Mainos

Formula 1 – kausi 2020

  • 277 821
  • 2 260

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eihän Ferrari lopulta ole useinkaan ollut kuskien mestari. Schumacher toki otti useamman putkeen ja Räikkönen 2007, mutta muita saadaankin sitten jo hakea melko kaukaa. Ferrari on legendaarinen talli, mutta se on italialainen. Se jo yksistään on iso syy siihen, miksi se voittaa niin harvoin. Mestaruuden voittaminen vaatii kärsivällisyyttä, järjestelmällisyyttä ja luotettavuutta siinä kuin nopeuttakin. Eivätkä italialaiset ole kovin tunnettuja ylipäätään noista ensin mainituista.

Juu ja siinä Schumin putkessa oli sakemanni kuskina, ranskalainen tallipäällikkönä, britti teknisenä johtajana ja etelä-afrikkalainen auton pääsuunnittelija. Olikohan moottoripuolen johdossa italiaano, en muista.

Nythän siellä taitaa olla taas enemmän makarooneja johtotehtävissä ja tulos sen mukaista.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ei kyllä minkäänlaista kiimaa herätä tuleva kausi.
Nokkimisjärjestyksen tietää oikeastaan jo nyt.
1. Mercedes 2. Ferrari 3, Red Bull saattaa olla sillointällöin Ferraria nopeampi.

Sitten noin. kierroksen perässä 4. McLaren 5. Renault 6. Racing point 7.-9. Haas Alfa Romeo ja Alpha Tauri vai mikä lie. 10. Williams
Peräpäässä voidaan nähdä ihan hyvääkin taistelua sijoituksista, mutta tuskin sitä kuvissa nähdään.

Hamilton voittaa mestaruuden
2.Bottas
3.Leclerc
4.Verstappen
5.Vettel
6. Albon
7. Sainz
8. Norris
9.Ricciardo
10.Ocon

1. Mercedes
2. Ferrari
3.Red Bull
4. McLaren
5. Renault.

Hamilton ohittaa Schumacherin voitoissa mikäli virus ei peru liikaa kisoja.
Lisäksi tullaan näkemään ihan käsittämättömän epäjohdonmukaisia tuomariston päätöksiä.
-Kimiä harmittaa
-Bottas kasvattaa parran
-Alonso ilmoittaa palaavansa jos pääsee kilpailukykyiseen talliin
-Ferrari ilmoittaa ettei Vettelin sopimusta uusita.
-Kimi äksyilee toimittajille
- Alonson Ferrari sopimuksesta huhutaan
- Bottas menee kihloihin Australialaisen heilansa kanssa
- Espanjassa on paras yleisö
-Monacossa on paras yleisö
- Montrealissa on paras yleisö
- Red Bull ei jatka albonin kanssa
-Alonson RB sopimuksesta huhutaan
- Silverstonessa on paras yleisö
-Bottas ottaa kauden avausvoiton unkarissa ja uskoo mestaruuteen vaikka eroa on 74 pistettä
- Mercedes ilmoittaa Russelin sopimuksesta
-Huhut Hamiltonin lopettamisesta kiihtyvät
- Alonso ilmoittaa ettei aja Williamsilla ensi kaudella.
- Ferrari signaa Hamiltonin
- Alonsoa huhutaan mersulle
-Bottas ajaa partansa ja Mercedestä ruoskitaan kovin sanoin suomalaisessa mediassa koska Valtterin sopimusta ei ole vieläkään julkistettu.
-Alonso ilmoittaa että on hyljännyt sopimustarjoukset Ferrarilta,Mercedekseltä, Real madridilta sekä Red Bullita.
Ja sitä rataa mennäänkin kohti spata ja muistellaan Mikan ohitusta Schumacherista.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pahasti näyttää että on tulossa tylsä välikausi, jälleen. Toisaalta ei haittaisi jos korona canceloisi koko kauden ja alettaisiin saman tien suunnitella ensi vuoden autoja ja värväämään lisää talleja. Testejä voitaisiin ajaa läpi kauden jossain suljetulla aavikolla viruksen takia.
@SamSal :in postaus on hyvin lähellä totuuta, mikään ei anna edes viitteitä voimasuhteiden muutoksista ja miksi edes kannattaisi panostaa isoa rahaa muutoksiin kun ne pistetään ihan palasiksi 2021 ajatellen. Eikös monilta talleilta ole tullut jo kommentteja että on pakko siirtää resursseja nyt jo 2021 autojen suunnitteluun isojen muutosten vuoksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta ei haittaisi jos korona canceloisi koko kauden ja alettaisiin saman tien suunnitella ensi vuoden autoja ja värväämään lisää talleja. Testejä voitaisiin ajaa läpi kauden jossain suljetulla aavikolla viruksen takia.
Vakavasti puhuen kyse on suuresta uhkasta. Moni talli voi joutua konkurssin partaalle, jos vähänkään merkittävä osa kisoista peruutetaan. Ei F1-sarjalla oikeastaan ole siihen varaa. Siellä on todella isoja rahoja sopimuksissa kiinni, joiden ehtona on, että kisat ajetaan ja sponsorit saavat näkyvyyttä jne.

Itse olen sen verran optimisti, että pidän voimasuhteiden järkkymistä mahdollisena. Mitään hirvittäviä muutoksia en odota, mutta en myöskään pidä Mersua varmana ykköstallina ja kärjen takana voimasuhteet voivat vaihdella paljonkin.

Pidän jopa mahdollisena, että joku kärkikolmikon takaa nousee aidosti haastamaan kärkitalleja. Mutta kuten todettua, minä olenkin optimisti. Saatan pettyä, mutta ei sekään olisi mitenkään uutta. Siihen on jo totuttu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä muuten ihan hyvä artikkeli jos haluaa spekuloida testivauhdilla, voi siellä tosiaan nostaa päätään Rellu ja pinkki-Mersukin.

Tuolta kannattaa poimia alkukauteen lähtökohtia, toki vanha totuushan on että rahalla tietyt tallit kehittää autoaan halutessaan koko kauden ja osa siirtää jo aikaisemmin resursseja seuraavaan kauteen(varsinkin nyt kun 2021 tuo isoja muutoksia).
Racing Point ja Rellu voi hyvinkin alkukaudesta yllättää ja sekoittaa hetkellisesti pakkaa, realistinen maksimi voisi olla tunkea palkintopallille vähän toisten epäonnen myötä.
Pienen lisämielenkiinnon tuo Williamsin seuraaminen, onnistuuko nousemaan hänniltä ja kuka ikinä jääkin mahdollisesti Williamsin taakse on todella suuri pr-tappio, jos Haas niin Haas lopettaa siihen toimintansa. Kukaan ei halua olla viimeinen, varsinkaan sponsorinäkökulmasta.

 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitää myös muistaa että ei se mersu enää muutamaan kauteen ole ollut ylivoimainen nopeuden suhteen vaan lähinnä Hamiltoniin ja hyvään tiimipeliin perustunut tuo ylivoima. Vettel olisi voinut toissakaudella viedä sen mestaruuden ilman omia virheitä ja viimekaudella Ferrari taas pelasi ihan itsensä ulos kuskien välisellä sodalla ja muilla mokilla. Red Bull myös tullut aika lähelle jo mutta aika paljon yhden kuskin varassa ja vieläkin turhan paljon Verstappenilla sattu ja tapahtuu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Red Bull myös tullut aika lähelle jo mutta aika paljon yhden kuskin varassa ja vieläkin turhan paljon Verstappenilla sattu ja tapahtuu.
Paljon täälläkin parjattu Netflix-dokkarihan pureutuu tähän ihan hyvin, helppo Hornerin kanssa olla samaa mieltä monesta asiasta. Siinä alkaa Valtteriakin arvostamaan ihan eri tavalla kun Red Bullin toinen auto on seinässä koko ajan tai ei löydy syytä miksi tallikaveri on aina 5. sijaa Maxin perässä. Vaikea siinä tilanteessa taistella valmistajien mestaruudesta, mikä on se isoin tavoite kuitenkin talleille.
 
Viimeksi muokattu:

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Pitää myös muistaa että ei se mersu enää muutamaan kauteen ole ollut ylivoimainen nopeuden suhteen vaan lähinnä Hamiltoniin ja hyvään tiimipeliin perustunut tuo ylivoima.

Mersuhan on ihan ylivoimainen, Bottas voittaisi mestaruuden jos Bottas ei olisi olemassa. Se tietotaito ja insinöörityö on ihan käsittämätöntä. Nythän mersu jopa oikein kertoo tubessa miksi ovat nopeampia ja miten ovat kehittyneet.. Veikkaan että Racing Pointin ero Ferrariin vaan kasvaa kauden aikana. Lopputulema:

1. Mercedes AMG
2. Red Bull
......
3. Racing Point
4. Ferrari
5. McLaren



 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nythän mersu jopa oikein kertoo tubessa miksi ovat nopeampia ja miten ovat kehittyneet..
Nauravat partaansa, tulevat Melbourneen ja jyräävät helppoon kaksoisvoittoon Ferrarin ihmtelessä, että mites tässä näin kävi ja Red Bullikin menee kovempaa ja Rellu ja Mclaren hengittää niskaan.

Jännä kyllä nähdä miltä meno vaikuttaa Australiassa. Tässä jo monta vuotta toivonut mersun ylivoiman loppuvan ja tavallaan se loppuikin jo 2017, mutta Ferrari on Ferrari. Uskon Red Bullin olevan mersun ykköshaastaja tulevalla kaudella. Ferrari on lähellä, mutta tallin sisäinen polikointi, kuskien välienselvittely ja loistotaktiikat tiputtavat Ferrarin kyllä mestaruusjunasta. Renaultin ja Mclarenin uskon ottavan ison harppauksen lähemmäs kärkeä, mutta edelleen selkeästi perässä, mutta kyttäämässä niitä tuuripodiumeja, kun kärkitalleille käy haavereita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se mikä Red Bullin vahvuudessa on hienoa on Honda yhteistyö, olen salaa toivonut jo aina kasarin lopulta että Honda tulee vielä. Oli mulle Ferrarin ohella se isoin tekijä ykkösissä nimenomaan voimanlähdepuolella. Olen tästä todella tyytyväinen ja tähän vielä alun kangertelut McLarenin kanssa, niin nyt alkaa Honda ja Red Bull olemaan kohta match made in heaven, oikaesti haastetaan kaksi suurinta.

Suurin ongelma Red Bullilla tulee edelleen olemaan kuskit, tasainen suorittaminen ei ole Mersun eikä edes Ferrarin tasolla. Max on nopea mutta tulee edelleen töpeksimään sen 3-5 kisaa ja sen maksaa ajotyyli mikä välillä palkitsee ja välillä osutaan sen riskiohituksen jälkimainingeissa.
Albon on täysi kysymysmerkki miten suorittaa läpi kauden, pitäisi olla koko ajan podiumissa kiinni jos Red Bull merkkimestaruuksista haaveilee. Summaisin että auto on aikaisemmin merkkimestaruuskunnossa kuin kuskit.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Suhteellisen normaalisti taidetaan päästä ajamaan, vaikka mustia pilviä meinasikin jo sadella. Australian ajaminenhan vahvistettiin jo viime viikolla, eikä matkustusrajoituksia ole asetettu Italiasta tuleville. Tosin Ferrari taitaa jo olla maassa muutenkin.
Bahrain lopetti eilen lippujen lisämyynnin, mutta ilmoitti kuitenkin, että asiat hoidetaan kuntoon valtion ja muiden tahojen kanssa, jotta voidaan ajaa normaalisti. Lentoliikennehän oli juuri se ongelma. Hienoa että asioita osataan edelleen ajatella järjellä ja eiköhän lentoliikenteeseen saada tehtyä poikkeus F1 kaluston liikkuvuuden kanssa.
Vietnamissakaan ei tartuntojen suhteen ole tällä hetkellä ongelmaa, joten logistiikka puoli ilmeisesti ainoa harkittava asia ja kun ottaa huomioon kisajärjestäjien kommentit siitä, että "ei varmasti peruta", niin jospa olisi niin, että Kiinan GP jää ainoaksi siirrettäväksi/peruttavaksi kisaksi ja toivon mukaan sekin siirrettäisiin Brasilian ja Abu Dhabin väliin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse veikkaan Red Bullin yllättävän kaikki ja nimenomaan autollaan. En ihmettelisi jos olisi todellisuudessa hyvin lähellä Mersua jo avauskilpailussa.
Veikkaan ihan samaa. Veikkaan myös, että ainakin toinen kaksikosta Renault/McLaren yllättää heti ensimmäisessä kisassa ja haastaa kolmea kärkitallia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jotta pystyisi haastamaan pitäisi pystyä aika-ajoissa eturiviin. Eturivistä voitetaan suurin osa kisoista ja ihan syystä. Sattumia tapahtuu ja toivon todella että muutaman kerran kaudessa nähdään tokan tai kolmannen rivin lähtijä kärjessä niin että pystyy pitämään paikkansa loppuun asti.
En jaksa uskoa että Mersua yllätetään(toivon että ylivalta loppuisi) mutta Ferrari tulee olemaan pulassa Red Bullin ja jopa Rellun ja Racing Pointin kanssa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En jaksa uskoa että Mersua yllätetään(toivon että ylivalta loppuisi) mutta Ferrari tulee olemaan pulassa Red Bullin ja jopa Rellun ja Racing Pointin kanssa.
Mä en jaksa uskoa, että Racing Point ja Rellu olisivat yhtäkkiä kuroneet sekunnin takamatkan Ferrariin kiinni yhden talven aikana. Lisäksi McLaren on näitä kahta tallia huomattavasti lähempänä Ferraria ollut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotta pystyisi haastamaan pitäisi pystyä aika-ajoissa eturiviin. Eturivistä voitetaan suurin osa kisoista ja ihan syystä. Sattumia tapahtuu ja toivon todella että muutaman kerran kaudessa nähdään tokan tai kolmannen rivin lähtijä kärjessä niin että pystyy pitämään paikkansa loppuun asti.
En jaksa uskoa että Mersua yllätetään(toivon että ylivalta loppuisi) mutta Ferrari tulee olemaan pulassa Red Bullin ja jopa Rellun ja Racing Pointin kanssa.
Tässä vaiheessa on mielestäni aika vaikea sanoa, että onko Mersu ylipäätään aika-ajoissa nopein auto. Varmasti on nopeimpia, mutta ei välttämättä absoluuttisesti nopein. Jos Honda on ottanut askeleita eteenpäin, niin Red Bull voi hyvinkin olla jopa nopein auto ruudukossa. Ferrariakin ehkä aliarvostetaan näiden kohujuttujen myötä.

Mersua on toki viime vuosien jäljiltä äärimmäisen helppo veikata kärkeen ja nopeimmaksi autoksi, mutta aiempinakin vuosina tässä on jo nähty, että Mersu ei ole välttämättä joka vuosi ollut nopein auto, vaan Ferrari on ollut hyvin tasavahvana rinnalla itse auton puolesta. Red Bull taas on kärsinyt lähinnä moottorin vuoksi, joka on Hondan myötä mennyt selvästi parempaan suuntaan.

Tottakai sitä voi tylsääkin tylsemmin pitää varmana, että Mersu voittaa kuitenkin kaikki, mutta mielestäni on aika turhaa tehdä johtopäätöksiä ennen kuin yhtäkään kisaa on ajettu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä vaiheessa on mielestäni aika vaikea sanoa, että onko Mersu ylipäätään aika-ajoissa nopein auto. Varmasti on nopeimpia, mutta ei välttämättä absoluuttisesti nopein. Jos Honda on ottanut askeleita eteenpäin, niin Red Bull voi hyvinkin olla jopa nopein auto ruudukossa. Ferrariakin ehkä aliarvostetaan näiden kohujuttujen myötä.

Joo hyvä esimerkki Leclerc ajoi eniten viimekaudella eniten paaluja joten ei Ferrarin vauhtikaan mitenkään erityisen heikkoa ollut, mutta enemmän sitten hävittiin muissa asioissa. Toissakaudella Vettel oli kauden puolikkaan ylivoimainen.. Ei sinällään voida puhua mersun ylivoimasta vaikka asiat ovatkin parhaiten hoitaneet ja jollain tavalla aina se Hamilton itsensä sieltä korkeimmalta korokkeelta löytää. Nyt tuntuu olevan että tallit kilpaa huutaa siitä että kuinka hitaita ne tulee olemaan, mutta katsellaan nyt todelliset vauhdit kun kisoja enemmän ajettu.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Minä taas veikkaan ja uskon että Ferrarilla ollaan isoissa ongelmissa ainakin alkukaudesta. McLaren ja Racing Point taistelevat kolmannesta sijasta. Red Bullilla toivon Max Verstappenin haastavan MM-taistossa mersukaksikon,mutta Albon ei vaan ole sen tason kuski että tallimestaruudesta tulisi minkäänlaista kilpailua - sen vie Mercedes.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Nyt kun F1-kausi alkaa tällä viikolla, niin suosittelen kaikkia kuuntelemaan soittolistaa, jonka ansiosta pääsee hyvään kisafiilikseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä tässä ehditään vielä Australian GP:ikin perumaan jos tiimihenkilökunnalla todetaan korona. Toivotaan että olisi normi lentsua vain.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös