Formula 1 – kausi 2018

  • 304 926
  • 1 853

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toi Verstappen olisi ja on varmaan korkealla tulevia mestareita veikkaillessa, mutta onko Red Bull tuota luotettavampi/parempi auto tulevaisuudessakaan verrattuna kahteen suureen? Siinä mielestäni isoin uhka miehelle. Tuskin RB miestä poiskaan päästää, ellei itse joskus kävele.

Ja olihan kisa eilen, mahtavaa tunteiden vuoristorataa, kerrankin päättyen oikein. Ja mikä tohon Bottakseen on iskenyt, mieshän ei enää pysty millään kisaamaan muita kärkikuskeja vastaan.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Toi Verstappen olisi ja on varmaan korkealla tulevia mestareita veikkaillessa, mutta onko Red Bull tuota luotettavampi/parempi auto tulevaisuudessakaan verrattuna kahteen suureen?
Resurssien puolesta on todennäköistä että palaa kyllä kärkitaisteluihin. Uskoisin myös McLarenin parantavan huomattavasti tulevaisuudessa. Käsittääkseni sielläkään rahasta ei varsinaisesti puutetta ole...
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Alonsoa käy kyllä sääliksi. Radiossa kaveri totesi kuinka näiden kavereiden kanssa ei voi kisailla ja onhan se ihan totta, kun katselee miten Stroll kamikazeili suoraan päin Alonsoa. Oli kuinka ensimmäinen kierros ja muuta, niin onhan Alonsolla varmasti ikävä paikka kisata näitä keskikastin kuskeja vastaan. On se tilan jättäminen noissa kaksinkamppailutilanteissa kärjessä kuitenkin pääsääntöisesti jotain muuta (joskin Sebu on paljon kolaroinut viime aikoina). Tästä esimerkkinä käy Verstappenin ja Hamiltonin usean mutkan reilu taistelu sijoituksesta. Toivottavasti Stroll sai tilanteesta virhepisteitä.

Vetteliltä myös hyvää urheilullisuutta, kun onnitteli heti kisan päätyttyä Kimiä voitosta, vaikka varmasti oli pettynyt omaan suoritukseensa. Paljon siistimmin hoidettu kuin esimerkiksi Monzan aika-ajo Vettelin osalta. Samoin Hamilton antoi kunnian sinne minne se kuuluu, mutta olen aina pitänytkin Hamiltonia suhteellisen reiluna kaverina, vaikka en persoonasta pidäkään.

Ja olihan Verstappenin ajaminen huikeaa. Tiimiradiossa oltiin ytimessä, kun sanottiin ajon olleen kypsää, sitä se oli. Hän sai omat supersoftit kestämään ja kesti vielä mestarillisella ajamisella Hamiltonin hyökkäyksen. Verstappen osasi oikeissa paikoissa säästellä ja hyökätä, kerrassaan upeaa ajamista hollantilaiselta.

Kimiltä toki myös virheetöntä ajamista ja Hamilton nosti esiin kisan jälkeen sen VSC:n aikaisen feikin Kimin osalta olleen myös hyvä liike, jolloin Hamilton joutui nopeasti tekemään ratkaisunsa, ilmeisesti mersulla sitä pysähdystä mietittiin loppun asti, ennen kuin Kimin hämäys vakuutti Hamiltonin siitä, että pysähdys on oikea valinta. Siinä vaiheessa se näyttikin siltä, nostan käden pystyyn ja totean olleeni väärässä. Ferrari oli oikeassa kuluman suhteen, josta kenelläkään ei kuitenkaan ollut mitään faktaa, kun perjantaina ei kuivalla ajettu metriäkään.

Hieno kilpailu, jossa ensimmäisellä kierroksella tapahtui niin paljon, että kaikkea ei voinut nähdä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo on muuten Verstappen ajanut todella hyvää kautta loppukaudesta, onkohan Ricardolla pasmat hieman mennyt sekaisin Monacon jälkeen vai onkohan jopa hieman tahallaan talli sabetoinut autoa että Verstappen näyttäisi paremmalta? niin oudosti on vauhti hyytynyt vaikka teknistä vikaakin ollut.
 

Fordél

Jäsen
On se tilan jättäminen noissa kaksinkamppailutilanteissa kärjessä kuitenkin pääsääntöisesti jotain muuta (joskin Sebu on paljon kolaroinut viime aikoina). Tästä esimerkkinä käy Verstappenin ja Hamiltonin usean mutkan reilu taistelu sijoituksesta.

Varmasti näin on, mutta eilinen Verstappenin ja Hamiltonin taistelu tuskin käy tästä esimerkkinä. Siinä Hamiltonin ykköstavoite oli kuitenkin pitää auto ehjänä ja tulla vähintään kolmantena maaliin, ennen Vetteliä. Jos ihan tosissaan Hamilton olisi iskenyt Verstappenin kimppuun ja ohitus olisi ollut ihan pakko saada aikaan, tilaa olisi jätetty varmasti paljon niukemmin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Alonsoa käy kyllä sääliksi. Radiossa kaveri totesi kuinka näiden kavereiden kanssa ei voi kisailla ja onhan se ihan totta, kun katselee miten Stroll kamikazeili suoraan päin Alonsoa. Oli kuinka ensimmäinen kierros ja muuta, niin onhan Alonsolla varmasti ikävä paikka kisata näitä keskikastin kuskeja vastaan. On se tilan jättäminen noissa kaksinkamppailutilanteissa kärjessä kuitenkin pääsääntöisesti jotain muuta (joskin Sebu on paljon kolaroinut viime aikoina). Tästä esimerkkinä käy Verstappenin ja Hamiltonin usean mutkan reilu taistelu sijoituksesta. Toivottavasti Stroll sai tilanteesta virhepisteitä.

Kaksi tuli ja Strollin kokonaismäärä on nyt seitsemän. Neljä kahteen viimeiseen kisaan ja molemmat Alonson kanssa kolaroinnista, joten ei mikään ihme että Fernando alkaa turhautua myös Strolliin.

Strollilla nyt seitsemän rangaistuspistettä ja vielä 12 kisaviikonloppua selvitettävänä ennen kuin yksikään niistä katoaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Siinä missään Italiassa ollaan aina osattu suhtautua erikoisella kunnioituksella Räikkösen persoonallista ulosantia kohtaan, Britanniassa suomalaiskuski on monesti tulkittu lähinnä epäkohteliaaksi ja sisäänpäin kääntyneeksi tapaukseksi. Eikä hänen ajotaitojaankaan ole juuri viime vuosina saarivaltiossa arvostettu.

Lainaus maikkarin lehdistökatsauksesta.

Tämä on tullut esiin myös niissä muutamissa keskusteluissa jotka itsekkin olen italialaisten kanssa italiassa käydessäni käynyt. Maa ja kansalaiset ovat todellisia moottoriurheilun arvostajia.
Ainoat lajissaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tulevana viikonloppuna ei ratkea maailmanmestaruus, niin jo on ihme. Vaikka Vettel ajaisi voittoon, niin Lewikselle riittää seitsemäs sija mestaruuteen. Onko Lewis kertaakaan tällä kaudella edes tullut kuuden kärjen takana maaliin?

Hyvin voidaan jossitella noita Vettelin ajovirheitä, oikeastaan jo ilman tämän kisan tuota kolarointia olisi tuossa vielä pientä pelivaraa jos Hamiltonille tulisikin viimeisissä kisoissa ongelmia.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vettelin heikkoudet on tullut viimeisen kahden kauden aikana hyvin esiin ja pisteet laskenut omissa silmissä todella paljon. Ei ole kuljettajana lähelläkään Lewiksen tasoa. Mestaruudetkin tuli Red Bullilla ylivoimaisen auton kanssa ja pääsi aina lähtemään kärjestä kisoihin, niin ei ollut mitään ongelmia. Lewis todistanut useaan otteeseen, että pystyy voittamaan kisoja, kärjen takaa ja vaikka auto ei olisi paras.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin voidaan jossitella noita Vettelin ajovirheitä, oikeastaan jo ilman tämän kisan tuota kolarointia olisi tuossa vielä pientä pelivaraa jos Hamiltonille tulisikin viimeisissä kisoissa ongelmia.

Mestaruustaisto voisi olla edes jollain tapaa elossa, jos Vettel ei olisi taas törttöillyt. Todennäköisesti mies olisi voittanut Texasin kisan ja ero kaventunut 10-12 pistettä Hamiltoniin, sen sijaan että se kasvoi taas muutamalla pojolla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Naurettavaa väittää hitaimman voittaneen. Kuinkakohan monta kertaa Hamilton tai Vettel on ajanut voittoon, niin että takana on roikkunut nopeampi kaveri tuoreemmilla renkailla siinä sekunnin kahden päässä? Ja auton ajaessa podiumien eteen, kuvaaja ikuistaa voittaja-auton renkaat jotka ovat aivan riekaleina. Onko nämä myös hitaimpien GP-voittoja, vai oliko juuri vain tässä kyse siitä, koska Kimi voitti? Muistaakseni olet kritisoinut kovastikin miestä täällä vuosien varrella.

Siis sama ongelmahan on vaivannut nykyformuloita jo pitkään. Kimin voitto oli mainio - yksi ainoista muistamisen arvoisista suorituksista miehen toiselta Ferrari-uralta - mutta kyllä se jotain kertoo noista autoista, että Hamilton pääsi vain kerran yrittämään ohi Verstappenista ja Verstappen ei kertaakaan Kimistä vaikka Räikkösellä oli renkaat menneet jo kauan sitten.

Kyllähän näitä viime kaudellakin nähtiin kahdessa Bottaksen voitossa, Vettel hiillostaa kierroskaupalla takana, mutta ei vaan pääse mistään ohi. Tuskin oli tuolloinkaan kuskien taitoeroista kiinni se, ettei ohituksia nähty. Nää nykyautot on vaan paskaa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Mestaruudetkin tuli Red Bullilla ylivoimaisen auton kanssa ja pääsi aina lähtemään kärjestä kisoihin, niin ei ollut mitään ongelmia.
2010 ei täysin ylivoimainen ollut, ennen viimeistä osakilpailua Alonso johti mestaruustaistoa ja Webber oli toisena. Siinä tosin Alonso ja Ferrari turasivat voiton kun laskivat pelkästään sen varaan, että Alonson täytyy olla Webberin edellä...

Mutta samaa mieltä olen siitä että Hamiltonin polla kestää paljon paremmin ajaa muiden takana ja varsinkin ensimmäisellä kierroksella jättää selvät hölmöilyt pois...
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vettelin heikkoudet on tullut viimeisen kahden kauden aikana hyvin esiin ja pisteet laskenut omissa silmissä todella paljon. Ei ole kuljettajana lähelläkään Lewiksen tasoa. Mestaruudetkin tuli Red Bullilla ylivoimaisen auton kanssa ja pääsi aina lähtemään kärjestä kisoihin, niin ei ollut mitään ongelmia. Lewis todistanut useaan otteeseen, että pystyy voittamaan kisoja, kärjen takaa ja vaikka auto ei olisi paras.

Tuo nyt on täysin naurettava väite että Vettelillä olisi ollut ylivoimainen auto RB:llä. Paras luultavasti oli, mutta eihän se ole mitään verrattuna tuohon Mersun ylivoimaan V6-aikana.

Kärjestä lähteminen oli myös monesti Vettelin uskomattoman hyvää aika-ajoa, samaa jota näytti vielä viime kaudella ja tämän kauden alusta. RB aikana Vettel monesti näytti pääkopan kestoa ja kävi ajamassa vain yhden kierroksen lopussa kun muut kiersivät rataa useampaan otteeseen. Täysin eriasia kun V6-Mersulla, jos Hamilton tai Rosberg tekivät ajovirheen joutui vain harmittelemaan sitä että nyt joutuu lähtemään toisesta ruudusta.

Hamilton on lähinnä kilpaillut vain tallikaveria vastaan. 2014 oli tiukkaa Rosbergin kanssa, 2015 otti niskalenkin Rosbergista ja 2016 puolestaan hävisi Nicolle. 2017 Mersun moottoripäivitykset takasivat mestaruuden Lewikselle, tallikaverina lisäksi Valtteri "Heikki" Bottas joten ei tarvinnut siitäkään huolehtia. Ainoa asia mistä voidaan Vettelin kohdalla jossitella on Singaporen kolari.

Kauden 2018 Vettel on tosiaan mokannut ihan itse. Ei ole henkisesti selvästikään selvinnyt Saksan ulosajosta.

Olisi ihan hauskaa tietää mistä tämä johtuu kun näytti kuitenkin Red Bullilla että pääkoppa on kunnossa. Onko paineet vain niin kovat kun ajaa Ferrarilla. Vai onko valmistautumisessa jotain vikaa? Voidaan miettiä että kuinka suuri vaikutus oli henkilökohtaisella valmentajalla? Oliko Tommi Pärmäkoski niin hyvä psyykkaamaan että sai Vettelistä parhaan irti? Vai oliko Red Bullilla keskitytty paremmin henkiseen puoleen ja Ferrarilla ei siihen panosteta?

Onhan se tietysti tilastollisesti osoitettu että perheenlisäyksen jälkeen vauhti yleensä hiipuu. Voihan siellä mielessä olla paljon muutakin kuin ajaminen, kun taas poikamies Hamiltoniin verrataan niin hänellä ei tarvitse muuhun keskittyä.

Olisi toisaalta hauska saada tämän asian tiimoilta kunnon haastattelu Pärmäkoskelta, mutta oli asia miten oli, Pärmäkoski tuskin alkaa kovinkaan paljon asiasta avautumaan, varsinkin kun siellä taitaa joku suomalainen hääriä Vettelin taustajoukoissa tälläkin hetkellä.

Eikö ole tarkoitus dissata Hamiltonia, mutta kyllä on aika muokannut muistoja jos väittää että Red Bullin "ylivoimaa" voidaan edes verrata Mersun V6-ylivoimaan.

Hamilton on toki 2018 ottanut selkeän niskalenkin Vettelistä, mutta mutkia vedetään kyllä suoraksi jos sanotaan että Vettel ei ole lähellekään Lewiksen tasoinen kuljettaja.

Ja kerrotko vielä milloin Hamilton on voittanut kisoja kärjen takaa vaikkei auto ole ollut paras? McLaren aikana vai pikkuformuloissa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tiedän, ettei se täällä ole suosittu mielipide, mutta onhan Hamiltonilla nopeampi kuski tallikaverina kuin Vettelillä. Eli se, että joutuu taistelemaan vain Bottasta vastaan ei kyllä pelaa nyt mitenkään Vettelin pussiin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tiedän, ettei se täällä ole suosittu mielipide, mutta onhan Hamiltonilla nopeampi kuski tallikaverina kuin Vettelillä. Eli se, että joutuu taistelemaan vain Bottasta vastaan ei kyllä pelaa nyt mitenkään Vettelin pussiin.

Melko outo mielipide, kun Vettelin tallikaveri on juuri voittanut kisan... Toki mielipiteet ovat mielipiteitä ja tuo on nimenomaan mielipide vailla sitä sen kummemmin tukevia faktoja.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Melko outo mielipide, kun Vettelin tallikaveri on juuri voittanut kisan... Toki mielipiteet ovat mielipiteitä ja tuo on nimenomaan mielipide vailla sitä sen kummemmin tukevia faktoja.

Näinhän se olisi jos olisit vain yhtä nopea kuin edellinen kisasi. Bottas on kuitenkin sijoittunut sekä aika-ajoissa että kisoissa selvästi paremmin tallikaveriinsa nähden kuin Räikkönen.

Mutta jokainen toki muodostaa oman mielipiteensä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Näinhän se olisi jos olisit vain yhtä nopea kuin edellinen kisasi. Bottas on kuitenkin sijoittunut sekä aika-ajoissa että kisoissa selvästi paremmin tallikaveriinsa nähden kuin Räikkönen.

Mutta jokainen toki muodostaa oman mielipiteensä.

No jaa, onhan Kimi pisteissäkin edellä Bottasta. Isompi ero Bottaksella on Hamiltoniin mitä Kimillä Vetteliin.

Ja ainakin mun papereissa Bottaksen pitääkin olla nopeampi mitä kymmenen vuotta vanhemman Räikkösen.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Näinhän se olisi jos olisit vain yhtä nopea kuin edellinen kisasi. Bottas on kuitenkin sijoittunut sekä aika-ajoissa että kisoissa selvästi paremmin tallikaveriinsa nähden kuin Räikkönen.

Mutta jokainen toki muodostaa oman mielipiteensä.
Niin, siis ajatellaanko tässä nopeampi kuski nimenomaan siihen tallikaveriin nähden vai kaikkiin kuljettajiin verrattaessa? Ja kyllä nyt syksyn aikana Räikkönen on ollut melkoisesti Sebua paremmassa vauhdissa kisassa kuin kisassa, kun taas Mersulla trendi on ollut päinvastainen ja Hämis on pyyhkinyt Valtterilla lattiaa (etenkin kisoissa).
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Näinhän se olisi jos olisit vain yhtä nopea kuin edellinen kisasi. Bottas on kuitenkin sijoittunut sekä aika-ajoissa että kisoissa selvästi paremmin tallikaveriinsa nähden kuin Räikkönen.

Mutta jokainen toki muodostaa oman mielipiteensä.
Nojaa, enemmän eroa pisteissä on Hamilton - Bottas akselilla kuin Vettel - Räikkönen akselilla. Ja Räikkönen on kuitenkin pisteissäkin Bottaksen edessä.
Molemmat ihan yhtälailla ovat kakkoskuskin asemassa joutuneet tallikaverin ohi päästämään ja molemmilla on ollut epäonnea jotka tuoneet keskeytyksiä/pistemenetyksiä. Erona näkisin ainoastaan sen, että Mersulla on nopeampi auto kuin Ferrarilla, silti Räikkönen on neljä pistettä Bottaksen edellä.

E: Räikkösellä kolme keskeytystä, Bottaksella kaksi
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Näinhän se olisi jos olisit vain yhtä nopea kuin edellinen kisasi. Bottas on kuitenkin sijoittunut sekä aika-ajoissa että kisoissa selvästi paremmin tallikaveriinsa nähden kuin Räikkönen.

Hamilton johtaa Bottasta tallikavereiden välisissä kisasijoituksissa 14-3, kun taas Vettelin ja Räikkösen tilanne on 10-8 saksalaisen eduksi. Tuossa on aika murskaava ero Räikkösen hyväksi.

Ja Bottas on muuten viimeksi sijoittunut Hamiltonin yläpuolelle kesäkuun alussa ajetussa Kanadan gp:ssä, kun Räikkönen on ehtinyt sen jälkeen vetämään viiden kilpailun palkintopalliputken ja voittamaankin kilpailun.
 

Outsider

Jäsen
Laskette väärin. Ei tuohon kuulu huomioida kuin Räikkösen huonot ja Bottaksen hyvät kisat, että päästään oikeaan tulokseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Tuo nyt on täysin naurettava väite että Vettelillä olisi ollut ylivoimainen auto RB:llä. Paras luultavasti oli, mutta eihän se ole mitään verrattuna tuohon Mersun ylivoimaan V6-aikana.
No ei se nyt ihan naurettava väite ole. Toki vaihtelua kausien välillä oli enemmän, mutta neljällä mestaruuskaudella kahtena RB:n auto kyllä oli täysin ylivoimainen. 2011 mestaruus tuli 122:n pisteen erolla toiseksi tulleeseen Jenson Buttoniin ja 2013 piste-ero toiseksi tulleeseen Alonsoon oli 155 pistettä. Kyllä minä tuon aika ylivoimaisena erona näen. Toki sitten kausina 2010 ja 2012 oli paljon tasaisempaa, ei siinä mitään.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Piti vähän laskeskella. Saksan Gpn jälkeen Ferrarin kaksikon kerätyt pisteet ovat 105-105. Tuossa on molemmilla yksi keskeytys, Vettel ajoi juurikin Saksassa seinään, ja Kimin Belgian varmaan muistaa kaikki.

Samalta ajalta Mersu kaksikon pisteet Bottas 113, Hamilton kerännyt 183 pistettä. Kummallakaan ei tuolta ajalta yhtään keskeytystä.

Ja vaikka käännettäisiin venäjän gpn tulokset Ham/Bot välillä toisin päin, ero olisi silti murhaava verrattuna Ferrarin kaksikkoon.

Edit. Ja jos jatketaan vielä tätä erittäin mielenkiintoista vertailua yltämään Ranskan kisaan asti, niin pisteet menevät seuraavasti:

Vettel 155
Kimi 153
Bottas 131
Hamilton 226

Eli aivan sama miten tätä pyörittelee, niin hankala on Bottasta saada Kimiä nopeammaksi.

Ja otetaan nyt vielä Kimi vs Valtteri Australiasta Kanadaan. Valtteri keräsi tuossa ajassa 86 pistettä, Kimi 68. Kimillä kaksi keskeytystä, Valtterilla yksi. Alkukaudesta herrat ovat menneet itse asiassa aika tasaisesti keskenään, loppukaudesta Hamilton on porannut Valtteria hanuriin kuivana, kun taas Kimi on selvästi haastanut Vetteliä paremmin.

Ja mitä tästä voimme päätellä? Emme yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hamilton johtaa Bottasta tallikavereiden välisissä kisasijoituksissa 14-3, kun taas Vettelin ja Räikkösen tilanne on 10-8 saksalaisen eduksi. Tuossa on aika murskaava ero Räikkösen hyväksi.

Ja Bottas on muuten viimeksi sijoittunut Hamiltonin yläpuolelle kesäkuun alussa ajetussa Kanadan gp:ssä, kun Räikkönen on ehtinyt sen jälkeen vetämään viiden kilpailun palkintopalliputken ja voittamaankin kilpailun.

Katsopa aika-ajojen eroja tallikaverien välillä. Ainakin vielä elokuussa Hamiltonin ja Bottaksen välillä ei ole kovinkaan suurta eroa, Vettelin ja Räikkösen välillä ero on todella suuri. Tai oli ainakin vielä elokuussa. Myönnettäköön, etten ole sen elokuun jälkeen hirveästi seurannut noita, mutta tuolloin ero Mersu-kaksikon välillä oli yksi kymmenys, Ferrari-kuskien välillä 0,4 sekuntia.

Omasta mielestäni siis molempien tallien kakkoskuskit ovat olleet aikamoisia epäonnistujia kokonaisuus katsoen. Pointti on lähinnä se, että Hamilton joutuu taistelemaan paljon kovempaa ja ainakin kauden alussa yhtäläiset voittomahdollisuudet omaavaa tallikaveria vastaan siinä missä Vettelille on annettu joka kauden alussa jo valmiiksi ykköskuskin mantteli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Omasta mielestäni siis molempien tallien kakkoskuskit ovat olleet aikamoisia epäonnistujia kokonaisuus katsoen.
Hyvin sä vedät ja siirtelet maalitolppia sen jälkeen kun alkuperäinen väitteesi "Hamiltonilla nopeampi kuski tallikaverina kuin Vettelillä" on ammuttu täyteen reikiä ja todistettu vääräksi. Kisatuloksissa varsinkin Räikkönen on ollut hyvinkin tasapäinen Vettelin kanssa jos tulokset on ainoastaan 10-8 Vettelille.

Pointti on lähinnä se, että Hamilton joutuu taistelemaan paljon kovempaa ja ainakin kauden alussa yhtäläiset voittomahdollisuudet omaavaa tallikaveria vastaan siinä missä Vettelille on annettu joka kauden alussa jo valmiiksi ykköskuskin mantteli.
Tämä on toki ihan totta, mutta siis nimenomaan tässä on syynä se tallipolitiikka. Vettelistä on tehty automaattisesti ykköskuski ja ei silti ole saanut loppupeleissä edes kummoista eroa Räikköseen, kun taas Mersulla Hamilton on ollut Bottasta parempi vaikka ainakin kauden tasaväkiset mahdollisuudet olikin.

EDIT:

Korjattu tekstiä, katsoin kisasijoitukset = aika-ajosijoitukset. Oma moka.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös