Toihan on periaatteessa nollapeli :)
Ympäripyöreyksiä voi ennustaa kuka tahansa. Ihan tämmöinenkin ymmärtämätön hehkutti kauden alla Tuohimaata.Näin mä 21.9.2019 kommentoin tässä ketjussa, ja sain tuolloin muutamalta "wanna be-asiantuntijalta" vastaväitteitä, jotka nämä vastaväitteet siis nyt osoittautuivat ihan huuhaaksi.
Oli myös toki ihan asiantunteviakin HIFK-faneja. Hienoa, että niitäkin löytyy ja vielä pitää tämän Jatkoaika-keskustelun tasoa yllä, tuuliviiri-takinkääntäjien sijaan.
Noh, voi hyvänen aika, kun sä et ymmärrä, että mä olen tässä mv vs. pelaaja-asiassakin oikeassa, ihan niin kuin olin oikeassa Tuohimaa-asiassa. Ongelma on siinä, että sä ja moni muu ymmärtämätön ei tajua sitä mun suurta kuvaa ja tietämystä.
Missä näitä sun näyttöjä pääsee ihastelemaan? Mä en varsinaisesti ole mikään maalivahtipelin peliasiantuntija. Omat tiedot ovat osaltaan varmasti vanhentuneet. Olen kuitenkin tolppien välissä ollut jostain E/D-junnuista aina vanhempaan B:hen (toki pelannut B- ja C-ikäisenä A:n mukana). Tämän päälle valmentanut junnuveskoja pari kautta. Kiekkoa olen seurannut reilu 30 vuotta suht aktiivisesti. Millaisilla natsoilla sallit keskustelun kanssasi?Joo, mutta tosiaan mulla on näyttöjä mv- pelinasiantuntemuksesta. Sulla ei.
Mutta Case on nyt siis Closed. Käytän jatkossa energiaa hyödyllisemmin, kuin painimalla ymmärtämättömien kanssa.
Case is closed mun osalta. Tietäjät ja osaajat tietää ja osaa.
Hieno debyytti Fränällä. Varmasti tulee maaotteluita lisää jatkossakin.
Rinne on hyvä mailan kanssa. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; Suomessa on harvassa kiekon kanssa hyvät kassarit. Myllys ja Lindfors (ja Toskala), Rinne uudemmista. Aika hiljaista muuten...Olen erittäin iloinen Tuohimaan kehityksestä. Attekin alkaa heräillä koomasta.
Yleisesti minua on mietityttänyt Suomessa ristiriita laadukkaiden maalivahtien tuottamisessa. Erittäin hyvänkin torjuntatekniikan maalivahtien mailapeli on heikkoa ja puutteellista. Oikeastaan osataan vaan heittää ränniin. Esimerkkinä maalivahdeista Carey Price on mielestäni yksi parhaista mailapelaajista maailmassa.
Tuohimaan mailapeli on poikkeuksellisen hyvää Liigaan.
Rinne on hyvä mailan kanssa. Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä; Suomessa on harvassa kiekon kanssa hyvät kassarit. Myllys ja Lindfors (ja Toskala), Rinne uudemmista. Aika hiljaista muuten...
Uhkarohkea. Muistan olleeni paikan päällä kun Sakke tuli yli oman sinisen kuskaamalla kiekkoa — äijän riskit realisoituvat suht usein. Mut kyllähän se suht näppärä kiekon kanssa oli.Mikäs easter -egg tämä on? Sakke Lindfors hyvä mailan kanssa? Saadaanko puoltavia ääniä? Pointsit jos menin miinaan mutta mun muistini mukaan Saken mailapeli oli luokkaa katastrofaalinen.
Mulla on mielessä tilanne, jossa Sakke lähti J. Ojasta harhauttamaan kulmassa. No, Janne otti kiekon kuin karkin lapselta ja vei tyhjään maaliin. Muistaako joku muu tätä vai olenko kehittänyt koko muiston omassa päässäni?Uhkarohkea. Muistan olleeni paikan päällä kun Sakke tuli yli oman sinisen kuskaamalla kiekkoa — äijän riskit realisoituvat suht usein. Mut kyllähän se suht näppärä kiekon kanssa oli.
Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?Eikös muuan ensi-illan kunniaksi toteutettu kiekkosadekkin osunut samaan peliin kun Nordiksen kauden avausmaali lahjoitettiin vastustajalle, kun Sakke lähti seikkailemaan maalin taakse ja vippasi kiekon maalin eteen suoraan vastustajalle putattavaksi tyhjään maaliin? Vai meneekö muistot sekaisin?
Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?
17.9.1995, kertoo yksi kiekoista, joka ei lentänyt jäälle. Vastustajasta ei ole muistikuvaa, mutta olihan tuo aika jäätävä kausi. Mm. Ville Peltonen ja Sami Kapanen lähti, Sami Laine ja Tom Laaksonen tuli.Tämä kiekkosade oli hieno. Jaetttin kiekkoja ennen peliä katsojille ja peli oli sitä itseään. Olisko ollut niitä 90/20-luvun alun jyp-pelejä mitä ei koskaan voitettu. 1-3 tilanteessa kaikki jaetut kiekot lensi jäälle. Hienoja aikoja ja muistoja. Oliko jopa The Sir Pentti puikoissa?
Tappara teki vaarattoman näköisistä paikoista maaleja, jotka Tuohimaa olisi parhaillaan ottanut. Esim ekassa nukkui sekä Laakso että Fränk.HIFK - Tappara - pelissä Tuohimaa ei päästänyt yhtään helppoa maalia. Siis tarkoitan selvää munausta. Aina voi jossitella, että kaiken olisi voinut ottaa kiinni.
Torjuntaprosentiksi tuli 25 % tältä murheelliselta illalta..Vaihtoon kymmenessä minuutissa.
Tappara tuli alussa päälle kuin höyryjyrä.
Erittäin varmaa. Kiekot ei putoillut ja se rauhallisuus näkyi katsomoon asti.Fränkiltä hyvä peli ja nolla. Kelpaa!
Fränkiltä hyvä peli ja nolla. Kelpaa!
Fränän hyvä vire Liigassa vähän katosi viime maajoukkuekomennuksen aikana – jospa se nyt löytyisi sieltä minne se viimeksi katosi. Olisi loppukautta silmällä pitäen ihan elintärkeää IFK:lle, että niin Engren kuin Tuohimaa olisivat molemmat hyvässä flow'ssa samaan aikaan. Eilistä Suomen peliä en nähnyt, mutta eipä EHT-nollapelit kai kovinkaan suuria kysymysmerkkejä yleensä peliesityksistä jätä.