Franchise Hockey Manager

  • 96 011
  • 323

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Oli näköjään tullut n. 2vkoa sitten jo versio 1.3.13. Mielestäni näistä päivityksistä piti tulla sähköpostia mutta ainakin minun postiin ne hukkuu.

Tässä linkki mediaan.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Onko pelissä muuten mahdollisuutta multiplayeriin, tai sitten ihan että on mahdollisuus luoda useampi manageri peliin?
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kaatuileeko muilla tuo peli? Minulla ainakin kun yritän history modea pelata, niin peli kaatuilee eikä päivämäärien yli pääse simuloimaan samalla tavalla kuin EHM:ssä. Tämä on alkanut nyt ärsyttämään.

Olen nyt kaksi history mode peliä pelannut ja toisen aloitin Atlantalla vuodesta 2000, niin kaatui 30.6.2006 ja sitten toisen kun alotin Duckseilla 2010, niin kaatui nyt 14.7.2012.

Eli ilmeisesti peli on vielä pahasti kesken tai sitten history mode ei vain toimi vielä kunnolla.

Jelppiä toivoisin.

Myös drafti käytännöt ovat alkaneet häiritä. En ole päässy valitsemaan missään vaiheessa top 5 joukossa vaikka edelliset kaudet ovat menneet täysin vihkoon. Siellä on stanley cup voittajat ja finalistitkin arpomassa ihan kärkiporukoissa kun itse pääsen aina jollain 18-23 sijan paikkeilla valitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Lexaa, ei ole kaatunut kertaakaan ja olen pelannut eri Beta-versioita maaliskuulta lähtien.

Marraskuun lopussa tuli taas yksi päivitys, FHM Patch 1.5.20.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Uutta päivitystä on tosiaan pukannut vähän aikaa sitten ja nyt ei peli kyllä enää kaatuile. Olen testannut aika paljon nykyaikaa kuin myös historiaa ja kertaakaan peli ei ole kaatunut vaikka testiä on aikalailla takanapäin.

Tuli sitten aloitettua historian muuttaminen kaudesta 1998/98 ja joukkueeksi valikoitui pohdinnan jälkeen Colorado Avalanche.

Runkosarjan alussa kokoonpano oli luokkaa tälläinen:

1. Valeri Kamensky - Peter Forsberg - Milan Hejduk
2. Eric Lacroix - Joe Sakic - Claude Lemieux
3. Rene Corbet - Chris Drury - Adam Deadmarsh
4. Warren Rychel - Stephane Yelle - Jeff Odgers
Scott Parker, Keith Jones

1. Sandis Ozolinsh - Adam Foote
2. Sylvain Lefebvre - Aaron Miller
3. Alexei Gusarov - Jon Klemm
Wade Belak

G Patrick Roy
G Craig Billington

Ensimmäistä kautta on nyt pelattu aikalailla puolet riippuen joukkueesta ja tilanteet näyttävät tältä:

Läntinen konferenssi (otteluita joukkueilla 38-42):
1. Detroit 57pts
2. Calgary 47pts
3. Dallas 40pts
4. Colorado 42 ottelua ja 40pts
5. Chicago 39pts
6. Vancouver 38pts
7. Los Angeles 38pts
8. Anaheim 37pts
----------------------------
9. St.Louis 37pts
10. Nashville 35pts
11. Edmonton 32pts
12. Phoenix 31pts
13. San Jose 27pts

Tullaan tuosta putoamaan kun takanaolijoilla on parit pelit vähemmän pelattuna. Loukkaantumisia on ollut jonkun verran mutta pahimmilta kolhuilta on säästytty. 10 pelaajaa on pelannut täydet 42 ottelua.

Jos katsoo tilastoja yleensäkin NHL:stä niin ne näyttävät tältä:

top-10 pisteet:
1. Mario Lemieux, Pittsburgh, 37g, 24+28=52pts
2. Rod Brind'Amour, Philadelphia, 41g, 24+23=47pts
3. Teemu Selänne, Anaheim, 34g, 24+21=45pts
4. Joe Thornton, Boston, 37g, 18+27=45pts
5. Martin St.Louis, Calgary, 43g, 21+23=44pts
6. Ray Whitney, Florida, 40g, 20+24=44pts
7. Brendan Shanahan, Detroit, 42g, 15+27=42pts
8. Alex Zhamnov, Chicago, 40g, 11+30=41pts
9. Ron Francis, Pittsburgh, 42g, 19+21=40pts
10. John LeClair, Philadelphia, 32g, 20+19=39pts

Jäähyt top-10
1. Rich Pilon, Islanders 130min
2. Patrick Cote, Nashville 128min
3. Adam Foote, Colorado 122min
4. Adam Deadmarsh, Colorado 114min
5. Louie DeBrusk, Phoenix 112min
6. Eric Lindros, Philadelphia 111min
7. Chris Simon, Washington 111min
8. Wendel Clark, Tampa Bay 110min
9. Kelly Chase, St.Louis 106min
10. Tony Twist, St.Louis 105min
10. Dody Wood, San Jose 105min

Tappelut top-10:
1. Kelly Chase, St.Louis 12
2. Brad May, Vancouver 11
3. Patrick Cote, Nashville 10
4. Wendel Clark, Tampa Bay 10
5. Louie DeBrusk, Phoenix 10
6. Rich Pilon, Islanders 10
7. Jamie Pushor, Anaheim 10
8. Adam Deadmarsh, Colorado 10
9. Krys Oliwa, New Jersey 9
10. Chris Simon, Washington 9

Suomalaisia (ei järjestyksessä):
- Teppo Numminen, Phoenix, 38g, 2+9=11pts, -12, 10pim
- Ossi Väänänen, Phoenix, 37g, 0+2=2pts, -11, 18pim
- Jyrki Lumme, Phoenix, 38g, 5+9=14pts, -9, 40pim
- Antti Aalto, Anaheim, 29g, 2+1=3pts, -1, 0pim
- Olli Jokinen, Los Angeles, 42g, 10+16=26pts, 0, 18pim
- Jere Karalahti, Anaheim, 35g, 1+10=11pts, -12, 63pim
- Jere Lehtinen, Dallas, 40g, 11+5=16pts, +2, 24pim
- Janne Niinimaa, Edmonton, 42g, 2+14=16pts, -10, 60pim
- Jarkko Ruutu, Vancouver, 42g, 1+6=7pts, -10, 39pim
- Toni Lydman, Calgary, 43g, 3+26=29pts, -8, 47pim
- Sami Helenius, Calgary, 36g, 0+5=5pts, +2, 37pim
- Kimmo Timonen, Nashville, 31g, 1+7=8pts, +1, 6pim
- Sami Kapanen, Carolina, 42g, 6+9=15pts, +10, 12pim
- Saku Koivu, Montreal, 42g, 12+15=27pts, -2, 22pim
- Antti Laaksonen, Boston, 23g, 1+1=2pts, -3, 2pim
- Sami Salo, Ottawa, 41g, 2+7=pts, +6, 6pim
- Janne Laukkanen, Ottawa, 38g, 4+17=21pts, +2, 69pim
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Jostain syystä en onnistu Liigassa manageroidessani saamaan itseäni pois päävalmentajan paikalta.

Olen laittanut commissioner modella itselleni haluamani päävalmentajan ja se näkyy personnel -listalla, mutta olen edelleen päävalmentaja. Mitä teen väärin?
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Jostain syystä en onnistu Liigassa manageroidessani saamaan itseäni pois päävalmentajan paikalta.

Olen laittanut commissioner modella itselleni haluamani päävalmentajan ja se näkyy personnel -listalla, mutta olen edelleen päävalmentaja. Mitä teen väärin?

Itte tätä samaa yritin selvittää ja tulin siihen tulokseen, että sun on pakko olla myös päävalmentaja. Eli en ikinä saanu ittestäni vaan general manageria.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Itte tätä samaa yritin selvittää ja tulin siihen tulokseen, että sun on pakko olla myös päävalmentaja. Eli en ikinä saanu ittestäni vaan general manageria.

Ehkä tämä saadaan parin seuraavan patchin aikana korjattua, on varmasti tiedostettu tilanne - koskien myös muita liigoja.

Tähän mennessä olen tykännyt todella paljon tästä pelistä, toissapäivänä vasta ostin mutta kohta on ensimmäinen kausi Liigassa play-offien kohdalla. Joukkueella (= HIFK) on mennyt mukavasti, porskutetaan ykköstilalla tällä hetkellä, Jokerit toisena ja JYP kolmantena.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eikös tekijät jossain vaiheessa todenneet että päävalmentajia ei voi palkata tässä pelin ensimmäisessä versiossa? Näin muistelen lukeneeni pelin foorumilta. Tulee muuttumaan uuteen versioon mikä ensi syksynä julkaistaan. Tuo on itselle kyllä iso asia ja haluan palkata valmentajia kuten EHM pelissä mutta kyllähän tekemistä on muissa asioissa joten parempi että peli on vakaa ja pelattava ja sen jälkeen otetaan näitä muita juttuja mukaan sitten.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Eikös tekijät jossain vaiheessa todenneet että päävalmentajia ei voi palkata tässä pelin ensimmäisessä versiossa? Näin muistelen lukeneeni pelin foorumilta. Tulee muuttumaan uuteen versioon mikä ensi syksynä julkaistaan. Tuo on itselle kyllä iso asia ja haluan palkata valmentajia kuten EHM pelissä mutta kyllähän tekemistä on muissa asioissa joten parempi että peli on vakaa ja pelattava ja sen jälkeen otetaan näitä muita juttuja mukaan sitten.

Hyvä tietää, itselle myös iso asia että saisi päävalmentajan palkattua.

Yksi bugi mikä osui kohdalle äsken play-offeissa, yritin katsoa statistiikkaa ottelun päätyttyä, painoin 'stats' -nappulaa ja peli kaatui. Tämä tapahtui kahdesti, jolloin totesin että parempi mennä suoraan end gamella aina ottelusta pois.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Sain pelattua Rangersilla 13-14 kauden kakkoseksi kun finaalissa tuli turpaan Minnesotalle 4-2. Yhtään pelaajakauppaa en tehnyt mutta myin pelaajia pois ja heitin farmiin. Siistin myös organisaation taustavoimia jne. Budjetissa oli yli 16milj. dollaria pelivaraa. Sain sorvattua myös 4v-jatkot: Girardi, Callahan ja Lundqvist. Väänsin ketjut muotoon:

Kreider-Stepan-Nash
Hagelin-Richards-Cally
Pouliot-Brassard-Zuccis
Boyle-Moore-Dorsett

McD-Girardi
Staal-Del Zotto
Moore-McIlrath

King Henrik
Talbot

Palkkioksi sain ilmeisesti potkut kun ainoa työpaikka löytyi Hifkistä, eli lopetin pelin sitten siihen. :D
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Kysymys FHM:ssä Liigaa tai Mestistä pelanneille: Onko Liiga avoin vai suljettu, eli onko karsintoja Mestiksen ja Liigan välillä olemassa? Itse haluaisin kokeilla nostaa joukkueen Suomi-sarjasta Liigaan saakka, mutta mistään en ole saanut infoa onko tämä mahdollista.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli sitten ladattua tämä peli koneelle, mutta nyt kun yritän ostaa sitä, niin kysellään luottokortin numeroa. Noh, minulla ei luottokorttia ole joten kokeilen, että pääseekö PayPalin kautta maksaaman. Yllätys yllätys, PayPal vaatii rekisteröitymiseen luottokortin numeroa.. Minulla ei siis ole mitään mahdollisuutta hankkia License keytä ilman luottokorttia?
 

Canucks#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Tuli sitten ladattua tämä peli koneelle, mutta nyt kun yritän ostaa sitä, niin kysellään luottokortin numeroa. Noh, minulla ei luottokorttia ole joten kokeilen, että pääseekö PayPalin kautta maksaaman. Yllätys yllätys, PayPal vaatii rekisteröitymiseen luottokortin numeroa.. Minulla ei siis ole mitään mahdollisuutta hankkia License keytä ilman luottokorttia?

Debit ja Electronic korteissa on nykyään Verified by Visa ominaisuus, joka tarkoittaa sitä, että niillä pystyy maksamaan netin kautta pääsääntöisesti niissä verkkokaupoissa mitkä hyväksyy visa-luottokortit. Jos sinulta löytyy jonkin pankin Visa debit/Electronic -pankkikortti, kokeile aluksi niillä.
 

hempppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS & Pelicans
Kysymys FHM:ssä Liigaa tai Mestistä pelanneille: Onko Liiga avoin vai suljettu, eli onko karsintoja Mestiksen ja Liigan välillä olemassa? Itse haluaisin kokeilla nostaa joukkueen Suomi-sarjasta Liigaan saakka, mutta mistään en ole saanut infoa onko tämä mahdollista.

Liigat on avoimia.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Debit ja Electronic korteissa on nykyään Verified by Visa ominaisuus, joka tarkoittaa sitä, että niillä pystyy maksamaan netin kautta pääsääntöisesti niissä verkkokaupoissa mitkä hyväksyy visa-luottokortit. Jos sinulta löytyy jonkin pankin Visa debit/Electronic -pankkikortti, kokeile aluksi niillä.

Itselläni on siis vanhan liiton Visa-kortti, koska FHM:n tilaussivu ei huolinut korttini numeroa, eikä PayPal (säkällä muistin vanhat tunnukseni) Varmaan sitten aika uusi ominaisuus tuo yllämainittu, sillä heinäkuussa lähetti pankki minulle nykyisen korttini.

Harmi sinänsä, olisi ollut ihan kiva päästä kokeilemaan tätä peliä, kun niin nätisti koneellekin latautui ja lähti toimimaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Itselläni on siis vanhan liiton Visa-kortti, koska FHM:n tilaussivu ei huolinut korttini numeroa, eikä PayPal (säkällä muistin vanhat tunnukseni) Varmaan sitten aika uusi ominaisuus tuo yllämainittu, sillä heinäkuussa lähetti pankki minulle nykyisen korttini.

Harmi sinänsä, olisi ollut ihan kiva päästä kokeilemaan tätä peliä, kun niin nätisti koneellekin latautui ja lähti toimimaan.

Kyllä se on jo "vanha" systeemi tuo verified by visa. Muistelisin, että joillain pankeilla nettimaksuominaisuudet pitää itse "aktivoida" jotta toimii. Katselehan nettipankistasi kortin tiedoista löytyiskö apuja.
 

Akai

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli ostettua kyseinen tekele, ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa varsinkin kun ei pitkään pitkään aikaan pelannut mitään managerointipelejä.

Hieman sekava mielestäni tuossa on navigoida paikasta toiseen, mutta eiköhän senkin ajallaan opi.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli ostettua kyseinen tekele, ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa varsinkin kun ei pitkään pitkään aikaan pelannut mitään managerointipelejä.

Hieman sekava mielestäni tuossa on navigoida paikasta toiseen, mutta eiköhän senkin ajallaan opi.

Miltäs vaikuttaa? Itse mietin ostavani sen mutta vähän epäilyttää kun lukenut arvosteluja sun muita. Vaikuttaa tosi tönköltä ja vaikealta mutta onko ostamisen arvoinen?
 

Akai

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miltäs vaikuttaa? Itse mietin ostavani sen mutta vähän epäilyttää kun lukenut arvosteluja sun muita. Vaikuttaa tosi tönköltä ja vaikealta mutta onko ostamisen arvoinen?

En ole oikein päässyt vielä sisälle kunnolla tähän, jotenkin sekavan oloinen tuo on. Ei tuosta välttämättä kannata täyttä hintaa maksella.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Rahathan saa takaisin kahden viikon kokeilujakson aikana. Itse siihen päädyin, koska kokonaisuutena peli oli ainakin itselle todella paha pettymys. Eli sinänsä ei huolta, vaikka vaan kokeilette.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse olen kyllä tykännyt ja joka päivitys on vienyt peliä eteenpäin mukavasti. Ilmeisesti joku suuri päivitys on jossain vaiheessa tulossa joten sitä odotellessa. Kyllähän pelissä edelleen viilauksia on paljonkin mutta itse ainakin ajattelin että vaikka ei nyt heti olisikaan ihan kunnossa niin haluan sponssata muutamalla kympillä lätkämanagerointipeliä joita ei paljon EHM pelin jälkeen ole tullut markkinoille.
 

Akai

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rahathan saa takaisin kahden viikon kokeilujakson aikana. Itse siihen päädyin, koska kokonaisuutena peli oli ainakin itselle todella paha pettymys. Eli sinänsä ei huolta, vaikka vaan kokeilette.

Mistäspäin tuommoinen mahdollisuus löytyy? Parempaakin käyttöä kieltämättä tälle rahalle löytyisi.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Mistäspäin tuommoinen mahdollisuus löytyy? Parempaakin käyttöä kieltämättä tälle rahalle löytyisi.

Parit yksityisviestit OOTP:n foorumilla ja sähköpostit taisi vaatia. Tarkemmin en muista.

Tuskin sitä sen enempää mainostellaan luonnollisesti, mutta mitään ongelmaa ei rahojen palautuksen kanssa ollut. Toki vähän typerää itseltä vaatia rahoja takaisin ja sitten odotella parempaa peliä. No, ei se se musta oo kiinni, eiksni!
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Pieni tarina siitä, kuinka pienen tauon jälkeen palasin FHM:n pariin ja se kusi minua silmään. Managerointini kohteeksi otin entisen kotikaupunkini ylpeyden Savonlinnan Sapkon.

Lähdin aggressiivisesti parantamaan joukkuetta vapaita agentteja houkuttelemalla. Joukkueen budjetti oli 320 000$ (mitenhän siellä Savonlinnassa on onnistuttu noin paljon rahaa haalimaan :D) ja parhaiten palkattuja pelaajia oli puolustaja Ilari Metsola 22 000 dollarilla. Ensi töikseni onnistuin houkuttelemaan joukkueeseen kiistattomaksi ykkössentteriksi vapaana agenttina pyörineen Ilari Filppulan (ai kuinka uskottavaa?) tarjoamalla kolmen kauden (21 000$ / kausi) sopimusta. Lisäksi rinkiin liittyi samankaltaisilla sopimuksilla ruotsalainen puolustaja Pierre Johnsson sekä Toni Rajala (?!). Eikä tässä vielä kaikki. Myös Latvian maajoukkuemies Kaspars Daugavins tarttui täkyyn ja joukkueen top6 oli aika lailla uusittu. Suomi-sarjasta hankittiin syvyyttä tuomaan Paavo Wikman, joka osoittautui lopulta nappihankinnaksi. Alkukaudesta hankin myös syvyyspelaajia Suomi-sarjasta Juho Iloviidan (LW) ja Joonas Grönbackan (C) muodossa sekä vanhnan konkarin Kalle Konstin kakkosdivarista.

Kausi lähti mukavasti käyntiin ja odotetulla tavalla oli Sapko kärkikahinoissa mukana, kunnes kakkossentteri Joonas Toivanen loukkaantui loppukaudeksi ja heti perään Ilari Filppula muutamaksi viikoksi. Myös Eetu-Ville Arkiomaa loukkaantui sen verran pahasti, että nuoren laiturin kausi oli ohi. Sentterivajetta paikkaamaan onnistuin hankkimaan Lekistä Nicklas Luceniuksen. Filppulan parannuttua kokoonpano näytti tältä:

Mika Mörsky-Ilari Filppula-Mikko Nuutinen
Kaspars Daugavins-Nicklas Lucenius-Toni Rajala
Juho Iloviita-Ville Eskelinen-Oskar Essén
Niklas Huovila-Teemu Huttu-Joni Suutari

Pierre Johnsson-Jori Pakkanen
Iiro Vehmanen-Ilari Metsola
Anssi Virkki-Paavo Wikman

Jani Kautto
Antti Leskinen

Vähemmän yllättäin tällä joukkueella voitettiin Mestiksen runkosarja 96 pisteellä. Toni Rajala vei maalipörssin ja Ilari Filppula syöttöpörssin. Pistepörssin voitto meni kuitenkin Hokin Anthony Guttigille.

Pudotuspeleissä Jokipojat oli suupala ja fiinaleissa tuli vastaan TuTo. Finaalit menivät aina viidenteen otteluun saakka, kiitos TuTon Virtasten eli Antin ja maalivahti Tommin. Viides ottelu ratkesi kuitenkin, kun loukkaantunutta Jori Pakkasta paikkaamaan nostettu puolustaja Santeri Lukka teki 2 maalia ja Mikko Nuutinen iski tehot 1+2. Sapko siis voitti Mestiksen ja Pierre Johnsson vei pudotuspelien MVP-palkinnon. Nuutinen voitti pudotuspelien pistepörssin tehoin 4+8.

Liigakarsinnat odottivat edellä. Tässä vaiheessa klikkasin pelin simuloimaan seuraavaan otteluun saakka, sillä Liiga oli vielä kesken. Virhe! Peli simuloi karsintojen yli ja Sapko otti kuokkaan Pelicansilta suoraan 0-4. Jokainen ottelu päättyi yhden maalin erolla, joten ketjulotto ym. olisi ehkä tilanteessa johtanut parempaan tulokseen. Armoton vitutus ja peli kiinni. Lopetuksen pakottaminenkaan ei auttanut, kun peli oli tallentanut automaattisesti simuloidessaan. Saa nähdä jaksaako lähteä uutta kautta kahlaamaan. Joukkueen runko olisi aika lailla sama, joskin Nuutinen ei jostain syystä suostunut jatkosopimusta tekemään. Lisäksi loukkaantunut Toivanen tuli myytyä kaikessa hiljaisuudessa juuri TuToon, jotta saatiin pelimerkkejä Luceniuksen hankintaan.

Ongelmia tuossa pelissä on kyllä edelleen valitettavan paljon. Toivon mukaan kehittely kuitenkin jatkuu ja parin vuoden päästä meillä on toimiva jääkiekkomanageripeli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös