Formula 1 -kausi 2023 – jatkuuko Verstappenin valtakausi?

  • 74 542
  • 574

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näkyyhän se kisa viaplay sovelluksessa tilaajille ainakin pari viikkoa ja teliatv kautta tilattuna taitaa lähetykset löytyä 6 päivää

Itsellä ei varsinaista tilausta näen elisa viihteen kautta toisen henkilön lähetyksiä. Se vaan juuri ärsyttää kun ei näytä voivan tulla jälkilähetystä kuten Cmorella oli.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko F1 alkaa menettää makuansa. RB on kuin eri sarjasta ja suomalaisittain Bottaksen seuraaminen on lähinnä IG:n puolella mulletti lookin hifistelyä - ainiin ajaa se formulaakin vielä.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Koko F1 alkaa menettää makuansa. RB on kuin eri sarjasta ja suomalaisittain Bottaksen seuraaminen on lähinnä IG:n puolella mulletti lookin hifistelyä - ainiin ajaa se formulaakin vielä.
Kyllä tässä mielenkiintoa mun mielestä riittää. Perez ainakin vielä on kisassa mukana ja Alonsoa on aidosti ilo seurata.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meneillään on surkein F1-kausi miesmuistiin. Yhdessäkään tallissa ei ole oikein kunnon taistelua ja Red Bull täysin ylivoimainen. Perezillä muutama bravuuri aina, mutta pitkässä juoksussa ei pysy Maxin kyydissä ikinä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Oli miten oli niin olen iloinen Aston Martinin otteista. Alonso on selkeä ykköskuski ja Stroll säestää hyvin taustalla. Ykköskuskina letkeä pappa-Fernando ja kakkosena isänsä miljoona-omaisuuden vuoksi ihan liikaa turhaa vittuilua osakseen saanut mukavan oloinen Lance.

Hyppään ehdottomasti Aston Martinin bandwagoniin ihan vain heidän sympaattisten kuljettajiensa vuoksi. Go Alonso! Go Stroll!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos RB:ta ei olisi, niin siellä olisi käytännössä Ferrari, Aston Martin ja Mersu taistelemassa mestaruudesta. Nyt ainoat ilonaiheet on Perez ja Alonso.

Koska viimeksi olisi ollut 3 tallia taistelemassa mestaruudesta tosissaan?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jos RB:ta ei olisi, niin siellä olisi käytännössä Ferrari, Aston Martin ja Mersu taistelemassa mestaruudesta. Nyt ainoat ilonaiheet on Perez ja Alonso.

Koska viimeksi olisi ollut 3 tallia taistelemassa mestaruudesta tosissaan?

Vuonna 2010 oli viimeisessä kisassa mestaruusmahdollisuus Red Bullin kaksikolla, Ferrarin Alonsolla ja McLarenin Hamiltonilla, joskin viimeksimainitulla erittäin pieni.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
2012 oli myös varsin tasaista suorittamista. 6 eri tallia napsi voittoja. 2013 alkukausi oli myös tasaista. Rengasmuutoksen jälkeen RB jyräsi mestaruuteen Vettelin johdolla.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsoin sprinttiä lauantaina ja pitkää kisaa sunnuntaina, F1 ja Motogp.
Hlökohtaisesti ei paljon tarvi miettiä kumpaa lajia seuraa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katsoin sprintin jälkilähetyksenä juuri ennen sunnuntain kisaa ja eipä tuossa mitään tapahtunut ensimmäisen kierroksen jälkeen. Juuselalta ihan hyvä kommentti oli, että ei tämä ihan sitä "täysiä tykitystä" ole ollut vaan samanlaista jonossa ajelua kuin oli sunnuntain kisakin, josta tosin oli riisuttu se vähäinenkin taktinen puoli pois. Saisiko noihin edes jotain sähköformuloiden tyyppistä "buustiajolinjaa" tuotua sisään, jotta olisi edes vähän mielenkiintoa?

Sunnuntain skaba ei myöskään tarjonnut oikeastaan mitään. Pääsuora on niin pirun pitkä Bakussa, että oli vain ajankysymys missä vaiheessa Red Bullilla on kaksoisjohto. Kuten yllä sanottiin, Alonso on ollut harvoja valopilkkuja tällä kaudella, todella kiva katsoa konkarin tekemistä viikonlopusta toiseen.

Valtteri... Ensimmäisen mutkan ulostuloon asti hyvää tekemistä (lähti hyvin viivalta ja mutkassa kuittasi yhden auton). Sitten jäi pussiin ja kaikki ohi. Oliko tuo sitten huonoa sijoittumista Bottakselta vai epäonnea, vai molempia, mutta jotenkin turhan usein jää ruuhkassa huonoihin asemiin ensimmäisissä mutkissa ja samalla vielä rikkoo autosta jotain. Olisi melkein voinut avauskisan jälkee keskittyä pyöräilyyn.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Valtteri... Ensimmäisen mutkan ulostuloon asti hyvää tekemistä (lähti hyvin viivalta ja mutkassa kuittasi yhden auton). Sitten jäi pussiin ja kaikki ohi. Oliko tuo sitten huonoa sijoittumista Bottakselta vai epäonnea, vai molempia, mutta jotenkin turhan usein jää ruuhkassa huonoihin asemiin ensimmäisissä mutkissa ja samalla vielä rikkoo autosta jotain. Olisi melkein voinut avauskisan jälkee keskittyä pyöräilyyn.
Ei kyllä näillä suorituksilla mikään varmuus ole, että nykyisen sopparin jälkeen olisi jatkoa tarjolla. Joo, jos on paska auto niin minkäs teet. Mutta huomioiden Audin haltuunoton, niin tässä kohtaa kyllä pitäisi selkeästi pystyä ottamaan enemmän autosta irti, kuin mitä oletusarvo antaa myöden. 34v tulee tänä vuonna muutenkin mittariin, eli (vähän varkain) rupeaa olemaan VB yksi gridin pappakastin jäsen.

Toivottavasti ei nyt tule muutamaa puuduttavaa kisaa peräjälkeen. Miamin rataprofiili nyt ei itseä ihan vakuuttanut. Ja kaikki se muovinen miljöö siihen päälle vielä. Imolassa voi toki vähän sataa, mutta hankala sielläkään on liiemmin ohitella. Ja siihen perään vielä Monaco. Huhhuh. Sade kieltämättä viime vuonna loi sinne vähän jännitystä.

Vähän olisin myös haistellut, että olisiko Alpine päässyt yhtään lähemmäs "middle six" autoja eli AM, Ferrari ja Mercedes. Mutta ei vaikuta siltä. Tuntuu vaan, että selkeämmin rupeaa nuo eri liigat erottumaan nyt tämän pitkän tauon jälkeen.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Tämä joku Viaplayn tukema F1-podcast on ainakin kyllästynyt Verstappenin dominointiin ja luultavasti masentunut Hamiltonin ajellessa sijoista ynnämuut. Toki tämä Verstappen-viha on jatkunut tämän koko ohjelman ajan.

Ilmeisesti tämä on Verstappenin vika, kun on ollut reilut kaksi kautta täysin ylivoimainen. En minäkään hänen suurin fani ole, mutta jonkunnäköinen objektiivisuus olisi suotavaa, kun ohjelmaa mainostetaan oikein nimenomaan Viaplayn tukemana.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Tämä joku Viaplayn tukema F1-podcast on ainakin kyllästynyt Verstappenin dominointiin ja luultavasti masentunut Hamiltonin ajellessa sijoista ynnämuut. Toki tämä Verstappen-viha on jatkunut tämän koko ohjelman ajan.

Ilmeisesti tämä on Verstappenin vika, kun on ollut reilut kaksi kautta täysin ylivoimainen. En minäkään hänen suurin fani ole, mutta jonkunnäköinen objektiivisuus olisi suotavaa, kun ohjelmaa mainostetaan oikein nimenomaan Viaplayn tukemana.

Mikäs tämä on? Löytyykö spotifysta?
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän on samanlainen meininki kuin 2020 kaudessa. Kärkiauto on ylivoimainen, sen ykköskuski lähtökohtaisesti aivan oma luokkaansa ja välillä joku pystyy näennäisesti lyömään kiilaa mutta lopulta ei kuitenkaan mitään saumaa. Sitten noista ihan kivoista 4-8 sijoista nähdään kunnon vääntöä, mutta eipä jaksa oikein sytyttää. 2020 nähtiin sitten olosuhteiden myötä kuitenkin muutama aivan klassikkokisa joten toivotaan samanlaista tähänkin, tai sitten 2016 alkukauden tyyliin että Hamiltonin tapaan Verstappen kokee jonkun ihan käsittämättömän määrän epäonnea ja yhtäkkiä tallikaveri johtaakin MM-sarjaa kovalla erolla, mutta vaikea nähdä tapahtuvan. Eiköhän sieltä Miamissa jo pamahda Checolle teknistä vikaa. Vauhdin puolesta nyt tietenkään 23 kisan maratonmitassa Perezillä ei ole hippaakaan mestaruustaistossa. Leclercin puolesta tässä liputtaa on vähän tuon edellämainitun 2020 kauden Verstappen, altavastaaja ilman mestaruutta. Ei ole kyllä helppo ollut hänenkään alkukausi viime viikonloppua lukuunottamatta, ja on kyllä saanut ihan käsittämättömän paljon viimeisen parin vuoden aikana nauttia Ferrarin sekoilusta.

Hauskasti kyllä taas huomannut kuinka sitä itsellä vaihtuu tämä kannatus kuin tuuliviiri eikä näihin kuskeihin sellaista oikeaa tunnesidettä ole, vaan on aina oikeastaan sen altavastaajan puolella. Kimiä tietysti lukuunottamatta, tuo on oikeastaan se ainoa ketä on oikeasti kannattanut. Vanhemmalla porukalla varmasti sama tunneside Häkkiseen. 2010-luvun ekoina vuosina kun Vettel dominoi, tuli inhottua kaveria yli kaiken ja toivottua että Lotuksen taktiikka tuo Kimille voiton tai että vaikka Lyii tai Button lyö vähän kiilaa. Alonso nyt ei tullut kuuloonkaan, hän oli itse perkele tuolloin. Mersun dominanssivuosina sitten Hamiltonin dominanssi oli 2016 lukuunottamatta tylsää ja Vetteliä tulikin yhtäkkiä kannustettua ja sitten nuorta kukkopoikaa Verstappenia, ja nyt onkin sitten Verstappenin dominanssi jo tylsää ja toivoisi että Leclercin vuoro koittaisi.

Pointtina tosiaan se että ainakaan itsellä ei tosiaan sellaista oikeaa lempikuskia tällä hetkellä ole ja enemmän toivoo hyvää kisaa minkä aiheuttaisi altavastaajien pärjääminen, varsinkin tällaisilla kausilla, oli se altavastaaja sitten kuka tahansa. Bottakseen ei ole jotenkaan sellaista kannatussuhdetta ikinä muodostunut, en tiedä miksi. Ehkä pitää odottaa siihen Robin Räikköseen asti että oikeasti henkilökohtaisellakin tasolla jännittäisi joskus näitä kuten Ilveksen pelejä. Viimeisin tuollainen taitaa olla USA 2018.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itsellä oli Häkkinen ja Räikkönen tietysti suosikit, sitten pieni paussi ilman suosikkia, sitten Nico tietysti. Sen jälkeen sitten Hamiltonin vastustaja, eli pääosin Vettel ja Ricciardo. Oma Sir Lewis-”fanitus” alkoi kun Verstappen siirtyi RB:lle. Tai käytännössä siis aina Maxia vastaan
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tämä joku Viaplayn tukema F1-podcast on ainakin kyllästynyt Verstappenin dominointiin ja luultavasti masentunut Hamiltonin ajellessa sijoista ynnämuut. Toki tämä Verstappen-viha on jatkunut tämän koko ohjelman ajan.

Ilmeisesti tämä on Verstappenin vika, kun on ollut reilut kaksi kautta täysin ylivoimainen. En minäkään hänen suurin fani ole, mutta jonkunnäköinen objektiivisuus olisi suotavaa, kun ohjelmaa mainostetaan oikein nimenomaan Viaplayn tukemana.
Eikös tämä noudata Viaplayn konsernin linjaa, jossa Mersun fanitus on syvällä asiantuntijoiden indentiteetissä. Ainakin Oikarinen ja Juusela tähän porukkaan, toki myös Häkkinen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikös tämä noudata Viaplayn konsernin linjaa, jossa Mersun fanitus on syvällä asiantuntijoiden indentiteetissä. Ainakin Oikarinen ja Juusela tähän porukkaan, toki myös Häkkinen.
Ei taida tosin olla Viaplayn linjaus, vaan ihan (etenkin) Oikarisen omaa fanitusta.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Eikös tämä noudata Viaplayn konsernin linjaa, jossa Mersun fanitus on syvällä asiantuntijoiden indentiteetissä. Ainakin Oikarinen ja Juusela tähän porukkaan, toki myös Häkkinen.
Juu näinpä hyvinkin. Ihmeellistä virheiden etsintää jokaisesta ko. herran elkeistä. En väitä, etteikö Verstappen olisi hyvinkin arrogantti ja isolla egolla varustettu.

Niin on kaikki tuolla sirkuksessa ja tämä esiintyy eri tavoin jokaisen kohdalla. Kyllä esim. Hamilton arvonsa tuntee todella hyvin.
 

Ralph

Jäsen
Milloin viimeksi aika-ajojen (tai kilpailun) kolmen kärjessä on ollut kolmikko, joka puhuu samaa kieltä äidinkielenään? Ehkä englantia puhuvia on jossain välissä ollut, mutta nyt Miamin aika-ajoissa oli espanjankielinen kolmikko Perez, Alonso ja Sainz.
 

Altec

Jäsen
Milloin viimeksi aika-ajojen (tai kilpailun) kolmen kärjessä on ollut kolmikko, joka puhuu samaa kieltä äidinkielenään? Ehkä englantia puhuvia on jossain välissä ollut, mutta nyt Miamin aika-ajoissa oli espanjankielinen kolmikko Perez, Alonso ja Sainz.
2012 Brasilian aika-ajo Hamilton-Button-Webber
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaako joku sanoa miksi Alfa piti Bottasta pilttuussa ihan viime minuuteille asti?

Nyt se Leclercin ulosajon myötä kostautui ja aika jäi kokonaan tekemättä. Ilmeisesti rata parani ajojen myötä kokoajan, kun radan pintaan tarttuu tuoretta kumia tms? Eli siinä mielessä kannattanee yrittää vikaa nopeaa kierrosta mahdollisimman lopussa.

Mutta mikä idea siinä että ei Q3:n alussa ajeta yksi tai kaksi nopeaa kierrosta että Bottaksella olisi joku aika taulussa?
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Osaako joku sanoa miksi Alfa piti Bottasta pilttuussa ihan viime minuuteille asti?

Nyt se Leclercin ulosajon myötä kostautui ja aika jäi kokonaan tekemättä. Ilmeisesti rata parani ajojen myötä kokoajan, kun radan pintaan tarttuu tuoretta kumia tms? Eli siinä mielessä kannattanee yrittää vikaa nopeaa kierrosta mahdollisimman lopussa.

Mutta mikä idea siinä että ei Q3:n alussa ajeta yksi tai kaksi nopeaa kierrosta että Bottaksella olisi joku aika taulussa?
Bottaksella ei ilmeisesti ollut tarpeeksi montaa rengassettiä käytettävissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tive
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös