Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 277 780
  • 2 260

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mutta jos tässä on uusi käsikirjoitus hellekisoihin, niin tästä voidaan saada vielä kausi.
Tätä iloa vaan taitaa riittää enää ensi viikonlopun, sen jälkeen mennään Belgiaan ja Italiaan syksyn ollessa jo ovella. Mitä kylmemmäksi radat menevät, sen vahvemmaksi Mersu muuttuu. Ärsyttää olla ilonpilaaja.

Sen sijaan oli täyttä nautintoa tänään kuunnella auton #44 valitusta salaliittoteorioista ja omista renkaista. Tätä ehdottomasti lisää.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä iloa vaan taitaa riittää enää ensi viikonlopun, sen jälkeen mennään Belgiaan ja Italiaan syksyn ollessa jo ovella. Mitä kylmemmäksi radat menevät, sen vahvemmaksi Mersu muuttuu. Ärsyttää olla ilonpilaaja.

Sen sijaan oli täyttä nautintoa tänään kuunnella auton #44 valitusta salaliittoteorioista ja omista renkaista. Tätä ehdottomasti lisää.

Samaa mieltä! Hamiltonin naurettavan huono häviäjä tuli jälleen esille kun joutuukin ajamaan sijoista 2-3. Ai että mikä pelle. Oikeastaan koko talli vaikuttaa samanlaiselta. Somessa otsikoivat, että ei ollut meidän päivä ja täytyy tutkia mikä meni vikaan. Jumalauta kuskit 2. ja 3. kisassa.
Kyllä nyt varmasti taas tehdään kaikki mahdollinen FIAn kanssa yhteistyössä, jotta samanlainen nöyryytys ei pääse tapahtumaan uudestaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun jotkut puhuivat siitä, että Hamilton sai renkaansa kestämään, Bottas ei, niin tämähän ei pitänyt paikkaansa. Toto Wolff sanoi näin:

"I just spoke to Valtteri," Wolff said when asked about his driver's comments. "I don't think we were sleeping, but I accept his perspective. I think we just had the slower car today, and we just admit that.

"His point was should we have done the opposite to Max. As a matter of fact, this wouldn't have changed anything, because Max would have come out with a fresh tyre, and we would have continued with a tyre that wasn't in the best state any more, and he just pitted in front of us. So not sure what we could have done better.

"Obviously he's not in a happy place that he was P2 and Lewis was P3, but it was the learning that happened on-track when we got Valtteri's tyre in, we saw there was actually a lot of rubber left, and we extended Lewis's stint, albeit that there were big vibrations but a lot of rubber.


 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Hamilton näytti eilen taas sen suuruutensa kuljettajana, pystyy olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tärinästä sekä renkaiden kuorimisesta huolimatta pystyi kontrolloimaan kisaa kärkipaikalta ennen viimeistä varikkopysähdystään, sopivan onnekas turva-auto tuohon väliin, niin Jeesuksen paras kaveri olisi palannut ilmaiselta varikkostopilta kilpailun kärkeen ja ajanut voittoon. Bottas teki kaiken mikä voitavissa oli. Maxilta hieno ajo ja piristävää saada eri voittaja. Toivottavasti Mersut saa kisata jatkossakin toisiaan vastaan, eikä nyt ruveta paniikissa varmistelemaan mitään Hamiltonin mestaruutta vielä tässä vaiheessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isoin yllätys itselle oli se että mihinkä Hamiltonin hyvä tuuri katosi olin ihan varma että turva-auto tai joku muu tulee ja olisi voittanut. Nyt heikko kisa ja vasta kakkonen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun jotkut puhuivat siitä, että Hamilton sai renkaansa kestämään, Bottas ei, niin tämähän ei pitänyt paikkaansa. Toto Wolff sanoi näin:

"I just spoke to Valtteri," Wolff said when asked about his driver's comments. "I don't think we were sleeping, but I accept his perspective. I think we just had the slower car today, and we just admit that.

"His point was should we have done the opposite to Max. As a matter of fact, this wouldn't have changed anything, because Max would have come out with a fresh tyre, and we would have continued with a tyre that wasn't in the best state any more, and he just pitted in front of us. So not sure what we could have done better.

"Obviously he's not in a happy place that he was P2 and Lewis was P3, but it was the learning that happened on-track when we got Valtteri's tyre in, we saw there was actually a lot of rubber left, and we extended Lewis's stint, albeit that there were big vibrations but a lot of rubber.


Niinpä. Tämän lisäksi vaikutti siltä, että Bottaksen toisen stopin aikaan hänen renkaansa olivat paremmassa kunnossa kuin Hamiltonin. Ainakin sen perusteella, mitä tv-kuvissa näkyi.
 

ijuka

Jäsen
Kun jotkut puhuivat siitä, että Hamilton sai renkaansa kestämään, Bottas ei, niin tämähän ei pitänyt paikkaansa. Toto Wolff sanoi näin:

"I just spoke to Valtteri," Wolff said when asked about his driver's comments. "I don't think we were sleeping, but I accept his perspective. I think we just had the slower car today, and we just admit that.

"His point was should we have done the opposite to Max. As a matter of fact, this wouldn't have changed anything, because Max would have come out with a fresh tyre, and we would have continued with a tyre that wasn't in the best state any more, and he just pitted in front of us. So not sure what we could have done better.

"Obviously he's not in a happy place that he was P2 and Lewis was P3, but it was the learning that happened on-track when we got Valtteri's tyre in, we saw there was actually a lot of rubber left, and we extended Lewis's stint, albeit that there were big vibrations but a lot of rubber.


Eipä tuo sitä kumoa.

Mitä veikkaat, jos Hamilton olisi ekana tullut varikolle, olisivatko antaneet Bottaksen ajaa vielä ~15 kierrosta vanhoilla renkailla? Muistetaan, että heti renkaanvaihdon jälkeenkin Bottas körötteli yhtä hitaasti kuin Hamilton vanhoilla renkailla, kun taas Hamilton renkaanvaihdon jälkeen ajoi 1.5s nopeampia kierroksia kuin kukaan muu. Ja tuolloin Bottaksen renkaat olivat verrattain tuoreemmat Hamiltonin renkaisiin verrattuna(Bottas uudet Hamilton vanhat vs Hamilton uudet Bottas vanhat).
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Ennen tuloaan varikolle Bottas sai eroa tehtyä Hamiltoniin ihan hyvin. En näe syytä etteikö Bottasta olisi voitu vielä pidempään pitää ulkona, varsinkin kun ainakin tv-kuvista renkaat näyttivät paremmilta kuin Hamiltonin.

Toka satsi kovia ei sitten tuntunut missään kohdin toimivan, ainakaan kierrosaikojen mukaan. Eikai sekään ole poissuljettu vaihtoehto että toinen setti ei jostain syystä vain toiminut yhtä hyvin kuin ensimmäinen?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Bottaksen omat inssit päätti tulla varikolle. Ihan omaa tyhmyyttään Bottaksen tiimi ton pelasi. Hamiltonin inssit varmaan ratkesi nauruun, kun selvisi Bottaksen stintin jälkeen renkaiden kunto.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iltapaska uutisoi, että Vettel saattaa saada lähtöpassit kesken kauden...
Nostakaa nyt vittu se Kimi sinne sitten loppukaudeksi. Vaikka niin ei tapahdu, niin olisihan se aivan huikea eläkkeelle lähtö kun saisi Ferrarilla vielä pari kisaa vetää....

Linkki iltasanomat
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Iltapaska uutisoi, että Vettel saattaa saada lähtöpassit kesken kauden...
Nostakaa nyt vittu se Kimi sinne sitten loppukaudeksi. Vaikka niin ei tapahdu, niin olisihan se aivan huikea eläkkeelle lähtö kun saisi Ferrarilla vielä pari kisaa vetää....

Linkki iltasanomat
Siinä olisi Harry Potterille lisää ihmettelemistä, kun vanha mestari tulisi laittamaan Monacon prinssin solmuun Maranellon orilla vielä kerran.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Iltapaska uutisoi, että Vettel saattaa saada lähtöpassit kesken kauden...
Nostakaa nyt vittu se Kimi sinne sitten loppukaudeksi. Vaikka niin ei tapahdu, niin olisihan se aivan huikea eläkkeelle lähtö kun saisi Ferrarilla vielä pari kisaa vetää....

Linkki iltasanomat
En tiedä haluaisiko Perez tuohon loppujen lopuksi edes suostua. Loppukauden saisi toki ajaa Ferrarilla kilpaa, mutta ensi kaudesta lähtien sitten vain testikuskin hommia. Perezille voi muutenkin olla parempi vaihtoehto ajaa loppukausi Racing Pointilla kuin Ferrarilla ja sitten ensi kaudeksi on paikka avoinna, joko Racing Pointilta, Haasilta tai Alfalta.
Hulkille tämä ehkä olisi järkevämpi siirto, mutta oikeasti Kimi olisi Ferrarin kannalta kaikista paras vaihtoehto loppukautta ajatellen ja myös helposti saatavissa, mikäli vain Kimi haluaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä haluaisiko Perez tuohon loppujen lopuksi edes suostua. Loppukauden saisi toki ajaa Ferrarilla kilpaa, mutta ensi kaudesta lähtien sitten vain testikuskin hommia. Perezille voi muutenkin olla parempi vaihtoehto ajaa loppukausi Racing Pointilla kuin Ferrarilla ja sitten ensi kaudeksi on paikka avoinna, joko Racing Pointilta, Haasilta tai Alfalta.
Hulkille tämä ehkä olisi järkevämpi siirto, mutta oikeasti Kimi olisi Ferrarin kannalta kaikista paras vaihtoehto loppukautta ajatellen ja myös helposti saatavissa, mikäli vain Kimi haluaa.
Siis eihän Perez missään nimessä lähde Ferrarille loppukaudeksi, jos hän on RP:llä jatkamassa. Jos taas RP:ltä on tulossa lähtöpassit kauden jälkeen, niin siirto Ferrarille olisi paras mahdollinen vaihtoehto Perezille, koska Ferrarilla on läheiset suhteet Haasin ja Alfan kanssa, joka tarkoittaa vieläkin todennäköisempää kisakuskin paikkaa toiseen näistä talleista ensi kaudeksi.

Eli joko Perez jatkaa RP:llä tämän kauden loppuun ja myös ensi kaudella, tai sitten siirtyy Ferrarille kesken kauden, jos Vettel sieltä tosiaan on lähdössä. Perez on täysin ylivoimaisesti todennäköisin paikkaaja Vettelille, koska Vetteliä muutenkin ollaan RP:lle viemässä.

Toivoisin toki Kimille paikkaa Ferrarilta, mutta en jaksa uskoa siihen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toivoisin toki Kimille paikkaa Ferrarilta, mutta en jaksa uskoa siihen.
OIkeastaan tämä skenaario voisi olla mahdollinen vain, jos Perezillä on jo sopimus Alfalle ensi kaudeksi, jotain tämän suuntaista meksikolaisuutista taisi jo ollakin aiemmin. Eli Vettel Pointille, Perez pikku purkukorvauksella Alfalle ja Kimi Ferkulle.
Toki en mä tiedä olisiko se Kimille niin herkkua körötellä historiallisen paskalla Ferrarillakaan loppukautta sijoista 5-10, mutta olisi se EOM kuitenkin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mitä järkeä Vettelistä tässä vaiheessa olisi hankkiutua eroon? Ferrarin kausi on jo menetetty eikä se Vettelin syytä ole, vaikka miehen tatsi pahasti hukassa onkin. Vettel kuitenkin ajoi Unkarissa ihan hyvin ja on edelleen pätevä kuljettaja, mutta tällä hetkellä alistunut ja Ferraria kiinnostaa vain Leclerc.

Ihan mahtava talli. Kimi floppasi mestaruudesta huolimatta, Alonson aikana Heppa polki paikallaan ja mies rupesi riitelemään, Vettel taas on aivan lyöty. Saisivat hävetä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä järkeä Vettelistä tässä vaiheessa olisi hankkiutua eroon? Ferrarin kausi on jo menetetty eikä se Vettelin syytä ole, vaikka miehen tatsi pahasti hukassa onkin. Vettel kuitenkin ajoi Unkarissa ihan hyvin ja on edelleen pätevä kuljettaja, mutta tällä hetkellä alistunut ja Ferraria kiinnostaa vain Leclerc.

Ihan mahtava talli. Kimi floppasi mestaruudesta huolimatta, Alonson aikana Heppa polki paikallaan ja mies rupesi riitelemään, Vettel taas on aivan lyöty. Saisivat hävetä.
En ihmettelisi vaikka Vettel haluaisi sieltä itsekin lähteä. Jos raha ei tule esteeksi, niin olisi varmasti molempien osapuolten kannalta paras vaihtoehto erota kesken kauden. Siinä on osittain kyse myös ensi kaudesta, sillä ei ole kenenkään etu, että Vettel törttöilee auton kanssa ja saastuttaa tiimin ilmapiiriä koko kauden ajan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä järkeä Vettelistä tässä vaiheessa olisi hankkiutua eroon?
Toisaalta mitä järkeä Vettelin on Ferrarilla ajella, jos ei kerran homma kiinnosta, ja julkinen esiintyminen on pelkkää kiukuttelua ja vittuilua ja sopimus muualle on jo tehty. Kenen etu sekään sitten on?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta mitä järkeä Vettelin on Ferrarilla ajella, jos ei kerran homma kiinnosta, ja julkinen esiintyminen on pelkkää kiukuttelua ja vittuilua ja sopimus muualle on jo tehty. Kenen etu sekään sitten on?

En nyt tarkkaan edes seurannut mitä se Vettel oli tallille ärähtänyt mutta eikö tuommoinen syö nopeasti ilmapiiriä ja tallinkaan puolelta tuommoista ei varmaan kovin hyvällä katsota. En siis kyllä ihmettelisi että jopa Kimi saattaisikin korvata sillä varmaan aika hyvä tiimipeluri ja olisi varmaan saatavissa vaikka heti, hulkenberg ja Perez on ainakin juuri nyt vielä kiini omassa tallissaan ja ei taida edes olla ihan varma että milloin Perez pääsisi ajaan.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
En nyt tarkkaan edes seurannut mitä se Vettel oli tallille ärähtänyt

Antoi syystä palautetta Ferrarille luigeilusta, kun taktiikka oli taas vaihteeksi aivan perseestä. Kyllä Ferrari nuo palautteet ansaitsevat, sillä tiimi on kussut Vettelille monta kisaa ja nyt kohdeltu kyllä aika huonosti. Pari kisaa sitten ei ollut edes nimeä takissa, mitä Christian Horner oli varikolla ihmetellyt ja kysynyt onko Vettel kunnossa.

Vahva kuva tullut itselleni Ferrarin savustavan Vetteliä jo nyt ulos ja tuo ero kisavauhdissa ja taktiikoissa on melko suuri.

Tifosina vituttaa seurata tuota tallin touhua.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kyllähän tuo Ferrarin toiminta on ollut ajoittain aika käsittämätöntä kuskien suhteen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ja kaiken muunkin suhteen...

Voisi jopa sanoa, että on noloa suorittaa tallina noin huonosti, kun budjetti on todella suuri ja usein tainnut olla koko sarjan suurin.
Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta Maranellon ori on tällä kaudella kolmejalkainen röppöruuna.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Autosportissa tänään juttua, että ensi kuun Sotshin GP:n järjestäjät/promoottorit pitävät tällähetkellä mahdollisena, että ottaisivat porukkaa 50% täydestä kapasiteetista sisään koskien siis pääkatsomoita. Eli puhutaan ilmeisesti n. 30 000 katsojasta.

Vetää hiljaseks, mahdollista ainoastaan Venäjällä.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Autosportissa tänään juttua, että ensi kuun Sotshin GP:n järjestäjät/promoottorit pitävät tällähetkellä mahdollisena, että ottaisivat porukkaa 50% täydestä kapasiteetista sisään koskien siis pääkatsomoita. Eli puhutaan ilmeisesti n. 30 000 katsojasta.

Vetää hiljaseks, mahdollista ainoastaan Venäjällä.

Joo o. Ei kyllä yllätä, että Venäjällä voidaan näin toimia. Eiköhän siellä sitten ihan paddockille yritetä vieraita järjestää mikäli vain FIA sen sallii.

OT. Jos nyt jotain positiivista tämän kauden kisoista ilman yleisöä niin eipä ole kuultu ainakaan "We have the greatest fans here." jargonia joka kilpailun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös