Keskinäisistä kolareista tuli kuitenkin iso ero, että se mikä todettiin Maxin syyksi meni pisteillä 0-0 ja se mikä todettiin Lewiksen syyksi meni pisteillä 25-0.
Toinen todettiin tuomariston toimesta 100% Maxin syyksi ja toisessa oli valutettu "enemmän vikaa Hamiltonissa"-verukkeella. Vieläkään sääntökirjasta ei löydy sitä apex-kohtaa jolla tuota perusteltiin.
Ja sitten Red Bullin siipien tai niiden osien vaihdot. Yksi kerta olisi varmasti sattumaa, mutta kolme kertaa peräkkäin siipiä korjailtiin tai niihin vaihdettiin osia. VS Hamiltonin lähtö perältä. Muutenhan Hamilton olisi saanut sprintistä todennäköisesti 3p ja Max 1p vähemmän. Jolloin eroa olisi 4p.
Sitten Brasilian tilanne olisi kuulunut olla 5/10s-rankkua, kummallakin sama vaikutus, eli 3p vähemmän Verstappenille (väitän että Max ei olisi riittävän isoa eroa Bottakseen, jos rangaistus olisi ollut kummankin tiedossa). Eroa olisi nyt 1p.
Sitten jos lähdetään siitä olettamuksesta että radalta ulosajattaminen on virhe, niin Imolassa Max törkkäsi Hamilton ulos radalta, eikä jättänyt tilaa, vaikka olivat (sääntöjen mukaan rinnakkain). Jos tuo oli sallittua, niin Silverstone ei ollut missään tapauksessa silloin Hamiltonin vika. Vaikka kohta joku kitisee nopeudesta, niin sellaista sääntöä ei onneksi ole että tietyssä nopeudessa ei saa koittaa ohittaa sisäpuolelta. Ja oliko Epsanjassa sama juttu, vaikkei silloin kolahtanut. Jos noista olisi tullut rankkua (vaikka se 5s) olisi tilanne huomattavan eri näköinen. Sitten Bottas vs Max-tilanteet ja oliko Turkissa Perez-Hamilton, jossa Hamiltonille olisi kuulunut 5s penalty. Toki Norris-Perez oli ilmeisesti Brasseihin nähden väärin vihelletty.
Aivan sama miten näitä pyörittelee, niin Max on hyötynyt tuosta että FIAn "ei näitä sääntökirjalla vihelletä"-linjasta. Tuohon linjaan nähden Monzasta olisi kuulunut tulla järkyttävästi kovempi tuomio, Silverstonesta ei tuomiota lainkaan. Sitten tuohon muut kisat mukaan ja Verstappenilta vähän sattumuksia pois, niin vaikka tuomiot olisivat menneet oikein, niin Verstappen todennäköisesti johtaisi vieläkin. Isoimpana erona että rangaistuspojoja olisi hänellä enemmän ja luultavasti ajaisi kuten kuuluukin. Nyt osa ihmisistä (ei välttämättä palstalla) ihannoi Maxia tuosta "periksiantamattomasta ajosta" ja itkevät murhanyrityksestä Silverstonen kohdalla. Jolloin Max myöskin käänsi kylkeen, ei Lewis.
Toivottavasti ensi kisassa saadaan Ham-Bot-Ver lopputulos, jotta Max ei voi kauden päätöksessä kolaroida Hamiltonia ulos.