Frank Mobergin jäähyväisottelu:HIFK-BLUES 7.9.2001 Klo18:30

  • 13 389
  • 165
Tila
Viestiketju on suljettu.

BigReds#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matsista.

HIFK pelasi hyvin ja puuttujia oli paljon...
Itse ainakin nostan HIFK:n mestarisuosikiksi.
Ja Mika "Kölli" Kortelainen on todella hyvä pelaaja!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jos itse pelistä saa jotain sanoa... toki punaisten lasien läpi.
Ajankohtaan nähden IFK esitti yllättävän hyvää peliä. Bluesin ajatukset taisivat olla Sakussa? Näyttikö peli hyvältä vain koska Blues ei ollut?
Sakke pelasi ok, vaikka Janiina hassutti Saken tuntien etukulmasta.
Puolustuksen selvä hallitsija kentällä oli Mr. Z. Näillä sivuilla esillä olleen kysymyksen Z:n ja Vyko..jne paremmuudesta tässä pelissä ei ollut epäilystäkään. Ekassa erässä ihmettelimme pelaako Vyko...jne ollenkaan, mutta toisen erän 2+2+10min- tilanteissa löytyi tämäkin heppu.
Yllätyin myös Kantorin kyvystä omaksua IFK-asenne. Eka erän katseltuaan alkoi rymistä ja jätkää nousi seinälle. Kunhan saadaan pelejä alle, jäpikän arvo nousee. Junkka alkaa myös vertyä.
Junnut ovat hyviä. Häppölän aloitustyyli on hauska ja tehokas. Hirschovits on nrolla 40 paljon miellyttävämpää katseltavaa kuin Veikko. Sonkajärven Sonni Pikkarainen oli DDT (täystuho) -ketjussa elementissään, ja saipa tehtyä maailmanmestarille maalinkin.
Salminenkin yritti kovasti, vaikka mieleen tulikin Kolkan Väpi, joka jääpalloilijataustansa vuoksi oli jumalaisen nopea mutta kiekko ei tahdo pysyä mukana. Podosta tulee olemaan kauden mittaan paljon hyötyä, vaikkei kädet Janiinan luokkaa ole, voimaa sitävastoin paljon enemmän.
Anyway, positiivinen peli ja mielenkiintoinen kausí tulossa.
PS. Valotaulu toimi siinä vaiheessa kun Frank esiintyi, tarkoituksella?
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Matsista.

Viestin lähetti BigReds#22
HIFK pelasi hyvin ja puuttujia oli paljon...
Itse ainakin nostan HIFK:n mestarisuosikiksi.
Ja Mika "Kölli" Kortelainen on todella hyvä pelaaja!

Hyvä läppä! Varsinkin toi köli juttu ja mestaruudesta puhumattakaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Vaikka IFK onkin täysin epäonnistunut hankinnoissaan ja ihan paska, niin kyllä voitto varmoista mestareista on aina ihan mukavaa. Vielä kun toisella joukkueella on SM-liigan paras puolustaja, niin täytyy ihmetellä, että miten joku Pikkarainen, kuka siitäkin on kuullut ennen, vei tuota SM-liigan parasta pakkia, ja kyllähän tuota liigan parasta ajeltiinkin aika nätisti. Toki Bluesilta puuttui kaikki ja IFK:lla oli vain parhaat maalintekijät poissa, mutta kyllä Blues tulee viemään kaikkia 100-0, odottakaa vaan kun joulu tulee.
 

Bob77

Jäsen
Kyllä IFK:n peli näyttää jo tässä vaiheessa pelottavan hyvältä..
vaikka joukkue on täynnä junioreita niin ei kukaan voi väittää etteikö nämä miehet pärjäisi kamppailuissa niin kuin miehen kuuluukin pärjätä. IFK taitaa olla tekemässä itselleen loistavaa tulevaisuutta. Kyllä se Pena ehkä sittenkin osaa nämä uhkapelit...
Sanokoot muut mitä lystää mutta sanon että IFK nähdään tällä kaudella taistelemassa mitalipeleissä! Ja se on uskomaton suoritus tältä nykyiseltä joukkueelta... toivottavasti pojat jaksaa..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ainakin eilinen peli näytti että asenne on kunnossa. Joka jätkä paineli, kulunutta sanontaa käyttääkseni, 120% lasissa.
Jos asenne on joka pelissä tämä, se tietää mielenkiintoisia pelejä, kävi niissä miten kävi.
Go IFK!
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Rebel
Vaikka IFK onkin täysin epäonnistunut hankinnoissaan ja ihan paska, niin kyllä voitto varmoista mestareista on aina ihan mukavaa. Vielä kun toisella joukkueella on SM-liigan paras puolustaja, niin täytyy ihmetellä, että miten joku Pikkarainen, kuka siitäkin on kuullut ennen, vei tuota SM-liigan parasta pakkia, ja kyllähän tuota liigan parasta ajeltiinkin aika nätisti. Toki Bluesilta puuttui kaikki ja IFK:lla oli vain parhaat maalintekijät poissa, mutta kyllä Blues tulee viemään kaikkia 100-0, odottakaa vaan kun joulu tulee.

Jos tarkotit tuon viestin minulle, niin en mitenkään vertaillut IFK:ta bluesiin, enkä minä ole ikinä bluesia mestariksi väittänyt, vaan tarkoitin sitä, että ei tuolla materiaalilla voida voittaa mestaruutta! Tai no mistä sitä tietää, puolutus on ainakin kova, mutta miten sitten junnut pelaa playoffseissa? Onko tarpeeksi kokemusta ja henkistä kanttia? Maalipaikoissa voi vähän kädet tutista. Ja maalivahdit? Sakke? Ströbä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovasti taas Bluesin kannattajat jaksavat haukkua IFkta ja kertoa keitä heiltä puuttui. Olisi varmaan aika alkaa katsoa sitä omaa joukkuetta, teidän uudet tsekit ovat näkemäni perusteella floppeja, ainoa kunnon hankinta on caloun. Teillä on yksi huvä puolustaja eli vykoukal, te olitte vime vuonna sijalla yhdeksän, siitä joukkueesta lähti Banham, Toporowski, Davidson kaikki tähtiä tilalle caloun.

Toki esim jääkiekkolehti on päättänyt että te olette hyviä ensi vuonna mutta eipä tuo teidän peli kovin erikoiselta näytä.

Ja oliko Krykov teidän ykköscentteri, sepä hienoa Vallu oli Tapparan kolmonen pari vuotta sitten, meillä on sentään jokereiden kakkonen viime vuodelta, ja hän on kakkonen podon jälkeen.

Ai niin teiillä on hedberg maajoukkueessa, selvä te olette parempia.(Sitä vaan mietin että missä Kuhta.grunn,viitaluoma,kurvinen olivat....)

AI ja me ei voida voittaa mestaruutta, ei tietenkään mestaruutta ei voi voittaa jos bluesin rumpuryhmä ei tunne pelaajien nimiä
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Bob77

Sanokoot muut mitä lystää mutta sanon että IFK nähdään tällä kaudella taistelemassa mitalipeleissä! Ja se on uskomaton suoritus tältä nykyiseltä joukkueelta... toivottavasti pojat jaksaa..

Bob77:

Kyllä on hienoa lukea kun joku jaksaa olla noinkin optimistinen,mutta etkö nyt mene kuitenkin hieman asioiden edelle,tässä on pelattu vasta muutama harkkapeli mihin ei välttämättä edes täysillä panosteta ja sinä julistat jo mitaleita.

Hienoa joukkueessamme on todellakin se,että vihdoinkin panostetaan nuoriin,mutta lähteneiden tilalle olisin kyllä halunnut hieman eritasoisia pelimanneja mitä enimmäkseen saatiin,samalla maalivahtitilanne kyllä huolestuttaa ainakin minua,puolustus on kyllä muilta osin suht kuosissa.

Henkilökohtaisesti en usko mitaleihin tällä kaudella,mutta nuorten sisäänajo tulee antamaan meille tulevaisuudessa paljon,mällin tulo organisaatioon oli myös todella hyvä asia,pelityyliin se onkin jo näköjään vaikuttanut positiivisesti.Tulevalla kaudella tulemme vielä hankkimaan veskarin ja luultavasti yhden hyökkääjän ulkomailta.

Playareihin tulemme pääsemään viimeisten joukossa ja kaikki sen jälkeen on plussaa.KIITOS....TACK...ADJÖ.
 

caloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit , Hifk
niin niin niin....

Olen myös sitä mieltä, että on täysin älytöntä itkeä että meiltä puuttui se ja se.

Muutamat Espoolaiset ovat harrastaneet sitä pitkin harjoitusottelu rupeamaa.

Sanokaa sille Rockn Roll Tuomelle että otta niitä pelaajia matseihin mukaan.

Ja toinen ärsyttävä asia on kommentti että "tää on nyt vaan harjoitusmatsi eikä se vielä mitään sano"

Siis erittäin rasittavia kommentteja peli kuin peli ja voitto kuin voitto.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Arvasin tämän.

Kyllä ne oli IFK:n kannattajat jotka aukopäätään että tää
on vaan harkkapeli jolla ei oo mitään merkitystä.

Itse sanoin että IFK kannataisi hoitaa peli kotiin Mobergin takia
niin heti rupesi tulemaan kommenttia että Spedekin on kuollut
ja Saku Koivulla on syöpä.

Kyllä sitä nyt ollaan niin nenäpystyssä ja uhotaan,
mutta kun ei ole munaa niin ei ole.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti punaiset_lasit
Voittakoon bluussi vaikka 0-20, ei voisi juuri vähempää kiinnostaa tällä hetkellä (vrt. Koivun tapaus). Luulisin, että aika harvalla lätkäfanilla on juuri nyt mielessä harjoitusottelu HIFK-bluussi, jossa ratkeaa... niin mitä?

Ps. Ihmetyttää kyllä vähän miksi Mobergin jäähyväisotteluna on jokinmerkityksetön harjoitusotteu? Eikö paremmin olisi sopinut vaikkapa ensimmäinen kotiottelu HIFK-TPS? Samassa matsissa tietenkin hiljainen hetki Brewerille.

Tässä teidän kommentti ennen peliä.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Let's play hockey


Käsittääkseni Radio Plus radioi tulevallakin kaudella kaikki IFK:n ottelut, mutta ainakin viime viikonloppuna Hermanni Seppälän selostaminen oli vielä neuvottelun alla.

Muistaakseni tämä Radio Plus meni konkurssiin tai ainakin lopetti kesken viime kauden. Viimeiset matsit tuli sitten Reissuradiosta.
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Toivotaan että IFK voittaa pelin.

Viestin lähetti Prjakhin
Olisihan se nöyryyttävää hävitä jäähyväisottelu pikkuveljelle ja
vieläpä kotihallissa ja Bluesille.:D

Ja tässä minun kommentti ennen peliä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Nuori herra Raashin

Minkä ihmeen takia sinä ilmeisen häiriintynyt nuori mies jolla on näköjään tosi paha olla,tänne pahaa mieltäsi purat,onhan noita todella päteviä nuorten psykiatreja,jotka hoitavat vaivasi kuntoon mitä pikimmiten.

Olen todella huolissani sinun henkisestä tilastasi,hallitsematon raivo voi vielä koitua sinulle turmioksi,yritä nyt hyvä lapsi panna itsesi kuntoon ja sen jälkeen voimmekin aloittaa jälleen puhtaalta pöydältä.Sinusta huollissaan oleva ja toisista välittävä reds1897.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Praahin

Ei tarvitse teititellä, vaikka varmaankin vanhempi olen. Tehdään vaan sinunkaupat. Olenkin tosi paljon hehkuttanut eilistä voittoa täällä, vai? Kai sentään erotat eri nimimerkit toisistaan? Minun osaltani tosipelit alkavat torstaina, jolloin HIFK hakee 2 pistettä Espoosta. Saatoinhan eilen olla myös katkera siitä, etten päässyt paikan päälle (prkleen työt).
 

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
heds 1897

Viestin lähetti reds1897
Mahdatko sinä Praaghin edes ymmärtää mitä raapustat siihen näytöllesi,pitikö avata oikein uusi otsikko missä voit mollata yhtä suomen vaikutusvaltaisinta kiekkopersoonaa.Huomaa kyllä että teillä ei ole perinteitä,kun pitää mollata meikäläisiä...KASVA AIKUISEKSI!!!!!

Turhaan sinä pahaa oloasi purat
tälle palstalle,olisit vain kommentoinut illan peliä.
 

Carlos

Jäsen
Näin tää homma etenee...

Heh, tähän asti on Jokeri ja HIFKi fanit olleet toistensa kurkussa kiinni, mutta mitä onkaan käymässä? Hifk-Jokerit asetelma alkaa tuntua kahden kovan stadilais-joukkueen reilulta ja veljelliseltä väännöltä ja sen sijaan Bluesista tulee se uusi vihan kohde :D

Jokerifanitkin alkavat olla jo kypsiä jääkiekon kannattajia/asiantuntijoita kun tämä 90-luvun alun sukupolvi ikääntyy, mutta sen sijaan saatiin naapuriin uuteen joukkueeseen lauma iiiiihan uusia "faneja". Olen hymyssäsuin seuraillut näitä Blues-Hifk keskusteluja. Lopultakin umpitylsiä Blues -pelejä on jotain järkeä mennä katsomaan kun ei yksinkertaisesti halua hävitä niille :D

Toivon vain että joukkomme eivät alennu kielenkäytössään samalle tasolle kuin tuolla epsoossa...
 

Jokiharju10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Näin on.
Itse ainakin olisin ihan mielissäni, jos nuo Jokeri -ja hifkfanien ianikuiset turhat sanaharkat ja tappelut vähentyisivät ja voitaisiin olla hyviä ystäviä.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Turhaan

IFK-fanit taas Blues-faneja haukkuvat nuoriksi ja tietämättömiksi ja ties miksi, kun itse ovat osoittaneet taas tässäkin maratonketjussa olevansa itse aivan samalla tasolla viesteissä. Ja kun vielä BigRedBob ja Tikikin ovat jääneet tässä ketjussa taka-alalle, on IFK-faneista jäänyt liiankin hyvä kuva kuin mitä se olisi ollut, jos nuo kaksi herraa olisivat osallistuneet keskusteluun.

Tuntuu siltä, että jostain syystä IFK-fanit ovat aivan uskomattoman katkeria Bluesille jostain. En tiedä mistä voi olla kyse, sillä jos heillä oikeasti olisi jonkinnäköinen henkinen yliote eivätkä he tosiaan pitäisi Bluesia tai Espoota kaupunkina juuri minään, ei tällaisia ketjuja ja keskusteluja syntyisi. Onko kyseessä sitten se, että Salonojalla ja organisaatiolla riittää rahaa, on uusi halli jne...vai ovatko kyseessä mukamas pelkästään fanit tällä palstalla. Luulisi, että noin vanhoilla ja viisailla kannattajilla ei olisi mitään sanottavaa Bluesin nuorille kukkoiijoille. Mutta niin vaan tulee joka kerta samalaista kuittia takaisin teiltä. Se vähän hymyilyttää ottaen omat kommenttinne huomioon. Lisäksi useat kommenttinne menevät täysin henkilökohtaisuuksiin, kuten tämä viesti, jossa kehotettiin Prjakhinia menemään ammattiauttajan pakeille. Eikö teitä ole opetettu vastaamaan itse viestiin, eikä viestin kirjoittajaan?

Naurettavaa myös nuo puheet, että "varma mestari" kaatui. Kukaan ei ole Bluesia mestariksi veikannut paitsi radio Suomen Holopainen, jolla lienee muutama mutteri päässä löysällä. Itse veikkasin Bluesia sijoille 7.-6.

Arvasin myös, että tuohon Vykoukalin peliin puututaan. Tottakai homma on nyt ratkennut, Z on paras ja V paska, kun yksi harjoitusmatsi meni huonosti. Palataan asiaan joulutaolla omasta puolestani. Kyllä kaikkia pakkeja viedään, ja kyllä on Z:kin kahville veivattu moneen kertaan. Eilen tosiaan oli V:llä todella huono ilta normaaliin verrattuna, mutta kyllä hän mielestäni kiekollisena oli jälleen melko hyvä.

Ja harjoituspelihän tuo olikin, ei siinä mitään selittelemistä, mutta vasta torstain pelillä on jotain merkitystä. Siksi ei oikeastaan ole väliä, vaikka turpaan olisi tullut 100-0...ja niin varmaan itse asiassa olisikin jos Oksa ei olisi loukkaantunut, niin helppoja maaleja mies taas päästi. Toivottavasti tästä kaudesta ei tule Oksan paluuta entiseen surkeuteen, luulisi nyt ainakin miehen kehittyneen. Z:n maali varsinkin meni älyttömän helposti. Ei maskia, siniviivalta ja sinne upposi. Voi voi.

Itse pelissä IFK oli paljon parempi. Blues luisteli kuin vanhainkodin mummot, eikä päässyt missään vaiheessa peliin mukaan. Blues ei taistellut, ei taklannut, ei luistellut, ts. se ei halunnut näköjään pelata. En ymmärrä miksi. Noin surkeaa esitystä toivottavasti ei torstaina enää nähdä. Jos tuo peli antoi vähänkin osviittaa tulevasta kaudesta, voidaan playoff-haaveet haudata ja keskittyä jo kauteen 2002-2003. Itseäni henkilökohtaisesti lähinnä hävetti katsoa tuollaisia otteita. Bluesia nöyryytettiin täydellisesti. HIFK:lla oli varaa tehdä kaikenlaisia temppuja, viedä puikoista, taklata puun takaa, kikkailla jaloilla, pomputella maalin takana kiekkoa jne. IFK voitti leikitellen. En kuitenkaan tuon pelin perusteella nostaisi sitä mestarisuosikkeihin, Blues nimittäin ei antanut minkäännäköistä vastusta, eikä pelillä näin ollen ollut vertailukohtaa. Sama kuin olisivat pelanneet Mestisporukkaa vastaan.

Mitä haluan jatkossa nähdä Bluesin pelissä on sähköä ja ryminää. Pelaajien on taisteltava vaahto suussa ja niitattava niin saatanasti. Luistelun on parannuttava 110% ja sen on oltava mielettömän kovatempoista. Enemmän vetoja, enemmän tunneta peliin. Tsekit Zelenka ja Turek voisivat edes näytellä, että heitä kiinnostaisi pelaaminen. Sekin olisi parempi kuin nykyinen tahti. Bluesin on pelattava todella aktiivista ja päällekäyvää peliä kuten Tuomi on useasti sanonut. Karvata mielellään kahdella pelaajalla, ja taklata kovaa vieden aina takaukset loppuun asti. Ihan sama kuka on vastassa, vaikka olisi maalivahti. Sekin tuo tunnetta kehiin kun mällää jonkun veskarin kylmäksi. Sekin osoittaisi jotain tunnelatausta, sekin olisi paljon parempi kuin eilinen täydellisen munaton suoritus.

Vi ses på tordag. Siitä Jag tycker om Lennart kappaleesta mainittakoon, että mielestäni se ei ole mikään traditio...en ainakaan muista, että se aina olisi tullut. Ihan hyvä vitsi se kuitenkin on. Mitä mautonta siinä on? Saahan sitä nyt soittaa mitä haluaa, ei siinä kappaleessa ole mitään loukkaavaa. Siinä vaan joku sanoo että minä pidän Lennartista. Mikäs siinä, ehkä Lennart on mukava kaveri. Jos tällaisia asioita aletaan IFK-leirissä arvostelemaan niin ehkä kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, onko se välttämätöntä ja onko ehkä jotain hitusen tärkeämpääkin keskusteltavaa.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Yhteenveto Cannibalin mielipiteistä: haluat nähdä sellaista peliä, mitä IFK eilen esitti, ymmärsinkö oikein?
Matkaa Espoolla on vielä...
 

Jokiharju10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Näin on näreet.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aivan

Näin voisi sanoa. Hyvin päätelty. Matkaa on todellakin. Valovuosi.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Eilinen matsi melko sekavaa Bluesilta, jos vastaava jatkuu niin en ensimmäiseksi syyttäisi jokaista pelaajaa niiden taidoista ja asenteen puuttumisesta, vaan kyllä Tuomen olisi aika alkaa näyttää oma osaamisensa.

Esim. Zelenka ei voi olla niin huono kuin harjoituspeleissä näyttänyt, omaa roolia ei ole löytynyt, mutta eipä paljoa ole ketjutkaan muuttuneet. Joukkueen materiaalin täytyy pystyä paljon parempaan peliin. TT voittoja tai näkemiin, ei paljoa positiivista sanottavaa ole.

IFK:n pelistä; pirteetä ja vähän yli-innokastakin yrittämistä. IFK on nuori joukkue joka varmaan kauden alussa on parhaimmillaan.

En saata suvaita eilisiä tuomareita.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
No joo... Pubi teki taas ne "tavalliset" kaksi pistettä.
Blues oli väritön eilen. Sattuiko kukaan muu minun lisäksi olla
Big reds club:lla moberg muisto juhlassa? Siellä Matikainen puhu aika hyvin tulevasta kaudesta.

Kuten olen uskonut koko kesän niin uskon vieläkin, että IFKo
on mestari tai ainakin mitalipeleillä.. Mulla on täysi luottamus junnuihin.

Ainoa asia mikä harmitti oli se saatanan rumpu. Eikö lähde tarpeeksi ääntä teistä spoolaisista vai mikä on?
Rummut on kannustuksen syöpä ja ne pitäis kieltää lailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös