Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 219 314
  • 1 682

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt meni vähän ohi, että mihin tämä Binotto-kommentti liittyy?
Ennen oli paljonkin yhteistyötä Alfan kanssa ja nyt Alfalla ei taida olla Ferrarin kanssa muuta yhteistä kuin voimanlähde. Enkä tarkoita sitä että Alfan pitäisi olla Ferrarin kakkostalli, vaan hieman vaikuttaa siltä että varsinaista yhteistyötä kauheasti ei enää ole. En tiedä onko kyseessä pääsuunnittelijan varastamiset yms, mitkä tilanteen on aiheuttanut, mutta itselle on ainakin tullut vaikutelma ettei ihan kaikki ole kunnossa. Toki saatan olla täysin väärässä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko kukaan miettinyt skenaariota jossa Valtteri siirtyisi takaisin Mersulle parin vuoden päästä jos/kun Lewis päättää lopettaa uransa? Tämähän on mielestäni jollain tapaa realismia koska uskon että Valtteri on oikeasti arvostettu kaveri Mersun organisaatiossa, eikä ole vielä mikään ikäloppu. Toivotaan että paikka huipputallissa aukeaa Valtterille vielä jotakin reittiä pitkin.
Bottas täyttää sinä vuonna kuitenkin jo 35v, eli kyseessä olisi jo melko iäkäs kuljettaja. Jos Russell osoittaa kykynsä kantaa ykköskuskin viittaa, niin kai siihen rinnalle löytyy joku tulevaisuuden talentti tai sitten suoraan halvempi kakkoskuski. Itse näkisin että realistisempaa olisi että Bottaksen mahdollinen paikka huipputallissa olisi heti ensi kauden jälkeen. En muista ulkoa sopimusten kestoja, mutta Alonson, Sainzin tai Ricciardon paikat voisivat olla mahdollisia. Toki Alpinea ei varmaan lueta tällä hetkellä huipputalliksi, mutta kuitenkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen oli paljonkin yhteistyötä Alfan kanssa ja nyt Alfalla ei taida olla Ferrarin kanssa muuta yhteistä kuin voimanlähde. Enkä tarkoita sitä että Alfan pitäisi olla Ferrarin kakkostalli, vaan hieman vaikuttaa siltä että varsinaista yhteistyötä kauheasti ei enää ole. En tiedä onko kyseessä pääsuunnittelijan varastamiset yms, mitkä tilanteen on aiheuttanut, mutta itselle on ainakin tullut vaikutelma ettei ihan kaikki ole kunnossa. Toki saatan olla täysin väärässä.
Ymmärtääkseni yhteistyö on vähentynyt, koska Alfa on halunnut eroon Ferrarin vallan alta. Alfa siis haluaa pyrkiä ylöspäin, eikä se Ferrarin kakkostallina oikein onnistu, joten halusivat jatkaa enemmän omillaan.

Voin olla väärässäkin, mutta näin olen itse tuon kuvion ymmärtänyt.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ymmärtääkseni yhteistyö on vähentynyt, koska Alfa on halunnut eroon Ferrarin vallan alta. Alfa siis haluaa pyrkiä ylöspäin, eikä se Ferrarin kakkostallina oikein onnistu, joten halusivat jatkaa enemmän omillaan.
Noita villejä huhuja kun pyörii, niin viimeisin oli, että Bottas ja Mersun moottorit menisivät Alfalle. Tässä tapauksessa olisi kyllä Bottakselle hyvä siirto.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ymmärtääkseni yhteistyö on vähentynyt, koska Alfa on halunnut eroon Ferrarin vallan alta. Alfa siis haluaa pyrkiä ylöspäin, eikä se Ferrarin kakkostallina oikein onnistu, joten halusivat jatkaa enemmän omillaan.

Voin olla väärässäkin, mutta näin olen itse tuon kuvion ymmärtänyt.
Kuten sanoin, ei se yhteistyö tarkoita että Alfa olisi kakkostalli. Esmes viime kaudella Mersu ja pinkki-Mersu, yhteistyötä oli ollut paljon, mutta ei tuo kyllä mikään Mersun kakkostalli silti ollut. Vieläkin ihmetyttää Ferrarin toiminta silloin kun Alfalla meni hyvin, sieltähän "varastettiin" pääsuunnittelija ja muita insinöörejä ilmeisesti iso pino. Huhuja taisi liikkua myös että vaikuttaa Alfan tulevien autojen suunnitteluun jonkin verran.

Nyt tuo sama heppu taitaa siirtyä Haasille, eli Ferrari käynnistelee yhteistyötä sinne suuntaan. Tiedä sitten onko kyseessä juurikin kakkostalli-kuvio vai enemmän ihkaoikea yhteistyö. Muutenkin tuo Binotto jollain tapaa kulminoituu itselleni johtotähdeksi tuosta luigilandiasta. Tähän myös vaikuttaa vahva perstuntuma Vettelin kohtelusta Ferrari-aikoina. Paljon itse toivoisin Ferrarin nousua ihan kärkikamppailuun, kuskit siellä nyt ovat jo kärkipäätä, vielä kun muuta tallia uusittaisiin radikaalisti. Itse typerästi kohdistan suurimman osan syytöksistä Binottoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten sanoin, ei se yhteistyö tarkoita että Alfa olisi kakkostalli. Esmes viime kaudella Mersu ja pinkki-Mersu, yhteistyötä oli ollut paljon, mutta ei tuo kyllä mikään Mersun kakkostalli silti ollut. Vieläkin ihmetyttää Ferrarin toiminta silloin kun Alfalla meni hyvin, sieltähän "varastettiin" pääsuunnittelija ja muita insinöörejä ilmeisesti iso pino. Huhuja taisi liikkua myös että vaikuttaa Alfan tulevien autojen suunnitteluun jonkin verran.

Nyt tuo sama heppu taitaa siirtyä Haasille, eli Ferrari käynnistelee yhteistyötä sinne suuntaan. Tiedä sitten onko kyseessä juurikin kakkostalli-kuvio vai enemmän ihkaoikea yhteistyö. Muutenkin tuo Binotto jollain tapaa kulminoituu itselleni johtotähdeksi tuosta luigilandiasta. Tähän myös vaikuttaa vahva perstuntuma Vettelin kohtelusta Ferrari-aikoina. Paljon itse toivoisin Ferrarin nousua ihan kärkikamppailuun, kuskit siellä nyt ovat jo kärkipäätä, vielä kun muuta tallia uusittaisiin radikaalisti. Itse typerästi kohdistan suurimman osan syytöksistä Binottoon.
Ei yhteistyö sitä tarkoita, mutta sellaiseksi Alfa oli tuon yhteistyön Ferrarin kanssa kokenut. Aika suoraan Alfan johtohenkilöt ovat näin haastatteluissa sanoneet. Eli vaikka muissa tapauksissa yhteistyötallit eivät välttämättä ole "kakkostalleja", niin Alfa tunsi olevansa Ferrarin kakkostalli.

Kuvailemasi touhu kertoo mielestäni ihan samaa tarinaa.
 

Outsider

Jäsen
Eli nyt kun Räikkönen lopettaa, niin sarjassa ei aja enää yhtään kuskia joka olisi koskaan voittanut mestaruutta Ferrarilla?

Kyllä, jos Michael Schumacher tai Jody Scheckter ei saa mistään ajopaikkaa.


Nykykuskeista Hamilton, Vettel ja Alonso ovat ainoat jotka ovat ylipäätänsä olleet sarjassa mukana sinä aikana, kun Ferrarilla on voitettu kuljettajien mestaruus.
 
Viimeksi muokattu:

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Albonia ollaan nyt leipomassa Williamsin rattiin ensi kaudeksi. Aika jännä veto, mutta kiva, että pääsee vielä näyttämään. Jäi aika jyrän alle nopeassa ajassa. Nopea nousu ja yhtä nopea lasku. Pikkuhiljaa rupeaa palapeli olemaan valmis.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei yhteistyö sitä tarkoita, mutta sellaiseksi Alfa oli tuon yhteistyön Ferrarin kanssa kokenut. Aika suoraan Alfan johtohenkilöt ovat näin haastatteluissa sanoneet. Eli vaikka muissa tapauksissa yhteistyötallit eivät välttämättä ole "kakkostalleja", niin Alfa tunsi olevansa Ferrarin kakkostalli.

Kuvailemasi touhu kertoo mielestäni ihan samaa tarinaa.
Tästä päästään taas siihen että mikä oli Ferrarin tallipomon funktio tässä kaikessa. Ihan varmasti Alfalla vitutti kun yhtäkkiä nuo kaverit siirtyvät Ferrarille ja viittaa juurikin siihen kakkostallina olemiseen. Mutta asianhan ei näin tarvitsisi olla, niin hieman vaikuttaa siltä että Binotto tuonnekin muroihin on kusassut ja haluaa Ferrarille ilmeisesti selvän kakkostallin (joka nyt vaikuttaa olevan Haas).

Sauberin piti muistaakseni vaihtaa Ferrarista Hondaan, mutta sitten pysyikin Ferrarissa ja 2018 kausi meni kuitenkin hyvin, kausi 2019 meni myös Alfalla hyvin, samaan aikaan Rauta-Mauri vaihtui Binottoon, kohta alkoi liikenne Alfalta Ferrarille ja tuon kauden jälkeen on mennyt sitten heikommin. Jollain tasolla puhutaan nyt eri asioista, puhun itse siitä että yhteistyö kustiin Ferrarin toimesta, pakottamalla Alfaa kakkostalliksi ja sanon että asian ei olisi tarvinnut noin mennä, sinä puhut taas siitä mikä jo tapahtui. Mielestäni kuitenkin Binotton johtamalta Ferrarilta typerää toimintaa tuolloin.

Lisätään nyt tiedän että Rauta-Maurin on aito italiaano, mutta ei onneksi vaikuttanut käyttäytyvän sillä tavalla.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli nyt kun Räikkönen lopettaa, niin sarjassa ei aja enää yhtään kuskia joka olisi koskaan voittanut mestaruutta Ferrarilla?

Jep, eikä niitä muutenkaan ole elossa kuin 3, ja Schumi niistä enemmän tai vähemmän vihanneksena.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Alfa Romeo oli kai oli enemmän edesmenneen toimitusjohtaja Marchionnen projekti kuin niinkään konsernin itsensä. Marchionne koki tärkeäksi nostaa ikonisen merkin profiilia jälleen ylöspäin ja jossain vaiheessa spekuloi, että Ferrarin asiakasmoottorit nimettäisiin Alfan koneiksi. Konkurssikypsä Sauber luonnollisesti tarttui tähän, kun saivat itselleen pääsponsorin sekä osaavaa henkilökuntaa. Nyt tiimin tulevaisuus on taattu, joten Sauberin ei ole pakko jäädä Fiatin huomiin.

Ferrari luonnollisesti haluaa itselleen kumppanin, ja kun Haasilla on aloitettu jälleenrakennus, sinne on loogisempaa satsata. Haasille kelpaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei kyllä Bottasta kannata huipputalleihin enää toivoa. Hänet ns. tiedetään ja siellä on parempia ja nuorempia kuskeja tarjolla jatkossa ihan riittävästi.

Valtteri tuntuu tietävän tämän itsekin kaikesta päätellen, sanoo haluavansa seuraavaksi useamman kauden sopimuksen, joten jos päätyy Alfalle tai Williamsille niin se on ura siinä varmaankin.

 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä päästään taas siihen että mikä oli Ferrarin tallipomon funktio tässä kaikessa. Ihan varmasti Alfalla vitutti kun yhtäkkiä nuo kaverit siirtyvät Ferrarille ja viittaa juurikin siihen kakkostallina olemiseen. Mutta asianhan ei näin tarvitsisi olla, niin hieman vaikuttaa siltä että Binotto tuonnekin muroihin on kusassut ja haluaa Ferrarille ilmeisesti selvän kakkostallin (joka nyt vaikuttaa olevan Haas).

Sauberin piti muistaakseni vaihtaa Ferrarista Hondaan, mutta sitten pysyikin Ferrarissa ja 2018 kausi meni kuitenkin hyvin, kausi 2019 meni myös Alfalla hyvin, samaan aikaan Rauta-Mauri vaihtui Binottoon, kohta alkoi liikenne Alfalta Ferrarille ja tuon kauden jälkeen on mennyt sitten heikommin. Jollain tasolla puhutaan nyt eri asioista, puhun itse siitä että yhteistyö kustiin Ferrarin toimesta, pakottamalla Alfaa kakkostalliksi ja sanon että asian ei olisi tarvinnut noin mennä, sinä puhut taas siitä mikä jo tapahtui. Mielestäni kuitenkin Binotton johtamalta Ferrarilta typerää toimintaa tuolloin.

Lisätään nyt tiedän että Rauta-Maurin on aito italiaano, mutta ei onneksi vaikuttanut käyttäytyvän sillä tavalla.
Ehkä Ferrari vain kokee, että kakkostallista on heille hyötyä, mutta jos vain tehdään pinnallisempaa yhteistyötä, niin se ei ole heille hyödyllistä. Ulkopuolisen näkökulman takaa Ferrarin liikkeet voivat tuntua typeriltä, mutta Ferrarin oman näkemyksen mukaan tehdyt liikkeet voivat olla ainoa tapa hyötyä siitä yhteistyöstä. Raakaa touhua Alfan kannalta toki, ei siitä pääse mihinkään. Ferrari ei tuossa kuitenkaan välttämättä menetä mitään, niin en tiedä olivatko ne ratkaisut Ferrarin kannalta typeriä.

Hyvin harvoin olen Ferrarin liikkeiden kanssa samaa mieltä, koska itse toimisin eri tavalla, mutta lähes aina pystyn jollain tapaa ymmärtämään logiikan päätösten taustalla.

Rauta-Mauri oli liian epä-italiaano Ferrarin mielestä ja sai todennäköisesti lähtöpassit juuri sen vuoksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nykykuskeista Hamilton, Vettel ja Alonso ovat ainoat jotka ovat ylipäätänsä olleet sarjassa mukana sinä aikana, kun Ferrarilla on voitettu kuljettajien mestaruus.
Kisakuskeista näin, tokihan myös Robert Kubica on sarjassa mukana Alfa Romeon testikuskina. Mutta kisakuskeja ei siis näiden mainittujen lisäksi ole.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ehkä Ferrari vain kokee, että kakkostallista on heille hyötyä, mutta jos vain tehdään pinnallisempaa yhteistyötä, niin se ei ole heille hyödyllistä. Ulkopuolisen näkökulman takaa Ferrarin liikkeet voivat tuntua typeriltä, mutta Ferrarin oman näkemyksen mukaan tehdyt liikkeet voivat olla ainoa tapa hyötyä siitä yhteistyöstä.

Ferrari tekee yhteistyötä Haasin kanssa koska pystyy "jemmaamaan" sinne avaintyöntekijöitä jotka muuten palkkakaton vuoksi pitäisi irtisanoa, eikä Ferrari halua päästää esim Simone Restaa pois.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jep, kyllähän Bottaksen taso on varmasti nähty kaikissa huipputalleissa joten kun Mersun ovi sulkeutuu niin paikka huipputalleissa on ohi ja Bottas katoaa jonnekin peränpitäjien joukkoon, tosin tällä kaudella se on onnistunut myös Mersulla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, kyllähän Bottaksen taso on varmasti nähty kaikissa huipputalleissa joten kun Mersun ovi sulkeutuu niin paikka huipputalleissa on ohi ja Bottas katoaa jonnekin peränpitäjien joukkoon, tosin tällä kaudella se on onnistunut myös Mersulla.
Bottas ei ihan vahingossa Mersulle noussut. Teki kovaa jälkeä Williamsilla, joka ei ollut missään vaiheessa kärkiluokan auto, vaikka toki ihan hyvässä tikissä William Bottaksen aikana yleisesti olikin.

Luulen, että Bottas voi yllättää monet, kun pääsee Hamiltonin varjosta pois ja saa itseluottamuksensa toivottavasti takaisin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi kun nyt lopettaa ja Bottaskin taitaapi siirtyä pienempiin talleihin, niin sitä taas tulee tajunneeksi kuinka erityislaatuisessa asemassa me suomalaiset F1-fanit olemme saaneet olla niin pitkään.
Reilut 30 vuotta putkeen on vähintäänkin yksi suomalainen ajanut formuloissa. Ja suurimman osan tästä ajasta myöskin sarjan TOP3-tallissa.
Ja parhaimmillaan sitten kaksikin suomalaista samaan aikaan TOP2/TOP3-talleissa.
Häkkinen ja Salo hetken aikaa, Kimi ja Kovalainen ja viimeisimpänä Kimi ja Bottas. Aika pitkään on saanut katsoa kisoja sillä oletusarvolla, että kyllä siellä ainakin pitäisi yhden suomalaisen korokkeella kolmen joukossa seistä.

2010-2011 oli se heikko hetki, kun vain Kovalainen oli ajamassa peräpään tallissa. Nyt näyttää pahasti siltä, että sille tielle olemme taas joutumassa ja muutaman vuoden päästä saattaa hyvinkin olla niin, että suomalaista ei enää sarjassa aja.
Harmi kun sitä kaksoisvoittoa ei ikinä tullut.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eiköhän Bottaksen kiikarissa ole paikka Astonilla tai Alpinella, kun Vettel ja Alonso pian lopettavat. Mersu on nähty, Red Bull varmaan kokeilee Gaslyä ja McLarenilla on molemmat kuskit pitkillä lapuilla. Ehkä Ferrrarille, jos siellä halutaan selvä kakkoskuski?

Tavoitteena on vielä ajaa GP-voitoista, joten se on pakko ottaa vastaan paikka, jonka saa. Sääntömuutokset voivat kuitenkin muuttaa voimasuhteita paljonkin eikä jostain WEC:n tai Formula E:n perukoilta enää kovin helposti ykkösiin palata. Bottaksen kohdalla tiedetään mitä saadaan, jos joku floppaa pahoin, ei korvaajaa tarvitse kauaa etsiä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En oikein ymmärrä, että miksi Mersu / Ferrari / Red Bull missään olosuhteissa haikailisi enää muutaman vuoden päästä Bottaksen perään. Fakta on se, että Valen vuodet huipputallissa ovat ohi.

Oletettu siirtyminen Alfalle vaikkapa parin vuoden lapulla jättää vielä liikkumavaraa johonkin toiseenkin talliin, mutta ei yhdelläkään kärkitallilla ole siinä vaiheessa mitään syytä kysellä Bottasta kuvioihin. Kyllä siinä vaiheessa löytyy tarpeeksi muitakin vaihtoehtoja nuoremmista kuskeista.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jep. Jos jätetään Monaco ja LeClerc laskuista, niin eipä ole mistään toisesta maasta tullut kovan luokan F1-kuskeja "per capita". Katkeamaton 1989 JJ:n myötä alkanut putki (Keken lopettamisen jälkeenkin vain pari vuotta ilman suomalaisedustusta) on poikkeuksellinen. Eipä ole tuolla hetkeen ajellut ketään Brasiliasta ja pitkähkö putki mentiin ilman ainuttakaan italialaista.

Valitettavasti Bottaksen "manttelinperijää" uutena suomalaiskuskina ole ainakaan ihan heti näköpiirissä. Pitänee siis toivoa, että hän ihmeen kaupalla sinnittelisi kuninkuusluokassa vielä ~5 vuotta, jos tuohon mennessä karting ja pikkuformulat olisivat koulineet seuraavan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein ymmärrä, että miksi Mersu / Ferrari / Red Bull missään olosuhteissa haikailisi enää muutaman vuoden päästä Bottaksen perään. Fakta on se, että Valen vuodet huipputallissa ovat ohi.

Hyvin ajamalla tietenkin voi paikka aueta mutta silloin pitäisi kyllä loistaa jo aika hyvin, varsinkin kun tallikaverina saattaa olla joku keltanokka niin ei riitä että jossain häntäpäässä lyö säänöllisesti tallikaveria. Jos tekee 2v pahvin nyt niin sen jälkeen isoin mahdollisuus taitaa olla että Alonso, Vettel ja Hamilton lopettaisi samalla kertaa, silloin ainakin keskikastin autoissa saattaisi tilaa olla.

En sitten tiedä mutta jotenkin itse en ole tässä saanut Bottakseen hirveästi kosketuspintaa, jotenkin tuntuu ihan samalta miten menestyy tulevina vuosina, voittoakin olen juhlinut yhtä kovaa kun mersun varikkotiimi. Tietenkin kun nyt Kimi lopettaa niin saa nähdä tuleeko enemmän jännitettyä Bottaksen puolesta vai ei.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikaa ei Bottasta sovi aliarvioida kuitenkaan. Kaveri on aikamme David Coulthard slash Rubens Barrichello. Nopea kuski aika-ajokierroksella (17 paalupaikkaa potentiaalisen goatin ja kaikkien aikojen paalupaikkaykkösen kakkoskuskina on huikea suoritus). Ailahtelevuutta on ajoittain esiintynyt, mutta niin on myös esim. Vettelillä, eikä kukaan edelleenkään kiistä hänen erinomaisuuttaan.

Suomalaisittain verrokit ovat kuitenkin armottomat. Lajin absoluuttiset legendat Kimi Räikkönen ja Mika Häkkinen (joka on pyörinyt myös Boltterin taustajoukoissa). Heidän varjoonsa Bottas jää, mitä kukaan ei kiistä. Yhtäältä niin monta kertaa on allekirjoittanut tuskaillut Bottaksen kisavauhdin puutetta ja geneeriseen kakkos-kolmostilaan tyytymistä. Silti kaverin suoritusvarmuus ja pisteiden kotiin tuominen on ollut 2017 lähtien erinomainen ja uskon koko Daimler-konserin antavan hänelle krediittiä. Luonnollisesti sinivalkoisin lasein kuninkuusluokkaa seuraavana olisin toivonut Valtterin nousevan todelliseen mestaruustaistoon, mutta kritiikillekin pitää laittaa mittasuhteet. Nastolalainen puuron ystävä ja suuri jääkiekkomies on saavuttanut suurimmassa ja mahtavimmassa jo enemmän, kuin 9/10 sinne pääsevistä ja vielä on uskoakseni vielä lehtiä kääntymättä Valtterin uralla. Oli se sitten Mersulla, Alfalla tai missä hyvänsä, toivoisin nyt Kimin lopettaessa huikean uransa, koko kotimaisen moottoriurheiluväen antavan kannustuksensa hänelle. -Valtteri jos kuka on joka tavalla ihailtava alansa huippuammattilainen ja joka tavalla hieno urheilupersoona.

Hanaa Valtteri! :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei kukaan kai Bottaksen saavutuksia ole kiistämässä. 9 voittoa ja 17 paalua ei ole todellakaan huono rekordi, vaikka ne dominoivassa autossa tulivatkin. Silti fakta on se, että ihan huipulle, eli mestaruuteen, eivät kyvyt riittäneet ja kun nyt lähtee huipputallista, ei sinne enää takaisin pääse. Bottas on "known quantity" ja edessä on Kovalaisen tie. Heikkikin puhui Mäkkikausiensa jälkeen kuinka joutuu ottamaan stepin taakse voidaakseen ottaa isomman eteenpäin. Ja mites siinä sitten kävikään. Perässä hiihtävien suoritukset eivät ole samanlaisen suurennuslasin alla ja Bottaksen pitäisi tehdä taikoja noustakseen uudelleen huipputalleja kiinnostavaksi kuskiksi. Hänen pitäisi pystyä kääntämään näkökulma, jonka mukaan hän on keskinkertainen kisakuski huonolla racecraftilla siihen, että hän on itseasiassa aika hyvä ja Hamilton oli kaikki nämä 5 vuotta vain vielä niin paljon parempi kuin kukaan luuli, että oli ihan ok ajella Mersulla sijoilla 4-6 monissa kisoissa. En usko, että näin käy.

Paljon riippuu f1:ssä myös ajoituksesta tietysti. Jos tosiaan Vettel, Alonso ja Hamilton lopettaisivat 2 vuoden päästä samaan aikaan, olisi paikkoja vapaana, mutta samalla siellä olisi kahden vuoden ajalta uusia nousevia kykyjä F2:sta nykyisten nuorien lisäksi.

Itse toivon Bottaksen pärjäävän, kuten olen toivonut tähänkin asti. Silti ns. kannatus on siirtynyt jo uusien hahmojen suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös