Mainos

Formula 1 – kausi 2017

  • 321 206
  • 1 872
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuo jotenkin niin selvästi Wehrleinilta haiskahtaa. Ilman sopimusta ja Mersu laittoi ukon Manorille moottoreiden mukana. Tämä tippui kuin taivaasta suoraan Wehrleinin pussiin.
Toivottavasti Valtteri kuitenkin pääsisi Wolffin suhteidensa tai muiden avustuksella sisään. Se olisi kyllä helvetin hienoa!

Kova ratkaisu kyllä Nicolta ja pakkohan tuota on arvostaa. Vähän tekee kyllä ensi kauden asetelmista vähemmän hekumalliset, kun Mersun kiistapari ei enää ole ottamassa yhteen. Tässä saattaa hyvinkin olla käsillä tilanne, jossa jos Mersu saa yhtä kovan auton tehtyä kuin viime vuosina, niin Hamilton ajelee rauhaukseen mestaruuteen jo kauden puolivälissä.
Eli paluu Schumacherin aikoihin näin kärjistäen sanottuna.

Mielenkiintoinen off-season on ainakin luvassa ja uusi kausi uusine autoineen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
AIka iso ja todella yllättävä päätös Nicolta !. Nuorena lähti poika eläkkeelle mutta kaikki kunnia hänelle siitä päätöksestä !
Nyt kun Nico aikanaan ottaa "viidentenä" suomalaisena ? vastaan MM-pokaalin niin heitetään tyhmä aasinsiltakysymys, että kuka on Häkkisen, Pappa Rosbergin ja Kimin lisäksi ottanut vastaan mm-pokaalin ? Ei pitäisi olla vaikea mutta kuka on nopein vastaaja ?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Pidän tätä itse asiassa erittäin ryhdikkäänä päätöksenä Rosbergilta. Nicolle se maailmanmestaruus oli tietyllä tavalla se "The juttu" joka oli vielä saavuttamatta, ja nyt kun sen viimein saavutti niin varmaan takki oli aikalailla tyhjä. Nicosta kuitenkin jollain tavalla aistii sen että se yksi mestaruus tavallaan "riittää", tai siis että mikään pakkomielle niitä mestaruuksia ei ole haalia enempää kasaan. Ei ole tyylikkäämpää tapaa lopettaa ja poistua näyttämöltä kuin hallitsevana maailmanmestarina. Propsit Nicolle, hieno mies.

Toki se takaportti on aina olemassa:
Heitän ihan perstuntumalta, että Rosberg tekee vielä paluun kahden vuoden päästä enintään. Huokuu semmoinen kuva, että on palanut vähän loppuun ja tarvitsee nyt hengähdystauon.
Mietin tuossa tosiaan että sellainen pieni takaportti tässä on, eli Hamilton ajaa nyt sopimuksen mukaisesti kaudet 2017-18 vielä Mersulla, ja sen jälkeen menee joko Ferrarille tai takaisin "kotiin" McLarenille, ja sen jälkeen Nico tekee vielä oman comebackinsa Mersulle.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Leo Kinnunen? Noin muuten oli kyllä aika kyrväkäs päätös Nicolta, peukku täältä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun Nico aikanaan ottaa "viidentenä" suomalaisena ? vastaan MM-pokaalin niin heitetään tyhmä aasinsiltakysymys, että kuka on Häkkisen, Pappa Rosbergin ja Kimin lisäksi ottanut vastaan mm-pokaalin ? Ei pitäisi olla vaikea mutta kuka on nopein vastaaja ?
Nina Rindt taisi olla kyseessä. Jochen Rindt kuoli kesken kauden, mutta vei mestaruuden ja Nina Rindt oli ensimmäinen suomalainen, joka tuon palkinnon "sai".
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
No olipas tieto :) Mikäs se Leo Kinnunen oli, varmaan pelkkä kuski sitten..? Tuli mieleen että kun noita ajajia on kuollut taannoin aikamoisella frekvenssillä niin suomalaisia ei ole tainnut isoissa sarjoissa kuolo korjata? (pl. Henkka Toivonen) Meni OT:ksi,sorry.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
No olipas tieto :) Mikäs se Leo Kinnunen oli, varmaan pelkkä kuski sitten..? Tuli mieleen että kun noita ajajia on kuollut taannoin aikamoisella frekvenssillä niin suomalaisia ei ole tainnut isoissa sarjoissa kuolo korjata? (pl. Henkka Toivonen) Meni OT:ksi,sorry.
Leo Kinnunen oli ensimmäinen suomalainen F1-kuljettaja, kaudelta 1974. Tallina oli niin ikään suomalinen AAW Racing Team, jonka nimi oli peräisin liikemies Antti Aarnio-Wihurilta. A-W ei tosin itse ollut tässä tallissa millään muotoa rahoittajana tai muutenkaan mukana, mutta hänen aikanaan omistama AAW Racing oli käsittääkseni kohtalaisen tunnettu talli erilaisissa kilpa-autoluokissa formuloiden ulkopuolella, ja tätä nimeä käytettiin sitten myös formulatallin nimenä. A-W:n suostumuksella toki.

AAW Racing Team sai autonsa mukaan kaudella 1974 kuuteen GP-viikonloppuun, mutta ainoastaan yhdessä näistä päästiin ihan kisaamaan eli Ruotsin GP:ssä kesäkuun 9. päivä. Muina viikonloppuina Kinnunen ei edes päässyt aika-ajoihin saakka, tuolloin siis ajettiin vielä erilliset karsinnat varsinaisiin aika-ajoihin, eikä todellisuudessa olisi pitänyt päästä edes Ruotsissakaan mutta markkinointimielessä Kinnunen päästettiin kilpailemaan. Kisakierroksia Kinnunen sai kasaan kokonaiset kahdeksan kappaletta.

AAW:n käyttämänä auto oli itse asiassa Surtees -tallin vanha testiauto, joka oli enemmän tai vähemmän paskana jo AAW:lle tultuaan ja renkaatkin siinä oli hunoot. Liian painava ja tehoton auto, senpä vuoksi Kinnunen ei sillä pärjännytkään. Kyllähän Kinnunen kaiketi ihan rattimies kuitenkin oli, koska voittoja kuitenkin erilaisista rata-autoluokista löytyy jonkin verran, mutta se läpimurto formuloihin jäi tekemättä. Merkittävä kuljettaja kuitenkin, ja teki työtä aikana jolloin formulat ei Suomessa vielä erityisen tunnettua viihdettä ollut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hattua pitää nostaa Rosbergilta että jättää miljoonat nostamatta ja päättää keskittyä muihin hommiin kun kovin nälkä katosi uran päätavoitteen saavuttamisen jälkeen. Fiksulta kaverilta on aina vaikuttanut jolla on elämässä arvot kohdallaan. Rosberghan ei missään vaiheessa mm. jättänyt mitään yhden kortin varaan vaan opiskeli pitkään ajamisen ohessa, että jos paikka F1:ssä ei aukeakaan niin on olemassa plan B. Saas nähdä mitä tekee jatkossa, että lähteekö F1-uran jälkeisissäkin kuvioissa seurailemaan isän jalanjälkiä?

Mutta nyt meni kyllä mielenkiintoiseksi tallipeli, kun käytännössä kaikilla kovilla nimillä on jo nimet papereissa ja Mersu joutuu käytännössä joko ostamaan jonkun sopimuksen irti tai tyytymään kakkostason vaihtoehtoihin. Vaikka Werhleinia pidetään erittäin lupaavana niin kyllä minä hänet yhden Manor-kauden jälkeen luen vielä kakkostason vaihtoehdoksi ja toivoisin että sarjan parasta autoa ei ihan noin köykäisillä näytöillä päästäisi ajamaan. Ihan täysin en nimittäin ainakaan minä vielä vakuuttunut Wehrleinista vaikka muutama ihan hyvä väläytys kauteen mahtuikin.

Alonso varmasti on soittanut saman tien managerilleen että "nyt äkkiä hakemusta sisään" mutta vaikka kuskina onkin ihan sarjan kärkipäätä, ellei paras, niin en ole varma haluaako Mersu kuitenkaan Alonsoa Hamiltonin pariksi. Se edellinen kokemus tästä parivaljakosta samassa tallissa ei ollut kovin lupaava, ja sillä kertaa Hamilton oli vielä tulokas joten tällä kertaa saattaisi tulla vieläkin enemmän kipinöitä. Kaksi tuollaista "ihmiskyrpää" samassa tallissa ei kyllä välttämättä sovi tähän Toto Wolffin "talli ensin" -strategiaan ja kuskien kontrolloiminen menisi aika vaikeaksi.

Bottas on yksi potentiaalinen vaihtoehto ensinnäkin siksi että on Toto Wolffin suojatteja, ja tämän Mersu-Williams-yhteistyökuvion myötä Bottaksen irroittaminen Williamsilta voisi olla mahdollista vaikka Frank Williams ei näissä tilanteissa yleensä kovin joustava olekaan. Mutta kunnon alennus moottoreista voisi saada Frankinkin taipumaan. Bottas olisi sikälikin hyvä pari Hamiltonille että vaikka ajaa radalla tiukasti kilpaa niin ei ole hirveästi lähtenyt mukaan näihin politikointeihin ja paskanlänkytystalkoisiin mitä moni muu kuskin harrastaa. Bottaksen puolesta puhuu myös tasaisuus ja suoritusvarmuus. Aika kovalla prosentilla on ajanut pisteitä Williamsilla, ja tuollainen kuski on kyllä tallimestaruuden kannalta kovaa valuuttaa.

Wehrlein varmasti Mersulle se helpoin vaihtoehto, mutta haluaako Mersu riskeerata kuitenkaan noin kokemattoman kuljettajan kanssa? Ensi kaudella Red Bullin suunnasta saattaa tulla huomattavasti enemmän haastetta kun aeropuoli korostuu, ja siellä on ainakin kuskikaksikko ihan sieltä kovimmasta päästä, niin onko Mersulla yhtään varaa antaa tasoitusta jos Wehrlein ei olekaan vielä valmis huipputalliin?

Todellisena mustana hevosena voisi heittää Buttoninkin vielä. Vaikka ilmoitti jo "sapattivuodesta" niin huippuauto voisi saada Buttoninkin vielä motivoitumaan uudestaan. On tasonsa moneen kertaan osoittanut, ja yhteistyö Hamiltonin kanssa toimi McLarenilla hyvin, niin ei välttämättä olisikaan kovin kaukaa haettu vaihtoehto jos nämä ykköskorin ukot eivät ole saatavilla ja Mersu toteaa että Wehrlein on heille liian suuri riski. Tiimikin on ainakin osittain tuttu kun Button ajoi pitkään Mersun edeltäjätalleissa ja voitti mestaruutensakin Brawnilla joka oli Mersun edeltäjä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En tästä ketjustta löytänyt sanalla "sakko" mitään, niin pohdin vaan, että joutuuko Nico nyt maksamaan tallille jonkin sopimussakon, kun lopettaa ennenaikaisesti? Rikkooko Nico siis työsopimustaan? Onkohan sopimus määräaikainen.

Toisaalta sopimukset voi tietenkin purkaa ns. yhteisymmärryksessä ja talli oli kai tietoinen mahdollisesta lopettamispäätöksestä aiemmin kuin me muut. Kunhan mietin.

Ai niin onnea Nicolle! Congratulations Nico!
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
No olipas tieto :) Mikäs se Leo Kinnunen oli, varmaan pelkkä kuski sitten..? Tuli mieleen että kun noita ajajia on kuollut taannoin aikamoisella frekvenssillä niin suomalaisia ei ole tainnut isoissa sarjoissa kuolo korjata? (pl. Henkka Toivonen) Meni OT:ksi,sorry.
Hans Laine kuoli Nurburgringilla 1000km kisan lämmittelyssä.
Hans Laine – Wikipedia

Ja niin mikäli Jochen Rindt ei olisi kuollut tuolloin 1970, olisi Leksa ollut lähellä F1-paikkaa jo aiemmin. Myöskin Bernie Brabhamin päällikkönä toimiessaan taisi Leksalle sopimusta ihan tarjotakin. Myöhemmin Kinnunen oli vielä lähellä paikkaa muistaakseni Wolf-tallista, mutta testiä edeltävänä päivänä toinen kuski(Schekter?) oli romuttanut auton.

Mutta joo, Wehrlein on kyllä erittäin vahvoilla nyt tuohon Nicon tilalle.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nicolla ei pää kestänyt olla Hamiltonia hitaampi ja kun voitti pystin, niin lopettamispäätös oli helppo. Toivottavasti päätös pitää ja ei tuu combäckejä. Siitä huolimatta täytyy arvostaa, kun pelaa itsensä eikä muiden pillin mukaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hämmentävä, nopea ja yllättävä päätös Nicolta. Ettei vain veri vetäisi radalle talvitestien jälkeen? Ensi kauden kuviot menevät muutoinkin monella tapaa uusiksi ja tämä vielä päälle. Mielenkiintoinen kausi lienee luvassa, paitsi jos Mersun dominanssi jatkuu. Siinä tapauksessa Hamilton ajelee mestaruuteen melko helpolla oli toisessa autossa kuka tahansa. Wanha huru-ukko Bernie toivoisi näkevänsä Alonson mersun ratissa, tätä tuskin kuitenkaan näemme. Siitä pitänee huolen Toto, joka varmasti muistaa McLarenin, Alonson ja Hamiltonin "yhteistyön". Alonso Mersulla toisi varmasti lisää katsojia ja sitä,kautta lisää fyffeä Bernielle.

Nyt olisi unelmapaikka Bottakselle tarjolla ainakin periaatteessa. Uskon kuitenkin, että paikka menee Wehrleinille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Nicolla ei pää kestänyt olla Hamiltonia hitaampi
Hyvinhän se kesti kun nimenomaan sen mestaruuden voitti, vaikka koko ajan oli täysin painetilassa (esim. viimeinen kilpailu), ja Lewis sai ajella aikalailla rennosti loppukauden kun homma ei ollut pelkästään omissa käsissä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin en siitä pään kestävyydestä tiedä, mutta painetila on ollut viime vuodet Nicolla niin kova Lewista vastaan, että sinäänsä ihan ymmärrettävä päätös. Nico on kuitenkin 14-vuotiaasta asti ajanut Lewista vastaan ja nyt saavutti sen ensimmäisen voiton miehestä. Kyllä siinä varmaan itse kullakin olisi takki tyhjä tuon jälkeen.
 

Captain J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Jackets
Huhhuh Rosbergin poikaa, piti ihan kahteen kertaan lukea uutiset lopettamisilmoituksesta. Ei siinä, mikäs sen parempi tapa lopettaa kuin hallitsevana maailmanmestarina ja kaikkea hyvää jatkoon. Ikinä ei kuulunut omiin suosikkeihin, mutta olin kuitenkin iloinen että Nico pokaalin pokkasi eLwiksen sijaan. Muistelen jostain lukeneeni että Nico haaveili aerodynamiikan parissa työskentelystä nuoremapana, kenties jatkaa nyt opintojaan ja nähdään myöhemmin varikolla hieman erilaisissa haalareissa..?

Mutta nyt eletäänkin mielenkiintoisia aikoja - kula tilalle? Vahvimpia realistisia kandidaatteja lienee Bottas ja Wehrlein. Bottas on jo osoittanut että on nopea, varma ja tasainen suorittaja, mutta hänestä ehkä on muodostunut sellainen liian varman kuljettajan kuva osittain kalustosta johtuen. Valtteri harvemmin on tehnyt sellaisia wau-efektin aikaansaamia ohituksia/suorituksia, joita muita kärkikuskeilta kuitenkin on nähty, Verstappenilta melkeinpä liukuhihnalta.

Wehrleinin isoin plussa on se, että hän on saksalainen, ja sillä voi olla vaikutusta kuljettajan valintaan. Toisaalta vaikka hän on suht nopea, niin Ocon laittoi aika hyvin kampoihin miehelle - taisi olla jopa enimmäkseen se nopeampi Manor, mutta tästä en ole ihan satavarma.

Hülkenberg voisi olla yksi vaihtoehto kanssa, sellainen musta hevonen tässä kisassa. Kaveri on käytännössä saksalainen Bottas joka ei ole saanut ikään mahdollisuutta ajaa kärkitallissa F1:ssä. Renaultlla saattaa olla vain aika kova hintalappu miehestä, joten varmaan Bottas vähän halvemmalla irtoaisi kuiteskin.

Buttonin palkkaukseen en usko. Kaveri halunee jo lopettaa ihan oikeastikin, ja toisaalta saksalaistiimi ei välttämättä halua kahta brittikuskia talliinsa... En tiedä, mutta oishan se aikas kiva kun Button veisi ensi kaudella Mersulla mestaruuden eLwiksen nenän edestä ja lopettaisi siihen uransa.. :)

Muista kärkinimien palkkauksiin en usko. Alonso voisi olla palkattavissa, mutta Mersulla ehkä halutaan saada vähän seesteisempi työilmapiiri - Alonso sitä ei ainakaan paranna. Vettel ois markkinoinnin suhteen paras vaihtoehto, mutta kallis ja toisaalta haluaako talli riskeerata että työilmapiiri kiristyy entisestään... Ricciardo olisi varmaan realistisin vaihtoehto, mutta mies istuu autossa joka todennäköisesti on aerodynaamisesti ensi kaudella se paras vaihtoehto, ja tuskin RB haluaa miestä päästää vaikka Ricciardo itse haluaisi lähteä Maxia karkuun...

Summa summarum: kyllä se Bottas ensi vuonna Mersua ajaa. Williams saa Wehrleinin toiseen autoon, pidemmän ja halvemman moottorisopimuksen jossa on pykälä samantasoisesta moottorista emoyhtiön autojen kanssa. :)
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikä olisi saavuttanut ilman tekniikan apua, siis Hamiltonin epäonnea.

En nyt lähtisi varmaksi sanomaan tätä, sillä Nico ajoi eri tavalla Japanin gp:n jälkeen. Ei ottanut isoja riskejä ja ajeli vain kakkossijalla maaliin, koska ne riitti mestaruuteen. Nicolla oli kuitenkin kova flow päällä kesälomien jälkeen ja ajoihan mies vielä malesian jälkeen upean voiton Japanissa, jossa Lewis sössi jälleen kerran startin ja jäi kolmanneksi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä tuo Hamiltonin Malesiassa levinnyt mylly ratkaisi tämän kisan. Eiköhän Lewis olisi muuten kruisaillut taas yhteen helppoon mestaruuteen.

Toivottavasti tuota Alonsoa ei enää raahaa Mersulle. Onko liikaa toivottu, että missään kärkitiimissä ei ajaisi omia inhokkeja ensi kaudella ja pääsisi vain nauttimaan kisoista. Itse en pidä Wehrleinia minään riskinä Mersulle. Kyllä rattimies saa auton kuin auton kulkemaan ja Pascal ajoi hyvän debyyttikauden sekä väläytti ajotaitojaan myös viime vuoden DTM-mestaruudella.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kyllähän vakavasti ottaen tuo korvaaja on joko Bottas, Wehrlein tai Alonso. Kuulostaa todella tyhmältä, että esim. Verstappen olisi Mersulle siirtymässä, enkä edes näe hänen kannalta mitään järkeä siinä. Ei Verstappen nyt edes paljon Wehrleinia kokeneempi ole, joten siinäkin mielessä ei kuulosta järkevältä.
Jos näin kuitenkin kävisi siinä aukeaisi sitten paikka Red Bullilta, joten siihen todennäköisesti nostettaisiin Sainz tai Kvyat, mikä mahdollistaisi Gaslyn noston Toro-Rossolle. Wehrlein ajaisi tällöin vuoden tai kaksi Manorille, ennen Mersulle siirtymistä Lewiksen tilalle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän Verstappenin siirrossa Mersun kannalta olisi aika paljonkin järkeä, kyllä minä kuitenkin tuota tenavaa pidän Wehrleiniä astetta tai pariakin kovempana kaverina vaikka kokemusta ei juuri enempää olekaan. Mutta Red Bullin kannaltahan tuossa ei olisi helvetinkään järkeä, ja Red Bullilla ei sellaista rahantuskaa ole että he lähtisivät kultakimpaleensa myymään pahimmalle kilpailijalleen. Varmasti Alonso ainakin yrittää rimpuilla irti McLaren-sopparistaan tällä hetkellä mutta en kyllä näe kovin todennäköisenä että Mersulle siirtyisi yksikään näistä "isojen poikien" kuljettajista (eli siis RB/Ferrari/McLaren) vaan Mersu joutuu tyytymään kakkoskoriin.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
-OO- sen sanoi.

Ei helvetissä Verstappenia Mersulla nähdä. Verstappen on ehkä lupaavin kuski sitten Kimi Räikkösen. Potentiaalia on vaikka mihin. Eikön Mercedes halua saksalaisen kuskin nyt, kun Rosberg lopetti. Lisäksi kun nuo uudet sääntömuutokset taas painottavat aerodynamiikkaa, niin en näe mitään järkeä miksi Verstappen tai Ricciardo lähtisi Red Bullilta. Kyllä se Mersun toisen kuskin paikka menee kaksikolle Wehlrein-Bottas. Jokerikorttina sitten joku veteranii tyyliin Button.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Toto Wolff : "There are candidates who are not available. Both RB drivers and Sebastian. Everything else we have to analyze closely."
Toto asked which drivers have called him. Zetsche: "Tell who hasn't called!" Toto Wolff: "All drivers apart from Kvyat and Räikkönen."

Toto Wolff : "Lewis and Pascal would be an explosive mix. What I want to avoid is a Hamilton/Alonso scenario like in 2007."


Eli ne puheet siitä että Wehrlein ei ole mikään helpoin kaveri taitaa olla ihan totta ja Mersu/Wolff ei haluaisi kahta samanlaista kaveria vierekkäin. Sehän avaisi pelin aika kivasti Bottakselle!
Mutta toki eihän Wolff ole ainoa joka asiasta päättää ja Wehrleinilla on saksalaisuus etuna.

Kova on kysyntä kuitenkin ajopaikalla, kun Wolff sanoi että puheluita on tullut paljon. Oli kuulemma Vitaly Petrovkin soitellut.
Kimiä ei sentään enää kiinnosta. Taitaa ukko tajuta koko Rosbergin lopettamisenkin vasta joskus kauden puolivälissä, kun joku toimittaja siitä kommenttia kysyy.(huumori)

Elämme mielenkiintoisia aikoja kuskirintamalla.







 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Wehrleinista on ollut puhetta että olisi tosiaan aika vaikea luonne jonka kanssa työskentely ei aina ole kovin helppoa. Ja huomasihan tuosta jotain merkkejä Manorillakin kun talli pari kertaa käski Wehrleinia keskeyttämään ja ajamaan äkkiä radan sivuun ennen kuin autoon tulee isompia vaurioita, niin aika ihmeellistä inttämistä ja kyseenalaistamista sieltä radiosta tuli ja inssi joutui lopulta jo aika tiukasti käskemään. Aika moni näyttää kuvittelevan että Wehrlein olisi hyvä kakkoskuski Hamiltonille koska on kokematon, mutta ei kokemattomuus tarkoita sitä että automaattisesti alistuisi kakkoskuskin rooliin ja ottaisi sen hyvin jos kakkoskuksiksi joutuu. Kyllähän tuossa kymmenisen vuotta sitten eräs tulokaskuski pisti aika tiukastikin hanttiin kaksinkertaiselle maailmanmestarille ja sen seurauksena oli aika tulehtunut tilanne tallin sisällä. Jos Mersu haluaa nyt hakea harmoniaa tallin sisälle niin ehkä tosiaan joku Button/Bottas -tyylinen kaveri olisi aika optimaalinen siihen toiseen autoon. Nopeutta kummallakin pitäisi olla haastaa Hamilton tai vaikka voittaa tämä, mutta ovat kuitenkin sen luonteisia että menipä tilanne niin tai näin niin eivät ole ensimmäisenä heittelemässä bensaa liekkeihin jos ja kun Hamilton yrittää harrastaa tätä psykologista sodankäyntiään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös