Formula 1 -kausi 2021

  • 379 823
  • 3 287

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alonso, Kimi ja Häkä ovat ainakin eri kaliiberia. Alonsollakin toki kiehunut välillä kommenteissa yms, mutta radalla ajanut ja taistellut siististi. Taistelee kyllä kovaa, mutta järki pysyy mukana.
En tiedä onko mestareista Buttoninkaan ajotyylistä kovin monella pahaa sanottavaa. Itse en osaa Hamiltoniakaan laskea sinne mulkkukuski-osastolle.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Noissa aikarangaistuksissa olisi kyllä parantamisen varaa. Voisi vaikkapa aina olla korkeintaan 10 kierroksen päästä kärsittävä rangaistus. Silverstonessa oli rangaistuksen annon ja kärsimisen välillä 23 kierrosta aikaa.
 

Hexa

Jäsen
Alonso, Kimi ja Häkä ovat ainakin eri kaliiberia. Alonsollakin toki kiehunut välillä kommenteissa yms, mutta radalla ajanut ja taistellut siististi. Taistelee kyllä kovaa, mutta järki pysyy mukana.
On kai Alonsokin pieneen politikointiin ainakin syyllistynyt, mutta Hamiltonia vastaan kausi 2007 pysyi kuitenkin melkoisen siistinä loppuun asti. Olisi voinut olla paljon likaisempaakin peliä varsinkin radalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kai Alonsokin pieneen politikointiin ainakin syyllistynyt, mutta Hamiltonia vastaan kausi 2007 pysyi kuitenkin melkoisen siistinä loppuun asti. Olisi voinut olla paljon likaisempaakin peliä varsinkin radalla.
Radan ulkopuolella säätänyt tosiaan ties mitä, mutta puhuinkin siitä miten käyttäytyy radalla. Joskus tainnut radallakin vähän läikkyä, mutta pääosin ajanut siististi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Netflixin sarjasta jäi ainakin itselle sellainen mielikuva, että jotain skismaa siellä on Hornerin ja Gaslyn välillä.
Drive To Survive on lähempänä Emmerdalea ja Kaunareita kuin niinkään dokumenttia. Mikä on sinänsä ymmärrettävää, eihän sitä HC-faneille ole tehtykään, vaan tarkoituksena on saada uusia katsojia. Jenkit osaavat tarinallistamisen, joka on vähitellen tullut myös eurooppalaiseen huippu-urheiluun.

Suhtautuisin kyseiseen ohjelmaan aika suurella varauksella.
 

Hexa

Jäsen
En tiedä onko mestareista Buttoninkaan ajotyylistä kovin monella pahaa sanottavaa. Itse en osaa Hamiltoniakaan laskea sinne mulkkukuski-osastolle.
Buttonista ei varmaan kenelläkään. Ei Hamilton omasta mielestänikään mikään törkeä tapaus ole. Äärimmäisen kova ja periksiantamaton vastustaja radalla kuitenkin. Sitten jos vastassa on toinen samanlainen, niin yleensä sattuu ja tapahtuu jotain aika ajoittain.

e. Voisin jopa lisätä vielä tähän, että siihen nähden että Hamilton on ajanut vuodesta 2007, niin yllättävän vähän mitään varsinaisia ylilyöntejä radalla on mahtunut mukaan. Melko reiluna mutta kovana kuljettajana häntä pidän, vaikka Rosberg olikin oma suosikki heidän ollessaan tallikavereita. Nykyään olen alkanut arvostamaan Hamiltonia koko ajan enemmän ja enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
"We race as one"...
Vähän olen kyllä huolissani kuljettajien käytöskoodista. Ei olla kanssakuljettajista aidosti huolissaan. Russell meni koputtelemaan Bottaksen kypärään ja huutelemaan, sensijaan että olisi kysynyt onko kaikki ok.
Nyt Verstappen käveli välinpitämättömästi ohi, vaikka oli juuri puristellut renkaalla Hamiltonin päätä.
Varmaan liian hyvin palkattuja ovat ja liian tuudittutuneita siihen, että oikeasti joku voisi loukkaantua.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt Verstappen käveli välinpitämättömästi ohi, vaikka oli juuri puristellut renkaalla Hamiltonin päätä.
Kyllä se kävi katsomassa, että Hamilton näköjään liikkuu. Juttelemaan ei tietty jäänyt, eipä olisi jäänyt kukaan muukaan.

Verstappen on persoona, jollaista tämä laji on kaivannut pitkään. Haastaa ennakkoluulottomasti mutta kuitenkin pääasiassa ilman vaurioita. Hän on kehittynyt paljon Crashtappen-ajoista ja tarjoaa parhaan mestaruustaiston vuosikymmeneen.

Juuri nuorten kuljettajien esiinmarssi on tällä hetkellä todella hyvä asia. Kauas on tultu menetetystä sukupolvesta.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Drive To Survive on lähempänä Emmerdalea ja Kaunareita kuin niinkään dokumenttia. Mikä on sinänsä ymmärrettävää, eihän sitä HC-faneille ole tehtykään, vaan tarkoituksena on saada uusia katsojia. Jenkit osaavat tarinallistamisen, joka on vähitellen tullut myös eurooppalaiseen huippu-urheiluun.

Suhtautuisin kyseiseen ohjelmaan aika suurella varauksella.
Minusta tuo Horner on kyllä hyvin huono kommunikoimaan kuskien kanssa tyyliin ”nyt ei ole mitään paineita tehdä tulosta, mutta tulosta pitäisi kyllä jo tulla muuten vaihdetaan kuskia”.

Tämä on käynyt Gaslyn kanssa, ja Albonin kanssa. Nyt Perez päässee helpommalla kun kaikki huomio on Maxin törttöilyistä, tai Hamiltonin.
 

BaronFIN

Jäsen

Media nyt lataa milloin mitäkin, mutta kun kyseessä on Ferrari, niin kaikki vuotaa ja mikään ei yllätä.

Eli siellä käytäisiin peri-italialaista nokkapokkaa ja huhuissa olisi, että Sainz olisi jatkossa talli ykkösheppa kun osaa paremmin antaa palautetta autosta.

No, Ferrari voittanut joskus vuonna miekka ja kilpi, yhtäkään tallin mestaria ei ole enää sarjassa, mutta Binottossa ei ole mitään vikaa. Käy järkeen.

Forza Ferrari, eiköhän se siitä taas joskus…
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mennyt aika pahasti maku Ferrariin, kun potkivat Rauta-Maurin pois ilman mitään järkevää syytä ja sen jälkeen on palvottu Binottoa, joka ei tunnu saavan mitään järkevää aikaiseksi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers

Media nyt lataa milloin mitäkin, mutta kun kyseessä on Ferrari, niin kaikki vuotaa ja mikään ei yllätä.

Eli siellä käytäisiin peri-italialaista nokkapokkaa ja huhuissa olisi, että Sainz olisi jatkossa talli ykkösheppa kun osaa paremmin antaa palautetta autosta.

No, Ferrari voittanut joskus vuonna miekka ja kilpi, yhtäkään tallin mestaria ei ole enää sarjassa, mutta Binottossa ei ole mitään vikaa. Käy järkeen.

Forza Ferrari, eiköhän se siitä taas joskus…

Loistavaa touhua, jos pitää paikkaansa. Sainz on hyvä kuljettaja, mutta Leclerc on tuleva supertähti, tuleva maailmanmestari. Toki Ferrarin tyyliin Leclercille annetaan lapikasta, tilalle otetaan Gio, ja ihmetellään kun Kimi on viimeisin mestari vielä vuonna 2030.

Ja totta @Nelfor! Rauta-Mauri oli charmantti ja jämäkkä mies, jolla oli auktoriteettiä vaikka muille jakaa. Tilalle tuli Harry Potter, jolle nauraa kaikki.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Leclerc on tuleva supertähti, tuleva maailmanmestari.
Tulevia maailmanmestareita alkaa olla jo aika paljon. Ainakin Verstappen, Norris, Russell ja Leclerc on niitä. Hyvä kuitenkin muistaa että vain yksi kuski voi olla se mestari ja aika paljon on kiinni siitä missä tallissa sattuu milloin olemaan yms. Leclercillä itse asiassa varmaan kaikkein heikoimmat kortit käsissä johtuen juurikin Ferrarista.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Mennyt aika pahasti maku Ferrariin, kun potkivat Rauta-Maurin pois ilman mitään järkevää syytä ja sen jälkeen on palvottu Binottoa, joka ei tunnu saavan mitään järkevää aikaiseksi.
Tämä oli kyllä outo päätös Italialaisilta. Rauta-Maurin alaisuudessa Ferrari meni kuitenkin koko ajan eteenpäin ja tiimissä vallitsi hyvä harmonia. Kausilla 2017 ja 2018 haastettiin myös mestaruudesta tiukasti. Se ettei mestaruutta kumpanakaan kautena tullut on monen tekijän summa. 2019 Binotto ruoriin ja ensitöikseen tämä sotki kuljettaja-asiat ja sai moninkertaisin mestarin Vettelin henkiseen lukkoon. Ja nyt näyttää jatkavan samaa rataa ja ajautuu nokkapokkaan tallin oman kuljettaja-akatemian kruununjalokiven kanssa. Ei hyvältä nätä kyllä Ferrarin touhu, vaikka radalla suorittaminen onkin ihan ok tasolla, jos viime vuoteen verrataan. Ferrarilla on kuitenkin todella hyvä kuljettajakaksikko tällä hetkellä, joten mitään syytä hajottaa toimivaa komboa Binotton omien mielipiteiden vuoksi ei vain ole. Nyt pää kylmänä Ferrarilla ja keskittyminen siihen, että auto on taas iskussa. Kuljettajista menestys ei tule jäämään kiinni.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tulevia maailmanmestareita alkaa olla jo aika paljon. Ainakin Verstappen, Norris, Russell ja Leclerc on niitä.
Niinhän niitä aina on ja joku/jotkut ei mestaruutta tule ikinä voittamaan ja ihan hyvin se voi Leclerc olla. Itse en Norrista ole ainakaan aiempina vuosina nähnyt ihan mestaruustason kuljettajana. Tämä kausi on hieman näyttänyt merkkejä siitä, että mestaruustason kaveri saattaisi kuitenkin olla kyseessä. Leclerciä pidän kuitenkin itsekin tulevana maailmanmestarina. Virheitähän tuo edelleen välillä tekee, mutta on se jälki myös ykkösissä ollut todella kovaa. Puhumattakaan vielä junnusarjoista. Formula 3 (silloin taisi vielä olla gp3) ja formula 2 mestaruudet peräkkäisinä vuosina ja erityisesti tuo formula 2 vuosi oli todella dominoivaa suorittamista. Russellilla toki löytyy myös sama kombo kuin Leclercillä, mutta ei mielestäni ollut siltikään lähelläkään Leclercin tasoa, millä kaveri nuo pikkuformulat operoi. Oikeastaan nostan tuosta porukasta Verstappenin ja Leclercin ylitse muiden. Norris heti perässä ja Russelilta puuttuu vielä näytöt isossa mittakaavassa, joten on vielä katsomaton kortti, joskin lahjakas kaveri on kyllä, sitä en kiistä.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tässä käy vielä niin, että kun Ferrarilla laittavat isompaa vaihdetta silmään ton sekoilunsa kanssa ja kuskien sukset menevät ristiin, niin kesken 2022 tarvitaan luotettava kakkosheppa ajamaan loppukauden. Alfa ei anna omia kuskejaan ja Hulkenberg lopetti virallisesti, joten puhelua Räikkösten suuntaan. Kimi saapuu vielä kerran tekemään viimeisen palveluksen Ferrarille ja nappaa yhden voiton Monzassa. Russel yrittää under cutia, mutta jumiutuu Bottaksen taakse ja Kimi palaa varikolta edelleen kärkeen. Tifosit laulavat vielä maanantaina Kimin ja Valtterin nimiä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ferrari on aina pärjännyt kun heidän autossaan on jotain laitonta. Sitten FIA on tutkinut auton ja antanut jonkun kulissien takaisen kehotuksen muuttaa auto lailliseksi. Sen jälkeen auto ei ole kulkenut mihinkään.

FIA ei ala julkisesti tappelemaan Ferrarin kanssa, koska Ferrarilla on asema tarunhohtoisena tallina. Ilman Schumin putkea ja Kimi mestaruutta edellinen mestaruus olisi sitten vuodelta 1979.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En käytännössä kiinnittänyt mitään huomiota Ferrarin sisäisiin tekemisiin muutamaan vuoteen Kimin ensimmäisen stintin jälkeen, mutta onko siellä johdossa karrikoidusti sanottuna ollut yhtään pätevää ja tulosta tehnyttä tyyppiä sitten Jean Todtin ja Ross Brawnin valtakauden, tässä toki oli Schumillakin iso osansa?

Rauta-Mauri voidaan laskea onnistujaksi, mutta noin muutoin?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En käytännössä kiinnittänyt mitään huomiota Ferrarin sisäisiin tekemisiin muutamaan vuoteen Kimin ensimmäisen stintin jälkeen, mutta onko siellä johdossa karrikoidusti sanottuna ollut yhtään pätevää ja tulosta tehnyttä tyyppiä sitten Jean Todtin ja Ross Brawnin valtakauden, tässä toki oli Schumillakin iso osansa?

Rauta-Mauri voidaan laskea onnistujaksi, mutta noin muutoin?
Kait sen Todtin seuraajan Stefano Domenicalin voi laskea ainakin joissain määrin onnistuneeksi. Siellä on kuitenkin 2008 valmistajien maailmanmestaruus ja hänen aikakautenaan Alonso pääsi kuitenkin kahdesti lähelle kuskien mestaruutta, mutta molemmilla kerroilla jäi pienestä kiinni.

Domenicalin aikana toki hirttäydyttiin sitten esim. Felipe Massaan vähän turhan pitkäksi aikaa, selvää toki oli se että Massan asema ei mikään erityisen ruusuinen tallissa ollut mutta olihan mies kyllä muutenkin ihan varjo entisestään sen 2009 tulleen onnettomuuden jälkeen. Alonso sai kuitenkin autosta paljon irti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
FIA ei ala julkisesti tappelemaan Ferrarin kanssa, koska Ferrarilla on asema tarunhohtoisena tallina. Ilman Schumin putkea ja Kimi mestaruutta edellinen mestaruus olisi sitten vuodelta 1979.

Tai oikeammin Bernie keksi ysärillä että Ferrarin on oltava se sarjan vetonaula ja tämän jälkeen Ferrari saikin mystisesti veto-oikeuksia teknisiin sääntöihin, McLarenilta kiellettiin pari teknistä innovaatiota joita Ferrari ei pystynyt kopioimaan, Ross Brawn otetiin mukaan konsultoimaan teknisissä sääntömuutoksissa jne. Aiemmin Ferrarilla ei juuri tuollaista asemaa ollut ja nyt Bernien siirryttyä takavasemmalle, on Ferrarin asema hiukan heikentynyt(vai miten tuon voisi tulkita että Ferrarin koneet mystisesti heikentyivät 2020 ns "vitusti"?) ja on taas kuultu uhkailuja siirtymisestä muihin sarjoihin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kait sen Todtin seuraajan Stefano Domenicalin voi laskea ainakin joissain määrin onnistuneeksi. Siellä on kuitenkin 2008 valmistajien maailmanmestaruus ja hänen aikakautenaan Alonso pääsi kuitenkin kahdesti lähelle kuskien mestaruutta, mutta molemmilla kerroilla jäi pienestä kiinni.
Domenicalin ajasta jäi mietityttämään, mitä Ferrari olisi voinut saada aikaan, jos Di Montezemolo ei olisi alkanut väkisin italialaistaa (lue: saada toimintaa takaisin oman valtansa alle) tallia. Räikkönenhän tuli talliin osin sillä ajatuksella, että hänestä tulisi Lucan projekti, joka osoittaa Ferrarin pärjäävän italialaisin taustoin, kuski vaan on Suomesta. Lopputuloksen tietävät kaikki, ei siinä kauaa mennytkään, kun Signor Montezemolo tajusi, ettei Räikkösen varaan voi rakentaa samanlaista juttua kuin Schumacherin ympärille. Heillä oli niin erilainen filosofia.

Vähän sama ilmiöhän oli McLarenilla, jossa Dennis mukamas vetäytyi taustalle, mutta todellisuudessa hänellä edelleen oli viimeinen sana kaikessa. Dennis ja Di Montezemolo ovat hyviä esimerkkejä henkilöistä, jotka pysyivät mukana liian pitkään eivätkä ymmärtäneet väistyä ajan myötä. Dennishän ei saanut McLarenille edes pääsponsoria viimeisinä vuosinaan, koska hintalappu oli - varsinkin senhetkisiin näyttöihin nähden - posketon, tupakkayhtiöt kun aikoinaan maksoivat sen mitä Ron pyysi.

En usko olevan sattumaa, että McLaren on nyt nosteessa, kun Dennis heitettiin vittuun sieltä ja Ferrari palasi heti Vettelin ja Maurizion johdolla voittajaksi, kun Ferraria lähdettiin viemään nykypäivään. Sääli että pallo katosi taas kerran.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vähän sama ilmiöhän oli McLarenilla, jossa Dennis mukamas vetäytyi taustalle, mutta todellisuudessa hänellä edelleen oli viimeinen sana kaikessa. Dennis ja Di Montezemolo ovat hyviä esimerkkejä henkilöistä, jotka pysyivät mukana liian pitkään eivätkä ymmärtäneet väistyä ajan myötä. Dennishän ei saanut McLarenille edes pääsponsoria viimeisinä vuosinaan, koska hintalappu oli - varsinkin senhetkisiin näyttöihin nähden - posketon, tupakkayhtiöt kun aikoinaan maksoivat sen mitä Ron pyysi.

Tästä tarvitsee ottaa sen verran kiinni että tietyllä tapaa pääsponsorille ei ollut suunnatonta tarvetta Hondan maksellessa isoja karkkirahoja(ja Alonson palkan) uuden McLaren-Honda suhteen alussa. Totta on että tupakkiyhtiöt olivat suht avokätisiä ollessaan mukana, mutta täytyy muistaa ettei Dennis kerännyt McLarenin rahoitusta huippuaikoinaan pelkästään Philip Morriksen taskusta, Dennis ja McLaren veivät markkinoinnin tallien puolesta uudelle tasolle ja olivat F1:n huipulla pitkään. Keke Rosbergkin halusi ajaa viimeisen kautensa McLarenilla(vaikka oletettavasti tiesi ettei John Barnardin suunnitelma auto sopisi kovin hyvin Keken yliohjaavaan ajotyyliin) oppiakseen huipputason markkinoinnista läheltä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä tarvitsee ottaa sen verran kiinni että tietyllä tapaa pääsponsorille ei ollut suunnatonta tarvetta Hondan maksellessa isoja karkkirahoja(ja Alonson palkan) uuden McLaren-Honda suhteen alussa. Totta on että tupakkiyhtiöt olivat suht avokätisiä ollessaan mukana, mutta täytyy muistaa ettei Dennis kerännyt McLarenin rahoitusta huippuaikoinaan pelkästään Philip Morriksen taskusta, Dennis ja McLaren veivät markkinoinnin tallien puolesta uudelle tasolle ja olivat F1:n huipulla pitkään. Keke Rosbergkin halusi ajaa viimeisen kautensa McLarenilla(vaikka oletettavasti tiesi ettei John Barnardin suunnitelma auto sopisi kovin hyvin Keken yliohjaavaan ajotyyliin) oppiakseen huipputason markkinoinnista läheltä.
McLaren ajautui tuossa Honda-aikana (tai sen myötä) taloudellisesti todella huonoon tilanteeseen, että kyllä siellä varmasti olisi ollut kaikille sponsorirahoille tarvetta. Mielestäni on ihan selvää, että homma ei mennyt sillä(kään) osastolla putkeen tuolloin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös