Formula 1 – liveseuranta

  • 1 143 815
  • 23 229

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Leclerc ollut niin kovilla, että aivot sulavat ja jäljellä on kohta enää pelkkä tyhjä kuori. Liikaa vastoinkäymisiä lyhyen ajan sisään.

Tää muuten voi alkaa ottaa koville, jos toi epäonni jatkuu ja Sainz saa lisää boostia. Sainz 11 pistettä perässä, joten ei se paljoa vaadi, että Carlos on edellä.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä on iso podiumi…vähän kuin Rampen ja Naukkiksen esiintymislava
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perustelut? Millä tavalla yhden "uuden" kilpailukykyisen tallin ilmaantuminen tälle kaudelle on huono asia?
Jos ovat tällä kaudella kilpailukykyisiä, niin eiköhän tulevalla kaudella sitten ole taas yksi talli koko sarjassa. Ei oikein ikävä aikoja, kun Mersu ei uskaltanut pitää autoja parina vuonna täydessä tikissä, ettei FIA muuttaisi sääntöjä muiden auttamiseksi.

Rehellisesti sanottuna olisi toki kyllä huikeaa lajille, jos podiumille olisi kerrankin edes vähän tunkua.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Siinä on kakkoskuskit hyvin lähellä ykköstä mm-pisteissä varsinki Ferrarilla. Maxille viel seuraavaan kisaan keskeytys nii tämähä muuttuis iloksi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos ovat tällä kaudella kilpailukykyisiä, niin eiköhän tulevalla kaudella sitten ole taas yksi talli koko sarjassa. Ei oikein ikävä aikoja, kun Mersu ei uskaltanut pitää autoja parina vuonna täydessä tikissä, ettei FIA muuttaisi sääntöjä muiden auttamiseksi.
Vedit sitten "hieman" mutkat suoriksi. Kohtuullisen hankalaa ennustaa ensi kautta pelkästään tämän seikan perusteella.

Rehellisesti sanottuna olisi toki kyllä huikeaa lajille, jos podiumille olisi kerrankin edes vähän tunkua.
Tästä olemme samaa mieltä.
 

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei ollut oma päätös, jos oikein päättelin, kun kuuntelin molempien ferrareiden radioliikennettä turva-auton tullessa radalle. Turva-auton radalle tuleminen selvisi juuri vähän ennen kuin Leclerc oli varikon sisääntulon kohdalla ja Leclercille sanottiin, että "stay out, stay out", vaikka Leclerc hidasti varikon sisääntulon kohdalla voimakkaasti ja epäröi selvästi tilanteen kanssa. Samaan aikaan Sainz huudettiin sisään heti. Juuri ennen tätä Leclercille oli sanottu, että "safety car window is closed".

Kaikesta päätellen siis taktiikkavirhe Ferrarilta, mutta johtui osittain myös siitä, että päätös piti tehdä muutamassa sekunnissa, eli menivät sen mukaan mitä oli ennakkoon mietitty.
Joo varmaankin näin. Ihmettelin vain kuinka rauhallisesti Leclerc tuntui tiimiradiossa tuohon reagoivan. Tuli flashbackit Norris ja Sotši.

Onhan tuo Ferrarin taktiikkapuoli aivan järkyttävää kuraa, tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla valmiit protokollat mitä tehdään kussakin tilanteessa. Tietenkin kisaa pitää lukea ja soveltaa tilanteen mukaan, mutta onhan tuo aika nobrainer tulla kuluneilla renkailla varikolle jos kierroksiakin on vielä yli kymmenen jäljellä.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vedit sitten "hieman" mutkat suoriksi. Kohtuullisen hankalaa ennustaa ensi kautta pelkästään tämän seikan perusteella.
Oli vähän huumorilla kirjoitettu, vaikka pieni todellinen pelonsiemen tuohon kätkeytyy, kun niin monta vuotta joutui katsomaan kuinka yksi tiimi dominoi. Eikä helpottanut, että ison osan ajasta tuossa tiimissä oli aika selvä ykkös- ja kakkoskuski.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mickin kohdalla saa paljon enemmän jännittää sitä, onko hänellä paikkaa ensi kaudeksi kuin että saisi jostain paremman paikan. Luulisin kyllä että jatkaa, ei siellä jonossa niin hirveästi porukkaa ole, mutta tulosta pitäisi alkaa jo tulemaan.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
McLarenilla on tällä hetkellä sopimukset molempien kanssa ensi kaudesta. AT ja Alfa tuskin vaihtavat myöskään kuskejaan, eivätkä ole välttämättä Haasia parempia talleja muutenkaan.
Daniel Ricciardo ei kyllä voi näillä suoritteilla olla varma paikastaan ensi kaudelle, alpha tauri on jo pitkään ollut keskitason talli, Alfa oli alkukaudesta pirteä mutta momentti alkaa ollut mennyttä, samaten Haas on ollut normaalia parempi mutta hekin saattavat palata tasolleen. Seb saattaa lopettaa mutta Aston Martin ei ole tällä hetkellä vedossa. Mickiä tulee sukunimen lisäksi auttamaan se jos ja kun VAG konserni ja Porsche tulevat mukaan. Eikä Alonsokaan ole enää mikään nuori poika.
 

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Ei ollut oma päätös, jos oikein päättelin, kun kuuntelin molempien ferrareiden radioliikennettä turva-auton tullessa radalle. Turva-auton radalle tuleminen selvisi juuri vähän ennen kuin Leclerc oli varikon sisääntulon kohdalla ja Leclercille sanottiin, että "stay out, stay out", vaikka Leclerc hidasti varikon sisääntulon kohdalla voimakkaasti ja epäröi selvästi tilanteen kanssa. Samaan aikaan Sainz huudettiin sisään heti. Juuri ennen tätä Leclercille oli sanottu, että "safety car window is closed".

Kaikesta päätellen siis taktiikkavirhe Ferrarilta, mutta johtui osittain myös siitä, että päätös piti tehdä muutamassa sekunnissa, eli menivät sen mukaan mitä oli ennakkoon mietitty.
"Muutamassa sekunnissa"..
Ocon oli selvästi hidastanut tahtiaan takasuoralla jo melkein 20 sekunnin ajan ja pelkästään safetycarin laatu siinä vaiheessa pitäisi olla mietinnän alla.
Ferrarille täysin syytökset paskasta strategiasta Leclercin kohdalla, vaikka olen enemmän Maxin suuntaan kallellaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Muutamassa sekunnissa"..
Ocon oli selvästi hidastanut tahtiaan takasuoralla jo melkein 20 sekunnin ajan ja pelkästään safetycarin laatu siinä vaiheessa pitäisi olla mietinnän alla.
Ferrarille täysin syytökset paskasta strategiasta Leclercin kohdalla, vaikka olen enemmän Maxin suuntaan kallellaan.
Viestisi vaikuttaa siltä, kuin kokisit minun jotenkin puolustavan Ferraria? En todellakaan puolustele, ihan selkeitä virheitä siellä tehtiin.

Ja muutama sekunti on ihan oikein, kun puhutaan siitä hetkestä milloin turva-auto tuli radalle. Se ei muuta sitä faktaa, että Ferrari veti homman päin persettä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Seuraako joku aika-ajoja? Boltteri paineli komeasti kakkososioon, tallikaveri Zhou jäi ensimmäiseen. Aston Martinin korpivaellus myös jatkuu, molemmat autot ulkona ekan osion jälkeen.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jaaha, Bottakselle vaihdettu kone ja muita osia, joten lähtöpaikka takarivissä.

Joo, toki vasta sunnuntain kisaan, sprinttiin starttaa aika-ajosijoituksen perusteella.
 

Ralph

Jäsen
Ei tahdo Perezillä kulkea, mutta katsotaan nyt miten kolmas osio menee ennen kuin kokonaan tuomitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös