Formula 1 – kausi 2019

  • 232 458
  • 1 280

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Minusta tuo Bottaksen uusi tyyli on ihan ok - mikäli ei muuta tyyliään takaisin vanhaksi - tai jatka tuolla kiroilulinjallaan sen enempää. Enemmän toivon Bottakselta sitä, että kovissa paikoissa radalla pystyisi näyttämään myös laskelmoitua / harkittua riskinottokykyä sekä tappamisen vaistoa ohituksissa ja tiukoissa paikoissa. Tuota ei juurikaan viime kaudella ollut. Radioon huuteleminen ja kiroileminen ei kuitenkaan vaadi juuri mitään.

Sivuhuomiona: teinitytöllä melko raju muodonmuutos mikäli yön yli kasvattaa parran? Toki sekin onnistuu - pidemmällä aikavälillä ja oikeilla lääkkeillä.
En tarkoita että ulkoisesti tyylissä olisi mitään vikaa. Esim parta sopii mainiosti. Sellaista kyseinen naama suorastaan huusi.

Teinitytön parta... Oma luetunymmärtäminen tarkasteluun, kiitos.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
En tarkoita että ulkoisesti tyylissä olisi mitään vikaa. Esim parta sopii mainiosti. Sellaista kyseinen naama suorastaan huusi.

Teinitytön parta... Oma luetunymmärtäminen tarkasteluun, kiitos.

Voit toki lukea sen kirjoittamasi tekstinkin uudelleen: ...radioon huutava teinityttö mandariinit kainalossa etc. Ihan selvästi Bottakseen tuolla viittasit, mutta voihan tuon toisinkin hassuttelumielessä lukea. Huumorintaju pikku tarkistukseen ruudun sillä puolella? Noh - tämä tästä ja jatketaan asiasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ei muuten niin siksi, että Giovanizzi on suomalaisen tallikaveri ja auttoi osaltaan Kimiä samaan etumatkaa takaa-ajajiin. Eikä se nyt muutenkaan olisi hassumpaa, että kaksituntisen - joskus puuduttavankin - tapahtumien aikana pohdittaisi myös muiden kuin suomalaisten tekemisiä. Ainakin minua kiinnostaa seurata skaboja kokonaisuutena, eikä vain suomalaisten osalta.
Ja Sky:n lähetyksessä ainakin huomioivat että Giovinazzin taktiikka pelaa Kimin pussiin. Vahingossa vai tarkoituksella, mutta kuitenkin.

Tuleeko minusta se tyyppi jonka viestit alkavat aina "Ainakin Skyn lähetyksessä sanoivat/näytettiin...."
Olen pahoillani. Mutta onhan siellä tuotantoarvot aika hyvin kohdillaan. Itse asiassa alkoi jo ärsyttää kun kesken kisan jatkuvasti oltiin puheyhteydessä McLarenin toimari Zak Browniin. Hänellä on muuten aika ärsyttävä aksentti. Ja Toto oli heti kisan jälkeen haastattelussa, jne.

Sekin tuli mieleen, että eikö Maikkari voisi ostaa vaikkapa Skyltä noita toimituksellisia sisältöjä, ts haastatteluja ennen ja jälkeen kisojen ja miksei kisojen aikanakin. Luulisi että kun Sky nimenomaan ei kilpaile Maikkarin kanssa, niin voisivat niitä myydäkin. Ajaisivat niitä lähetykseen sitten samaan tapaan kuin radiokeskustelujakin. Luulisi että Mervin lentolippujen hinnalla nyt edes jonkun kommentin saisi?
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Toisaalta minusta näytti että talli vain yritti pitää miestä mahdollisimman pitkään radalla ja toivoa esim. turva-autoa radalle. Jos olisi vain kimin takia vetänyt radalla olisi varmaan tullut heti kun muu joukko vetää siitä ohi nythän se taisi vielä pari kierosta vetää senkin jälkeen kun muut vetelee kummaltakin puolelta ohi.
Tottakai Giovannazin piti ajaa mahdollisimman pitkä stintti, kun alla oli mediumit, jotka piti vaihtaa softeihin. Ihan oman ajon vuoksi oli viisasta vetää trullijunaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Roger Moore
... se toinen aikakauden suomalainen, Salo (Jonnet ei edes muista), oli vähän ylimielisen oloinen.
Kyllähän Salon suosioon vaikutti se, että siinä kun Häkkinen siirtyi formuloihin, niin Salo jäi ratista kiinni ja muutti japaniin. En nyt muista kauan se siellä oli, mutta katosi kuitenkin julkisuudesta ja pääsi sitten myöhemmin jotain kautta ykkösiin. Silloin kuin ajoivat mika-mika-sarjaa, niin en kyllä rekisteröinyt mitään eroa suosiossa sinänsä, paitsi että Häkkinen taisi voittaa.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Eiköhän Valtterin kommentti ollut Oconille tarkoitettu, istui Toton oikealla polvella varmaan peukalo perseessä ja vain odotti että pääsee hyppäämään Bottaksen autoon.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Eiköhän Valtterin kommentti ollut Oconille tarkoitettu, istui Toton oikealla polvella varmaan peukalo perseessä ja vain odotti että pääsee hyppäämään Bottaksen autoon.

Taisi olla ainut tallissa ketä ei juhlinut voittoa. :D
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Kyllä oli Bottakselta jäätävä aloitus ja mies oli kuin uudestisyntynyt (kuva liittyy). Vaikka Hamiltonilla olisikin ollut auton kanssa ongelmia niin so what, näin nuo tilaisuudet pitää käyttää kun joku toinen epäonnistuu. Ferrari oli yllättävän hidas!

Kausi on pitkä ja vasta alussa, mutta tämä uusi Paha-Bottas on kyllä mieleeni!
 

Liitteet

  • 89C1EEEC-A4F1-4284-B18A-60137FFEFF87.jpeg
    89C1EEEC-A4F1-4284-B18A-60137FFEFF87.jpeg
    134 KB · kertaa luettu: 609

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kausi on pitkä ja vasta alussa, mutta tämä uusi Paha-Bottas on kyllä mieleeni!
Tuo James, Its Valtteri reväytti minun täysin.

Nyt olisi Bottakselle erinoimaisen tärkeää olla ryssimättä. Ei tarvitse välttämättä edes voittaa, kunhan ei keskeytä. Hämis tulee varmasti kovaa seuraavissa kisoissa, parasta olisi tietysti jos se näkyisi esim ajovirheinä. Jännä nähdä, että kuinka paljon Mersun/Bottaksen ylivoimasta muut saavat kiinni; mutulla tuntui että Bottaksen kisavauhti oli ylivoimaisempaa kuin Mersulla viime vuonna, kertooko se että etumatka säilyy myös muualla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@benicio Täytyy muistaa, että Mersun kisavauhti on aina ollut edellä Melbournessa. Vaikka Ferrari on voittanut 2 edellistä Australian kisaa niin se syy miksi Vettel on johtoon päässyt on johtunut molemmilla kerroilla onnesta, kuten viime kaudella VSC:n ansiosta. Yleensä Hamilton on ajanut Vettelin konttiin tämän jälkeen, mutta kun ohittaminen radalla on vaikeaa niin Ferrari on edellä pysynyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@benicio Täytyy muistaa, että Mersun kisavauhti on aina ollut edellä Melbournessa.
Juu, sitä juuri pohdin, että onko Mersu ollut noin paljon edellä aiemminkin. 2018 tietysti aika vaikea sanoa; en muista paljonko Hamilton johti Räikköstä ennen varikkokäyntejä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, sitä juuri pohdin, että onko Mersu ollut noin paljon edellä aiemminkin. 2018 tietysti aika vaikea sanoa; en muista paljonko Hamilton johti Räikköstä ennen varikkokäyntejä.

Ainakin Ferrari jäi aika-ajoissa nyt saman verran kun mitä viimekaudella mutta siitä huolimatta asetelmat kääntyi heti bahrainissa toisinpäin. Vaikea siis johtopäätöksiä vetää lopulta. Tiedä sitten tuliko silloin joku isompi päivitys kisojen välissä mutta äkkiä tuo 0,7 sekunttia meni siihen että oltiin pari kymppää edellä.

Gasly oli muuten viimevuona Toro rossolla 6 nopein aika-ajossa ja maalissa 4 nopein. Nyt olisi hyvä sauma iskeä hyvä kisa.
 

Hawks91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
Ainakin Ferrari jäi aika-ajoissa nyt saman verran kun mitä viimekaudella mutta siitä huolimatta asetelmat kääntyi heti bahrainissa toisinpäin. Vaikea siis johtopäätöksiä vetää lopulta. Tiedä sitten tuliko silloin joku isompi päivitys kisojen välissä mutta äkkiä tuo 0,7 sekunttia meni siihen että oltiin pari kymppää edellä.

Gasly oli muuten viimevuona Toro rossolla 6 nopein aika-ajossa ja maalissa 4 nopein. Nyt olisi hyvä sauma iskeä hyvä kisa.
Ferrarin tallipäällikkö Mattia Binoton mukaan Ferrarilla oli Australiassa isoja ongelmia ainakin auton säätöjen kanssa, eikä Vettel ja Leclerc päässeet oikein sinuiksi auton kanssa. Täytyy myös muistaa, että Melbourne on aina sopinut todella hyvin Mersulle, kun taas Bahrain on ollut Ferrarin rata. Uskon että siellä Ferrari on huomattavasti nopeampi kuin Australiassa, mutta katsotaan ja odotetaan.
Binotto: Australia did not represent the "real potential" of 2019 Ferrari F1 car | Formula 1®
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ferrarin tallipäällikkö Mattia Binoton mukaan Ferrarilla oli Australiassa isoja ongelmia ainakin auton säätöjen kanssa, eikä Vettel ja Leclerc päässeet oikein sinuiksi auton kanssa. Täytyy myös muistaa, että Melbourne on aina sopinut todella hyvin Mersulle, kun taas Bahrain on ollut Ferrarin rata. Uskon että siellä Ferrari on huomattavasti nopeampi kuin Australiassa, mutta katsotaan ja odotetaan.
Binotto: Australia did not represent the "real potential" of 2019 Ferrari F1 car | Formula 1®

Joo enkä usko että Ferrarin moottorit oikeasti noin paljon suorilla häviää kuten kävi nyt australiassa. Jos ei nyt ihan seuraaviin kisoihin saa noita päivitettyä ongelmia niin seuraavissa kuitenkin varmasti. Olisi kyllä toki hauska nähdä näkyisikö jossain 2018 vuoden suoranopeuksia, oliko jotain yhteneväisyyksiä näihin tämänkauden vaisuuteen. Lisäksi tuntuu että eri moottoreilla on omat mukavuusalueet erityyppisillä radoilla. Ehkä täältä ei vaan parasta saanut irti.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Bottas ollut itsellä aina se heikkikovalainen vol2. Kiinnostanut lähes yhtä paljon kuin Nico R. Mutta taitaa siinä särmää kuitenkin olla joten samaan malliin vaan jatkoa.

Olisko Bottas myös kuittaillut sen vanhan käävän Wihurin suuntaan? Sehän teilasi talvella kun irtaantui sopimuksesta ja kommentoi Bottasta aika halvasti,
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olisko Bottas myös kuittaillut sen vanhan käävän Wihurin suuntaan? Sehän teilasi talvella kun irtaantui sopimuksesta ja kommentoi Bottasta aika halvasti,

No se vanha käävän ansiosta Valtteri ajaa ylipäätänsä formuloissa. Olisihan se tietysti varsin "munakasta" vittuilla sille taholle joka on lähes kaiken mahdollistanut. Eli ei, vaikken ole Bottas, niin uskallan väittää että kommentit ei olleet Wihurin suuntaan. Eikä sieltä mitään halpoja kommentteja tullut, todettiin että kausi oli huono, ja niinhän se oli.

Eiköhän nuo kommentit tulleet hetken huumassa, varmaan melkoisessa paineessa Valtteri ollut viimeiset puoli vuotta. Kilpailijat kuittailevat, jokaiseen some päivitykseen tulee samat "Valtteri, it's James", ja eiköhän mies itsekkin tiedä että nyt on tulos tai ulos kausi. Ekasta kisasta tuli tulos, ja varmaan samalla melkoinen ulospuhallus kun pystyi näyttämään kriitikoille.

Ainoa mitä jäin Bottaksen kommenteissa ihmettelemään, oli se kehoitus miten kriitikot voi vetää viikseen. Meillä päin kun jotain vedetään viikseen, niin se tarkoittaa ihan perinteisiä pimpsloora hommia. Ehkä etelässä se tarkoittaa jotain kamalampaa.
 

Carlos

Jäsen
Tässä tulee väkisinkin mieleen jotain, hyvien kuljettajien merkityksestä F1-sirkuksessa. Ferrari rypi monia, monia vuosia totaalisen pohjamudissa, kunnes Michael Schumacher liittyi rinkiin, ja menestystä alkoi tulla. Sitten rinkiin tuli Kimi, menestystä tuli, sitten tuli Alonso - menestys alkoi lerpattaa kuin laskuhumalaisen miehen jorma. Ja nyt, Kimi vol. 2:n lähdettyä, menestys pakenee kuin aitauksesta karannut korskuva hevonen?

Mites McLaren. Oli Ayrton, oli Mika, sitten tuli Kimi, sitten tuli Hamilton, ja sen jälkeen ei enää sitten tullutkaan voittoja. Sattumaa?

Mites Lotus/Renault? Comebackista 2012 alkaen, oli Kimi, keskikastin talli roikkui mukana kärjen tuntumassa, ja otti pari voittoakin. Sen jälkeen sitten onkin ollut hiljaista, eikä paljon parannusta näy.

Odotan suurella mielenkiinnolla, mihin Alfa pääsee vielä tänä vuonna. Jos tästä ylläolevasta voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin nousu kohti kärkikastia alkaa. Ja Ferrari jatkaa ihmettelyään että "joku tässä mättää, mutta meistä kukaan ei osaa sanoa notta mikä".
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mites McLaren. Oli Ayrton, oli Mika, sitten tuli Kimi, sitten tuli Hamilton, ja sen jälkeen ei enää sitten tullutkaan voittoja. Sattumaa?
Niinno, Mäslaarenin kuskit kausilla 2015 ja 2016 olivat Jenson Button ja Fernando Alonso, joten menestys tuskin olisi jäänyt näistä kiinni. Autohan oli vaan aivan sysipaska Hondan sen aikaisella surkealla hybridimoottorilla varustettuna. Buttonin lähdettyä Alonso taisi saada vähän liikaa päätäntävaltaa tallissa ja yksi jos toinenkin ukko sai lähteä tallista ennen kuin Lolonso itse pakkasi kamansa.

Mites Lotus/Renault? Comebackista 2012 alkaen, oli Kimi, keskikastin talli roikkui mukana kärjen tuntumassa, ja otti pari voittoakin. Sen jälkeen sitten onkin ollut hiljaista, eikä paljon parannusta näy.
Lotus taisi olla Kimin lähdön jälkeen niin pahoissa talousvaikeuksissa, että Renault otti tiimin lopulta haltuunsa 2015 vuoden lopussa. Siellähän oli silloin "adrianneweynä" eräs James Allison, joka Lotuksen jälkeen vaikutti Ferrarilla, mutta vaimonsa kuoleman myötä palasi takaisin Britteihin ja Mersu näki tässä sitten saumansa palkata kyseinen heppu tiimiinsä. Tulokset ovat olleet sen mukaisia.

Eli kyllä, hyvien kuljettajien merkitystä ei pidä aliarvioida, mutta ei myöskään yliarvioida. Myös Schumi toi aikanaan melkoisen armeijan mukanaan Ferrarille Benettonilta ja sitten rupesi tapahtumaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
-Mitä ihmeen vaseliinia näissä uusissa renkaissa on päällysteenä, kun kiiltää renkaidenvaihdossa kuin se kuuluisa papin se?
-Seisooko noi kolmoskuskit yleensäkin tuollalailla puudelimaisesti tallipäällikön (tai mikä onkaan) vieressä kisan aikana kuten Ocon näkyi tekevän? Mitä asiaa heillä myöskään voi olla kuulokkeiden mikrofoniin kesken kisan?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Niinno, Mäslaarenin kuskit kausilla 2015 ja 2016 olivat Jenson Button ja Fernando Alonso, joten menestys tuskin olisi jäänyt näistä kiinni. Autohan oli vaan aivan sysipaska Hondan sen aikaisella surkealla hybridimoottorilla varustettuna. Buttonin lähdettyä Alonso taisi saada vähän liikaa päätäntävaltaa tallissa ja yksi jos toinenkin ukko sai lähteä tallista ennen kuin Lolonso itse pakkasi kamansa.

Väittäisin vielä päälle että McLarenilla on ollut vuosia järkyttävän kokoinen johtajuusaukko tallin organisaatiossa. Eric "Allison ja Kimi saivat minut näyttämään ammattilaiselta" Boullier ja Zak "hikoileva läskijenkki" Brown eivät meriiteiltään ihan hirveän vakuuttava combo olleet, ensinmainittu puuhastelija tosin onneksi potkittiin vittuun.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Väittäisin vielä päälle että McLarenilla on ollut vuosia järkyttävän kokoinen johtajuusaukko tallin organisaatiossa. Eric "Allison ja Kimi saivat minut näyttämään ammattilaiselta" Boullier ja Zak "hikoileva läskijenkki" Brown eivät meriiteiltään ihan hirveän vakuuttava combo olleet, ensinmainittu puuhastelija tosin onneksi potkittiin vittuun.

Suurempi ongelma on ollut se, että McLarenin sisälle on muodostunut poteroita ja poliittista peliä taitaa olla melkoisesti, eli toisin sanoen kukaan ei ole ottanut vastuuta ongelmista, vaan organisaation sisällä osoitellaan sormilla toiseen suuntaan - yhdessä vaiheessahan syy oli aina Hondan. Zak Brown kyllä toitottaa mantraa, että "the buck stops here" ja hän on vastuussa, mutta tuo nyt on americkalainen tapa toimia. Rauta-Ronin aikana tuollaista ei yksinkertaisesti tapahtunut - ongelmat alkoivat Whitmarshin kaudesta: tuohon organisaatioon ei näemmä sovi pehmeä johtaminen kovinkaan hyvin.

Odotettavissa on, että Mumtalakin (Bahrain) ja Ojjehin kärsivällisyys loppuu jossain vaiheessa. Ongelma on vaan siinä, että kenet tuonne tungettaisin Brownin tilalle? Kovin moni ei tuollaiseen poliittiseen organisaatioon halua mennä - varsinkin kun ottaa huomioon McLarenin suorituskyvyn - ,eikä kovia tallipäälliköitä muutenkaan kasva puissa.
 
Viimeksi muokattu:

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
-Mitä ihmeen vaseliinia näissä uusissa renkaissa on päällysteenä, kun kiiltää renkaidenvaihdossa kuin se kuuluisa papin se?
-Seisooko noi kolmoskuskit yleensäkin tuollalailla puudelimaisesti tallipäällikön (tai mikä onkaan) vieressä kisan aikana kuten Ocon näkyi tekevän? Mitä asiaa heillä myöskään voi olla kuulokkeiden mikrofoniin kesken kisan?
Ensimmäiseen vastaus, että renkaiden esilämmitys kai kiellettiin täksi kaudeksi jollain muotoa, ilmeisesti juuri kisoissa renkaidenvaihdoissa tämä on kiellettyä. Siitä mulla ei ole tarkkaa muistikuvaa saiko aika-ajoihin renkaita esilämmittää normaaliin tapaan.

Ja jälkimmäiseen, että (lähes) jokaisella tallilla lienee jokaisessa kisassa varakuskina joku paikalla. Se miksi Ocon katsoi kisaa juuri Toton kanssa on vähän merkillistä, mutta toisaalta Toto taitaa olla myös ainoita tallipäälliköitä, jotka kisaa katsovat varikkopilttuusta.

Väittäisin vielä päälle että McLarenilla on ollut vuosia järkyttävän kokoinen johtajuusaukko tallin organisaatiossa. Eric "Allison ja Kimi saivat minut näyttämään ammattilaiselta" Boullier ja Zak "hikoileva läskijenkki" Brown eivät meriiteiltään ihan hirveän vakuuttava combo olleet, ensinmainittu puuhastelija tosin onneksi potkittiin vittuun.
Tämä taitaa olla ihan totta. Boullier oli alunperinkin outo valinta McLarenille, koska persoonana vaikutti melkoiselta räsynukelta. Brownin onneksi McLaren näyttäisi testien ja ensimmäisen kisan perusteella ottaneen vihdoin askelia oikeaan suuntaan, mutta jos paluu vanhaan tapahtuu, niin eiköhän Brownin pallikin heilu. Mun mielestä kuitenkin Alonson poistuminen tallista on jo itsessään yksi iso askel eteenpäin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä tulee väkisinkin mieleen jotain, hyvien kuljettajien merkityksestä F1-sirkuksessa. Ferrari rypi monia, monia vuosia totaalisen pohjamudissa, kunnes Michael Schumacher liittyi rinkiin, ja menestystä alkoi tulla. Sitten rinkiin tuli Kimi, menestystä tuli, sitten tuli Alonso - menestys alkoi lerpattaa kuin laskuhumalaisen miehen jorma. Ja nyt, Kimi vol. 2:n lähdettyä, menestys pakenee kuin aitauksesta karannut korskuva hevonen?

Mites McLaren. Oli Ayrton, oli Mika, sitten tuli Kimi, sitten tuli Hamilton, ja sen jälkeen ei enää sitten tullutkaan voittoja. Sattumaa?

Mites Lotus/Renault? Comebackista 2012 alkaen, oli Kimi, keskikastin talli roikkui mukana kärjen tuntumassa, ja otti pari voittoakin. Sen jälkeen sitten onkin ollut hiljaista, eikä paljon parannusta näy.

Odotan suurella mielenkiinnolla, mihin Alfa pääsee vielä tänä vuonna. Jos tästä ylläolevasta voi vetää mitään johtopäätöksiä, niin nousu kohti kärkikastia alkaa. Ja Ferrari jatkaa ihmettelyään että "joku tässä mättää, mutta meistä kukaan ei osaa sanoa notta mikä".

No tuskin Räikkönen sitä autoa on rakentanut. Toisesta näkökulmastahan homma meni näin:

McLarenille tullessaan hän oli poikanen ja pääsi sarjan parhaaseen talliin. Ferrarilla pääsi hyötymään Schumacherin kehitystyöstä ja voitti mestaruuden. Seuraavalla kaudellahan auto oli jo heti heikompi kun Kimi oli päässyt työstämään sitä. Lotukselle tuli hyvään aikaan taas kun auto pystyi yllättämään kaikki. Ferrari lähti nousemaan vasta Vettelin tultua talliin ja Sauber oli jo viime kaudella samoilla sijoilla kuin nyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
-Mitä ihmeen vaseliinia näissä uusissa renkaissa on päällysteenä, kun kiiltää renkaidenvaihdossa kuin se kuuluisa papin se?
Pirellillä vaan uudet sileät muotit. Tai jotain tällaista Skyllä selittivät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös