Formula 1 – kausi 2018

  • 304 892
  • 1 853

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tapaus Lawrence & Lance Stroll on raikas tuulahdus menneisyydestä, pappa betalar. Lance Stroll sentään osaa ajaakin, ei ainoastaan kalliisti harrastava kuljettaja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisihan se vähän koomista jos koko kauden ja varsinkin eilen ihan kujalla ollut Vandoorne palkittaisiin siirrolla parempaan talliin. Tai no ei ainakaan paljoa paskempaan. Kai McLaren voisi siirtää Vandoornen syrjään loppukaudeksi ja silti pitää hänestä kiinni, ei kai Stoffelillä näillä näytöillä ole kysyntää yhtään missään?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Investoihan Lawrence Stroll aikoinaan (1991) Lotukseenkin - siis silloin kun muuan Mika Häkkinen siellä ajoi. Tuolloin ei kuitenkaan ollut massia pelastaa Lotusta. Myöhemmin sitten tuli rahaa enemmän ja 1998 sponssattiinkin jo Ferraria.

Lawrence investoi myös Premaan jolla Lance siis ajeli mestaruuteen. Hyviä tallikavereita vastaan hän tuolloinkin ajoi eli ei tosiaan mikään kädetön kuski ole kysymyksessä. Tuleekohan sitten Racing Pointilla myös tallikaverille tasaveroinen kohtelu? Jäänee nähtäväksi?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei välttämättä paljoakaan häviäisi. Massi-isästä huolimatta Stroll on kuitenkin jonkinlaisella potentiaalilla varustettu kuski ja siitä kertoo myös lähes näytöstyyliin voitettu F3-mestaruus parin vuoden takaa. Eikä viime kaudellakaan hävinnyt kuin 3 pistettä tallikaverilleen Massalle, jolla oli kuitenkin muutama vuosi ykkösissä alla. Tämän kauden Williams on vaan yksinkertaisesti aivan helvetin paska auto ja sillä tuskin Kubicakaan saisi ihmeitä aikaiseksi.

Joo toki Massan ura oli jo aika laskusuunassa, mutta silti vei Aika-ajot aika näytöstyyliin ja Strollilla tuo yksi hyvä kisa sateella jossa oli lähellä voittaa auttoi pisteissä myös aika paljon (tietenkin jokainen piste lasketaan). Ailahtelevuus oli ainakin tulokaskaudella iso ongelma. Tälläkaudella vaikea sanoa kun tallilla mennyt kaikki pieleen ja lieneekö jo kuinka aikaisessa vaiheessa perheellä suunitelmat tuon Force Indian ostoon ja ajatukset jo Williamsilta pois. Tietenkin kun testaaminen ei ole sallittua niin pari kisaa varmaan menee ajotuntuman saamiseen jos tallivaihdos tulee.

Sen takia itse tuota Kubicaa mietin mieshän tainnut kuitenkin jonkin verran olla mukana testaamassa Williamsin autoa, että varmaan helpompi lähteä tuttua autoa ajamaan kun hypätä surkeasta autosta hieman parempaan (esim. kovalaisen tapaus tulee muutaman vuoden takaa mieleen, ajoi paljon häntäpään autolla harjoituksia, mutta sitten kun piti hypätä Lotuksen kyytiin kimin tilalle niin aika hakemistahan se oli vaikka oli ajotuntumaa sen hetken autoista). Kuitenkin olisi ihan jännä nähdä jos Kubica tulee tilalle että pystyisikö hieman nostamaan tallin tasoa ja haastamaan juurikin vaikka Strollia. Vai ajaisiko mies sitten siellä vielä vandoorneakin hitaamin ja matelee sen mitä kättä saa pyöriteltyä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisihan se vähän koomista jos koko kauden ja varsinkin eilen ihan kujalla ollut Vandoorne palkittaisiin siirrolla parempaan talliin. Tai no ei ainakaan paljoa paskempaan. Kai McLaren voisi siirtää Vandoornen syrjään loppukaudeksi ja silti pitää hänestä kiinni, ei kai Stoffelillä näillä näytöillä ole kysyntää yhtään missään?

Toisaalta olisihan se vähän koomista sanoa että oot niin paska että ajetetaan mielummin toisen tallin kuskia, mutta älä huoli pääset ensikaudella taas rattiin. Kai tuossakin siirossa vähän haettaisiin sitä että pääsisi mies vähän näyttämään ajaamistaan kovempitasoisessa ympäristössä ja silloin kun auto ei olisi yritettyä rakentaa niin paljon Alonson ympärille mitä todennäköisesti nyt on. Kai tuo Williamsinkin toinen paikka ostettavissa olisi, mutta ei oikein uran kannalta varmaan hirveästi väliä vaikka pitäisi sen loppukauden taukoa ja ajaa harjoituksissa ja testeissä ajotuntumaa pitäen.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Joo toki Massan ura oli jo aika laskusuunassa, mutta silti vei Aika-ajot aika näytöstyyliin ja Strollilla tuo yksi hyvä kisa sateella jossa oli lähellä voittaa auttoi pisteissä myös aika paljon (tietenkin jokainen piste lasketaan). Ailahtelevuus oli ainakin tulokaskaudella iso ongelma. Tälläkaudella vaikea sanoa kun tallilla mennyt kaikki pieleen ja lieneekö jo kuinka aikaisessa vaiheessa perheellä suunitelmat tuon Force Indian ostoon ja ajatukset jo Williamsilta pois. Tietenkin kun testaaminen ei ole sallittua niin pari kisaa varmaan menee ajotuntuman saamiseen jos tallivaihdos tulee.

Sen takia itse tuota Kubicaa mietin mieshän tainnut kuitenkin jonkin verran olla mukana testaamassa Williamsin autoa, että varmaan helpompi lähteä tuttua autoa ajamaan kun hypätä surkeasta autosta hieman parempaan (esim. kovalaisen tapaus tulee muutaman vuoden takaa mieleen, ajoi paljon häntäpään autolla harjoituksia, mutta sitten kun piti hypätä Lotuksen kyytiin kimin tilalle niin aika hakemistahan se oli vaikka oli ajotuntumaa sen hetken autoista). Kuitenkin olisi ihan jännä nähdä jos Kubica tulee tilalle että pystyisikö hieman nostamaan tallin tasoa ja haastamaan juurikin vaikka Strollia. Vai ajaisiko mies sitten siellä vielä vandoorneakin hitaamin ja matelee sen mitä kättä saa pyöriteltyä.

Strollin tähänastinen starttipaikkojen keskiarvo tälle vuodelle on 16.62 - Sirotkinilla luku on 16.23. Oconilla 10.38 ja Perezillä 11.23. Alonsolla 12.46 ja Vandoornella 14.92.

Nyt jos olettaa Strollin saavuttavan parempia starttisijoituksia paremmalla autolla - mutta ehkä huonompia kuin Perez niin tuo keskiarvo voisi olla jotain 14.xx? Kubican pitäisi siis saavuttaa Williamsilla noin Leclerc (ka. 13.92) / Gasly (ka. 13.54) tasoisia tuloksia. Vaikka Kubica on joskus ollut kova rattimies, niin en ihan usko että hän moisiin tekoihin kykenee Williamsin F1-torsoautolla?

Kunhan nyt aluksi voittaisi tallikaverinsa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta olisihan se vähän koomista sanoa että oot niin paska että ajetetaan mielummin toisen tallin kuskia, mutta älä huoli pääset ensikaudella taas rattiin.
No joo, kai tässä skenaariossa Ocon saisi näyttää osaamisensa Alonsoa vastaan ja tarvittaessa Ocon veisi sitten Vandoornen tallipaikan ensi kaudeksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunhan nyt aluksi voittaisi tallikaverinsa.

Siitä on varmaan hyvä lähteä liikeelle, onhan se voitto jo että pääsee mukaan sarjaan, vauhti sitten asia erikseen. Sarjan ehkäpä hitaimmalta autolta ei voi paljon varmaan odottaa kun taas Force india veti juuri hyvän kisan. Toisaalta jännä myös nähdä näkyykö tallien sisällä miten nää kuskivalinnat. Tuleeko Forcella kenties erimielisyyksiä/katkeruutta noista kuskivalinnoista ja keventäisikö Williamsilla kenties ilmapiiri tuon kuskivaihdoksen jälkeen ja siellä varmaan isä Stroll on kuitenkin kulisseissa aika paljon vaikuttanut ja Kubica tuo hyvää pr tallille. Lähinnä omat kommentit oli myös sillä tarkoitettu että näissä ekoissa kisoissa varmaan itse kullakin on hakemista jos näitä vaihdoksia tulee, että silloin myös on paras paikka iskeä heikommallakin autolla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Joo toki Massan ura oli jo aika laskusuunassa, mutta silti vei Aika-ajot aika näytöstyyliin ja Strollilla tuo yksi hyvä kisa sateella jossa oli lähellä voittaa auttoi pisteissä myös aika paljon (tietenkin jokainen piste lasketaan). Ailahtelevuus oli ainakin tulokaskaudella iso ongelma. Tälläkaudella vaikea sanoa kun tallilla mennyt kaikki pieleen ja lieneekö jo kuinka aikaisessa vaiheessa perheellä suunitelmat tuon Force Indian ostoon ja ajatukset jo Williamsilta pois. Tietenkin kun testaaminen ei ole sallittua niin pari kisaa varmaan menee ajotuntuman saamiseen jos tallivaihdos tulee.

Sen takia itse tuota Kubicaa mietin mieshän tainnut kuitenkin jonkin verran olla mukana testaamassa Williamsin autoa, että varmaan helpompi lähteä tuttua autoa ajamaan kun hypätä surkeasta autosta hieman parempaan (esim. kovalaisen tapaus tulee muutaman vuoden takaa mieleen, ajoi paljon häntäpään autolla harjoituksia, mutta sitten kun piti hypätä Lotuksen kyytiin kimin tilalle niin aika hakemistahan se oli vaikka oli ajotuntumaa sen hetken autoista). Kuitenkin olisi ihan jännä nähdä jos Kubica tulee tilalle että pystyisikö hieman nostamaan tallin tasoa ja haastamaan juurikin vaikka Strollia. Vai ajaisiko mies sitten siellä vielä vandoorneakin hitaamin ja matelee sen mitä kättä saa pyöriteltyä.

@Giroux

Itse taas olen taipuvainen uskomaan, että Williamsin auto on tosiasiassa hitusen parempi kuin sen kuljettajat saavat sen näyttämään. En kovin arvosta Strollia ja esimerkiksi tämän kauden suoritukset eivät ole vakuuttaneet, kun tulokkaana ajava Sirotkinkin ajaa paremmin, ja kun en arvosta Sirotkiniakaan kovin korkealle. Bottastahan välillä lyödään sillä, että hävisi ajoittain Massalle, mutta Stroll se vasta hävisikin.

Olisi Strollillekin hyvä siirtyä Force Indialle saman tien, koska tällöin Stroll saisi hävitä Perezille, eikä se olisi mitenkään yllätyksellistä, tai ennemminkin Strollilla olisi vain voitettavaa, kun siirtyisi kesken kauden uuteen talliin. Pelikenttä tasoittuu, mikäli vaihdos tehdään kauden jälkeen, jolloin pitää ajaa vähintään tasaväkisesti.

En pistäisi tosiaan pahakseni sitä, että Kubica ajaisi kilpailuja tänä vuonna, mutta täytyy toivoa, että Ocon löytäisi kodin. Enkä ole luovuttanut vielä Vandoornen kohdalla, joskin F1:ssä elämä on raakaa ja se on tulos tai ulos. Vandoornen kausi ja koko ura on ollut laskusuuntainen, mutta en usko sen olevan täysin belgialaisen ajotaidoista kiinni.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö kukaan muu todellakaan ajattele samanlailla kuin minä, jos kuljettajat vaihtavat jo kesken kauden talleja, niin Sainz siirtyy Alonson tilalle McLarenille.

Ei taida Fernandolla olla kovinkaan kova halu ajaa kautta loppuun.

Ja Ocon sitten Sauberille Ericssonin tilalle tai Renaultille Sainzin tilalle. Ja toki on vielä mahdollista että Ocon menee Williamsillekin. En usko pätkääkään että noin hyvä kuljettaja jää ilman ajopaikkaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kyllä ihmetellä, että mitä helvettiä tuolla Ferrarilla touhutaan. TV-kuvista nähtiin, että Kimin takapyörä ja takasiipi ottivat startissa osumaa ja Kimi kysyy tuhat kertaa radiosta, että nyt on hei oikeasti joku vinossa, kun auton takapää on aivan holtiton ja kisainssi vastaa, ”everything is fine Kimi, everything is fine, stay out” lopulta tullaan varikolle ja kukaan ei huomaa takasiivessä mitään, säädetään vaan etusiipeä. Ja Kimi jatkaa radioon huutamista, saaden vastauksena ”everything is fine Kimi”. Lopulta äijä ite kattoo peileistä että onhan se takasiipi paskana, vaikka talli väittää muuta.

Käsittämätöntä touhua.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Pakko kyllä ihmetellä, että mitä helvettiä tuolla Ferrarilla touhutaan. TV-kuvista nähtiin, että Kimin takapyörä ja takasiipi ottivat startissa osumaa ja Kimi kysyy tuhat kertaa radiosta, että nyt on hei oikeasti joku vinossa, kun auton takapää on aivan holtiton ja kisainssi vastaa, ”everything is fine Kimi, everything is fine, stay out” lopulta tullaan varikolle ja kukaan ei huomaa takasiivessä mitään, säädetään vaan etusiipeä. Ja Kimi jatkaa radioon huutamista, saaden vastauksena ”everything is fine Kimi”. Lopulta äijä ite kattoo peileistä että onhan se takasiipi paskana, vaikka talli väittää muuta.

Käsittämätöntä touhua.

Muutenkin tuntuu käsittämättömältä, miten tuollaisen miljardibisneksen ohjaksissa ollaan ajoittain aivan kujalla. Ja yleensä 7:n kanssa...
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Muutenkin tuntuu käsittämättömältä, miten tuollaisen miljardibisneksen ohjaksissa ollaan ajoittain aivan kujalla. Ja yleensä 7:n kanssa...

Tää auto nro 7:n kanssa kausi toisensa perään töhöily saa jo niin koomisia piirteitä, että alan epäillä Vettelin sopimuksessa olevan joku klasuuli ettei tallikaveri saa vahingossakaan näyttää Vetteliä itseään paremmalta. Tässä kisassa olisi hyvinkin voinut olla niin, vaikka Kimi tuskin olisi Vetteliä paremmin sijoittunut. Olisi voinut silti näyttää paremmalta. Ehkä katselen asiaa puolueelisten lasien läpi, mutta en ikäpäivänä näiden Ferrarikausien aikana muista Vettelin kanssa olleen vastaavia sekoiluja. Ja Kimin kanssa jo niin usein, että kyllä se sisäinen salaliittoteoreetikko alkaa heräillä, vaikka järki sanookin ettei tuollaisessa ole tallin kannalta, no, mitään järkeä.

Toinen juttu tää (ainakin Marchionen aikaan, saa nähdä miten ensi kaudella) lähtökohtaisesti Vettelin kohtelu ykköskuskina jo kauden alusta lähtien, Mersujen saadessa suht tasapäisen kohtelun siihen asti kunnes tallin kannalta yksinkertaisesti on järkevää pistää kaikki paukut toisen kuskin mestaruuden tavoitteluun. Ei tuo nyt ulospäin näy, mutta olen ihan varma että Vettelin sopparissa (toisin kuin Hamiltonin) on tällainen ykköskuskipykälä. Ja tämä ei faktana, vaan taas se oma pieni salaliittoteoreetikko. Kyllä Vettel silti Kimiä parempi kuski lienee, sitä en kiellä. Silti vain toinen näistä mestaruuden tavoittelijoista on sanonut että ihan sama kuka on tallikaverina.

Ja sitten on tää Italian lehdistö. Jos Vettel lähtee paalulta ja sijoittuu esim toiseksi, Kimi lähtee kutosruudusta ja sijoittuu kolmoseksi. Italian lehdistön arvosanat kisasta: Vettel 9, Kimi 5.

Näistä syistä johtuen mulle tärkeintä formuloissa on se, että Vettel ei voita ainoatakaan mestaruutta Ferrarilla. Kaikki muu on toissijaista.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Näistä syistä johtuen mulle tärkeintä formuloissa on se, että Vettel ei voita ainoatakaan mestaruutta Ferrarilla. Kaikki muu on toissijaista.
Yhdyn tähän täysin. Ferrarin toiminta oli jo Schumin aikoina sellaista, että talli on minulle todella vastenmielinen. Toivottavasti Hamilton vie mestaruudet, jos ja kun suomalaiset eivät sitä tule tekemään.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Yhdyn tähän täysin. Ferrarin toiminta oli jo Schumin aikoina sellaista, että talli on minulle todella vastenmielinen. Toivottavasti Hamilton vie mestaruudet, jos ja kun suomalaiset eivät sitä tule tekemään.
Vahva puolto: jossei suomalaiset pärjää, niin ei se vetteli sitten ainakaan.
Ja koko Ferraritallille iso perse!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Itketään italialaisesta lehdistöstä, keksitään salaliittoteorioita kun nelinkertainen maailmanmestari on parempi kuin se oma suosikki ja tästä syystä vihataan Ferraria.
Tälläisiä kun lukee niin samalla logiikalla pitäisi alkaa vihaamaan suomalaisia kuskeja mutta se olisi yhtä lapsellista.

Edit. Tulin katumapäälle tuosta "lapsellista" heitosta. Olen pahoillani enkä arvostele ketään kun kuka minä olen mitään arvostelemaan, itsekin vihaan paahtoleipää kun sain tällin leivänpaahtimesta ja vihaan porilaisia kun satakunnan kansa kirjoittaa niin punavärilasin satakuntalaisesta kiekosta. Maailma on epäreilu.
 
Viimeksi muokattu:

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itketään italialaisesta lehdistöstä, keksitään salaliittoteorioita kun nelinkertainen maailmanmestari on parempi kuin se oma suosikki ja tästä syystä vihataan Ferraria.
Tälläisiä kun lukee niin samalla logiikalla pitäisi alkaa vihaamaan suomalaisia kuskeja mutta se olisi yhtä lapsellista.

Oletko sitä mieltä että italialaismedian antamat arvosanat Ferrarin kuskeille menevät aina reilusti? Oikeastaan Vettel saa aina kiitettävän pintaan ellei kolaroi itseään ja jotain toista pihalle, kun yritti voittaa kisaa ekalla kierroksella väkisin. Kimillä podium-sijoituskin monesti antaa maksimissaan tyydyttävän, vaikka ajelisi heti kiitettävän Vettelin perässä maaliin. Jotkut sijat 4-6 antavat arvosanaksi ehkäpä 5- ja Kimin uskotaan nukahtaneen rattiin, samalla kun luultavasti Kimin stintti ja renkaiden kestävyys venytettiin äärimmilleen, jotta Kimi jäisi hetkeksi tukkeeksi Mersuille. Montakohan kertaa tämäkin on nähty, että Kimi ihmettelee radiossa tai kisan jälkeen taktiikkaa, mikä tallikaverille tehtiin paremmaksi.

Sitä ei kai kukaan ole kiistänyt, etteikö Vettel olisi yksinkertaisesti parempi kuin Räikkönen. Mutta olet kai itsekin sitä mieltä, että toisen auton kanssa on keskimäärin enemmän teknisiä murheita, ja varsinkin tiimin puolelta sählinkiä? Ei nyt tietenkään mitään tahallisia sabotaaseja, mutta Italian sokeinkin mummo huomaa, että tallin isoin fokus on keskittynyt Vettelin hyväksi. Vieläkö Kimi ajaa heikommalla moottorilla, vai onko jo saanut yhdenvertaisen menopelin alle?

En sanoisi vihaavani Ferraria, mutta kyllähän siellä näin suomalaisittain tehdään osa asioista harmillisesti Kimin kannalta. Jos roolit olisi toisinpäin ja Kimi veisi Vetteliä lähes joka kisassa, ja yleensä vain Sebastianin auton kanssa olisi näitä koomisia kommelluksia, niin kyllä se Suomessa huomattaisiin myös. Huomasihan kaikki myös että aina se oli Rubensin auto, jos jotain ongelmaa iski Ferrariin Schumin vuosina.
 

BaronFIN

Jäsen
Itse väitän edelleen että Ferrari ei ole ikinä pystynyt tarjoamaan kahta tasa-arvoista autoa kuskeilleen. Joku -83 Arnoux/Tambay kaksikko veti tasaisen kauden keskenään (=tallimestaruus), mutta modernilla aikakaudella (Schummacherista alkaen) ei ole kautta jolloin molemmat autot olisi olleet palveluiltaan tasan.

Ja tässä ei ole taustalla mitään salaliittoa: Todtin/Brawnin aikana kyse prikuulleen toteutetusta järjestelmällisyydestä ja linjasta (viis mestaruutta hei), mutta heidän jälkeen kyse on ollut valitun linjan huonosta kopioinnista ja osaamisen puutteesta oli valittu linja mikä tahansa. Mutta mestaruuksia voitetaan vain laadukkaalla toiminnalla kautta linjan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ainahan tämä on Formuloissa ollut tämänkaltaista. McLarenilla Coulthard oli täysin apupoika ja Häkkisen asema ei mitenkään poikennut Schumacherin vastaavasta Ferrarilla.
David jopa kolasi Schumacherin Spassa 98 joka lopulta oli aika merkittävä tapahtuma mestaruutta ajatellen.

Sama asema on ollut lähestulkoon kaikilla moninkertaisilla mestareilla.
Hamiltonin tässä suhteessa vähän poikkeus muihin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Itketään italialaisesta lehdistöstä, keksitään salaliittoteorioita kun nelinkertainen maailmanmestari on parempi kuin se oma suosikki ja tästä syystä vihataan Ferraria.
Tälläisiä kun lukee niin samalla logiikalla pitäisi alkaa vihaamaan suomalaisia kuskeja mutta se olisi yhtä lapsellista.

Jollekkin lehdistön antamalle arvosanalle on ihan yks hailee. Mutta eikö sinua Ferrari fanina ihmetytä yhtään, miten talli toimi toisen auton kohdalla Belgiassa? Aika-ajoista on jo kaikki jauhettu, mutta ei uskota kun gridin yksi kokeneimmista kuskeista sanoo että nyt joku on vialla, ei ole pitoa takana. Hoetaan vain miten kaikki on good, ja stopilla säädetään etusiipeä, vaikka Kimi monta kertaa sanoi että ongelma on auton takapäässä.

Kirjoitin jo aiemmin, etten usko mihinkään salaliittoon. Mutta selvästi Kimin kohdalla asioita ei tehdä samalla tavalla mitä Vettelin kanssa. Mikä on sinänsä aivan järjetöntä, koska Kimi on tällä kaudella ollut loistavassa vauhdissa, ja pystyisi auttamaan Vetteliä mestaruustaistelussa, sekä keräämään tallille enemmän pisteitä. Kai Ferraria myös tallimestaruus kiinnostaa?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En usko että Kimi ajaisi metriäkään kenenkään apupoikana, miehellä on sen verran itsekunnioitusta ja rahaa mies tuskin pitää minään motivaattorina.

Samaan kelkkaan kun näitä "tallin kusemisia" on tapahtunut jo vuosia niin Kimi ei ajaisi jos pitäisi talliväkeään kädettöminä.

Paljon on ollut huonoa tuuria ja Vettel on yksinkertaisesti yliluonnollisen hyvä tässä lajissa... tosin on hänen omaa syytään ettei johda mm-sarjaa tällä hetkellä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
David jopa kolasi Schumacherin Spassa 98 joka lopulta oli aika merkittävä tapahtuma mestaruutta ajatellen.

Tämä on aika mielenkiintoinen ja sangen veikeä näkökulma tilanteeseen, jossa Schumacher ajaa McLarenin perään Coulthardin ajaessa radan oikeaa laitaa pitkin, eikä David tehnyt lainkaan sivuttaisliikettä vaan ajoi radan suunnan mukaisesti valkoisen viivan vieressä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä on aika mielenkiintoinen ja sangen veikeä näkökulma tilanteeseen, jossa Schumacher ajaa McLarenin perään tilanteessa, jossa Coulthard ajoi radan oikeaa laitaa pitkin, eikä tehnyt lainkaan sivuttaisliikettä vaan ajoi radan suunnan mukaisesti valkoisen viivan vieressä.

Mitä nyt himmasi suoralla kun takana oleva ei vesisumun takia nähnyt mitään ja on itse tuon myöntänytkin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mitä nyt himmasi suoralla kun takana oleva ei vesisumun takia nähnyt mitään ja on itse tuon myöntänytkin.

Kierroksella ohitettavan onkin väistettävä takana tulevaa ja tarvittaessa himmattava vauhtia. Muussa tapauksessa kyseessä on sääntörikkomus, jota kutsutaan termillä ignoring blue flags, ja sääntö on tullut FIA:n sääntökirjaan vuonna 1995. Tuon enempää Coulthard nyt ei olisi oikein voinut väistää kuin nyt teki. Jotenkin vaikeaa saada noudoksi tilannetta, jossa edelleen kuljettaja ajaa radan laitaa pitkin ja hidastaen vauhtia, jotta saa varmistettua sen, että takana tuleva auto pääsee varmasti ohi ennen Pujonia(?).

Edit. Ymmärtäisin tällaiset noutopuheet mikäli Coulthard olisi tehnyt äkillisen jarrutuksen tai kääntänyt äkillisesti keskellä suoraa. Schumacherille jätettiin kymmenen metriä tilaa tulla ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös