Jostain syystä sinänsä hyvästä lajista tehdään vaikeasti lähestyttävä. Sitä en tiedä miksi niin on. Kiekoilla on jotain helvetin hienoja ulkomaankielisiä nimiä ja aloittelija jättää sitten aloittamatta. Ihmeellistä välineurheilua tästäkin on tullut, vaikka lajin pitäisi olla helppoa ja hauskaa ja kaikille sopivaa.
Muutenkin tunnutaan menevän välineet edellä vaikka ei osata edes heittää.
Mitähän tällä nyt tarkoitat? Minä yritin mennä ostamaan jääkiekkomailaa ja en tajua kyllä niistä hevon vatulan vertaa, riittäis kun olis lefti ja sopivan jäykkä niin siellä on kaikkia ihme ulkomaansönkötyksiä isolla kyljet täys ja ne mulle mitään sano. Luistimia harkitsin uusia niin en uskaltanut edes hyllylle asti kun oli niin monta ulkomaan sanaa paketeissa, että huh. Mulle kun olis riittänyt ihan vaan että siinä on sellanen kenkä ja terä siellä pohjassa että voi luistella.
Jokainen voi toki lähestyä harrastamista ihan siltä kannalta miltä itse haluaa. En suosittelisi korkokenkiä hölkkääjälle, vaikka kengät ne on nekin, enkä maalivahdin mailaa jos tarkotus olisi pelata hyökkääjänä, piikkarit on pallon potkimiseen aika huono valinta sekin. Ihan samalla tavalla sille alottelijalle on frisbeegolffissa kivempi heittää sellasta kiekkoa, mikä voi edes joskus lentää sen kädestä johonkin, eikä sellaista mitä ammattilaisetkaan ei käytä kun se on esim. niin ylivakaa, että heittäminen ja se kontrollointi lähes mahdotonta, kaikessa muussa paitsi myrskykeleissä. Apua kyllä yleensä saa jos sitä viitsii kysyä, täälläkin on jo moni laittanut ihan selkeitä kiekkomalleja jakoon, mistä on hyvä aloittaa.
Kyllä sitä on nähty aloittelijoita tempomassa Xcalibereja tuolla kentällä sellasia 30 metrin L heittoja ja ihmettelevät että miksi ei heillä kiekko lennä kuten muilla. Ihmeesti on lajiin tullut hauskuutta lisää kun onkin antanut jonkun oikeasti alottelijalle ystävällisen kiekon kouraan.
Meillä on muuten seurassa noin 30kpl Buzzz SS:ssiä, mm. koululaisille ja tykytapahtumiin jne. Suosittelen todella paljon tuota aloittelijoille, sopivan alivakaa, sen saa aloittelijakin lentämään kivasti ja kokeneemmat voi sitten alkaa opettelemaan hyzer flippejä sillä. Erittäin kelvollinen kiekko.