Mainos

Formula 1 – kausi 2018

  • 305 350
  • 1 853

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kierroksella ohitettavan onkin väistettävä takana tulevaa ja tarvittaessa himmattava vauhtia. Muussa tapauksessa kyseessä on sääntörikkomus, jota kutsutaan termillä ignoring blue flags, ja sääntö on tullut FIA:n sääntökirjaan vuonna 1995. Tuon enempää Coulthard nyt ei olisi oikein voinut väistää kuin nyt teki. Jotenkin vaikeaa saada noudoksi tilannetta, jossa edelleen kuljettaja ajaa radan laitaa pitkin ja hidastaen vauhtia, jotta saa varmistettua sen, että takana tuleva auto pääsee varmasti ohi ennen Pujonia(?).

Edit. Ymmärtäisin tällaiset noutopuheet mikäli Coulthard olisi tehnyt äkillisen jarrutuksen tai kääntänyt äkillisesti keskellä suoraa. Schumacherille jätettiin kymmenen metriä tilaa tulla ohi.

Crash was my fault, Coulthard admits

Coulthard vanhentuneena tajusi miten vastuuttomasti toimi.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Crash was my fault, Coulthard admits

Coulthard vanhentuneena tajusi miten vastuuttomasti toimi.

Kyllä, kyllä, mutta käytetäänkö tästä kolarista termiä "kolasi" (auttaakseen tallikaveria maailmanmestaruuteen). Mielestäni ei, koska Coulthard ajoi verrattain ennalta arvattavissa, vaikkakin nosti jalkaa kaasulta. Schumacherilla oli mahdollisuus ohittaa Coulthard, mutta ei sitä käyttänyt. Edelleen, kun laitan punnuksia vaakaan ja mietin kumpi olisi voinut tehdä nykyistä enemmän kolarin välttämiseksi, en voi välttyä ajatukselta, että Schumacherilla oli paljon mahdollisuuksia kolaria välttää, koska Coulthardin ainoa rike oli kaasun nosto.

Coulthard oli osallisena onnetomuuteen ja siihen myös myöntänyt olevansa syypää. Oliko kyseessä kuitenkin vastustajan kolaaminen? Ei ollut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä, kyllä, mutta käytetäänkö tästä kolarista termiä "kolasi" (auttaakseen tallikaveria maailmanmestaruuteen). Mielestäni ei, koska Coulthard ajoi verrattain ennalta arvattavissa, vaikkakin nosti jalkaa kaasulta. Schumacherilla oli mahdollisuus ohittaa Coulthard, mutta ei sitä käyttänyt. Edelleen, kun laitan punnuksia vaakaan ja mietin kumpi olisi voinut tehdä nykyistä enemmän kolarin välttämiseksi, en voi välttyä ajatukselta, että Schumacherilla oli paljon mahdollisuuksia kolaria välttää, koska Coulthardin ainoa rike oli kaasun nosto.

Coulthard oli osallisena onnetomuuteen ja siihen myös myöntänyt olevansa syypää. Oliko kyseessä kuitenkin vastustajan kolaaminen? Ei ollut.

Menee osastoon harkitsematon kolaaminen.

Nosti jalan kaasulta ajolinjalla mutkassa kaatosateessa. Ja oli vielä kierroksen jäljessä. Täysin uskomaton temppu ja onni oli matkassa ettei Schumista tullut vihannesta jo tuolloin.

Tahalleen ei ilmeisesti sitä tehnyt, tai ei ainakaan ole myöntänyt joten jää spekulaation varaan. Mutta Coulthard sanoi että oli nuori ja tyhmä eikä tiennyt paremmin. Eli myönsi olleensa syyllinen.

https://www.pitpass.com/6684/Coulthard-admits-to-98-mistake
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
En usko että Kimi ajaisi metriäkään kenenkään apupoikana, miehellä on sen verran itsekunnioitusta ja rahaa mies tuskin pitää minään motivaattorina.

Samaan kelkkaan kun näitä "tallin kusemisia" on tapahtunut jo vuosia niin Kimi ei ajaisi jos pitäisi talliväkeään kädettöminä.

Paljon on ollut huonoa tuuria ja Vettel on yksinkertaisesti yliluonnollisen hyvä tässä lajissa... tosin on hänen omaa syytään ettei johda mm-sarjaa tällä hetkellä.

Itse olen Ferrarin miehiä, mutta en kyllä mitenkään ole samaa mieltä Vettelin yliluonnisen hyvistä taidoista.

Todennäköisesti, jos noille tämän hetken kärkikuskeille antaisi samat välineet niin eiköhän ne pärjäisi lähes tulkoon yhtä hyvin. Sama jos laittaisi Vettelin/Hämiksen Williamsin tai McLarenin rattiin niin samoilla sijoilla kuin Alonso ajelisivat.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan totta. Tämän hetken huippukuskit (Hamilton, Vettel, Alonso, Verstappen) ajaisivat varmaan ihan yhtä hyvin jos olosuhteet/autot olisivat samat.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ihan totta. Tämän hetken huippukuskit (Hamilton, Vettel, Alonso, Verstappen) ajaisivat varmaan ihan yhtä hyvin jos olosuhteet/autot olisivat samat.

Itse asiassa ei välttämättä - autoja suunnittelun / rakentamisen aikana otetaan huomioon kuskin ajotyyli. Eri autot sopivat eri ajotyyleille, eli mikäli kaikki istutettaisiin Ferrariin Hamilton ei välttämättä pärjäisi Räikköselle / Vettelille ja mikäli Vettel Mercedekseen niin ei välttämättä pärjäisi Hamiltonille etc.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itse asiassa ei välttämättä - autoja suunnittelun / rakentamisen aikana otetaan huomioon kuskin ajotyyli. Eri autot sopivat eri ajotyyleille, eli mikäli kaikki istutettaisiin Ferrariin Hamilton ei välttämättä pärjäisi Räikköselle / Vettelille ja mikäli Vettel Mercedekseen niin ei välttämättä pärjäisi Hamiltonille etc.

Meinasin mainita tämän viestissäni. Sen takia itse lisäsin nuo McLarenit ja Williamsin tuohon. Lähinnä vain, että tällä hetkellä suurimmat erot tuolla tasolla selittyvät autosta eikä niinkään siitä, että joku kjski olisi yliluonnollisen hyvän niin kuin @Tifosi mainitsi viestissään.

Kaikki nuo kuskit ketkä tuolla ajelevat ovat sen verran hyviä kuskeja, että sopivalla autolla ja riittävillä kehitysmahdollisuuksilla voisivat taistella mestaruudesta.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiva olisi nähdä ensi kaudella se että tuo Kimin ”juniori” tiimi vaihtaisi Vettelille ja sieltä ”seniori” tiimi Kimille. Eikös Mersulla näin tehty Nicolle? Ihmeen kauan tuo amatööripilttuu saa toimia.

Kimi Ferrarin edellinen maailmanmestari..pysyä saa näin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Täällä puhutaan niinkin ajankohtaisesta asiasta kuin vuoden 1998 Span GP:n kolarista Schumin ja Skotlannin laatikkopään välillä. Se ei tainnut olla edes silloin 20 vuotta sitten mikään suuri salaisuus että kaikkien suomalaisten suosikkiskotti teki hieman kyseenalaisen jarrutuksen sellaisessa paikassa että Schumilla ei paljon jakoja siinä ollut. Jännä että näin 20 vuotta myöhemmin lähdetään tapausta vielä pohtimaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Paljon on ollut huonoa tuuria ja Vettel on yksinkertaisesti yliluonnollisen hyvä tässä lajissa... tosin on hänen omaa syytään ettei johda mm-sarjaa tällä hetkellä.
Taisi joku unohtaa Saksan GP:n ja Vettelin yliluonnollisuuden. :) Eipä siinä, itsekin aina pitänyt Vettelistä heti Toro Rosso-vuosista lähtien (ja silloin kun tajusin, että kaveeraa Kimin kanssa) ja mieluummin hänelle toivon sitä viidettä mestaruutta kuin BestFansEverille. Siltikin on pakko ihmetellä tuota Ferrarin sähläämistä jatkuvasti Kimin kanssa. Viime kaudella Vettelkin sai toki tästä osasta, mutta tällä kaudella tuntuu sähläämiset menneen pääosin autolle #7. Ei nuo jaksa enää vituttaa, kun on jo asennoitunut kisoihin niin, että kohta Räikkösellä varmaan kone hajoaa tai jotain vastaavaa. Ja jokainen Räikkös-fani kuka on elänyt lajin parissa pidempään ja varsinkin vuodet 2004-2006, niin tietävät tämän tunteen.

Pitkästä aikaa kuitenkin aidosti jännittävä loppukausi tiedossa, kun kesätauon jälkeinen Belgian GP ei mennyt Mersun ylivoimaa katsellessa. Red Bullillakin on omat iskunpaikat ainakin Singaporessa. Toivottavasti saadaan kuitenkin vähintään yksi suomalaisvoitto loppuihin kisoihin ja vaikka Bottas ihan hyvä tyyppi varmasti onkin, niin mielelläni näkisin kuitenkin Kimin keskimmäisellä korokkeella.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Taisi joku unohtaa Saksan GP:n ja Vettelin yliluonnollisuuden. :)

Niinkuin tuossa lainauksesi lopussa lukee että on herran omaa syytä ettei johda sarjaa tällä hetkellä.
(Vettelin) Ferrari on sarjan paras auto ja Sebu on itse mokannut jo useamman kisan.
Jälleen takaportti auki sille että olihan siellä ainakin yksi(oliko Grosjean vai Verstappen) kolari joka ei ollut nro vitosen omaa syytä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä oon siinä mielessä luovuttanut Kimin osalta, etten usko sen saavan enää voittoa tililleen. Tavalla tai toisella tallin ykköskuski ajatetaan aina edelle ja monesti tietysti Kimi on muuten vaan hitaampi kuin Vettel. Eikä siinä mitään, onhan Räikkönen jo aika nestori noissa karkeloissa, mutta olisi hienoa kyllä yllättyä vielä tässä asiassa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Täällä puhutaan niinkin ajankohtaisesta asiasta kuin vuoden 1998 Span GP:n kolarista Schumin ja Skotlannin laatikkopään välillä. Se ei tainnut olla edes silloin 20 vuotta sitten mikään suuri salaisuus että kaikkien suomalaisten suosikkiskotti teki hieman kyseenalaisen jarrutuksen sellaisessa paikassa että Schumilla ei paljon jakoja siinä ollut. Jännä että näin 20 vuotta myöhemmin lähdetään tapausta vielä pohtimaan.

Korjataan toki sen verran, että ei jarruttanut, nosti jalan kaasulta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Korjataan toki sen verran, että ei jarruttanut, nosti jalan kaasulta.
Joo toki, mutta ei muuta pointtia silti mihinkään suuntaan. Sen tiedettiin jo silloin olevan täysin tahallinen teko ja Coulthard on itsekin epäsuorasti myöntänyt että tiesi tasan tarkkaan mitä on tekemässä ja mitä on vaarassa käydä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ainahan tämä on Formuloissa ollut tämänkaltaista. McLarenilla Coulthard oli täysin apupoika ja Häkkisen asema ei mitenkään poikennut Schumacherin vastaavasta Ferrarilla.
David jopa kolasi Schumacherin Spassa 98 joka lopulta oli aika merkittävä tapahtuma mestaruutta ajatellen.

Eii nyt aivan, muistetaanpas että Coulthard mestaruuskiimassa Schumin loukkaannuttua esim kilkkasi Häkkisen vittuun Itävallassa, ei ihan puhtaan apupojan käytöstä. On toki huomioitava että Häkkinen Adelaiden onnettomuuden johdosta oli Ron Dennisille erityisasemassa, mutta ei laatikkopää ollut niin alisteisessa asemassa kuin Irvine/Barrichello/Räikkönen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eii nyt aivan, muistetaanpas että Coulthard mestaruuskiimassa Schumin loukkaannuttua esim kilkkasi Häkkisen vittuun Itävallassa, ei ihan puhtaan apupojan käytöstä. On toki huomioitava että Häkkinen Adelaiden onnettomuuden johdosta oli Ron Dennisille erityisasemassa, mutta ei laatikkopää ollut niin alisteisessa asemassa kuin Irvine/Barrichello/Räikkönen.
Kyllä, Laatikkopäällä oli ihan tasapäiset mahdollisuudet voittaa kisoja kuin mitä Häkkiselläkin oli. Esimerkiksi juurikin tuolla kaudella Spassa Coulthardin annettiin ajaa voittoon kun painoi jo muistaakseni heti lähdössä Häkkisen ohi kisan kärkeen. Tuohon aikaan voitolla oli vieläpä paljon nykyistä isompi merkitys kun kuusi parasta sai pisteitä mallilla 10-6-4-3-2-1. Häkä johti tuon kisan jälkeen pisteellä MM-sarjaa ennen Irvineä, voitolla ero olisi siis ollut viisi pinnaa.

Tokihan tuolla ei tarvitse enää sitten jossitella kun Häkkinen hoiteli mestaruuden sitten omin avuin kotiin, vaikka toki tiukalle menikin. Mutta olisipa ollut sinällään mielenkiintoista jos Irvine olisi lopulta voittanutkin mestaruuden muutaman pisteen erolla.

Voittojahan nuo muuten loppupeleissä keräsivät kautta 1998 lukuunottamatta yllättävän tasaisestikin McLarenin vuosina, esim. kaudella 2000 Mika voitti neljä kisaa ja Coulthard kolme (näistä kahdessa Häkkinen oli toinen) eli kyllä Davidin annettiin ajaa voittoihin jos vaan itse pystyi sen tekemään. Eikai näistä sinänsä tarvitse paljon jossitella kuitenkaan, ei Häkkinen tuolla kaudella olisi mestaruutta voittanut vaikka hän olisikin voittanut nuo kisat.

Isoin ero näiden välillä sitten sellainen yleinen tasaisuus ja ehkä se viimeinen voittamiseen vaadittava rutistaminen, aika paljon Coulthardilla oli kaikkea muutakin ylimääräistä ohjelmaa kun kisoja ajeli. Selkeästi sen verran huonompi kuski että ei koskaan mestarismiehen tasolle noussut. Olisi voinut ehkä sellaisen Villeneuve-mestaruuden voittaa ylivoimaisella autolla, mutta ei muuten.
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllä laatikkopää sai voittaa rehellisessä kilvanajossa vaikka mestaruuteen oli enää vain teoreettiset mahdollisuudet 99/00 -kaudet. Coulthardia ei ajattamalla ajettu Häkkisen taakse. Tuohon maailmanaikaan ei kyllä varikkomuurilta saatu autoa väliaikaisesti disabloitua ulostulokierroksella tosin kun nykyään kaiken maailman moottorikartoilla tehdään niitä pieniä eroja ja sopivasti unohtamalla hupsista vaan, miten tässä nyt näin kävikään.

Häkkinen olisi kolminkertainen mestari jos Coulthard olisi kaudella -00 väistänyt joka kerta Häkkistä. Toki nyt Häkkisen kaksi mestaruutta ovat ajamalla saatuja eikä taktikoimalla voitettuja. Toki ensimmäinen on nyt siinä ja siinä Australian tapahtumien johdosta, mutta ei se väärin mennyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Häkkinen olisi kolminkertainen mestari jos Coulthard olisi kaudella -00 väistänyt joka kerta Häkkistä. Toki nyt Häkkisen kaksi mestaruutta ovat ajamalla saatuja eikä taktikoimalla voitettuja. Toki ensimmäinen on nyt siinä ja siinä Australian tapahtumien johdosta, mutta ei se väärin mennyt.
Tästä kyllä vahvasti eri mieltä. Häkkinen hävisi mestaruuden Schumille 19 pisteellä ja kisojen voitotkin Schumille 9-4.

Coulthard oli kauden aikana Häkkistä parempi ainoastaan neljä kertaa silloin kun molemmat pääsivät maaliin saakka. Näistä kisoista kahdesti Coulthard voitti ja Häkä oli toinen, kerran Coulthard voitti ja Häkä oli kuudes ja kauden viimeisessä kisassa Coulthard oli toinen ja Häkä neljäs. Mestaruus oli jo ratkennut tuossa vaiheessa joten tuolla sijoituksella ei ollut merkitystä.

Noista kolmesta muusta siis realistisesti kaksi olisi voitu kääntää siten että Häkkinen olisi voittanut ja Coulthard toinen. Tässäkin tapauksessa Schumilla olisi edelleen 11 pistettä enemmän ja voitot 9-6.

Kyllä se suurin syy vähemmän yllättäen oli tuolloinkin McLarenin tekniikka. Häkkinen taisi heti kauden alussa keskeyttää kaksi kilpailua kärkipaikalta teknisiin vikoihin ja Schumi voitti molemmat. Toki Schumikin antoi vähän tasoitusta ajamalla pari kertaa ulos kauden puolivälin jälkeen mutta kuitenkin. Häkkinen ei pystynyt hyödyntämään Schumin keskeytyksiä yhtä hyvin, Häkkinen voitti yhden kisan niistä neljästä jotka Schumi keskeytti. Vastaavasti Häkkinen keskeytti kolme kertaa ja näistä jokaisen voitti Schumi. Tämäkin teki jo seitsemän pistettä MM-sarjassa Schumin eduksi, vaikka siis keskeytti useammin.

Edit:

Itse asiassa jos nyt oikein laskin niin mikäli näistä Häkkisen kolmesta keskeytyksestä esim. toinen alkukauden keskeytys ja Indianapoliksen keskeytys olisi jäänyt tulematta ja Häkkinen olisi ajanut maaliin sillä sijalla millä oli keskeyttäessään (ensimmäinen ja toinen) niin Häkkinen olisi voittanut mestaruuden pisteellä. Tällöin Häkällä olisi 16p enemmän ja Schumi olisi ollut voiton sijaan toinen joko Australiassa tai Brasiliassa eli neljä pistettä vähemmän. Kauden oikeat pisteet olivat siis Schumi 108 ja Häkä 89, tästä Schumilta -4 eli 104 ja Häkkinen +16 eli 105.

Häkkisen keskeytykset oli kaikki teknisiä vikoja. Eli eiköhän se kerro kaiken. Noh, saahan sitä jossitella...
 
Viimeksi muokattu:

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tästä kyllä vahvasti eri mieltä. Häkkinen hävisi mestaruuden Schumille 19 pisteellä ja kisojen voitotkin Schumille 9-4.

Coulthard oli kauden aikana Häkkistä parempi ainoastaan neljä kertaa silloin kun molemmat pääsivät maaliin saakka. Näistä kisoista kahdesti Coulthard voitti ja Häkä oli toinen, kerran Coulthard voitti ja Häkä oli kuudes ja kauden viimeisessä kisassa Coulthard oli toinen ja Häkä neljäs. Mestaruus oli jo ratkennut tuossa vaiheessa joten tuolla sijoituksella ei ollut merkitystä.

Noista kolmesta muusta siis realistisesti kaksi olisi voitu kääntää siten että Häkkinen olisi voittanut ja Coulthard toinen. Tässäkin tapauksessa Schumilla olisi edelleen 11 pistettä enemmän ja voitot 9-6.

Kyllä se suurin syy vähemmän yllättäen oli tuolloinkin McLarenin tekniikka. Häkkinen taisi heti kauden alussa keskeyttää kaksi kilpailua kärkipaikalta teknisiin vikoihin ja Schumi voitti molemmat. Toki Schumikin antoi vähän tasoitusta ajamalla pari kertaa ulos kauden puolivälin jälkeen mutta kuitenkin. Häkkinen ei pystynyt hyödyntämään Schumin keskeytyksiä yhtä hyvin, Häkkinen voitti yhden kisan niistä neljästä jotka Schumi keskeytti. Vastaavasti Häkkinen keskeytti kolme kertaa ja näistä jokaisen voitti Schumi. Tämäkin teki jo seitsemän pistettä MM-sarjassa Schumin eduksi, vaikka siis keskeytti useammin.

Edit:

Itse asiassa jos nyt oikein laskin niin mikäli näistä Häkkisen kolmesta keskeytyksestä esim. toinen alkukauden keskeytys ja Indianapoliksen keskeytys olisi jäänyt tulematta ja Häkkinen olisi ajanut maaliin sillä sijalla millä oli keskeyttäessään (ensimmäinen ja toinen) niin Häkkinen olisi voittanut mestaruuden pisteellä. Tällöin Häkällä olisi 16p enemmän ja Schumi olisi ollut voiton sijaan toinen joko Australiassa tai Brasiliassa eli neljä pistettä vähemmän. Kauden oikeat pisteet olivat siis Schumi 108 ja Häkä 89, tästä Schumilta -4 eli 104 ja Häkkinen +16 eli 105.

Häkkisen keskeytykset oli kaikki teknisiä vikoja. Eli eiköhän se kerro kaiken. Noh, saahan sitä jossitella...

Hienoja laskelmia, mutta kannattaisiko niissä ottaa huomioon Schumin tekniset keskeytykset myös? Vai eikö niitä lasketa koska ei ole suomalainen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Hienoja laskelmia, mutta kannattaisiko niissä ottaa huomioon Schumin tekniset keskeytykset myös? Vai eikö niitä lasketa koska ei ole suomalainen?
Hyvä huomio ja juttuni olivatkin ihan puhdasta jossittelua :) Schumin keskeytyksistä 2/4 oli ulosajoja ja kaksi teknisiä vikoja. Häkkisellä kaikki kolme keskeytystä oli teknisiä vikoja.
 

HaZekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans,Suomi
Myös ilmeisesti Verstappenin autoon ollan vaihtamassa jotain uuttaa palikkaa Monzaan, (uusi P-u) sun muuta, niin molemmat red-bullit starttaa kisaan hänniltä.

Joku on varma siitä että Kimin 1+1 vuotinen soppari julkaistaan tänään. (hymiö)
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Myös ilmeisesti Verstappenin autoon ollan vaihtamassa jotain uuttaa palikkaa Monzaan, (uusi P-u) sun muuta, niin molemmat red-bullit starttaa kisaan hänniltä.

Autosportilla oltiin sitä mieltä että molemmat Red Bullit ottavat nyt käyttöön seuraavan Rellun koneen kehitysversion, hyötyäkseen siitä sitten seuraavissa kisoissa(Monzassa ei olisi muutenkaan jakoja)
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Verstappenilla on vielä mahdollisuus käyttää yksi polttomoottori ja MGU-H ilman rangaistusta.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä GP3-sarjan kisaa katsellessa on kyllä hämmästyttänyt, miten härskisti tuota ympäri asfaltoitua Monzan rataa raiskataan kilvanajon osalta sääntöjen puitteissa. Heti startin jälkeen puolentusinaa autoa laski suoraan ja kiersi tötteröt voittaen sijoja. Parhaissa ohituspaikoissa eli pääsuoralla ja kohti toista shikaania voi puolustava jättää jarrutuksen niin myöhään, että missaa itse mutkan ja kiertää kepin pitäen sijansa. Oksettavaa touhua, taas tulee ikävää vanhoja kunnon nurmi- ja hiekka-alueita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös