Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 -kausi 2024 – evoluutio

  • 69 148
  • 538

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
78 kierrosta jonoajelua vaan monesti jää sitten päällimmäisenä mieleen ja jättää vähän paskan maun.
Kisan suhteen Monaco on aina joko tylsä tai sitten tapahtuu liikaa liian nopeasti. Eli ajellaan jonossa maaliin tai tulee sade ja sitten on pari kiekkaa älytöntä härdelliä, ei ehdi näkemään kaikkea mitä tapahtuu ja sitten pahimmillan punaiset tai SC. Nykyisin varmaan tulisi vielä pahempia ruuhkia kun autot ovat niin pitkiä, että kun jää joku poikittain niin ohi ei enää pääse.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Onneksi on F1TV, jossa on loistava kommentaattoritiimi. Näiden ansiosta pelkästään jopa Monacon kisa oli ihan hauskaa katsottavaa (tai kuunneltavaa). Varsinkin Jolyon Palmer lähti aivan henkseleistä, kun radalla nähtiin ensimmäinen ohitus jossain puolivälin paikkeilla.

Hieno kausi menossa. Kaikki todennäköisyydet puoltavat edelleen Verstappenin mestaruutta, mutta kyllähän tuolla McLaren ja Ferrarikin ovat tehneet kotiläksynsä. RB:n heikkous on edelleen viime kauden tapaan vähän huonosti päällystetyt radat, jolloin näiden äärimmilleen venytetty aerodynaaminen paketti on herkimmillään.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Tuo, että saako punaisten lippujen aikana vaihtaa renkaita on viihteen kannalta vähän kaksipiippuinen juttu. Nythän Monacossa tuo oli täysi katastrofi viihteen kannalta, kun siellä on ihan sama miten hiljaa ajat; eli kukaan ei ole pääsemässä ohi, vaikka köröttelet samoilla renkailla säästellen kisan alusta loppuun asti. Mutta sittenhän on mahdollista käydä myös niin, että punainen lippu tulee kisan jälkipuoliskolla ja siinä vaiheessa jotkut varikolla käymättömät saavat tästä valtaisan edun. Siinä voi siis sitten saada kisan jatkumiseen kivaa seurattavaa, kun siellä onkin kärkikahinoissa joku auto, joka ei sinne muuten olisi kuulunut.

Mutta ehkäpä toki nämä negatiiviset puolet ovat tällä hetkellä suuremmat kuin positiiviset. Pitäisi ruveta vääntämään jotain ihmeellisiä lisäsääntöjä, että jos 1/3 kisasta on vasta ajettu punaisten tullessa, niin sitten pitää käydä vielä varikolla (/rengassääntö ei täyty) tai jotain muuta vastaavaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta sittenhän on mahdollista käydä myös niin, että punainen lippu tulee kisan jälkipuoliskolla ja siinä vaiheessa jotkut varikolla käymättömät saavat tästä valtaisan edun. Siinä voi siis sitten saada kisan jatkumiseen kivaa seurattavaa, kun siellä onkin kärkikahinoissa joku auto, joka ei sinne muuten olisi kuulunut.
Ihan samahan koskee sopivasta radalle ilmaantuvaa turva-autoa, joka on ratkaissut mestaruuksiakin. Miksi punaisten lippujen kohdalla pitäisi pohtia tuota, kun turva-auton kanssa ei pohdita?

Itse ainakin näen, että tuossa vapaassa renkaiden vaihdossa on enemmän negatiivista kuin positiivista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kanada ei pettänyt. Vaihtelevat sääolosuhteet toi käänteitä, samoin usean kuskin liukastelut radalla.

Kisan alussa oli hauska seurata kuinka saderenkailla ajaneet Haasit ohittivat vasemmalta ja oikealt ensimmäisen viiden kierroksen aikana ja jos Sargentin ensimmäinen spinni olisi johtanut kovemmin seinään ja turva-auto olisi tullut radalle, olisi Haasin strategia voinut olla täydellinen. Kärjessäkin ohituksia nähtiin ja vaikka Max lopulta ykkösenä tuli maaliin, niin ihan mielenkiintoinen kisa oli.

Sauber ei tänäkään viikonloppuna kulkenut mihinkään, vaikka ilmeisesti sadekelin asetuksia oli tehty aika-ajon jälkeen. Melkoista jonon jatkona ajelua Bottakselta jälleen kerran.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paperilla Bottaksen kisastrategia tuntui olevan oikea:
- lähtö varikolta, eli sai autoon tehdä vähän muutoksia sadekeliä varten (voi tietty rokottaa kuivankelin vauhtia)
- nousi muutaman sijan kun jätti tulematta varikolle turva-auton aikana
- ajoissa slickseille, tai ehkä kierros myöhemmin olisi ollut optimaalinen kun muut olisivat kuivattaneet varikon ulostuloa, mutta kun tulee kiekkaa aiemmin kuin muut, sulla on renkaat jo tikissä kun varikolta tullaan sivuluisua radalle ekat mutkat kuten kävi Norris vs Verstappen.

Mutta joku meni kuitenkin pieleen tuossa slickseille vaihdossa, ajoiko sitten liian hiljaa takaisin radalle, vai oliko jotain tilannetta siinä ulostulossa ja ulostulokierroksella? Kun tippui hieman vs muuta siinä vaihtoruljanssissa, tuntui, että aiemmin renkaat vaihtaneet meni edelle ja myöhemmin vaihtaneet pysyi edellä.

Itse kisasta: mietiskelin siinä alkupuolella ennen sadetta, että miksei kukaan hae slicksejä, koska kuiva ura oli jo ja kierrosajat jo harjoitusten cross overissa, jossa ajettiin kovempaa slickseillä. Ja jos uusi sade tulee, on ne kuluneet intermediatet siinä vaiheessa roskiskamaa, joten pakko hakea jokatapauksessa uutta kumia sateelle, oli alla slicksit tai intermediatet. Eli slickseillä olisi pitänyt ajaa vain yhden stopin tappio kiinni. Mutta kai tallit päätti mennä varmanpäälle ja odotella sadetta. Noh, ehkä olisi aika tasoihin mennyt olisi ajanut kummalla tahansa. Turva-auto sitten sotki tämän ja sadekin oli miedompi mitä näytti aiemmin tutkassa. Ja onhan tuossa hankala mennä ohi kun vain yksi linja on pitävä, ja jos edellä ajava hitaampi ei väistä niin ohi ei pääse märällä linjalla. Näkyi hyvin siinä kun Haasit alkoi hyytymään full wet-renkailla, ja taakse kertyi jono. Lopulta ohituksetkin onnistui kun kaikki haki märkää siinä takasuoralla ennen viimeistä mutkaa, eli koko radan leveys kuivatettiin, jolloin siihen muodostui kuiva ohituspaikka.

Loppuun olisi voinut vielä pienen sateen tehdä, sellainen 50/50 että olisiko kannattanut käydä varikolla tai osittain rata märkä ja toinen puolisko kuiva.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kisasta: mietiskelin siinä alkupuolella ennen sadetta, että miksei kukaan hae slicksejä, koska kuiva ura oli jo ja kierrosajat jo harjoitusten cross overissa, jossa ajettiin kovempaa slickseillä. Ja jos uusi sade tulee, on ne kuluneet intermediatet siinä vaiheessa roskiskamaa, joten pakko hakea jokatapauksessa uutta kumia sateelle, oli alla slicksit tai intermediatet. Eli slickseillä olisi pitänyt ajaa vain yhden stopin tappio kiinni.
Aika selkeä tuo syy mielestäni oli. Toki slickseillä olisi päässyt kuivalla uralla kovempaa, mutta ei olisi käytännössä pystynyt ohittamaan ollenkaan. Lisäksi 1-2 mutkat pysyivät niin märkänä, että slickseillä olisi ollut tekemistä pitää auto radalla niissä, vaikka muilta osin ajoura olikin kuiva.

Sen verran liukastelua siellä nähtiin intereilläkin läpi kisan, että tuskin slickseistä olisi lopulta hyötynyt kisan alkupuolella.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Paperilla Bottaksen kisastrategia tuntui olevan oikea:
- lähtö varikolta, eli sai autoon tehdä vähän muutoksia sadekeliä varten (voi tietty rokottaa kuivankelin vauhtia)
- nousi muutaman sijan kun jätti tulematta varikolle turva-auton aikana
- ajoissa slickseille, tai ehkä kierros myöhemmin olisi ollut optimaalinen kun muut olisivat kuivattaneet varikon ulostuloa, mutta kun tulee kiekkaa aiemmin kuin muut, sulla on renkaat jo tikissä kun varikolta tullaan sivuluisua radalle ekat mutkat kuten kävi Norris vs Verstappen.

Mutta joku meni kuitenkin pieleen tuossa slickseille vaihdossa, ajoiko sitten liian hiljaa takaisin radalle, vai oliko jotain tilannetta siinä ulostulossa ja ulostulokierroksella? Kun tippui hieman vs muuta siinä vaihtoruljanssissa, tuntui, että aiemmin renkaat vaihtaneet meni edelle ja myöhemmin vaihtaneet pysyi edellä.

Itse kisasta: mietiskelin siinä alkupuolella ennen sadetta, että miksei kukaan hae slicksejä, koska kuiva ura oli jo ja kierrosajat jo harjoitusten cross overissa, jossa ajettiin kovempaa slickseillä. Ja jos uusi sade tulee, on ne kuluneet intermediatet siinä vaiheessa roskiskamaa, joten pakko hakea jokatapauksessa uutta kumia sateelle, oli alla slicksit tai intermediatet. Eli slickseillä olisi pitänyt ajaa vain yhden stopin tappio kiinni.
Mutta kai tallit päätti mennä varmanpäälle ja odotella sadetta. Noh, ehkä olisi aika tasoihin mennyt olisi ajanut kummalla tahansa. Turva-auto sitten sotki tämän ja sadekin oli miedompi mitä näytti aiemmin tutkassa. Ja onhan tuossa hankala mennä ohi kun vain yksi linja on pitävä, ja jos edellä ajava hitaampi ei väistä niin ohi ei pääse märällä linjalla. Näkyi hyvin siinä kun Haasit alkoi hyytymään full wet-renkailla, ja taakse kertyi jono. Lopulta ohituksetkin onnistui kun kaikki haki märkää siinä takasuoralla ennen viimeistä mutkaa, eli koko radan leveys kuivatettiin, jolloin siihen muodostui kuiva ohituspaikka.

Loppuun olisi voinut vielä pienen sateen tehdä, sellainen 50/50 että olisiko kannattanut käydä varikolla tai osittain rata märkä ja toinen puolisko kuiva.

Turva-auton jälkeen Bottas taisi ajaa vanhoilla intereillä käytännössä vastaavia kierroksia uusilla intereillä ajelevien kanssa, eli ei nuo roskiskamaksi muuttuneet kuin vasta toisen sateen jälkeen radan kuivuttua.

Slicksien vaihdon jälkeen Valtteri taisi olla ihan yhtä hidas ensimmäisellä kierroksella kuin muutkin samaan aikaan vaihtaneet. Ainakin Gasly hävisi yli 10 sekuntia ulostulokierroksella. Valtteri tuli kierroksen myöhemmin sisään ja siinä kohtaa Gaslylla oli jo sisäänajetut (ja kuivat) kiekot alla, kun Vale liukasteli kylmillä ja märillä slickseillä menemään. Radan kuivuessa Sauber taisi olla kyllä radan hitain auto, mutta samaa mieltä että hyvä strategia oli Valtterilla kyllä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turva-auton jälkeen Bottas taisi ajaa vanhoilla intereillä käytännössä vastaavia kierroksia uusilla intereillä ajelevien kanssa, eli ei nuo roskiskamaksi muuttuneet kuin vasta toisen sateen jälkeen radan kuivuttua.
Ainakin joskus on puhuttu, että kuivuvalla radalla vanhat interit voivat sopivasti kuluneina olla jopa uusia intereitä paremmat.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin joskus on puhuttu, että kuivuvalla radalla vanhat interit voivat sopivasti kuluneina olla jopa uusia intereitä paremmat.
Slicksithän niistä tulee kun kulutat sen kuvion pois. Käsittääkseni renkaan kuvio pienemmän kontaktipinnan lisäksi teke vähän pahaa lämmöille. Renkaiden kuluma ei toki muutenkaan ole tasainen käyrä, kun ovat kerrosteisia. Renkaat kun ovat kaksiosaisia niin pitäisi se sisus ja ulkokuori olla ikään kuin yhtä lämpimät. Jos sisältä lämmin ja ulkoa kylmä, niin puhutaan blistering ilmiöstä, kun kuuma rengas kuplii alta läpi ja irtoaa päällimmäisestä kerroksesta. Ne on niitä kuluneen renkaan kraattereita, mitä joskus näkee. Graining on taas aika pakollinen osa ajamista, mutta jos rengas on kylmä, niin se on kovempi, jolloin siihen tulee helpommin mikrokuvioita radan pinnasta. Lisäksi ongelmaa pahentaa, että auto liukuu sivuttain kylmillä nakeilla enemmän. Kun rengas lämpenee ja se on pehmeämpi, niin ongelma ei ole yhtä suuri. Olen käsittänyt, että graining phase johtuu tästä ja kun renkaat saadaan paremmin lämpimäksi, niin ne saattavat vähän parantua, kun pinta pehmenee ja osa mikä kuvioitunut enemmän kuluu pois. Tämän takia kuskit välillä valittavat nakeista, mutta 5 kierroksen jälkeen ne on taas hyvät. Renkaiden tasainen lämmittäminen on myös syy, miksi yleensä varikkopysähdyksen jälkeen ei haluta puskea, kun sisuksen lämmittäminen vie enemmän ja lämpöerot rasittavat rengasta. Toki näihin liittyy sitten vielä jotain lämpösyklejä. Monesti kisassa ajetaan "käytetyillä" kovilla, joihin on ajettu harjoituksissa yksi lämpösykli, joka maagisesti parantaa rengasta jotenkin.

Intereiden ongelma kuivalla on nopeuden lisäksi se, että sulavat alta pois, koska seos on tehty sateeseen, jolloin ongelma on lähinnä saada lämpöjä ylös, kun vesi viilentää tehokkaasti. Sen takia kuskit Kanadassakin radan kuivuessa kävivät suorilla vesilätäköissä vähän viilentämässä renkaita. Noihin intereihin kuuluu käsittääkseni ominaisuutena, että kun kuumenevat niin saattavat levitä täysin, mistä kuskeja varoteltiin. Varmaan se pinta repeytyy myös, jos liian lämmin verrattuna alempaan kerrokseen. Toki nyt säästelivät nakkien kuviota, koska oli tiedossa, että sataa lisää. Olisi varmaan säästelty vähemmän, jos olisi ajateltu, että noilta intereiltä mennään slickseihin.

Ihme tiedettä ja noihinkin saisi varmaan käytettyä kesäloman verran aikaa, että tajuaisi jotain. Omakin pintatieto lähinnä lähetyksistä, kun joku vanha kuski selittää. Toki nykyrenkaat kanssa suunniteltu tarkkaan kulumaan oikein.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Oliver Bearman Haasille. Sopimus on monivuotinen.

Paineet ovat kyllä Bearmanilla melkoiset, F2-kausi on mennyt aivan perseelleen eikä Haasia varsinaisesti tunneta junioriystävällisimpänä tallina. Toki tulokset uralta kokonaisuudessaan hyvät ja pärjäsi varamiehenä ykkösenä - sikäli kun se tarkoittaa mitään vrt. Vandoorne tai De Vries.

Joka tapauksessa olen iloinen, että Haas hakee vähän uutta suuntaa. Kaikkein tylsin vaihtoehto olisi ollut joku auringonlaskun kaksikko Magnussen-Ricciardo.

Eli vapaita paikkoja on tällä hetkellä Alpinella, Mersulla, Haasilla, Sauberilla, RB:llä ja Williamsilla. RB:stä tosin Tri Marko on sanonut, että Red Bull etsii Lawsonille F1-paikan ensi kaudeksi eli eiköhän sopimus RB:n kanssa julkisteta aika pian.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Varmasti Bottakselle kovaa valuuttaa kuskineuvotteluihin, että on 21. sijalla pistetaulukossa 20 kuskin sarjassa. Hieno saavutus sinänsä tuokin.

Vaikkei Hamilton ole koskaan omiin suosikkeihin lukeutunutkaan, niin kyllä tämän voiton Silverstonessa hänelle soi. Maanmies Norris on osoittanut kahdessa kisassa putkeen omat kypsymättömyydet mestaruustaistelun kannalta: ensiksi pehmeys tiukoissa rengas rengasta vastaan ajoissa sekä tänään nähdyt heikot päätökset kisan ratkaisuhetkillä. Nopea on Norris, mutta vielä pitää paljon kehittyä kokonaisvaltaisesti.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulee mieleen tässä kun hetki sitten Zak kertoili kuinka RB:llä voittaisi puoli gridiä. Nyt kun itsellä on nopein auto, niin viikosta toiseen muut vie voiton. Hornerin ja Toton puheista voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän nuo tallit operoi ihan eri tasolla, jos vertaa McLarenin ja Ferrarin menoon. Piastri olisi voittanut, jos olisi otettu molemmat autot samaan aikaan sisään ekalta stintiltä, kuten Mersu teki. Sitten käydään jotain neuvotteluita kuskien kanssa renkaista, kun tyypit ajaa aika vaikeissa olosuhteissa. Piastri valitsi oikein, mutta Lando ei, mikä taas maksoi todennäköisesti Landon voiton. Ei Maxikaan tehnyt itse päätöstä, että kovat alle, mutta Hannah on joku supernero noiden strategioidensa kanssa. RB:llä vaan hommat toimii. Landolla kun on vielä historiaa, että ei välttämättä ole ihan paras tekemään noita linjauksia, niin talli voisi tehdä päätöksiä itse.

Landokin kyllä on näyttänyt, ettei välttämättä ole ihan valmis kärkitaistoon. McLarenilla pitäisi olla tällä kaudella about 4-5 voittoa, mutta kun ei maistu niin ei maistu. Tänäänkin Norris tuli vikalle varikkokäynnille kierroksen liian myöhään. Veikkaan, että Max ja Lewis molemmat olisivat tulleet sillä kierroksella kuin tulivat oli talli mitä mieltä tahansa. Ja toki Landon ylipitkä varikkopysähdyskin johtui omasta hölmöilystä, kun ei saanut autoaan pysäytettyä ruutuun. Sinänsä toki tekee hyvää ensi kautta ajatellen, koska ehkä Lando ja McLaren (ja miksei Piastrikin) saavat kokemusta alle, ja vähän parannettua menoa. Nyt metsästetty yksi voitto ja sekin tuli kiitos turva-auton (toki yhden voiton hävisivätkin turva-auton takia). Max aikoinaan käytti aika tehokkaasti paikat voittoon kun sellaisia tuli joskus ja jouluna Mersujen dominoinnin aikana. Lewiksen aika-ajot ovat olleet aika heikkoja, mutta heti kun tuli mahdollisuus kisassa voittoon, niin siellä korkeimmalla korokkeella se on. Samoin Leclerc käytti kyllä alusta pitäen heti paikat hyvin hyödyksi. Vaikka repikin paaluja ja kakkossijoja, niin RB:n ja Ferrarien kisavauhdissa oli järkyttävä ero 2022 alun jälkeen, joten aika mahdoton noista paaluista olisi voittoja ollut kaivaa. Itse olen aina pitänyt Landoa aika korkealla kuskien järjestyksessä, mutta vähän heikolta on nyt näyttänyt.

Ei jotenkin tuo Brownin McLarenkaan ihan vakuuttele, vaikka auto on nyt saatu kisakuntoon.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Perus tv-katsojakin näki, että Norrisin tullessa sisään Piastrin kisa oli käytännössä ohi. Miten ihmeessä joku F1-tiimi, jossa vielä työskentelee monia strategisteja ihan tehtaasta käsin, voi päätyä noin käsittämättömään ratkaisuun? Aika paljon antavat nyt ilmaisia pisteitä muille näillä sekoiluilla ja auton potentiaalikin vedetään täysin pöntöstä alas.

Joo, ainahan sieltä olisi voinut tulla joku turva-auto yms. mihin ilmeisesti luotettiin Oscarin kohdalla kun venytettiin ensimmäistä stinttiä. Tuntuu vaan, että viime aikoina muut tallit tekevät aloitteen strategioiden suhteen ja sen jälkeen McLaren ihmettelee, että mitäs nyt pitäisi tehdä.

Red Bull hoiti tämän kisan harvinaisen tyylikkäästi sen yhden kuskin ansiosta. Hamiltonin voittoakin oli pitkästä aikaa jopa ihan kiva katsoa!
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Vaikea uskoa että edellinen Hamiltonin voitto oli kaudella 2021. Oikeastikko? Justhan se voitti shaatana joka kilpailun!
Älä muuta sano, tuntuu kuin olisi voittanut viime viikolla viimeksi.

Mutta ei siinä, kyllä Hamiltonille tämän voiton suo. Kyllä Hamilton on siellä kaikkien aikojen parhaimpien kuskien listalla todella korkealla ellei ehkä jopa ihan kaikkein ylimpänä - voisi omalla listallani vaikka olla. Tai no Räikkönen on absoluuttisesti kaikkien aikojen paras kuski, mutta Räikkösen jälkeen siis.

McLarenilta kelvoton strateginen suoritus ja kunniamaininta Sauberin käsikirjoittamalle Zhoun strategialle. En voi olla väärässä kun sanon, että moni satunnaisesti formuloita seuraava perusjamppa olisi parin promillen kännissäkin laatinut paremman taktiikan, ihan käsittämätöntä miten kujalla nuo tallit joskus on tuolla.
 

The Legend

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins ja Kärpät
Ei kyllä Perezille voi oikein kehuja antaa, selkeällä erolla häviää Maxille. Väittäisin, että Bottas suorittaisi tuossa roolissa paremmin! Toivotaan, että Bottas vielä jostain paikan nappaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kyllä Perezille voi oikein kehuja antaa, selkeällä erolla häviää Maxille. Väittäisin, että Bottas suorittaisi tuossa roolissa paremmin! Toivotaan, että Bottas vielä jostain paikan nappaa.
Huomioiden nykyautojen luotettavuuden ja Red Bullin ylivoiman etenkin kausilla 2022 ja 2023, kyllähän heidän olisi pitänyt kyetä kruisailemaan lukemattomiin kaksoisvoittoihin, kuin Schumacher ja Barrichello 20 vuotta sitten konsanaan. Onhan kaksoisvoittoja tullut, mutta epätasaista on Perezin suorittaminen ollut. Aikamoinen onnenpotku hänelle oli Red Bullille päästä 2021, muussa tapauksessa en ihmettelisi vaikka F1-ura olisi jo ohi, vaikka hän toki kansallisuudestaan hyötyy.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös