Franchise Hockey Manager

  • 96 012
  • 323

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Rosteriasiat tulevat korjaantumaan kunhan peli julkaistaan. Tekijätiimi taitaa tehdä kovasti töitä sen eteen että joukkueet eivät tekisi typeriä liikkeitä ja päätöksiä. Tällä hetkellä joukkueet eivät tajua heittää esim yhtä pelaajaa farmiin jos palkkakatto on ylitetty vaan putsaa koko joukkueen tästä syystä esim Rangers, Penguins ja Red Wings eivät näytä omilta. Siihen tulee kyllä muutos ja edelleen kyseessä on betaversio joka monelta unohtuu. Se ei ole etes demo. Betan tarkoituksena on testata peliä ja löytää vikoja joita sitten korjataan.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulipa nyt itteki ostettua toi beta ja sellaista kysyisin, että pitääkö tohon nyt ladata kaikki päivitykset vai riittääkö viimeisin? Vai onko toi valmiiksi päivitetty viimeisimpään versioon?
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Kun pelaa noita historia-kausia, niin millä saisi estettyä sen ettei seurat saa värvättyjä noita nuoria pelaajia ennen draftia?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Päivitys kyllä kuulostaa aivan loistavalta! Joten pitääpä alkaa testata millaisia muutoksia on tehty. Kirjoituksen perusteella muutokset ovat melkoisen valtavia.
 

Schadowan

Jäsen
Oliko nyt niin, että tuohon hieman onnettomaan interfaceen ei ole tulossa muutoksia? Aikamoinen sillisalaatti, joka muistuttaa enemmän jotain 2000-luvun vaihteen tekstipohjaista manageripeliä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Tulipa sitten viimein tämäkin peli ostettua ja testaaminen voi omalta osalta alkaa. Onko tietoa pystyykö pelaamaan ihan peruspeliä ilman hienouksia pelin kaatumatta?

Edit: Heti ensimmäisenä täytynee kysellä täältä, että mikä on commissioner mode ja miten vaikuttaa peliin?
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Edit: Heti ensimmäisenä täytynee kysellä täältä, että mikä on commissioner mode ja miten vaikuttaa peliin?

Itse oletin että tuossa Commissioner-modessa ei itse olisi joukkueen valmentaja, vaan sinun itse pitäisi etsiä ja palkata joukkueellesi haluamasi kaltainen valmentaja. Itseasiassa jossain Beta-versiossa asia näin olikin, mutta nyt kun taas pitkästä aikaa päätin kokeilla tätä ja päivitin pelin tuohon uusimpaan Beta-versioon, niin vaikka valitsin tuon "commissioner"-moden, niin kyllä siellä itse vaan olin valmentajan paikalla, (joukkueena Ilves). Itse nimenomaan haluaisin pysyä pelkästään joukkueen GM:nä ja haluisin itse palkata valmentajan joukkueeseeni.

Toinen asia mikä oli ainakin muuttunut, oli tuo Scouttaus. Ennen scoutin sai laitettua tarkastelemaan esim. vaikka vaan yhtä joukkuetta, mutta nyt näyttäisi valittavana olevan vain maanosia ja näistä sitten vaan "pro"- tai "amateur"-tason pelaajia :( Tuossa juuri pelasin hieman peliä enkä mistään löytänyt kohtaa mistä saisin scoutattua Ilveksen kokoonpanon, Ilveksen A-junnujen kokoonpanon sekä Lekin kokoonpanon. En tiedä sitten enkö osaa vain etsiä, mutta jotenkin tuo scouttaus nyt ei ainakaan ole nopealla pelaamisella vakuuttanut. Katsotaan josko se tästä aukenis kun antaa pelille vähän enemmän aikaa.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Pakko sanoa tähän väliin, että jos Florida Panthersilla voitat Stanley Cupin kahden kauden jälkeen, niin vaikeustason säätö saattaisi olla paikallaan. Olkoonkin, että suurin osa joukkueen rungosta oli aggressiivisella kaupankäynnillä pantu uuteen uskoon, ei mielestäni Panthersin tämän hetkisistä lähtökohdista pitäisi pystyä kahdessa vuodessa ponnistamaan mestariksi. Laitetaan nyt vielä ketjut, joilla mestaruus irtosi:

Fleischmann-Lecavalier-Neal
Huberdeau-Lepistö-Nyquist
Kopecky-MacKinnon-Versteeg
Bickell-Geoffrion-Hamill

Campbell-Doughty
Gudbranson-Robak
Kulikov-Pulock

Rask-Gibson

Sellainen "epäkohta" on vielä mainittava, että parhaiten taitaa menestyä sellaisella joukkueella, jossa kaikki neljä kenttää ovat maaleja tekeviä taitavia kenttiä. Duunareille ei mielestäni tarpeeksi arvostusta tule. Itse en ainakaan kauden edetessä nähnyt käyttöä jarrukentälle saati tappelijoille.

PS: Ensimmäisessä draftissa varasin Artturi Lehkosen toisella kierroksella. Noh, Artturi on nyt scouttien mukaan jengin paras hyökkääjä.

PPS: Ja nyt sitten uusinta päivitystä (0.9.69) testiin. Sitä edellinen tulikin skipattua kokonaan. Mielenkiinnolla odotan millaiseksi pelin ensimmäinen julkaistava versio muodostuu.
 

Teloch

Jäsen
The Virallinen Versio on nyt sitten julkaistu ja se on saatavilla taas kerran FHM:n forumilta.

Uskaltaakohan tuota edes koittaa. Luultavasti naama sulaa vitutukseen vartin pelaamisen jälkeen, kun peli on kuitenkin se sama rampa kuin aiemminkin.
 
Viimeksi muokattu:

Xarzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysyn nyt toistamiseen, että eikö tätä saa levyllisenä kaupasta. Joo olen laiska en jaksa selata...
 

Fiiu

Jäsen
Onko tää peli nyt oikeasti ilmainen? Latasin kyllä sen tuolta sivuilta mutta en uskaltanut vielä käynnistää siitä syystä että yleensä nämä managerointipelit vievät sitten useampia tunteja kerralla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko tää peli nyt oikeasti ilmainen? Latasin kyllä sen tuolta sivuilta mutta en uskaltanut vielä käynnistää siitä syystä että yleensä nämä managerointipelit vievät sitten useampia tunteja kerralla.

Ei ole. Ladattua saa kyllä, mutta jos haluat pelata, joudut maksamaan pelin ja maksun jälkeen saat lisenssiavaimen sähköpostiin.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Ei ole. Ladattua saa kyllä, mutta jos haluat pelata, joudut maksamaan pelin ja maksun jälkeen saat lisenssiavaimen sähköpostiin.

ja ketkä maksoi jo Beta -versiosta keväällä niin säästivät vähän rahaa verrattuna Final -versioon. Pitääkin latailla tuo virallinen versio ja aloittaa GM -hommat ihan tosissaan!
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
"Virallinen" versio näyttää ainakin itsellä versio numeroa 0.9 BETA, kaatuilee useammin kuin aikaisemmat betat. Hermot meni Free Agenttejen kanssa heti alkuun kun peli ei Liiga-joukkuetta manageroidessa anna edes neuvotella kunnollisten pelaajien kanssa soppareista (esim Juhamatti Aaltonen, Janis Sprukts) vaikka fyffet riittäs kyllä jätkien signaamiseen.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Virallinen" versio näyttää ainakin itsellä versio numeroa 0.9 BETA, kaatuilee useammin kuin aikaisemmat betat. Hermot meni Free Agenttejen kanssa heti alkuun kun peli ei Liiga-joukkuetta manageroidessa anna edes neuvotella kunnollisten pelaajien kanssa soppareista (esim Juhamatti Aaltonen, Janis Sprukts) vaikka fyffet riittäs kyllä jätkien signaamiseen.

Kokeileppa poistaa pelin asennus ja asenna uusiksi, kyllä sen pitäisi 1.0 versiota näyttää ja niin se ainakin mulla on.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tykkään kyllä pelistä paljonkin vaikka pientä säätämistä vielä löytyykin. Ilman näitä tekijöitä meillä ei etes olisi uutta jääkiekkomanagerointia vaan jouduttaisiin edelleen tyytymään EHM peliin. Siitäkin syystä parin kympin heittäminen todennäköisesti pitkään jääkiekkoprojektiin (uusi versio ilmestyy ensi vuonna) oli loistava sijoitus. Ei kyllä kaduta.

No niin ei muuta kuin peliä päälle!
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Kokeileppa poistaa pelin asennus ja asenna uusiksi, kyllä sen pitäisi 1.0 versiota näyttää ja niin se ainakin mulla on.

No höh, peli poistettu ja asennettu uudestaan kolmeen kertaan. Kiitos vastauksesta, pitää katella jos tuola nyt on jotain typeriä rippeitä mitkä ei perus uninstallilla lähe vetelemään...

EDIT: kaikki poistettu käsin ja uusi asennettu eri kansioon ni lähti fudaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Ei ole tullut pelattua yhtään sitten sen, kun hankin pelin muutama viikko sitten. On käynyt mielessä aloittaa, mutta ei viitsi todellista peliä lähteä vetämään kun koko ajan tulee uutta päivitystä ja taas pitäisi aloittaa uudella savella. Ehkäpä odottelen muutaman viikon, jos vaikka rosteritkin kehittyy sitten lähempänä NHL:n runkosarjaa. Kait tuo päivittely rauhoittuu jossain vaiheessa.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole tullut pelattua yhtään sitten sen, kun hankin pelin muutama viikko sitten. On käynyt mielessä aloittaa, mutta ei viitsi todellista peliä lähteä vetämään kun koko ajan tulee uutta päivitystä ja taas pitäisi aloittaa uudella savella. Ehkäpä odottelen muutaman viikon, jos vaikka rosteritkin kehittyy sitten lähempänä NHL:n runkosarjaa. Kait tuo päivittely rauhoittuu jossain vaiheessa.

Jostain olin lukevinani kommentteja, että nyt kun tuo peli julkaistiin virallisesti, ei tulevat patchit tule vaikuttamaan enää noihin saveihin. Eli ei tarvitse aloittaa jokaisen päivityksen jälkeen alusta.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mutta tähänkin voi vaikuttaa asetuksilla joista löytyy mm. että kuin paljon keskimäärin maaleja tulee pelissä ja syöttöjä sekä jäähyjä. Näitä kaikkea voi muuttaa ihan mielinmäärin. Kokeilin tämän kauden asetuksilla maaleja per matsi 8,02. Syöttöjä 1,72 ja jäähyjä 10,00/per ottelu.

Voisiko joku kertoa mistä löydän nämä asetukset, että pääsee esim. maalimääriä muokkaamaan. Olen kokeillut etsiä, mutta en vaan löydä.

Edit: Kysytään nyt vielä että onko keinoja nopeuttaa ottelusimulaatiota?

Edit2: Yleisömäärissä on vielä paljon fiksaamista. Mestiksessä korkeimmat yleisömäärät Sportilla 352 katsojaa. Muilla menee alle sadan.
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos pelaat esim NHL liigaa niin klikkaa sieltä League settings muistaakseni. Sieltä pitäisi pystyä muuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös