Turhaan
IFK-fanit taas Blues-faneja haukkuvat nuoriksi ja tietämättömiksi ja ties miksi, kun itse ovat osoittaneet taas tässäkin maratonketjussa olevansa itse aivan samalla tasolla viesteissä. Ja kun vielä BigRedBob ja Tikikin ovat jääneet tässä ketjussa taka-alalle, on IFK-faneista jäänyt liiankin hyvä kuva kuin mitä se olisi ollut, jos nuo kaksi herraa olisivat osallistuneet keskusteluun.
Tuntuu siltä, että jostain syystä IFK-fanit ovat aivan uskomattoman katkeria Bluesille jostain. En tiedä mistä voi olla kyse, sillä jos heillä oikeasti olisi jonkinnäköinen henkinen yliote eivätkä he tosiaan pitäisi Bluesia tai Espoota kaupunkina juuri minään, ei tällaisia ketjuja ja keskusteluja syntyisi. Onko kyseessä sitten se, että Salonojalla ja organisaatiolla riittää rahaa, on uusi halli jne...vai ovatko kyseessä mukamas pelkästään fanit tällä palstalla. Luulisi, että noin vanhoilla ja viisailla kannattajilla ei olisi mitään sanottavaa Bluesin nuorille kukkoiijoille. Mutta niin vaan tulee joka kerta samalaista kuittia takaisin teiltä. Se vähän hymyilyttää ottaen omat kommenttinne huomioon. Lisäksi useat kommenttinne menevät täysin henkilökohtaisuuksiin, kuten tämä viesti, jossa kehotettiin Prjakhinia menemään ammattiauttajan pakeille. Eikö teitä ole opetettu vastaamaan itse viestiin, eikä viestin kirjoittajaan?
Naurettavaa myös nuo puheet, että "varma mestari" kaatui. Kukaan ei ole Bluesia mestariksi veikannut paitsi radio Suomen Holopainen, jolla lienee muutama mutteri päässä löysällä. Itse veikkasin Bluesia sijoille 7.-6.
Arvasin myös, että tuohon Vykoukalin peliin puututaan. Tottakai homma on nyt ratkennut, Z on paras ja V paska, kun yksi harjoitusmatsi meni huonosti. Palataan asiaan joulutaolla omasta puolestani. Kyllä kaikkia pakkeja viedään, ja kyllä on Z:kin kahville veivattu moneen kertaan. Eilen tosiaan oli V:llä todella huono ilta normaaliin verrattuna, mutta kyllä hän mielestäni kiekollisena oli jälleen melko hyvä.
Ja harjoituspelihän tuo olikin, ei siinä mitään selittelemistä, mutta vasta torstain pelillä on jotain merkitystä. Siksi ei oikeastaan ole väliä, vaikka turpaan olisi tullut 100-0...ja niin varmaan itse asiassa olisikin jos Oksa ei olisi loukkaantunut, niin helppoja maaleja mies taas päästi. Toivottavasti tästä kaudesta ei tule Oksan paluuta entiseen surkeuteen, luulisi nyt ainakin miehen kehittyneen. Z:n maali varsinkin meni älyttömän helposti. Ei maskia, siniviivalta ja sinne upposi. Voi voi.
Itse pelissä IFK oli paljon parempi. Blues luisteli kuin vanhainkodin mummot, eikä päässyt missään vaiheessa peliin mukaan. Blues ei taistellut, ei taklannut, ei luistellut, ts. se ei halunnut näköjään pelata. En ymmärrä miksi. Noin surkeaa esitystä toivottavasti ei torstaina enää nähdä. Jos tuo peli antoi vähänkin osviittaa tulevasta kaudesta, voidaan playoff-haaveet haudata ja keskittyä jo kauteen 2002-2003. Itseäni henkilökohtaisesti lähinnä hävetti katsoa tuollaisia otteita. Bluesia nöyryytettiin täydellisesti. HIFK:lla oli varaa tehdä kaikenlaisia temppuja, viedä puikoista, taklata puun takaa, kikkailla jaloilla, pomputella maalin takana kiekkoa jne. IFK voitti leikitellen. En kuitenkaan tuon pelin perusteella nostaisi sitä mestarisuosikkeihin, Blues nimittäin ei antanut minkäännäköistä vastusta, eikä pelillä näin ollen ollut vertailukohtaa. Sama kuin olisivat pelanneet Mestisporukkaa vastaan.
Mitä haluan jatkossa nähdä Bluesin pelissä on sähköä ja ryminää. Pelaajien on taisteltava vaahto suussa ja niitattava niin saatanasti. Luistelun on parannuttava 110% ja sen on oltava mielettömän kovatempoista. Enemmän vetoja, enemmän tunneta peliin. Tsekit Zelenka ja Turek voisivat edes näytellä, että heitä kiinnostaisi pelaaminen. Sekin olisi parempi kuin nykyinen tahti. Bluesin on pelattava todella aktiivista ja päällekäyvää peliä kuten Tuomi on useasti sanonut. Karvata mielellään kahdella pelaajalla, ja taklata kovaa vieden aina takaukset loppuun asti. Ihan sama kuka on vastassa, vaikka olisi maalivahti. Sekin tuo tunnetta kehiin kun mällää jonkun veskarin kylmäksi. Sekin osoittaisi jotain tunnelatausta, sekin olisi paljon parempi kuin eilinen täydellisen munaton suoritus.
Vi ses på tordag. Siitä Jag tycker om Lennart kappaleesta mainittakoon, että mielestäni se ei ole mikään traditio...en ainakaan muista, että se aina olisi tullut. Ihan hyvä vitsi se kuitenkin on. Mitä mautonta siinä on? Saahan sitä nyt soittaa mitä haluaa, ei siinä kappaleessa ole mitään loukkaavaa. Siinä vaan joku sanoo että minä pidän Lennartista. Mikäs siinä, ehkä Lennart on mukava kaveri. Jos tällaisia asioita aletaan IFK-leirissä arvostelemaan niin ehkä kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, onko se välttämätöntä ja onko ehkä jotain hitusen tärkeämpääkin keskusteltavaa.