lisäksi kannattaa hieman miettiä kiekon painoa. Raskaampi kiekko on tuulessa parempi, mutta kevyempää on helpompi heittää aluksi. Prot käyttää myös paikoitellen kevyempiä kiekkoja tyynellä tai pienessä myötätuulessa, mutta vastatuuleen raskaampi kiekko on toimivampi.

Kiekon ominaisuudet muuttuvat myös tuulen mukana. Vastatuuleen kiekon ominaisuudet korostuu, kun lentonopeus "nousee" vastatuulen vaikutuksesta. Myötätuuli taas tekee toisinpäin, kun lentonopeus "pienenee" kiekon lentäessä samaan suuntaan tuulen kanssa. Tietysti vastatuuleen heitot lyhenee, ja kääntyy helposti yli. Alivakaita kiekkoja kannattaa siis suosia myötätuulessa ja välttää vastatuulessa.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kymmenkunta kertaa on tullut käytyä heittelemässä, ja ihan sellaisella aloittelijoiden setillä jossa draiveri on nopeusluokkaa 6. Poika sitten viskasi omansa syvälle puskaan (siellä Vihiojan vieressä jossain, saa hakea pois jos haluaa) joten päätin ostaa itselleni uuden ja annoin vanhan pojalle. Merkkiä en muista, mutta nopeusluokka on 11. Ja voi pojat, että on hankala totutella tuohon!
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Itse oon tässä yrittänyt miettiä minkälaisella kiekolla sitä lähtisi liikenteseen, itsehän olen aika heikkokäsinen ja tekniikka ainakin vielä paha. Ainakaan ei nuo aloitussetit tunnu parhaimalta vaihtoehdolta, ja melkein sen putterin saa heitettyä reilusti pisimmälle noista :)

Toki tärkeintä opetella se tekniikka, mutta mietin mitä kiekkovaihtoehtoja olisi lähteä tuota myös toteuttamaan. Liikkeissä meinasin mennä kyseleen, mutta eihän intersporteissa ainakaan tunnu apua saavan, ainakin siellä sai pälyillä sen parikymmentä minuuttia ilman että kukaan tulee auttaan. Kuitenkin melkein viikottain tässä tulee heiteltyä tai tulisi jos vaan saisi edes vähänkään sinnepäin kiekkoa lähtemään ja paremmin itselle sopivampia kiekkoja.

Luultavasti olet jo kiekot hommannut, mutta tässä kuitenkin oma suosituksenI sinun kiekkosetille:

Putteri:
Westside disc BT soft Tuonelan Joutsen
Discmania G-line P2

Midarit:
Westside disc tournament Tursas
Discraft Z Buzzz

Draiverit:
Discmania Ladyline FD
Discraft X Cyclone

Jyväskylästä on vähän hankala löytää Discraftia myyviä liikkeitä, mutta Puuilosta ja Peurungan respasta löytyy ainakin jotain. Tietysti tilaamalla nettikaupoista valikoimaa löytyy laajemmin. Välttämättä ei kannata kaikkein painavimpia vaihtoehtoja hommata, vaan vähän kevyempää näin aluksi. Painomerkinnät ovat siellä kiekon pohjassa ja DiscraftIn kiekoista löytyy painotarra.

Mitä tuohon heittotekniikkaan tulee, niin oma pelaaminen meni eteenpäin huomattavasti, kun puttereita opettelin heittämään. Ne vaativat heittäjältä tekniikan puhtautta. Putterilla heittelyharjoittelun palkintona on jumalaisen suorat heitot, jonka jälkeen muidenkin kiekkojen käyttö on paremmin näpissä. Sitten toinen seikka, mihin kannattaa panostaa kiekkojen lisäksi, on kengät. Tasapohjaiset tennarit eivät välttämättä ole ihanteelliset kengät, niillä kun liukastelee turhan helposti. Ihan normi lenkkarit kalvolla tai ilman ovat jo huomattavasti paremmat tähän lajiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luultavasti olet jo kiekot hommannut, mutta tässä kuitenkin oma suosituksenI sinun kiekkosetille:

Tuli juurikin viimeviikolla tilattua Ladyline setin, itse kun en pysty oikein näillä käsillä mittelöimään voiman kanssa ja kun vielä tekniikka hakusessa niin siihen tarkoitukseen tuntuu tuo setti olevan yhden heittelykerran perusteella ihan ok, toki nyt kun tuulista alkaa syksyllä olla niin noin kevyet kiekot ei meinaa sopia jos vähänkään enemmän aukea kohta johon tuuli pääsee mukaan. No sitten noiden kanssa ei ole kun perus tokmanissa ym.. saatava 9 euron kiekkosetti, mutta ehkä noilla nyt syksyn pärjää noilla kahdella kiekkosetillä ja syksyllä sitten katsoo valikoimaa lisää.

Ladylinet tosiaan on käytössä, vaikka ovatkin enemmän naisille ja lapsille suunattua niin yllättävän suoraan noilla saa lähtemään ja liityy yllättävän pienellä vauhdilla suhteellisen kaus. Se on kun on sairauksia ja muita niin ei voi voimalla tapella, mutta hyvä että erilaisia vaihtoehtoja löytyy. Hauskan oloinen laji ja kun isolla porukka yleensä käydään heittään jossa taso vaihtelee rajusti niin ei haittaa vaikka ei osaa, hauskaa pitää vaan :)
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tässä tänä kesänä päättänyt siirtyä pelkästään suomalaisten valmistajien kiekkoihin, ku on kai se lamaki ja tsilleen. Vielä en ole tosin ihan siihen päässyt. Koska olen välineurheilija ja tykkään hypistellä erilaisia kiekkoja, niin jaan nyt tässäkin oman bägini sisällön.

Kiekot ylivakaasta alivakaaseen.
Putterit
Obsidian discs H9 Splinter - kaikkeen kikkailuun
Westside BT Kannel - vastatuuliputit
Prodiscus Ultrium Sparta - yleensä putatessa kädessä

Midarit
Westside VIP Laulaja - niin mahtava feidi
Prodiscus Ultrium Midari - perus kiekko yli 25m lähestymisiin
Latitude64 Gold Fuse - luottokiekko jolla pidemmät putit lyhyet lähestymiset ja annukat

Väylädraiverit
Prodiscus Ultrium Respecti - jos tarvii päästä kulman taakse, tai heittää pitkä upsi
Westside VIP Hiiden hirvi - tämä sopii käteen todella hyvin
Westside VIP Sotakirves - annukka-avaukset

Hybridit
Westside Tournamen Pohjan poika - liitää hyvin vähän pienemmälläkin voimalla, toimii hyvin foreihin
Discmania S-line TD - tosi pieni feidi ja lähtee helposti liitämään

Draiverit
Discmania S-line DD - vastatuuleen ja alamäkeen
Prodiscus Ultrium Razeri - se vähän vakaampi yleisdraiveri
Las Aves Ka-Kaa - Perus alivakaahko draiveri
Westside Tournament Pohjolan isäntä - todella alivakaa pitkiin tempaisuihin, forelle perushyvä pitkän matkan draiveri

Siinäpä nuo. Kaikki muut on "suomalaisilta" firmoilta paitsi Latituden Fuse, joka on kyllä niin luottokiekko, ettei sitä voi vaihtaa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eilen tuli heitettyä ensimmäinen hole-in-one Kiipulassa nelosväylällä. 75 metrinen oikealle kaartava väylä, jossa kori ei näy heittopaikalle.

En edes tuulettanut ennenkuin näin kiekon korissa, koska aikaisemminkin on kilissyt, muttei pysynyt. Nyt pysyi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime kesänä tasan yksi heittokerta, jonka jälkeen tyydyinkin ostamaan halvan alotussetin, jolla tähän mennessä menty. Koitan tuon tekniikan saada aluksi kuntoon ja vasta sitten "parempien" kiekkojen pariin. Lajina frisbeegolf on aivan mahtava ja eipä parempaa ajanvietettä ole, kuin kaverien kanssa kiekkojen heitteleminen. Parasta lajissa on, kun näkee itsensä kehittyvän heitto heitolta. Eilen radalla oltaessa tuli jo useita loistavia avauksia, mutta puttaus tuotti totaalista tuskaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Arvoisat frisbeegolfarit!

Olen tarkkaillut lajia ja vaikuttaa aika mielenkiintoiselta kokonaisuudelta. Saa liikuntaa ja raitista ilmaa sekä varmasti mukavassa porukassakin saisi temmeltää kiekkojen parissa. Kannattaako lajiin tutustua? Olen (enkä ole) varhais keski-ikäinen äijä......

Asun Vaasan itälaidalla ja tuo Ristinummen rata on ihan kävelymatkan päässä. Miten sopii aloittelijalle?

Etukäteen kiittäen.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Miten sopii aloittelijalle?

Kaikki ovat aina alussa aloittelijoita :)

Laji on aivan mainio ja samalla loitava liikuntamuoto. Hieman aikaisemmin Kulkija mainitsi omia kokemuksiaan ja kaikki tekee tyylillään, mutta itse kannustan ostamaan kolme hyvää kiekkoa aloituspaketin sijaan.

Esimerkiksi Innovalta löytyy:
Putteriksi XTNOVA
Midariksi Mako3
Draiveriksi Valkyrie

Noilla pääsee hyvään alkuun ja neuvoa kannattaa kysyä radalla kiertäviltä kokeneemmilta heittäjiltä. Tämä ei ole mikään karting-harrastus, jossa katsotaan kulmien alta, jos joku kysyy neuvoa :) Noin kaksisataa kierrosta olen kiertänyt vuodessa hyvässä porukassa ja jatkuvasti sitä oppii jotain uutta.

Onnea uudelle harrastukselle.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kaikki ovat aina alussa aloittelijoita :)

Laji on aivan mainio ja samalla loitava liikuntamuoto. Hieman aikaisemmin Kulkija mainitsi omia kokemuksiaan ja kaikki tekee tyylillään, mutta itse kannustan ostamaan kolme hyvää kiekkoa aloituspaketin sijaan.

Esimerkiksi Innovalta löytyy:
Putteriksi XTNOVA
Midariksi Mako3
Draiveriksi Valkyrie

Noilla pääsee hyvään alkuun ja neuvoa kannattaa kysyä radalla kiertäviltä kokeneemmilta heittäjiltä. Tämä ei ole mikään karting-harrastus, jossa katsotaan kulmien alta, jos joku kysyy neuvoa :) Noin kaksisataa kierrosta olen kiertänyt vuodessa hyvässä porukassa ja jatkuvasti sitä oppii jotain uutta.

Onnea uudelle harrastukselle.

Näinhän se menee, radalle mahtuvat aloittelijat ja konkarit sulassa sovussa.
Ei ole harmia jos saa jostain hiukan apua peusheittotekniikkaan aluksi, hätätilassa Youtubekin tarjoaa siihen avun. Alussa ei kannata mielestäni juurikaan driveria heittää, tekniikan oppinee paremmin hitaammilla kiekoilla. Mittaa kyllä tulee kunhan tekniikka kehittyy ja sitä oppii vain heittämällä.

Hieno harrastus kyllä ja kaveriporukalla mahtavaa ajanvietettä, tulee liikuntaa siinä sivussa.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Olen myös aloittanut frisbeegolfin harrastuksen tänä kesänä. Aiemmin vain 1-2 kertaa kaverien kiekoilla heittäneenä laitoin muutaman kympin käytettyihin kiekkoihin ja niillä olen käynyt ~10 kertaa heittämässä. Hauskaahan tuo on ja jopa hieman kehitystä on tapahtunut. Paikallisesta radasta riippuen kannattaa ehkä panostaa tuohon parempaan (läpinäkyvään) muoviin. Jos on kovin puinen rata, niin helposti vaurioituvat nuo pehmeämmät kiekot. Toki en sitten tiedä onko tuolla aloittelijan (esim. minun) heitoissa oikeasti niin väliä, vaikka kiekot lommolla olisivatkin. Joka tapauksessa kannattaa yrittää valita sen värisiä kiekkoja (etenkin driver!), jotka helposti löytää maastosta. Esim. punainen, oranssi, kirkas sininen ym. Aika turhauttavaa on etsiä vihreää kiekkoa polvenkorkuisen nurmen keskeltä.

Innovan kiekkoja on mulla suurin osa ja tuosta Valkyriestä tykkään kyllä. Aika helppoheittoinen driver. Nyt olen yrittänyt siirtyä Katanaan, mutta se on aika paljon nopeampi kiekko, joten en sitä ole vielä masteroinut. Välillä kyllä silläkin lähtee hyviä heittoja. Tosin useimmiten valitettavasti väärään suuntaan :D Olen hankkinut tuohon Katanan ja Valkyrien väliin Beastin, mutten ole sillä ehtinyt heittämään.

Innovaltahan löytyy myös tuollainen aloittelijan setti, jossa on muistaakseni Valkyrie, midarina Shark ja putterina Aviar. Kaikki nuo passaavat aloittelijalle, ja minultakin ne löytyvät. Tosin nuo on sitä pehmempää muovia. Prismassa ainakin olen ko. pakettia nähnyt myytävän.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Neuvos kiittää kaikkia vastaajia ja jää miettimään, josko tästä tulisi uusi ulkoilumuotoni.

Ainakaan laji ei käsittääkseni rankaise lompakkoa vereslihalle ja näköhavainnot paikalliselta radalta tukevat myös sitä, ettei perinteiseen golfiin kuuluvaa tiukkaa - ja kallista - dresscodea juurikaan tunneta ja hyvä niin.

Ottaakos arvoisat lajiniilot varsinkin kesäkuumalla jotain virvokkeita matkaan?
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Neuvos kiittää kaikkia vastaajia ja jää miettimään, josko tästä tulisi uusi ulkoilumuotoni.

Ainakaan laji ei käsittääkseni rankaise lompakkoa vereslihalle ja näköhavainnot paikalliselta radalta tukevat myös sitä, ettei perinteiseen golfiin kuuluvaa tiukkaa - ja kallista - dresscodea juurikaan tunneta ja hyvä niin.

Ottaakos arvoisat lajiniilot varsinkin kesäkuumalla jotain virvokkeita matkaan?

Ajattelin samaa kun siirryin normaalista golfista enemmän frisbeegolfin pariin, että tämähän on mukavaa kun ei tarvitse kuin pari kiekkoa ja sillä selvä. Tällä hetkellä kuitenkin reppubägi ja +20 kiekkoa omistavana voi todeta, että ei tämäkään ilmaista ole...

Kolmisen vuotta tullut lajia harrastettua, n. 2-5krt/vk tulee heiteltyä. Kaveriporukassa erittäin mukava ja haastava laji, jossa itseään voi kehittää kyllä jatkuvasti paremmaksi ja sitä kautta saada onnistumista ja intoa lisää kokoajan.

Ja usein kiessille lähtee itsellä ainakin yksi olut mukaan ja toki muuta virvoketta myöskin. Ensimmäisestä birdiestä tai tuplabogista voi sitten kaljan korkata. Ja tässä kohtaa toki muistetaan, että kaikki tavarat mitkä jaksaa kantaa kentälle niin toivottavasti jaksetaan kantaa myös mukanaan pois ;) näkyy sen verran paljon roskaa ympäriinsä että oikein harmittaa yleensä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Innovaltahan löytyy myös tuollainen aloittelijan setti, jossa on muistaakseni Valkyrie, midarina Shark ja putterina Aviar. Kaikki nuo passaavat aloittelijalle, ja minultakin ne löytyvät. Tosin nuo on sitä pehmempää muovia. Prismassa ainakin olen ko. pakettia nähnyt myytävän.

No näkyy tulleen vähän laadukkaampiakin starttipaketteja, joten otan sanoja hieman takaisin. Fresbeepoint myy settiä hintaan 29,90€ ja varmasti hyvä ostos.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ajattelin samaa kun siirryin normaalista golfista enemmän frisbeegolfin pariin, että tämähän on mukavaa kun ei tarvitse kuin pari kiekkoa ja sillä selvä. Tällä hetkellä kuitenkin reppubägi ja +20 kiekkoa omistavana voi todeta, että ei tämäkään ilmaista ole...

Vuosia sitten, kun homma oli uutta ja jännää tuli heitettyä aika paljonkin, mutta se jäi sitten. Sen sijaan eilen, kun olin pitkähköllä kävelylenkillä Helsingissä, niin törmäsin pelaajiin. Ihmetytti kuinka siellä tosiaan oli kaikenlaiset bägit ja tuimat ilmeet naamalla.

Mutta niinhän se menee missä tahansa hommassa, että alun rennosta menosta siirrytään ryppyotsaiseen ammattilaisuuteen.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Valitettavan usein käy juuri näin, että rentohenkinen ja mukava harrastaminen saa väärät raamit. Joillakin ihmisillä ei riitä se, että saa harrastaa mukavassa seurassa kivoja asioita vaan hommaan aletaan soveltaa etujärjestöajattelua sen synkemmällä reunalla.

Olin äsken iltakävelyllä ja pysähdyin Vaasan Ristinummen radan reunaan seuraamaan paikallisten harrastajain edesottamuksia. Oikein piukkoja ilmeitä en havainnut ja hyvä niin sekä dresscoden monivivahteisuus hymyilytti kevyesti Neuvosta.

Älkäämme kansalaiset ottako harrasteitamme olivatpa ne sitten mitä tahansa turhan vakavasti.......
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mahtaako palstalla olla sellaisia turkulaisia, joita peliseura kiinnostaa? On tullut taas vaihtelevasti käytyä itsekseen pelaamassa, kun täkäläisessä kaveripiirissä ei pelaajia pahemmin ole. Yyveetä saa lätkiä jos nappaa.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vuosia sitten, kun homma oli uutta ja jännää tuli heitettyä aika paljonkin, mutta se jäi sitten. Sen sijaan eilen, kun olin pitkähköllä kävelylenkillä Helsingissä, niin törmäsin pelaajiin. Ihmetytti kuinka siellä tosiaan oli kaikenlaiset bägit ja tuimat ilmeet naamalla.

Mutta niinhän se menee missä tahansa hommassa, että alun rennosta menosta siirrytään ryppyotsaiseen ammattilaisuuteen.

Toki näin, mutta itse on kyllä se todettava että onneksi tuo rentous ja hyvä fiilis on kyllä pysynyt hommassa mukana. Vaikka bägi ja kiekkoja löytyy niin silti pääpaino lajissa on kavereiden kanssa hassuttelu ja juurikin satunnaiset muutamat oluet, eli ei ole mennyt ammattimaiseksi kiristelyksi - onneksi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös