Frans Tuohimaa HIFK:ssa

  • 118 936
  • 611

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Näin mä 21.9.2019 kommentoin tässä ketjussa, ja sain tuolloin muutamalta "wanna be-asiantuntijalta" vastaväitteitä, jotka nämä vastaväitteet siis nyt osoittautuivat ihan huuhaaksi.
Ympäripyöreyksiä voi ennustaa kuka tahansa. Ihan tämmöinenkin ymmärtämätön hehkutti kauden alla Tuohimaata.

"Paavo Väyrynen on poliitikko, jolla on vielä paljon annettavaa Suomen politiikalle." See what I did there?

Oli myös toki ihan asiantunteviakin HIFK-faneja. Hienoa, että niitäkin löytyy ja vielä pitää tämän Jatkoaika-keskustelun tasoa yllä, tuuliviiri-takinkääntäjien sijaan.

Ja seuraavaksi:

Noh, voi hyvänen aika, kun sä et ymmärrä, että mä olen tässä mv vs. pelaaja-asiassakin oikeassa, ihan niin kuin olin oikeassa Tuohimaa-asiassa. Ongelma on siinä, että sä ja moni muu ymmärtämätön ei tajua sitä mun suurta kuvaa ja tietämystä.

Mä en ehkä ihan ymmärrä mitä sä yrität sanoa – pakko kysyä onko viestisi sarkastinen? Olet oikeassa missä? Väität ensin, että pelaajalla on etu veskaan nähden. Kun tämä debunkataan, alat toistelemaan jotain ihme juttuja loukkaantuneista veskoista yms. Kun puhutaan yleisellä tasolla jostain asiasta, esim. "auto on nopeampi kuin polkupyörä", ei suinkaan tarkoiteta, etteikö polkupyörä voisi olla hetkellisesti autoa nopeampi esimerkiksi ruuhkassa. Tarkastellaampa tätä vähän rautalangan kautta:

Pertti väittää, että polkupyörä on nopeampi kuin auto.

Jartsa vastaa, että auto on nopeampi kuin polkupyörä. Pera, Sepi ja Lissu ovat myös tätä mieltä.

Yhtäkkiä Pertti väittääkin, että jos autossa ei ole renkaita, on polkupyörä nopeampi. Tämän jälkeen Pertti haukkuu vastaväittelijät ymmärtämättömäksi ja kieltäytyy jatkamasta keskustelua. Pertti kuitenkin muistaa palata aiheeseen silloin kuin hänelle sopii: "Olin muuten siinäkin oikeassa, mutta en kuuntele enää teitä."


Skenaario on fiktiivinen.

Joo, mutta tosiaan mulla on näyttöjä mv- pelinasiantuntemuksesta. Sulla ei.
Missä näitä sun näyttöjä pääsee ihastelemaan? Mä en varsinaisesti ole mikään maalivahtipelin peliasiantuntija. Omat tiedot ovat osaltaan varmasti vanhentuneet. Olen kuitenkin tolppien välissä ollut jostain E/D-junnuista aina vanhempaan B:hen (toki pelannut B- ja C-ikäisenä A:n mukana). Tämän päälle valmentanut junnuveskoja pari kautta. Kiekkoa olen seurannut reilu 30 vuotta suht aktiivisesti. Millaisilla natsoilla sallit keskustelun kanssasi?

Mutta Case on nyt siis Closed. Käytän jatkossa energiaa hyödyllisemmin, kuin painimalla ymmärtämättömien kanssa.

Case is closed mun osalta. Tietäjät ja osaajat tietää ja osaa.

Montas kertaa keissin sulkeminen sulta onnistuu vielä? Ketähän nämä mysteeriset "osaajat ja tietäjät" mielestäsi ovat?

"Tuus ny itte kertoo niistä varaluistimen varaluistimista"
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno debyytti Fränällä. Varmasti tulee maaotteluita lisää jatkossakin.

Olen erittäin iloinen Tuohimaan kehityksestä. Attekin alkaa heräillä koomasta.

Yleisesti minua on mietityttänyt Suomessa ristiriita laadukkaiden maalivahtien tuottamisessa. Erittäin hyvänkin torjuntatekniikan maalivahtien mailapeli on heikkoa ja puutteellista. Oikeastaan osataan vaan heittää ränniin. Esimerkkinä maalivahdeista Carey Price on mielestäni yksi parhaista mailapelaajista maailmassa.

Tuohimaan mailapeli on poikkeuksellisen hyvää Liigaan.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Olen erittäin iloinen Tuohimaan kehityksestä. Attekin alkaa heräillä koomasta.

Yleisesti minua on mietityttänyt Suomessa ristiriita laadukkaiden maalivahtien tuottamisessa. Erittäin hyvänkin torjuntatekniikan maalivahtien mailapeli on heikkoa ja puutteellista. Oikeastaan osataan vaan heittää ränniin. Esimerkkinä maalivahdeista Carey Price on mielestäni yksi parhaista mailapelaajista maailmassa.

Tuohimaan mailapeli on poikkeuksellisen hyvää Liigaan.
Rinne on hyvä mailan kanssa. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; Suomessa on harvassa kiekon kanssa hyvät kassarit. Myllys ja Lindfors (ja Toskala), Rinne uudemmista. Aika hiljaista muuten...

Ehkä Suomessa ei ole veskat perinteisesti osallistuneet peliin niin tiiviisti. On tavallaan ajateltu, että kuhan ei tulisi sotkemaan peliä ja keskittyisi torjumaan.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Rinne on hyvä mailan kanssa. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; Suomessa on harvassa kiekon kanssa hyvät kassarit. Myllys ja Lindfors (ja Toskala), Rinne uudemmista. Aika hiljaista muuten...

Mikäs easter -egg tämä on? Sakke Lindfors hyvä mailan kanssa? Saadaanko puoltavia ääniä? Pointsit jos menin miinaan mutta mun muistini mukaan Saken mailapeli oli luokkaa katastrofaalinen.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mikäs easter -egg tämä on? Sakke Lindfors hyvä mailan kanssa? Saadaanko puoltavia ääniä? Pointsit jos menin miinaan mutta mun muistini mukaan Saken mailapeli oli luokkaa katastrofaalinen.
Uhkarohkea. Muistan olleeni paikan päällä kun Sakke tuli yli oman sinisen kuskaamalla kiekkoa — äijän riskit realisoituvat suht usein. Mut kyllähän se suht näppärä kiekon kanssa oli.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Uhkarohkea. Muistan olleeni paikan päällä kun Sakke tuli yli oman sinisen kuskaamalla kiekkoa — äijän riskit realisoituvat suht usein. Mut kyllähän se suht näppärä kiekon kanssa oli.
Mulla on mielessä tilanne, jossa Sakke lähti J. Ojasta harhauttamaan kulmassa. No, Janne otti kiekon kuin karkin lapselta ja vei tyhjään maaliin. Muistaako joku muu tätä vai olenko kehittänyt koko muiston omassa päässäni?
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Eikös muuan ensi-illan kunniaksi toteutettu kiekkosadekkin osunut samaan peliin kun Nordiksen kauden avausmaali lahjoitettiin vastustajalle, kun Sakke lähti seikkailemaan maalin taakse ja vippasi kiekon maalin eteen suoraan vastustajalle putattavaksi tyhjään maaliin? Vai meneekö muistot sekaisin?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sakesta on itelle jäänyt mieleen se eräs selän kautta mennyt maali.

Saken mailapelistä kyllä jäänyt kanssa kuva, että olisi ollut keskimääräistä parempaa. En kyllä mene vannomaan,että näin oli...
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Eikös muuan ensi-illan kunniaksi toteutettu kiekkosadekkin osunut samaan peliin kun Nordiksen kauden avausmaali lahjoitettiin vastustajalle, kun Sakke lähti seikkailemaan maalin taakse ja vippasi kiekon maalin eteen suoraan vastustajalle putattavaksi tyhjään maaliin? Vai meneekö muistot sekaisin?
Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?

Tää oli 90-lukua ja tais olla myös uuden tähtilogon ensi-ilta tuolloin? Mulla on semmonen kutina että oli HPK vastassa, mutta saattaa mennä väärin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?
17.9.1995, kertoo yksi kiekoista, joka ei lentänyt jäälle. Vastustajasta ei ole muistikuvaa, mutta olihan tuo aika jäätävä kausi. Mm. Ville Peltonen ja Sami Kapanen lähti, Sami Laine ja Tom Laaksonen tuli.

Ja oli itse asiassa viimeinen kolmesta tähtilogokaudesta.

E: Eikä ollut tarkoituksena varsinaisesti mollata Tom Laaksosta, oli lopulta varsin kelvollinen pelaaja omassa roolissaan useamman kauden ajan. Mutta kuitenkin, kun tuoreiden parikymppisten maailmanmestareiden tilalle hankitaan jotain lähes kolmekymppisiä liigadebytantteja jostain kakkosdivarista, tilanne oli vähintäänkin absurdi.
 
Viimeksi muokattu:

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
HIFK - Tappara - pelissä Tuohimaa ei päästänyt yhtään helppoa maalia. Siis tarkoitan selvää munausta. Aina voi jossitella, että kaiken olisi voinut ottaa kiinni.

Torjuntaprosentiksi tuli 25 % tältä murheelliselta illalta..Vaihtoon kymmenessä minuutissa.
Tappara tuli alussa päälle kuin höyryjyrä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
HIFK - Tappara - pelissä Tuohimaa ei päästänyt yhtään helppoa maalia. Siis tarkoitan selvää munausta. Aina voi jossitella, että kaiken olisi voinut ottaa kiinni.

Torjuntaprosentiksi tuli 25 % tältä murheelliselta illalta..Vaihtoon kymmenessä minuutissa.
Tappara tuli alussa päälle kuin höyryjyrä.
Tappara teki vaarattoman näköisistä paikoista maaleja, jotka Tuohimaa olisi parhaillaan ottanut. Esim ekassa nukkui sekä Laakso että Fränk.

Pelihän olisi ollut ihan toisenlainen, jos olis vaihdettu veskoja.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fränän hyvä vire Liigassa vähän katosi viime maajoukkuekomennuksen aikana – jospa se nyt löytyisi sieltä minne se viimeksi katosi. Olisi loppukautta silmällä pitäen ihan elintärkeää IFK:lle, että niin Engren kuin Tuohimaa olisivat molemmat hyvässä flow'ssa samaan aikaan. Eilistä Suomen peliä en nähnyt, mutta eipä EHT-nollapelit kai kovinkaan suuria kysymysmerkkejä yleensä peliesityksistä jätä.
 

Fränä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fränän hyvä vire Liigassa vähän katosi viime maajoukkuekomennuksen aikana – jospa se nyt löytyisi sieltä minne se viimeksi katosi. Olisi loppukautta silmällä pitäen ihan elintärkeää IFK:lle, että niin Engren kuin Tuohimaa olisivat molemmat hyvässä flow'ssa samaan aikaan. Eilistä Suomen peliä en nähnyt, mutta eipä EHT-nollapelit kai kovinkaan suuria kysymysmerkkejä yleensä peliesityksistä jätä.

Hyvä peruspeli.

Aloin katsomaan ottelua kolme nolla tuloksen komeillessa taululla, mutta ensimmäisen erän jälkeen slobojen asenne saapui myöhässä Moskovasta. Joten pelihän alkoi vasta siinä vaiheessa, mutta Fränä pelasin varman pelin ilman suurta loistoa, mutta ilman yhtään virhettäkään.

Ja tämähän on aina loistava esitys veskarilta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös