Mainos

Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 225 951
  • 1 681

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Russellin rankussa varmaan painoi aika paljon eka kierros ja eka mutka. Aika paljon annetaan mennä ihan racing incidentteinä noissa rikkeitä, joissa on selvä syypää. En tosin ihan täysin tiedä miksi ekalla kierroksella annetaan siimaa rankuissa. Paljon kaaosta, niin ei voi olettaa, että kuskit ovat törmäämättä? Veikkaan, että jos olisi ollut kolmas kierros tjsp. niin olisi tullut se 10 sekkaa, minkä itse olisin tosin antanut jo nyt.

Ihan suoraan tahallaan veti toisen kylkeen, ihan sama mikä kieros olisi tuosta enemmän pitänyt rankkua ja pari rangaistuspistettä antaa.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan suoraan tahallaan veti toisen kylkeen, ihan sama mikä kieros olisi tuosta enemmän pitänyt rankkua ja pari rangaistuspistettä antaa.
Kyllähän näissä pitäisi suhteuttaa rangaistusta myös oletettavaan etuun pistetaulukossa. Lähtökohtaisesti pahimman kilpailijan eli Ferrarin 18 pinnan kakkossijalla oleva kuski pihalle, Mersulle hyvää Sainzin häviämät pisteet, Lyyin tilanne parani +3 pinnalla ja sitten arvotaan hajoaako Jorgen teräslaiva vaiko ei. No ei tietenkään hajoa, koska kyseessä on Mersu ja tästä taas +3p hänen tililleen. Mersulle edge 24 pinnaa Ferrrariin yhdellä tölväisyllä. 5 sekkaa on rangaistuksena täysi vitsi tuollaisesta. Jos joku koodinimi latifi kolaa takajoukoissa jonkun, joilla ei normioloissa ole mitään jakoja pisteille, rangaistus on sama, tai jopa pahempi, koska pieniä voi potkia päähän. Tämä ei käy minun järkeeni.

Sama homma esimerkiksi viime kauden Silverstonessa. Lyyi toisena, kun ajaa "voittajan" kylkeen, voittoa vähintään 8p, jos molemmat keskeyttää. Sitten arvotaan hajoaako Sirin teräslaiva vaiko ei. No ei tietenkään hajoa, koska kyseessä on Mersu ja tästä +25p hänen tililleen. Kannatti taas ajaa päälle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eilinen oli kyllä hyvä kisa, jahka sivuuttaa suomalaisnäkökulman. Yksi suurimmista onnistujista oli Alonso, jonka nousu kolarin ja puolittaisen ilmalennon jälkeen perältä sijalle 7 oli aika kova suoritus... Mutta nytpä miehelle on lätkäisty 30 sekunnin rangaistus, johtuen irronneesta peilistään ja täten sijoitus on valahtanut 7 --> 15.

Tämä onneksi kumottiin, mutta oli taas melkoinen fiasko. Koskaan ei pitäisi jättää rangaistuksia annettavaksi kisan jälkeen, pl. ihan loppuhetkien tilanteet joihin ei yksinkertaisesti ehdi antaa ratkaisua.

Alpine on mukavasti piristynyt kauden edetessä, toivottavasti nousisivat aidosti haastamaan palkintosijoista seuraavan kahden kauden aikana. Sinänsä kovin pientä kerrointa en kyllä sille tarjoaisi ottaen huomioon Alpinen sählingit ja savustettujen työntekijöiden suolaiset kommentit.
 
Noniin, aina mukava jälkiviisastella kun on (kerrankin) ollut oikeassa jossakin.

Alkukaudestahan jo tiesin, miten Verstappen laskettelee helppoon mestaruuteen, ja arvuuttelin jo silloin että ainoa jännitettävä asia kuljettajien MM-sarjassa on, onko myös Perez Leclercin edellä kauden lopuksi.

Tällä hetkellä voi aika varmasti sanoa, että käy miten käy niin ihan ajamalla on Perez itsensä ajanut sarjan kakkospaikalle, ei ole tainnut saada kertaakaan armopisteitä Verstappenilta, vaikka siihen olisi ollut muutaman kerran mahdollisuuskin. Sama pätee tietenkin Leclerciin, hän ei ole saanut mitään ilmaiseksi varsinkaan talliltaan, joka oikeastaan säännönmukaisesti on pilannut varsinkin Sainzin kisat milloin mitenkin. Uskomatonta puuhastelua, Ferrari tekee Ferrarit, eikä tämä näköjään koskaan tule muuttumaan.

Illan kisassa tulee olemaan Perezin ja Leclercin lisäksi aika monta maukasta parivaljakkoa. Jos ei Verstappen ole antanut mitään ilmaiseksi Perezille niin kovin anteliaalla tuulella ei varmaan ole myöskään George Russell. Uran avausvoitto taitaa jo tuntua hyppysissä, ja Russell tuskin antaa Hamiltonin rallatella voittoon vaikka tämä kuinka rikkoisi jonkin henkilökohtaisen ennätyksen. Mitä tämän kaksikon välillä tapahtuu on se asia jota itse odotan kaikista eniten.

Jännitteitä riitää muutenkin, esimerkiksi Alonson ja Vettelin kypsyminen tallikavereihinsa eilisessä sprintissä oli aivan ilmeistä, ja voi tulla mielenkiintoisia tilanteita jos tallien kuljettajat alkavat näyttää kaapin paikkaa oman tiimin sisällä. Saa muutenkin nähdä miten kisa ja tilanteet illalla menevät, Sao Paulon kisa on hieno perinteikäs moottorirata jossa ohituksia ja rengas rengasta vasten ajamista voi tapahtua monilla suorilla ja muutamassa mutkassakin. Lisäksi säätila on Brasiliassa aina oma tekijänsä. Hauska ilta edessä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuosta Ferrarista, eikös Schumin ja Todtin ajoista, aina Räikkösen ja Massan yhteisiin aikoihin ollut kova taktiikoissa? Yhteistä noille ajoille (pun intended) oli että ei kauheasti italiaanoja tärkeillä palleilla tekemässä päätöksiä kisoissa. Nyt sen sveitsi-italiaano harrypotter-lookaliken mukana kaikki on mennyt entistä enemmän italialaiseen suuntaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Russellin rankussa varmaan painoi aika paljon eka kierros ja eka mutka. Aika paljon annetaan mennä ihan racing incidentteinä noissa rikkeitä, joissa on selvä syypää. En tosin ihan täysin tiedä miksi ekalla kierroksella annetaan siimaa rankuissa. Paljon kaaosta, niin ei voi olettaa, että kuskit ovat törmäämättä? Veikkaan, että jos olisi ollut kolmas kierros tjsp. niin olisi tullut se 10 sekkaa, minkä itse olisin tosin antanut jo nyt.
Kyllä tuossa se nimi painaa.




Vettel tuosta 5 sekkaa ja Valtterin kisa ohi




Kimille kaksi kisaa myöhemmin 10 sekkaa vaikka Hamilton pystyi jatkamaan.

Formuloissa on eri säännöt eri kuskeille, on aina ollut.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Illan kisassa tulee olemaan Perezin ja Leclercin lisäksi aika monta maukasta parivaljakkoa. Jos ei Verstappen ole antanut mitään ilmaiseksi Perezille niin kovin anteliaalla tuulella ei varmaan ole myöskään George Russell. Uran avausvoitto taitaa jo tuntua hyppysissä, ja Russell tuskin antaa Hamiltonin rallatella voittoon vaikka tämä kuinka rikkoisi jonkin henkilökohtaisen ennätyksen. Mitä tämän kaksikon välillä tapahtuu on se asia jota itse odotan kaikista eniten
Eiköhän siellä Toto ole Russelin soppariin lisännyt mustaa valkoisella, että saatana et sitten sekoile tiimikaveria vastaan yhtään. Huomasi jo Mexicon avausmutkissa, että oikeen pelkäsi Russel osumaa tiimikaveriin, kun tajusi tilanteen olevan tiukka, siinä kohtaa meni sitten pasmat sekaisin ja Perez pääsi ohi. Eli eiköhän tänään mennä konservatiivisesti maaliin, veikkaan Hamiltonin formin kääntävän voiton sinne puolelle tallia. Ja tuskin kauheasti Russel saa taistella. Vaikka kuinka tekisi mieli.

Siellä on 2016 Barcelona vielä tuoreessa muistissa. Ja kaikki sitä edeltävät kolarit. Ei haluta pilata uudestaan täydellistä saksalaista harmoniaa, sooloilulle ei sijaa. Saa Yrjö odotella vuoroaan vielä tovin, jos Hamilton painaa sen +5 vuotta vielä.
 
Saa Yrjö odotella vuoroaan vielä tovin, jos Hamilton painaa sen +5 vuotta vielä.
Russellissa on se erikoinen puoli, että siinä missä osassa kuljettajista huokuu tietynlainen aitous ja kunnioitus muita kohtaan, Russelista huokuu itsekkyys ja voitonhalu. Tämä korostuu kliinisen korrekteissa lausunnoissa ja haastatteluissa, ilmeistä ja eleistä vain näkee epäsuhdan siinä mitä sinänsä sanotaan ääneen, ja mitä todellisuudessa ollaan mieltä.

Minä en näe että Meksikon startissa olisi tapahtunut kuten kuvaat, enkä usko Russelin antavan linjaakaan (2,54 mm) periksi rengas rengasta vastaan taistelussa tallikaveriaan vastaan mistään muusta syystä kuin tallipisteiden vuoksi. Ero on Ferrarin hyväksi nyt 36 pistettä, tämän kisan jälkeen todennäköisesti alle puolet tästä. Paljon jää panokseksi viimeiseen kisaan, ja tämä on se tekijä joka ohjaa Mercedestä kuljettajiensa sijoittamisessa. Se mistä tuossa aiemmin kirjoitin, että jännittävää nähdä miten tämä jäsenten välinen hoidetaan, liittyy juuri tähän miten talli nämä keskinäiset sijoituksensa päättää. Kisa elää aina jonkin verran eikä kaikkea voi hallita, mutta Russell varmasti tekee aivan kaikkensa voittaakseen tänään, kuten myös Hamilton.

Harmonian hakuisuus jäi viime kauteen kun Mercedes ei ollutkaan enää ylivoimainen auto. Tallilta oli aivan oikea liike alkaa puristaa kilpailun kautta tiimin sisälle janoa menestykseen. Väitän että Hamiltonin jatkosuunnitelmiin kaikista suurin motivaattori rahan lisäksi on tallin toinen kuljettaja joka on Hamiltonia nopeampi jos Hamilton ei purista itsestään kaikkea irti.

Aika vaan jättää ihan jokaisesta kuljettajasta. Kun ikää tulee lähemmäs 40, jotain vain muuttuu. Kun ei anna enää sitä viimeistä puristusta, kuljettajasta häviää se terä joka erottaa kuljettajan oman maksimisuorituksen perussuorituksesta. Kuljettajan luonne ja näkemys kisaamisesta muuttuu uran kehittymisen myötä. Osa puristaa itsestään parhaan irti yhdessä vaiheessa uraa, osalla kehitys etenee tasaisesti ja osalla se "kiihtyy" loppua kohden. Formulat kuten kai elämäkin ylipäänsä on kyse ikkunoista ja ovista, jotka vain aukeavat ja sulkeutuvat omilla ajoillaan, joko itsestä johtuen tai täysin muista syistä. Kuljettaja voi olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja yksinkertaisesti ei vain riitä. Tai ei riittänyt sillä hetkellä, tai joko paikka tai tiimikaveri oli väärä. Onhan näitä suomalaisittainkin Kovalaisen McLaren-aikoja, JJ Lehdon Benetton -onnettomuus ja Bottaksen sementoitu paikka kakkoskuskina vaikka mitä yritti.

Palatakseni lainaukseeni: Russellista olen melko varma, ettei Russell jää katselemaan pitkäksi aikaa. Voin tietty olla väärässäkin. Ehkä Russell tekee vain "valtterit", antaa illalla kiltisti tietä Hamiltonille ensin johdettuaan vähän rimpuillen kisan alkupätkän. Ja kuultuaan ensin tiimiradiossa ne sanat jotka tulivat tuskallisen tutuiksi Bottakselle: "George, this is James...."
 
Russellissa on se erikoinen puoli, että siinä missä osassa kuljettajista huokuu tietynlainen aitous ja kunnioitus muita kohtaan, Russelista huokuu itsekkyys ja voitonhalu. Tämä korostuu kliinisen korrekteissa lausunnoissa ja haastatteluissa, ilmeistä ja eleistä vain näkee epäsuhdan siinä mitä sinänsä sanotaan ääneen, ja mitä todellisuudessa ollaan mieltä.

Minä en näe että Meksikon startissa olisi tapahtunut kuten kuvaat, enkä usko Russelin antavan linjaakaan (2,54 mm) periksi rengas rengasta vastaan taistelussa tallikaveriaan vastaan mistään muusta syystä kuin tallipisteiden vuoksi. Ero on Ferrarin hyväksi nyt 36 pistettä, tämän kisan jälkeen todennäköisesti alle puolet tästä. Paljon jää panokseksi viimeiseen kisaan, ja tämä on se tekijä joka ohjaa Mercedestä kuljettajiensa sijoittamisessa. Se mistä tuossa aiemmin kirjoitin, että jännittävää nähdä miten tämä jäsenten välinen hoidetaan, liittyy juuri tähän miten talli nämä keskinäiset sijoituksensa päättää. Kisa elää aina jonkin verran eikä kaikkea voi hallita, mutta Russell varmasti tekee aivan kaikkensa voittaakseen tänään, kuten myös Hamilton.

Harmonian hakuisuus jäi viime kauteen kun Mercedes ei ollutkaan enää ylivoimainen auto. Tallilta oli aivan oikea liike alkaa puristaa kilpailun kautta tiimin sisälle janoa menestykseen. Väitän että Hamiltonin jatkosuunnitelmiin kaikista suurin motivaattori rahan lisäksi on tallin toinen kuljettaja joka on Hamiltonia nopeampi jos Hamilton ei purista itsestään kaikkea irti.

Aika vaan jättää ihan jokaisesta kuljettajasta. Kun ikää tulee lähemmäs 40, jotain vain muuttuu. Kun ei anna enää sitä viimeistä puristusta, kuljettajasta häviää se terä joka erottaa kuljettajan oman maksimisuorituksen perussuorituksesta. Kuljettajan luonne ja näkemys kisaamisesta muuttuu uran kehittymisen myötä. Osa puristaa itsestään parhaan irti yhdessä vaiheessa uraa, osalla kehitys etenee tasaisesti ja osalla se "kiihtyy" loppua kohden. Formulat kuten kai elämäkin ylipäänsä on kyse ikkunoista ja ovista, jotka vain aukeavat ja sulkeutuvat omilla ajoillaan, joko itsestä johtuen tai täysin muista syistä. Kuljettaja voi olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja yksinkertaisesti ei vain riitä. Tai ei riittänyt sillä hetkellä, tai joko paikka tai tiimikaveri oli väärä. Onhan näitä suomalaisittainkin Kovalaisen McLaren-aikoja, JJ Lehdon Benetton -onnettomuus ja Bottaksen sementoitu paikka kakkoskuskina vaikka mitä yritti.

Palatakseni lainaukseeni: Russellista olen melko varma, ettei Russell jää katselemaan pitkäksi aikaa. Voin tietty olla väärässäkin. Ehkä Russell tekee vain "valtterit", antaa illalla kiltisti tietä Hamiltonille ensin johdettuaan vähän rimpuillen kisan alkupätkän. Ja kuultuaan ensin tiimiradiossa ne sanat jotka tulivat tuskallisen tutuiksi Bottakselle: "George, this is James...."
Jotenkin symbolinen "vallanvaihto" kakkoskuskin paikalla tapahtui pari vuotta sitten Sakhirissa kun Russel sai tuurata Hamiltonia mersulla yhden kisan. Lähdössä Russel "otti paikkansa" kun taas Valtteri pelasi tiimin puolesta varmistaen kaksoisjohdon huonomman lähdön vaikka jälkeen ja ettei ensimmäisessä mutkassa tulisi osumia. Samassa kisassa myöhemminkin taisi Russel hyökätä Valtterin ohi ja Bottas antoi helposti periksi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on Lewiksen voitto tänään. Verstappen sanoi kisan jälkeen, että ihan sama mitkä kumit alla, niin ne sulaa. Ilmeisesti RB mennyt harvinaisesti metsään säätöjen kanssa tällä radalla.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minä en näe että Meksikon startissa olisi tapahtunut kuten kuvaat, enkä usko Russelin antavan linjaakaan (2,54 mm) periksi rengas rengasta vastaan taistelussa tallikaveriaan vastaan mistään muusta syystä kuin tallipisteiden vuoksi
Ymmärrän näkemyksesi. Mutta Austinissa oli myös sama juttu. Russel lähti ruudusta 4 ja oli jo ohittanut käytännössä Hamiltonin. Sitten ikäänkuin tajusi tilanteen, kuka onkaan vieressä, teki pienin korjausliikkeen, että ei varmasti aja tallikaverin kylkeen, jäi kaasu vähän liian pitkäksi pohjaan, lukkojarru, ja sitten (toki Sainzin osasyytä myös) Ferrarin kylkeen. Eli samankaltainen tilanne mielestäni.

Lähinnä väitän, että jos olisi ollut Red Bull vastassa, eikä Hamilton, olisi tarina toinen. Aivan varmasti on tehty Mersun pilttuussa tämä selväksi. Omiin ei kosketa.
 

Puolueeton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Bull Racing
Ymmärrän näkemyksesi. Mutta Austinissa oli myös sama juttu. Russel lähti ruudusta 4 ja oli jo ohittanut käytännössä Hamiltonin. Sitten ikäänkuin tajusi tilanteen, kuka onkaan vieressä, teki pienin korjausliikkeen, että ei varmasti aja tallikaverin kylkeen, jäi kaasu vähän liian pitkäksi pohjaan, lukkojarru, ja sitten (toki Sainzin osasyytä myös) Ferrarin kylkeen. Eli samankaltainen tilanne mielestäni.

Lähinnä väitän, että jos olisi ollut Red Bull vastassa, eikä Hamilton, olisi tarina toinen. Aivan varmasti on tehty Mersun pilttuussa tämä selväksi. Omiin ei kosketa.
Itse uskon että saavat taistella, omasta mielestäni Mersulla on ollut aina näin. Jopa Bottaksen aikaan, aina kauden alussa kun ei ollut 100 pistettä jäljessä tiimikaveria niin sai taistella ihan reilusti mies miestä vastaan.

Hamiltonilla on varmasti kaikkien näiden vuosien jälkeen aika korkea asema Mersun sisällä vaikka kuljettaja onkin, itse veikkaan että kyse on pokan puutteesta, kuinka moni juuri mestaritiimiin päässeestä tulokaskuljettajasta ottaisi edes pientä riskiä että ottaisi yhteen Sir Lewis Hamiltonin kanssa? En usko että kauhean moni, varsinkin kun samaan aikaan luonnollisesti yrittää saada tiimin kunnioituksen puolelleen näin tulokkaana.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Tonne liveseurannan puolelle laitoinkin jo tosta omasta käytöksestä mitä tulee kirjoitettuihin viesteihin että ovat kyllä niin lapsellista kamaa ettei aina uskoisi viestejä näpyttelevän kaverin olevan aikuinen mutta koska niin kiihkeästi tulee lajia seurattua ja jo lapsesta asti seurannut niin ei aina sulata omien tappioita ja muitten menestystä niin yritetään nyt kauden viimeiseen kisaan pistää parasta pöytään ja kirjoitella kuin aikuinen jotta voidaan hyvässä hengessä käydä järkevää keskustelua. Eipähän tälläset anteeksipyynnöt tänne varmaan kuulu mutta pakkohan nyt on avautua sen verran kun tajuaa itsekin jo että mitä helvettiä sitä tulee välillä kiihdyksissään kirjoitettua ja huomannut sen myös muiden kommenteista että ei nyt ole kaikki aivan kohdallaan :) Tästä sitten kauden viimeiseen kisaan ja toivotaan Ferrarille mahdollisimman isoa pistepottia tai ainakin sen verran että pysyvät kuitenkin mersujen edellä valmistajien taulukossa. Hieman mersujen vauhti laittoi pelottamaan tämän päivän kisassa joten saa nähdä kuinka tulee Abu Dhabissa käymään.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Olipahan kisa, jännitystä alusta loppuun. Onko Verstappenin ego kasvanut ylitse Red Bullista? Jännä nähdä miten tuo tiimi toimii tulevaisuudessa vai unohdetaanko tämä kisa. Perez taitaa olla aika pidetty kaveri kuitenkin ja on auttanut Maxia paljon.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Joku hollantilaistoimittaja väitti, että Perez olisi myöntänyt tallilleen keväällä kolaroineensa tahallaan Monacon aika-ajoissa, jonka turvin sai paalupaikan ja voitti lopulta. Tästä sitten Max olisi ollut kiukkuinen vielä eilenkin. Uskoo ken tahtoo.

Nyt on kuitenkin jopa Helmut Marko jyrähtänyt, että Max saa tehdä Abu Dhabissa kaikkensa, jotta Checo pääsee toiseksi MM-sarjassa. Hyvä osoitus siitä, ettei yksi kuski saa nousta tallin yläpuolelle näissä asioissa ja toisaalta kertoo myös siitä kuinka paljon Checoa arvostetaan Red Bullilla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulostaa tuo Monacon tahallinen kolarointi jotenkin ihan hollantilaistoimittajien keksimältä. Kukaan muu ei ole kuullutkaan asiasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos Maxilla tietoa, että Perez kolaroinut tahallaan ja tämän tallipomotkin myöntäneet, niin senhän pitäisi tarkoittaa rankkua Perezille.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Olisi kyllä aivan uskomatonta järjen köyhyyttä kolaroida tahallaan ja aiheuttaa sitä kautta vaaratilanne jokaiselle osapuolelle. Jo pelkästään riski sille, että autosta menee osia rikki siihen malliin, että jää pahimmillaan koko kisa ajamatta on todella iso.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuulostaa tuo Monacon tahallinen kolarointi jotenkin ihan hollantilaistoimittajien keksimältä. Kukaan muu ei ole kuullutkaan asiasta.
Skyllä ainakin Brundle ja Crofty nostivat heti esille Monacon, kun Maxin radioviesti kuultiin, että kyllä tuosta kai aika monikin oli kuullut. Ei toki tarkoita, että olisi totta. Ja sekään ei mielestäni edes oikeuta Maxin temppuilua, vaikka olisi tosiaan myöntänyt RB:lle, että oli tahallinen.

Asiasta kukkaruukkuun, jos joku mietti miksi Tsunoda jäi sinne kärkiäijien kanssa sohlailemaan, niin FIA vissiin unohti laittaa Tsunodan siihen "lapped cars may overtake" -viestiin. Olihan niitä autoja kai kolme, että ei niitä voi kaikkia muistaa. Ja Latifi kai pääsi Tsunodan ohikin tämän ansiosta.
 

Ralph

Jäsen
Joku hollantilaistoimittaja väitti, että Perez olisi myöntänyt tallilleen keväällä kolaroineensa tahallaan Monacon aika-ajoissa, jonka turvin sai paalupaikan ja voitti lopulta. Tästä sitten Max olisi ollut kiukkuinen vielä eilenkin. Uskoo ken tahtoo.
Perez oli Monacon aika-ajoissa kolmas, joten tuskin kolaroi saadakseen paalupaikan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Perez oli Monacon aika-ajoissa kolmas, joten tuskin kolaroi saadakseen paalupaikan.

Hornuloissa on helppo heitellä kaikkia mukatotuuksia julkisuuteen ja osa porukasta nielee ne täysinä totuuksina tarkistamatta tosiaan edes monesko se Checo oli siellä Monacossa.

Tästä tuli myös mieleen tuo Tomi Tuomisen podcastin Mika Salo-henkilökuva. Tuota Ferrari-keikan "olin tietyissä kisoissa hidas koska jotain salaista josta en voi ikinä puhua"-juttua Salo ei sentään enää jaksanut jatkaa, mutta muutamaan otteeseen taisi antaa ymmärtää että tuolla japsien F3000-sarjassa oli ihan Ylikylän ukko joka pieksi näitä muita sarjasta F1:een nousseita kuskeja miten halusi. Mielenkiinnosta ja kiitos Internetin pystyin nyt tarkistamaan miten tämäkin(Salon useammin aiemminkin esittämä)asia oli todellisuudessa, eivätkä nuo tulokset vuosilta 1991-94 ihan Mikan puheita vastanneet :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekin tuossa uutisoinnissa häiritsee, että väitetään Perezin "tunnustaneen tallille" tahallisen kolaroinnin. Vaikuttaa todella epäuskottavalta. En usko tahalliseen kolarointiin ollenkaan, mutta vaikka siitä olisikin ollut kyse, niin miksi ihmeessä myöntäisi sen tallilleen? Että vaurioitin autoa tahallani ja tarkoituksena oli vaikeuttaa tallikaverin menestystä, kun tallikaverin MM-taisto kävi tuolloin kuumimmillaan? Tuollaisen asian jos tunnustaisi tuossa kohtaa, niin siinähän menisi välit rikki tallin ja tallikaverin kanssa suorilta. Ja miksi ihmeessä tunnustaisi tuollaista, kun voi sen sijaan keksiä mitä tahansa muita selityksiä?

En usko näihin selityksiin Perezistä ja Monacosta ollenkaan. Sen sijaan Max oli eilen täysi kusipää ja ansaitsee kaiken paskan, mitä nyt niskaansa saa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös