Frank Mobergin jäähyväisottelu:HIFK-BLUES 7.9.2001 Klo18:30

  • 13 389
  • 165
Tila
Viestiketju on suljettu.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja vielä...

Sanonpa tosiaan sen verran vielä että on se ihmeellistä kun koko ajan pitää kuunnella valitusta tietyiltä HIFK-faneilta tietystä kirjoittajasta. Jos ei kiinnosta hänen tekstit niin minkä helvetin takia te luette niitä sitten?? Kun näette kirjoittajan nimen niin siirtykää suosiolla seuraavaan viestiin, olen huomannut tämän toimivan hyvin esim. Ervatsalon, Tiki10:n, Potaischuk67:n ja muutaman muun kirjoittajan kohdalla.

Tätä viestiketjua lukiessani ei voi kuin todeta että tämän tietyn Blues-fanin kirjoittelu ei ole yhtään provosoivampaa tai huonompaa kuin siihen vastaavien HIFK-fanien kirjoittelu.

Ja pelikiellon vaatiminen vain siitä syystä että joku pääsee ihon alle kirjoituksillaan on suorastaan naurettavaa, lähinnä sen pelikiellon ansaitsisivat juuri ne henkilöt jotka sitä vaativat.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lisää tälläistä rimanalitusta!

Tälläisiä vastustajaa herjaavaa juttua saisi näkyä enemmän
muidenkin seurojen osalta.

Itselläni ainakin adrenaliini kuohahtaisi ja olutta kuluisi
kun ajaisi persepuuduksissa Ouluun katsomaan peliä
ja heti pelin aluksi tulisi Espoota herjaavia juttuja.

Sitä oikeen odottaisi että kentällä Kärpät hakattaisiin pelillisesti
maanrakoon,näitten fiilisten takiahan sinne halliin mennään
eikä taputtelemaan vastustajille.:D
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: Ja vielä...

Viestin lähetti Daespoo
Jos ei kiinnosta hänen tekstit niin minkä helvetin takia te luette niitä sitten?? Kun näette kirjoittajan nimen niin siirtykää suosiolla seuraavaan viestiin, olen huomannut tämän toimivan hyvin esim. Ervatsalon, Tiki10:n, Potaischuk67:n ja muutaman muun kirjoittajan kohdalla.

Nimenomaan!
Itse käytän samaa taktiikkaa Daespoon viestien kohdalla.
Viimeisin rimanalitus jonka vahingossa sinulta luin oli:

"Erva...
Kannattais pitää vähän pienempää suuta ettei vahingossa löytäis itseänsä Suvisaariston pohjasedimenttiä tutkimasta lätkäkassista käsin... "

Tämän kirjoitit 5.9.2001.

Toivottavasti nyt kun kausi alkaa, niin saadaan muutakin aihetta tänne kuin Blues-HIFK. Valitettavasti näyttää siltä että Blues ja HIFK fanit eivät tule toimeen keskenään. No, molemmille ryhmille tulee varmasti paljon muutakin keskusteltavaa kauden aikana...
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Haluaisin...

...vielä jatkaa sen verran, että eiköhän näitä rimanalituksia tule meille jokaiselle aina joskus. Tuohtuneessa tilassa pitäisi laittaa tietokone kiinni, ja mennä tekemään jotain muuta. Kännissäkin kirjoittelua tulisi välttää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niinpä...

Tarkoitus oli kertoa Ervalle että tuo tuplamurha on asia josta ei kannata tehdä jokapäiväistä läppää niinkuin kyseisellä henkilöllä on tapana tehdä...

En muista että olisin vastannut kyseiselle henkilölle muulloin...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
HIFK vs. Blues

Niin kuten Tiki10 sanoi, HIFK ja Blues fanit eivät tule toimeen keskenään. Syitä on varmasti monia, mutta minua eniten ärsyttävä piirre on tuo kohtelu pikkuveljenä! Tai se yleisasenne bluesia kohtaan. Sitten kun joku blues-fani tästä pikkuveljeksi haukkumisesta tuohtuu, niin tulee kovaa tekstiä ja siitä sitten seuraa IFK-fanien tuohtuminen ja tästä taas johtuu tälläkin palstalla käynnissä oleva fanien sota! Kertokaa nyt joku IFK-fani mielipiteenne tästä asiasta! Kyllä siinä repii yksi jos toinenkin blues-fani perseensä jos saa tällaista juttua kuulla viestiketjuista ja otteluista toiseen.

Blues-fanien pitäisi pitää mölyt mahassa tai tyytyä nauramaan näille kommenteille.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Hiili
Olkoon Vykoukal paras pakki. Aivan sama. Itse menen hallille viihdytettäväksi, joten pelaajat ovat silmissäni viihdetaiteilijoita. Jokainen viihdyttää tyylillään ja Z:n tyyli puree meikäläiseen. Eilenkin yleisö osoitti kaverille suosiotaan seisaaltaan, vaikka maali jäikin tekemättä Myllyksen selän kautta...

..hhhmm..oli sitten kaksi asiaa joille IFK:n väki osoitti suosiota seisaaltaan, Zidlicky ja Oksan loukkaantuminen (mm. neiti !, nouse ylös!! jne...)
Muuten halli olikin hiljainen, mitä nyt Bluesin kannattajien pieni joukko piti vähän meteliä.

Kuningas, en löydä mitään negatiivista jos Bluesia pidetään jotenkin pikkuveljenä. Sounds good!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti ribis


..hhhmm..oli sitten kaksi asiaa joille IFK:n väki osoitti suosiota seisaaltaan, Zidlicky ja Oksan loukkaantuminen (mm. neiti !, nouse ylös!! jne...)


Aijaa, tuota Oksalle huutelua en fanipäädyssä huomannutkaan. Sori vaan kaikkien niiden kolmen puolesta, jotka noin tekivät. Ja IFK:n väki osoitti suosiota seisaaltaan myös Frank Mobergille.

Muuten halli olikin hiljainen, mitä nyt Bluesin kannattajien pieni joukko piti vähän meteliä.


Niin siis se yks urpo, joka mäiski sitä rumpuaan. Halli oli kyllä hiljainen kuin LA-areena, enpä muista että IFK-fanit olisivat hirveästi harjoitusotteluun ikinä innostuneet.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta espoon tervetuloa IFK toivotus on mauton, miksikö, koska olen suomenruotsalainen ja en ole homo, eli juttu on ihan sama kun kaikki mustalaiset ovat varkaita.

Jos Espoolla ei ole mitään muuta keinoa "vittuilla" IFKlle voisivat vaikka olla esittämättä mitään.

Säälittävintä tässä on se että tämä "hauska juttu" saa ainakin minut vaivautuneeksi koska häpeän Bluesin puolesta.

Eipä asia minulle kuulu mutta eikös eräs herra C.Ruuttu ole suomenruotsalainen. Taitaa vain olla niin että kaikki Espoon fanit ovat maaltamuuttaneita juntteja jotka eivät tiedä että esim. Espoossa asuu paljon suomenruotsalaisia jotka eivät ehkä halua oman joukkueensa ottelussa kuulla olevansa homoja.Ties vaikka valitsisivat seurakseen IFK:n joka ei ainakaan yritä tehdä pilaa heidän äidinkielestään.

Mutta sehän on pääasia että voidaan edes jotenkin kiusata IFkta, joka muuten on edelleen kaksikielinen seura.
Joten minuun ei ainakaan mikään "hurri" piikki ikinä osu. Mitä nyt hävettää sekä narrien että Bluesin puolesta.
 

mox

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Viestin lähetti ribis


..hhhmm..oli sitten kaksi asiaa joille IFK:n väki osoitti suosiota seisaaltaan, Zidlicky ja Oksan loukkaantuminen (mm. neiti !, nouse ylös!! jne...)
Muuten halli olikin hiljainen, mitä nyt Bluesin kannattajien pieni joukko piti vähän meteliä.

Samaa mieltä edellisen kanssa.
Mielestäni olisi jo aika lopettaa puheet siitä
miten hyvä tunnelmainen vanha halli on.
Toki itse halliin liittyy paljon nostalgiaa, hyviä fiiliksiä ja
vanhaa halli tunnelmaa, mutta itse kannatus on tasan tarkalleen
nykyään hyvin olematonta. Toki poikkeuksiakin on, kuten juuri
ribiksen mainitsemat tapaukset, sekä yleensä ottelun loput mikäli
kotijoukkue sattuu olemaan voitolla. Muuten vanhan hallin
tunnelmaa, noin hornankattilana liioitellaan suuresti.
Ehkä syynä on juuri noi hyvin kallit lipun hinnat tavalliselle sukankuluttajalle. Mutta ymmärrettävästi hintojen on oltava korkeat koska kannattajat vaativat menestystä ja toisaalta
paikkoja on rajoitetusti. Eli onkin tainnut käydä niin , että juuri vanhassa hallissa istuu liikaa firman kustantamaa porukkaa juomassa koffia. ja läpsimässä toisiaan olalle. Valitettavasti on myönnettävä, että syyllistyn itse samaan syntiin, siis ilmaiseksi
sisään. Viime kaudella kävin katsomassa noin 15 ifk:n
kotipeliä, lisäksi minulla on kausikortti hartwall areenalle.
Toki myös espossa kävin 4 kertaa. Eli toivottavasti minulla on tarpeeksi kokemusta, antamaan mielipiteeni näin arkaan asiaan.

PS. Olen omistanut jokeri kausarin jo vanhan hallin aikana ja
vaikka mestaruuksia ei vielä ole areenalle suotu olen
viihtynyt erinomaisesti.

Hyvää alkavaa kiekkokautta kaikille tasapuolisesti.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tervetuloa LA-Areenalle.

Torstaina hankkimaan vitutusta kun IFK:lle soitetaan
suomenruotsalaista hinttibiisiä,tämä on sitä jääkiekko
kulttuuria parhaimmillaan.

Toivon että siitä tehdään perinne:D
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ribis
..hhhmm..oli sitten kaksi asiaa joille IFK:n väki osoitti suosiota seisaaltaan, Zidlicky ja Oksan loukkaantuminen (mm. neiti !, nouse ylös!! jne...)
Muuten halli olikin hiljainen, mitä nyt Bluesin kannattajien pieni joukko piti vähän meteliä.
Kyllä, oli kaksi asiaa. Frank Moberg ja Zidlicky. Jos näet muutaman ihmisen huutelevan seisaallaan jotain typerää tuollaisessa tilanteessa, niin voitko käyttää sanaa IFK:n väki? Oksalle tosiaan taputettiin loukkaantumisen jälkeen, mutta koska hän pääsi (melkein) omin avuin ylös jäästä ja peli pääsi jatkumaan. Eikö tämä ole aivan NORMAALI käytäntö? Muuten tilannetta seurattiin aika hiljaa, vaikka IFK:n pelaaja olikin pääsemässä tekopaikkaan.

Eikä harjoitusotteluissa ole ollut muutenkaan tapana kannustaa... se siitä hiljaisuudesta, vaikka aika vaisua se kannustus siellä normaalistikin on, verrattuna siihen, mitä se voisi olla. Ehkä ensi kaudella IFK pelaa vähän vähemmän unettavaa kiekkoa, niin kannustuskin hieman paranee. :)

Nuorempi Nelson
Minusta espoon tervetuloa IFK toivotus on mauton, miksikö, koska olen suomenruotsalainen ja en ole homo, eli juttu on ihan sama kun kaikki mustalaiset ovat varkaita.
Tuossa nyt vain on yksi mutta... kaikki mustalaisethan ON varkaita! ;)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi luoja...

Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Minusta espoon tervetuloa IFK toivotus on mauton, miksikö, koska olen suomenruotsalainen ja en ole homo, eli juttu on ihan sama kun kaikki mustalaiset ovat varkaita.

Siis ei voi kuin ihmetellä millasia valittajia jotkut ihmiset ovat...JOS SINÄ TIEDÄT ETTÄ SINÄ ET OLE HOMO NIIN MITÄ HELVETTIÄ VÄLITÄT MITÄ JOKIN NAAPURIKAUPUNGIN SEURA SOITTAA KUN SINUN SUOSIKKIJOUKKUEESI TULEE JÄÄLLE?? Sitä paitsi tuo Lennart -biisihän on vittuilua RUOTSALAISILLE johon suomenruotsalaiset eivät kuulu ainakin kun viimeksi tarkastin.

Näköjään tulee aika arkaan paikkaan kun tollanen itku pitää esittää noin pienestä asiasta.


Eipä asia minulle kuulu mutta eikös eräs herra C.Ruuttu ole suomenruotsalainen. Taitaa vain olla niin että kaikki Espoon fanit ovat maaltamuuttaneita juntteja jotka eivät tiedä että esim. Espoossa asuu paljon suomenruotsalaisia jotka eivät ehkä halua oman joukkueensa ottelussa kuulla olevansa homoja.Ties vaikka valitsisivat seurakseen IFK:n joka ei ainakaan yritä tehdä pilaa heidän äidinkielestään.

Voi hyvä luoja...Ensiksi valitat siitä että Blues pitää kaikki suomenruotsalaisia homoina ja nyt ITSE kerrot meille epäileväsi että kaikki Espoon fanit ovat maaltamuuttaneita juntteja? Voi jumalauta mitä tekopyhyyttä...Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sä epäilet Espoo faneista, mä tiedän että olen syntynyt Espoossa ja asunut koko elämäni Espoossa ja Helsingissä. Pidä meitä juntteina aivan vapaasti mutta älä tule ihmettelemään jos joku pitää kaikkia HIFK-faneja naisellisesti puhuvina homo hurreina. Mä tunnen niin monta HIFKi fania että tiedän tasan tarkkaan että aivan normaalia porukkaa nekin on.

Mutta sehän on pääasia että voidaan edes jotenkin kiusata IFkta, joka muuten on edelleen kaksikielinen seura.
Joten minuun ei ainakaan mikään "hurri" piikki ikinä osu. Mitä nyt hävettää sekä narrien että Bluesin puolesta.

On hieman vaikea uskoa tuota sun väitettä...Ensiksi itket pienestä viattomasta laulunpätkästä joka mielestäsi kolhii sinunkin suomenruotsalaista identiteettiä ja nyt väität ettei hurri piikit ikinä osu...ja paskat...Näköjään osuu ja kunnolla.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Asia on niin että...

...Matinkylän ladon aikaan IFK-fanit huutelivat että painukaa
sinne maalle latoon pelaamaan.

Ja nyt kun Espoolla on Liigan modernein halli ja HIFK:sta menty sillä osa alueella heittämällä ohi niin kuinka ollakkaan
on IFK faneihin iskenyt hirveä alemmuuskompleksi että
jäädäänkö me pääkaupunkiseudun kolmosjoukkueeksi.

Ja nyt IFK fanit yrittää pönkittää EGOaan perinteillä ym.paskalla sekä valittaa joka asiasta mitä Espoossa tehdään.;)
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Taitaa vain olla niin että kaikki Espoon fanit ovat maaltamuuttaneita juntteja jotka eivät tiedä että esim. Espoossa asuu paljon suomenruotsalaisia jotka eivät ehkä halua oman joukkueensa ottelussa kuulla olevansa homoja.


Jii-haa, ja taas mennään. Ilman herneitä hengitysaukoissa.
Ja otetaan vielä sanakirja avuksi:

juntti =>
bumpkin s,['bÏmpkÈn],informal,pejor, maalaistollo puhek,halv, juntti (syrjäseudun asukki, maalainen),halv,s .

from the countryside, juntti s,(syrjäseudun asukki, maalainen),halv,s .

hillbilly s,['hÈlbÈli],Am,pejor, juntti (syrjäseudun asukki, maalainen),halv,s .

redneck ['rednek],Am,pejor, juntti s,(syrjäseudun asukki, maalainen),halv,s .

thick s,Br,informal,pejor, juntti (tyhmä),puhek,halv .

unintelligent a,[,ÏnÈn'telÈdÕÉnt], juntti s,(tyhmä),puhek,halv .

yokel s,['jÉÍk(É)l],pejor, juntti (syrjäseudun asukki, maalainen),halv,s maalaistollo halv

Maaltamuuttanut juntti ?
Maaltamuuttanut. Jos henkilö on muuttanut maalta, niin silloin henkilö ei voi enää asua maalla, joten henkilö asuu kaupungissa. OK. Eli silloin henkilö ei enää täytä suurinta osaa em. junttimääreistä. Jäljelle jäävätkin vain määritykset "thick" ja "unintelligent" eli tyhmä, typerä jne.

Nuoremman Nelsonin jutusta löytyy sittenkin se totuus eli juntti ei todellakaan tarkoita maalla / syrjäseudulla / kehä III / kehä I / Bulevardin pohjoispuolella asuvaa. Ei ainakaan omassa sanastossani. Kyllä se juntti menee sinne ihmisten tyhmyyttä ilmaisevien sanojen puolelle. Ja niitä juntteja löytyy kyllä joka kaupungista.

Kumpaankohan luokkaan itse kuulun, maaltamuuttaneisiin vai typeriin ? Tai sitten molempiin, jos en tiedä vastausta ensimmäiseen kohtaan. No, täytän sitten Nelson Jr:n määrittämän Espoon fanin kriteerin.


No tässä ei pahemmin jääkiekosta puhuttu. Jotta jutulla olisi edes jonkinlainen oikeutus olla tällä palstalla niin laitetaan seuraavaa:

Olethan tulossa seuraamaan torstain peliä ? Kerro samalla mihin katsomoon sulla on lippu ja mistä sut voi tunnistaa :):):)

terveisin, DanC
 
Suosikkijoukkue
HIFK
alemmuskompleksi?

Älä viitsi ei esim minua edes kiinosta miten espoo pärjää, tai kiinostaa mutta ei sen enempää kun esim Ilves,Saipa tai TPS.

Älä yritä kehitellä mitään paikallisvastustaja juttuja, IFK:n paikallisvastustaja on Jokerit. Jos te haluatte vihata IFkta, siitä vaan, turha odottaa mitään vastakaikua täältä.

Ja teillä on ihan hieno halli, entä sitten? Huudellaan sitä mualla suomessa että teillä ei oo metroa jne. se on kiusantekoa, luuletko että minulle tulisi joku kompleksi jos Raumalle rakennettaisiin metro. Varmaan keksittäisiin joku uusi "hauska" juttu jolla kiusattaisiin Raumalaisia. Älä ota sitä niin vakavasti.

Ja nämä rummut, jos et ymmärrä miksi niistä ei pidetä niin kuuntele ensi pelissä kuinka ankealta kuulostaa kun yksi rummuttaa ja 15 henkilöä huutaa lets go tai espoo, en saanut selvää mitä huusitte. Ja ei Jäähalissa ei ollut tunnelmaa perjantaina, entä sitten, uskallan epäillä että ei ole ollut espoosakaan syksyn harjoitusotteluissa.

Ja jos viellä vaivaudun kommentoimaan tätä "pääkaupunkiseudun kolmos joukkue" heittoa, niin totean vain että te olette täysin riippuvaisia yhden rikkaan herran rahoista, teillä ei ole vielläkään sellaista kannatuspohjaa että pärjäisitte jos rahoitus vedettäisiin pois, IFK kestää kyllä huonompia vuosia ilman että se katoaisi minnekkään, Espoosta en olisi niin varma. Ja tässä ei ole kysymys mistään "pikkuveli" jutuista vaan tosiasioista, ettehän te tehneet kun neljä miljonaa tappiota viime vuonna.

Ilman Salonojaa te olisitte vararikossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oletko tyhmä vai haastatko tahallaan??


Ja jos viellä vaivaudun kommentoimaan tätä "pääkaupunkiseudun kolmos joukkue" heittoa, niin totean vain että te olette täysin riippuvaisia yhden rikkaan herran rahoista, teillä ei ole vielläkään sellaista kannatuspohjaa että pärjäisitte jos rahoitus vedettäisiin pois, IFK kestää kyllä huonompia vuosia ilman että se katoaisi minnekkään, Espoosta en olisi niin varma. Ja tässä ei ole kysymys mistään "pikkuveli" jutuista vaan tosiasioista, ettehän te tehneet kun neljä miljonaa tappiota viime vuonna.

Ilman Salonojaa te olisitte vararikossa.

Ei jumalauta!!! Siis mistä helvetistä näitä tulee?? Olisi parempi olla vastaamatta mutta vastaan nyt kumminkin.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että Espoo ei olisi tehnyt tappiota ellei Salonoja itse olisi törsännyt rahojaan kalliisiin pelaajiin?? Jos Bluesia johdettaisiin esim. HIFKin tyyliin (tappiota kartetaan kuin ruttoa) niin ei sitä tappiota tulisi koska pelaajabudjettikin olisi pienempi. Ilman Salonojaa meillä olisi paljon halvempi jengi.

Täytyy sanoa että Nelsonin viesteistä paistaa kateus kyllä niin selkeästi läpi että huhhuh...

Jos me Nelson tehtäisiin nyt sellainen diili että yritä pitää suusi kiinni vaikka kuinka pieni pääsi keksisi pahaa sanomista Bluesista, siis jos joutuu hakemaan valituksen aihetta kannattajien asuintaustoista aina Bluesin suuriin tappiohin niin ei mene kovin vahvasti sulla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvon Dan C

maaltamuuttanut juntti tarkoittaa tässä tapauksessa henkilöa joka tuntee oman kotikaupunkinsa niin huonosti että ei tiedä että Espoo on hyvinkin kaksikiekinen kaupunki, epäilen että koko ikänsä Espoossa asunut henkilö tuntee/tietää sen tosiasian että Espoo on kaksikielinen kaupunki. Sen sijaan olen usein törmännyt ihmisiin jotka eivät tiedä että suomessa todellakin puhutaan ruotsia, nämä henkilöt ovat poikeuksetta kotoisin "maalta" ja ansaitsevat juntti nimityksen(eiköhän jo peruskoulussa opeteta että suomi on kaksikielinen maa). Jos Blues haluaa Espoolaisena jääkiekko seurana profiloitua joksikin IKL:n lippunkantajaksi siitä vaan, se olisi varmaan yhtä fiksua kun että IFK nauraisi suomalais ugrilaisille kun espoo tulee kylään. IFK:n suomenkieliset fanit olisivat varmaan riemuissaan, ihan kun espoon ruotsinkieliset varmaan ovat täysin haltioissaan kun heidät leimataan homoiksi.

Ja myönnän suoraan että juttu menee turhan pitkälle, kysehän ei ole kun epäonnistuneesta videopätkästä, mutta periatteesta.

Tavataan vain, liput pitäisi tilata huomenna, ja talar svenska och om du vill kan jag sätta på mig min Seppo 33 skjorta.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Asia on niin että...

Viestin lähetti Prjakhin

Ja nyt kun Espoolla on Liigan modernein halli ja HIFK:sta menty sillä osa alueella heittämällä ohi niin kuinka ollakkaan
on IFK faneihin iskenyt hirveä alemmuuskompleksi että
jäädäänkö me pääkaupunkiseudun kolmosjoukkueeksi.


Onko? Ihan oikeesti? Voi ei, mä en tota tiennytkään. Ai että ihan pääkaupunkiseudun. Viime kaudella jäätiin koko Suomen kuudensiksi, se vasta kauheaa olikin. Musta tuntuu, että tällä kertaa olet ymmärtänyt asian hieman väärin. Ei jäähallilla mitään mestaruuksia ole ennenkään voitettu. Eikös modernein halli muuten ole llmalassa? Uusin kyllä on Spoossa, mutta että modernein, eihän sitä pääse edes kiertämään ympäri, vielä.

Sehän on kivaa, että Bluesin-fanitkin koittavat päästä vihoihin helsinkiläisten kanssa. Tavoitteenahan on päästä värittömän, mauttoman yms. joukkueen leimasta eroon, jotta saataisiin Helsinki vs. Spoo taisteluja samaan tyyliin kuin IFK vs Jokerit otteluja on jo pitkään ollut. Kuitenkaan sitä samaa intoa ei tulla luultavasti koskaan näkemään, koska Spoo ei vaan luo samanlaista jännitettä suurelle osaa IFK-faneja, kuin Jokerit tekee. Jokerit-IFK vastakkain asettelu on kasvanut suurelle osalle jo koulussa, mikään ei ollut niin mukavaa, kuin yläasteella laittaa voitetun paikallispelin jälkeen pelipaita päälle ja päästä kuittaamaan Jokereiden faneille. Joskus kuittia tuli takaisin ja siitä se henki syntyi. Tiukimmissa helsinkiläisajatuksissa Spoota pidetään aivan samalla tavalla maalaiskaupunkina, kuin mitä tahansa muuta kaupunkia Suomessa. Siksi pelkoa pääkaupunkiseudun kolmosjoukkueen asemasta ei ole. Sen myötä, kun helsinkiläiskouluissa ja työpaikoilla alkaa olemaan espoolaisia ja sen myötä kuittailun henkeä, tuollainen ajatuskuvio voi olla mahdollinenkin.

Henkilökohtaisesti en halua hävitä Bluesille (en tietenkään muillekaan), sillä Jatkoajan kautta IFK-Blues vastakkain asettelu on luonut semmoisen perhana, en todellakaan halua Bluesille hävitä ajattelun. Vaikka päivittäin Spoossa käynkin, niin en tunne yhtään Blues-fania henk. koht., joka on valitettavaa, sillä Jokeri-faneilta tulee heti kuittia kun niille hävitään, Blues-faneja en tunne, joten ainoat kuitit tulevat JA:ssa. Samoin mielipiteet Blues-faneista muodostuvat JA:n kautta.

Yleisesti ajatellen, alemmuuskompleksi taitaa olla osalla Blues-faneja, luultavasti vain JA:kaan kirjoittavilla 1-3 kirjoittajalla. Haluttaisi olla kaikkien helsinkiläisfanien ja muiden silmissä kiinnostavia, mutta ei olla. Ehkä sekin päivä vielä koittaa, saa nyt nähdä.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Hmm... melko överiksi mennyt tämä väittely täällä... viikonlopun poissa nettiyhteyden ääreltä ja silmiin pamahtaa 8 sivua keskinäistä herjanheittoa...

Miksi yhtäkkiä Bluesin ja HIFK:n välille?

Aikaisemminkin oli jo sellainen neuvo esillä, ettei kannata kauhean kiihkon alaisena kirjoitella tänne mitään... tulee vaan 10 vihaista viestiä perään... ja lumipalloilmiö jatkuu.

Keep it cool, guys.

Vykoukal vastaan Zidlicky -kamppailu tullee olemaan tiukka. Ratkaisut ainakin pistepörssin kannalta tulee varmaan ihan viime tipassa... ja kyseessä tosiaan on kaksi aivan erityylistä pakkia. Ajatelkaa tsekin maajoukkuetta: halutessaan he saavat nämä kaksi uskomattoman hyvää kiekkoilijaa vaikka pakkipariksi...!

Se Kummelilaulu matsin alussa tuskin on mikään avoin sodanjulistus/suomenruotsalaisiin kohdistuva avoin herjaus. Ottakaa ensi kerralla pilke mukaan silmäkulmaan... itse mielestäni se juttu ei ole kovin vakava loukkaus, joskei ratkiriemukkaan hauskakaan. Koska eihän kukaan enää pidä HIFK:ta mitenkään erityisen suomenruotsalaisena joukkueena. Ehkä viimeiset rippeet siitä ovat kuulutukset molemmilla kielillä ja joukkueen nimi. Voi hyvinkin muuten olla, ettei tuota rallatusta enää torstaina kuulla... jos on keksitty jotain uutta...

Mutta siis kaikenkaikkiaan: ottakaa vähän rauhallisemmin... melko älytöntä tämmöinen joukkoprovosointi... kaikista paras tilannehan olisi, kun voisi vaan matsin jälkeen mennä yhdessä kaljalle, ja sivistyneesti vaihtaa matsista mielipiteitä. Eiköhän se sivistynyt mielipiteenvaihto täälläkin onnistu...?

(saarnan jälkeen lauletaan virsi 108) :D :p
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Tervetuloa LA-Areenalle.

Viestin lähetti Prjakhin
Torstaina hankkimaan vitutusta kun IFK:lle soitetaan
suomenruotsalaista hinttibiisiä,tämä on sitä jääkiekko
kulttuuria parhaimmillaan.

Toivon että siitä tehdään perinne:D

Kiitos, kyllä tullaan. Toi on mun mielestä ihan hauska vitsi, samallahan te nauratte omille ruotsinkielisillenne. Mä nauroin kyllä kippurassa niille Maneesin Kivinen&Aake&Puotila vitseille, valitettavasti ne ei aina kuuluneet hirveän hyvin yläkerroksiin asti. Niissähän naurettiin samalla Hjallikselle, hänkin on kuitenkin ruotsinkielinen. Varmastikaan kaikilla IFK:n faneilla ei ollut yhtä hauskaa. Onkohan kaikilla Blues-faneilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko iltahan tässä menee, DaEspoo kyllä minä sen tiedän että ilman Salonojaa joukkue olisi halvempi. Mutta jos teillä olisi joukkue joka olisi alempaa keskitasoa te ette pärjäisi kilpailussa katsojista, IFK ja Jokerit keräävät faninsa melkein koko uudeltamaalta myös Espoosta. Uskallan väittää että Espoon fanit tulevat lähes poikeuksetta Espoosta jossa myös Jokerit ja IFK ovat kilpailemassa "sieluista", jos nyt oletetaan että IFK ja Jokerit molemmat ovat pääsääntöisesti sijoilla 1-6 ja Espoo 6-12 pienellä budjetilla ja tähdet lähtevät heti kun syttyvät niin ei kai tarvitse olla mikään nero jos tulee siihen tulokseen että nuoret valitsevat helposti helsinkiläisen vaihtoehdon.

Eli Espoolla on pakko olla menestyvä joukkue jotta se pärjäisi kilpailussa, sillä ei ole tarpeeksi katsojia, joten sen on pakko saada rahoitusta ulkopuolelta, jos rahoitusta/menestystä ei tule joukkue voi aika äkkiä hävitä liiga kartalta.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Kaljami
kaikista paras tilannehan olisi, kun voisi vaan matsin jälkeen mennä yhdessä kaljalle, ja sivistyneesti vaihtaa matsista mielipiteitä. Eiköhän se sivistynyt mielipiteenvaihto täälläkin onnistu...?

(saarnan jälkeen lauletaan virsi 108) :D :p

Aivan, sanan säilä on vaan useasti aika terävä. Kaljan ääressä maailma näyttää paljon mukavammalta, kunhan ei vaan tarvitsisi juoda sitä kaljaa missään jäähallissa, niistä hinnoistahan tulee rauhallisempikin kaveri vihaiseksi.:D
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Koko iltahan tässä menee, DaEspoo kyllä minä sen tiedän että ilman Salonojaa joukkue olisi halvempi. Mutta jos teillä olisi joukkue joka olisi alempaa keskitasoa te ette pärjäisi kilpailussa katsojista, IFK ja Jokerit keräävät faninsa melkein koko uudeltamaalta myös Espoosta. Uskallan väittää että Espoon fanit tulevat lähes poikeuksetta Espoosta jossa myös Jokerit ja IFK ovat kilpailemassa "sieluista", jos nyt oletetaan että IFK ja Jokerit molemmat ovat pääsääntöisesti sijoilla 1-6 ja Espoo 6-12 pienellä budjetilla ja tähdet lähtevät heti kun syttyvät niin ei kai tarvitse olla mikään nero jos tulee siihen tulokseen että nuoret valitsevat helposti helsinkiläisen vaihtoehdon.

Eli Espoolla on pakko olla menestyvä joukkue jotta se pärjäisi kilpailussa, sillä ei ole tarpeeksi katsojia, joten sen on pakko saada rahoitusta ulkopuolelta, jos rahoitusta/menestystä ei tule joukkue voi aika äkkiä hävitä liiga kartalta.


Korjaa, jos olen väärässä, mutta eikö ne kaikki espoolaiset pikkunappulat valitse sen joukkueensa pääasiassa ihan muiden juttujen kuin menestyksen takia?

Isit vievät katsomaan kiekkoa, tai koulu/tarhakaverit tartuttavat innostusta ja poika vinkuu kotona päästäkseen katsomaan joukkue X:n jääkiekkopeliä, tai... skenaarioita on miljoonia....

Mutta ei sillä menestyksellä ole väliä näin kun puhutaan alle 14-15 vee tenavista... vai?
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Koko iltahan tässä menee, DaEspoo kyllä minä sen tiedän että ilman Salonojaa joukkue olisi halvempi. Mutta jos teillä olisi joukkue joka olisi alempaa keskitasoa te ette pärjäisi kilpailussa katsojista, IFK ja Jokerit keräävät faninsa melkein koko uudeltamaalta myös Espoosta. Uskallan väittää että Espoon fanit tulevat lähes poikeuksetta Espoosta jossa myös Jokerit ja IFK ovat kilpailemassa "sieluista", jos nyt oletetaan että IFK ja Jokerit molemmat ovat pääsääntöisesti sijoilla 1-6 ja Espoo 6-12 pienellä budjetilla ja tähdet lähtevät heti kun syttyvät niin ei kai tarvitse olla mikään nero jos tulee siihen tulokseen että nuoret valitsevat helposti helsinkiläisen vaihtoehdon.

Eli Espoolla on pakko olla menestyvä joukkue jotta se pärjäisi kilpailussa, sillä ei ole tarpeeksi katsojia, joten sen on pakko saada rahoitusta ulkopuolelta, jos rahoitusta/menestystä ei tule joukkue voi aika äkkiä hävitä liiga kartalta.




HIFK: yleisökeskiarvo 6500 seuran ikä yli 100v Suomenmestari

Blues:yleisökeskiarvo 5000 seuran ikä 3v.Taistelee Playoffpaikasta

Itse nostan hattua Bluesille yleisön suhteen.

Ja nollatulos olisi tullut tilinpäätökseen Playoff paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös